InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Verwarmde computermuis voorkomt koude handen achter computer

Verwarmde computermuis voorkomt koude handen achter computer

Verwarmde computermuis voorkomt koude handen achter computer Heb je vaak last van koude handen als je aan het werk bent? Een computermuis die heet wordt zorgt ervoor dat je geen verkleumde hand krijgt. Handschoenen met een ventiel of met USB-handwarmers in de vorm van handschoenen hebben hetzelfde doel. Het zijn allemaal moderne snufjes die verzonnen zijn om koude handen te bestrijden tijdens werken achter de computer. Sommige mensen hebben namelijk altijd last van verkleumde vingers en fabrikanten spelen op het probleem in. Er zijn een paar opmerkelijke producten op de markt om koude handen te verwarmen tijdens het gebruik van de computer.

Warme computermuis

In Japan heeft het bedrijf Thanko een lekkere warme muis voor je computer op de markt gebracht. De warme computermuis kan temperaturen tussen de 35 en 40 graden bereiken. Je hand ligt er dus warmpjes bij. Zeg maar gerust ‘heet.’ Als je 40 graden te warm vindt dan kan je de muisverwarming tijdelijk uitzetten. Wat je met je andere hand aanmoet als je ene hand verwarmd wordt door de muis? Misschien gewoon op de ouderwetse manier in je zak stoppen?

Verwarmde USB-handschoenen

Tevens tegen koude handen bestaan er ook USB-handschoenen. Het zijn handschoenen die verwarmd worden via de USB-poort op je computer. Ze kosten in 2010 nog ongeveer $22,- maar in 2017 zijn ze inmiddels sterk in prijs gedaald. Voor minder dan $15,- koop je al een paar USB-handschoenen die je handen warm houden tijdens het computeren of knutselen. De handschoenen zijn in allerlei vrolijke kleuren verkrijgbaar en er zijn handschoenen voor mannen en vrouwen.

Warme handschoen zonder vingers

De USB-handschoen lijkt op een handschoen zonder vingers, omdat de USB-handschoenen ook de vingertoppen vrijlaten voor het typen of bijvoorbeeld knutselen of werken. Ze worden ook in paren verkocht, om je andere hand ook warm te houden tijdens het typen of gamen. Tip: gewone wollen winterhandschoenen zonder USB-verwarmingsoptie, (en zonder vingertoppen) houden je handen natuurlijk ook al behoorlijk warm tijdens gamen of typen.

Handschoenen met verwarming

Gorgonz Exhale Pro Gloves P850X zijn speciaal voor mensen met koude handen ontworpen. Als mensen koude handen hebben, hebben ze de neiging om in hun handen warme adem te blazen. Op dat principe borduurden de bedenkers van de Gorgonz Exhale Gloves blijkbaar verder toen ze de handschoenen ontwikkelden. Er zit namelijk een soort ventiel aan de handschoenen waar de gebruiker zijn warme adem in moet blazen. Binnenin de handschoenen zit isolatiemateriaal die de warmte van de adem lang vasthoudt, en zo wordt de hele hand verwarmd.

Verwarmde petten en oorwarmers

De handschoenen worden gebruikt door mensen die nogal kouwelijk zijn en bijvoorbeeld stijve handen krijgen tijdens langdurig gamen, maar ook door bedrijven waar werknemers in moeilijke omstandigheden en forse kou moeten werken. De handschoenen zijn te verkrijgen voor grote en kleine handen. Hoewel het misschien een zinloos product lijkt in een land waar de winters zacht zijn, geloven makers wel in hun creatuur, want ze brachten naast de handschoenen ook oorwarmers op de markt, en ook nog een pet, die het hoofd juist koel houdt bij warm weer, maar die het hoofd warm houdt bij koud weer.

Computermuis met ventilatie

Terwijl de een last heeft van koude handen, krijgt de ander juist zweethandjes van het vasthouden van een computermuis. Warme of klamme handen maken je handpalm en vingers zweterig. Niet prettig, maar ook tijdens het computeren kan het heel ergerlijk voor jezelf zijn. De Cool Fan Mouse is een optische muis die zweethanden tegengaat. Als je hand begint te zweten kan je een ventilator aanzetten in de muis, die op een prettige manier je hand droog waait.

Computermuis met koeling

De ventilator kan gebruikt worden wanneer je daar behoefte aan hebt, je kunt de koeling ook niet gebruiken door de ventilator tijdelijk uit te zetten. De Cool Fan Mouse is uitgerust met moderne LED verlichting, wat deze muis tot een echte coole gadget maakt. Nyko Air Flo Mouse is een andere versie van een computermuis met koeling.

Koude handen achter de computer voorkomen

Als je last hebt van koude handen als je achter de computer werkt kan dit zorgen voor stijve vingers en minder plezier in je werk. Als het aan de temperatuur in de kamer ligt is het te voorkomen door te zorgend at het er warmer is, maar soms komt de kou ook van binnenuit. De een heeft ook sneller last van koude handen dan de ander, en ook medicijnen kunnen invloed hebben op de temperatuur (doorbloeding) van je handen. Als je het probleem niet kunt voorkomen kunnen verwarmde werkhandschoenen echt een uitkomst zijn. Verwarmde handschoenen kunnen ook een uitkomst zijn voor mensen die veel buiten werken. Dit geldt ook voor andere kleding en accessoires die verwarmd zijn.
Gerelateerde artikelen
Gadgets voor een warme winter!Gadgets voor een warme winter!Brrr, de koude winter komt er al weer aan. Niemand heeft zin in dat koude weer en de sjaals, mutsen en thermolaarzen wor…
Muizen als huisdierDe huisvesting, voeding, verzorging en geschiedenis van de muis. Alles over de kooien, de voeding en nog veel meer. Dus…
Met 3D muis tekenen op de computerMet 3D muis tekenen op de computer3D tekenen is bij steeds meer bedrijven aan de orde. In plaats van 2D op de computer of op een tekenbord, ontwerpen cons…
recensieRecensie: De Gruffalo (prentenboek)De Gruffalo is een prentenboek dat gaat over een muisje die opgegeten dreigt te worden door alle dieren in het bos maar…
Melktandjes, tradities van over de hele wereldDe tandenfee is van oorsprong een Amerikaanse traditie en bijna iedereen kent haar wel. Ze komt midden in de nacht en ve…
Bronnen en referenties
  • http://www.180s.com/pages/catalog_category.aspx?g=5
  • http://nl.gizmodo.com/2006/09/27/usb_handschoenen.html
  • http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=290#.VWg4MM-qpBc
  • http://workingperson.com/gorgonz-gloves-exhale-pro-thinsulate-work-gloves-p850x-9166.html

Reageer op het artikel "Verwarmde computermuis voorkomt koude handen achter computer"

Reactie

Gees, 15-01-2019 04:50 #1
Waar is de verwarmde computer muis te koop

Infoteur: Kisses
Laatste update: 04-07-2017
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Reacties: 1
Schrijf mee!