Travian: Overzicht Gallische, Germaanse en Romeinse troepen
Travian is een online game, waar je kunt kiezen uit de Romeinen, de Germanen en de Galliërs. Een uitvoerige beschrijving van alle eenheden van de Galliërs, Germanen en Romeinen vind je hieronder.
Travian, Overzicht Gallische troepen
Hier een overzicht van de Gallische troepen, met al hun voordelen en nadelen.
De Phalanx
Om de phalanx te maken heb je barakken niveau 1 nodig. Hij heeft een goede verdediging, is redelijk goedkoop, maar heeft weinig aanvalskracht. Hij kan 30 grondstoffen dragen.
- Kracht: 15
- Verdediging (infanterie/cavalerie): 40/50
- Kosten (hout/steen/ijzer/graan): 100/130/55/30
- Graanverbruik per uur: 1
- Snelheid: 7 velden per uur
De Zwaardvechter
Om de zwaardvechter te kunnen bouwen heb je academie niveau 3 en wapensmid niveau 1 nodig. Deze infanterie-eenheid heeft een sterke aanval, maar een wat mindere verdediging. Hij kan 45 grondstoffen dragen.
- Kracht: 65
- Verdediging (infanterie/cavalerie): 35/20
- Kosten (hout/steen/ijzer/graan): 140/150/185/60
- Graanverbruik per uur: 1
- Snelheid: 6 velden per uur
De padvinder
Om de padvinder te kunnen maken heb je academie niveau 5 en stallen niveau 1 nodig. De kracht van de Galliërs zit hem in de paarden, daarom hebben ze ook 4 cavalerie-eenheden, terwijl de Germanen en Romeinen er maar 3 hebben. De padvinder is vergelijkbaar met de Equites Legati. Het is een scout die een ander dorp kan scouten, zolang er geen andere scouts in het dorp zijn merk je buurman het niet eens.
- Kracht: 0
- Verdediging (infanterie/cavalerie): 20/10
- Kosten (hout/steen/ijzer/graan): 170/150/20/40
- Graanverbruik per uur: 2
- Snelheid: 17 velden per uur
Toetatis Donder
Om de Toetatis donder te maken heb je een academie niveau 5 en stallen niveau 3 nodig. Deze zeer snelle eenheid is perfect voor een snelle aanval. Hij kan 75 grondstoffen dragen en is de snelste eenheid uit het spel.
- Kracht: 90
- Verdediging (infanterie/cavalerie): 25/40
- Kosten (hout/steen/ijzer/graan): 350/450/230/60
- Graanverbruik per uur: 2
- Snelheid: 19 velden per uur
Druideruiter
Om de druïdenruiter te kunnen bouwen heb je academie niveau 5 en stallen niveau 5 nodig. Zijn sterke punt is de verdediging en dan vooral tegen infanterie. Hij kan maar 35 grondstoffen dragen.
- Kracht: 45
- Verdediging (infanterie/cavalerie): 115/55
- Kosten (hout/steen/ijzer/graan): 360/330/280/120
- Graanverbruik per uur: 2
- Snelheid: 16 velden per uur
Haeduaan
Om de Haeduaan te bouwen heb je academie level 15 en stallen niveau 10 nodig. De Haeduaan heeft zeer veel kracht en is daarom geschikt voor de aanval, maar ook zijn verdediging mag er wezen. Hij kan 65 grondstoffen dragen.
- Kracht: 140
- Verdediging (infanterie/cavalerie): 50/165
- Kosten (hout/steen/ijzer/graan): 500/620/675/170
- Graanverbruik per uur: 3
- Snelheid: 13 velden per uur
Ram
Om deze ram te kunnen bouwen heb je academie niveau 10 en werkplaats niveau 1 nodig. Met de ram kun je vijandige muren kapot maken, waardoor de verdedigingsbonus van het verdedigende dorp afneemt. Hij is traag en kan geen grondstoffen dragen.
- Kracht: 50
- Verdediging (infanterie/cavalerie): 30/105
- Kosten (hout/steen/ijzer/graan): 950/555/350/75
- Graanverbruik per uur: 3
- Snelheid: 4 velden per uur
Trebuchet
Om een trebuchet te kunnen maken heb je academie niveau 15 en werkplaats niveau 10 nodig. Met een trebuchet kun je gebouwen van een verdedigend dorp kapot maken. Hoe beter je verzamelplaats is, hoe beter je trebuchet is. Bij een verzamelplaats van niveau 20 mag de trebuchet zelfs twee keer schieten per aanval.
- Kracht: 70
- Verdediging (infanterie/cavalerie): 45/10
- Kosten (hout/steen/ijzer/graan): 960/1450/630/90
- Graanverbruik per uur: 6
- Snelheid: 3 velden per uur
Onderleider
Om een onderleider te kunnen maken heb je academie niveau 20 en verzamelplaats niveau 10 nodig Ook moet je nog een uitbreidingsmogelijkheid hebben voor een nieuw dorp. De onderleider spreekt tegen een dorp, waardoor de loyaliteit daalt. Bij een loyaliteit van nul is het dorp van jouw.
- Kracht: 40
- Verdediging (infanterie/cavalerie): 50/50
- Kosten (hout/steen/ijzer/graan): 30750/45400/31000/37500
- Graanverbruik per uur: 4
- Snelheid: 5 velden per uur
Kolonisten
Om kolonisten te maken heb je een paleis of residentie nodig en moet je nog een dorp kunnen maken. Drie kolonisten kunnen samen een nieuw dorp stichten, hiervoor hebben ze wel 750 grondstoffen van alles voor nodig.
- Kracht: 0
- Verdediging (infanterie/cavalerie): 80/80
- Kosten (hout/steen/ijzer/graan): 5500/7000/5300/4900
- Graanverbruik per uur:1
- Snelheid: 5 velden per uur
Travian: Overzicht Germaanse troepen
Hier een overzicht van de Germaanse troepen, met al hun voordelen en nadelen.
De Knuppelvechter
Om deze eenheid te bouwen heb je de barakken op niveau 1 nodig. De knuppelvechter is erg goedkoop en zeer snel klaar met zijn training. Hij kan erg handig zijn bij een aanval, maar in verdedigend opzicht is hij waardeloos, vooral tegen cavalerie. De knuppelvechter kan 60 grondstoffen dragen, wat hem een uitstekende rover maakt.
- Kracht: 40
- Verdediging (infanterie/cavalerie): 20/5
- Kosten (hout/steen/ijzer/graan): 95/75/40/40
- Graanverbruik per uur: 1
- Snelheid: 7 velden per uur
De Speervechter
Om deze eenheid te kunnen bouwen heb je academie niveau 1 nodig. Dit is de verdedigende infanterie. Vooral zijn verdediging tegen cavalerie is erg goed. Zijn zwakke punten liggen in de aanval, gezien hij maar 10 aanvalspunten heet. Deze eenheid kan 40 grondstoffen dragen.
- Kracht: 10
- Verdediging (infanterie/cavalerie): 35/60
- Kosten (hout/steen/ijzer/graan): 145/70/85/40
- Graanverbruik per uur: 1
- Snelheid: 7 velden per uur
De Bijlvechter
Om de bijlvechter te kunnen bouwen heb je academie niveau 3 en wapensmid niveau 1 nodig. Deze eenheid heeft naast een goede aanval ook een gemiddelde verdedigen. Ondanks zijn hoge prijs is het wel een veel inzetbare eenheid, die 50 grondstoffen kan dragen.
- Kracht: 60
- Verdediging (infanterie/cavalerie): 30/30
- Kosten (hout/steen/ijzer/graan): 130/120/170/70
- Graanverbruik per uur: 1
- Snelheid: 6 velden per uur
Verkenner
Om deze eenheid te bouwen heb je academie niveau 1 nodig en hoofdgebouw niveau 5. Met de verkenner kun je een ander dorp scouten en als dat dorp zelf geen scouts heeft weet alleen jij dat er een scoutaanval is geweest. Voor de aanval en verdediging is hij waardeloos en hij kan ook geen grondstoffen dragen.
- Kracht: 0
- Verdediging (infanterie/cavalerie): 10/5
- Kosten (hout/steen/ijzer/graan): 160/100/50/50
- Graanverbruik per uur: 1
- Snelheid: 9 velden per uur
Paladijn
Om de paladijn te kunnen bouwen heb je academie niveau 5 en stallen niveau 3 nodig. Deze cavalerie-eenheid is sterk in de verdediging en dan vooral in tegen infanterie. Daarnaast is hij ook redelijk snel, zodat hij op tijd bij een dorp is dat aangevallen wordt. Deze eenheid kan 110 grondstoffen dragen.
- Kracht: 55
- Verdediging (infanterie/cavalerie): 100/40
- Kosten (hout/steen/ijzer/graan): 370/270/290/75
- Graanverbruik per uur: 2
- Snelheid: 10 velden per uur
Germaanse Ridder
Om de Germaanse ridder te bouwen heb je een academie niveau 15 en stallen niveau 10 nodig. Dit is de meest krachtige eenheid van de Germanen. Naast een goede aanval heeft hij een redelijke verdediging. Hij kan 80 grondstoffen dragen.
- Kracht: 150
- Verdediging (infanterie/cavalerie): 50/75
- Kosten (hout/steen/ijzer/graan): 450/515/480/80
- Graanverbruik per uur: 3
- Snelheid: 9 velden per uur
Ram
Om een ram te bouwen heb je academie niveau 10 en werkplaats niveau 1 nodig. De ram wordt gebruikt om de muren van een vijandig dorp mee te vernietigen. Hierdoor neemt de verdedigingsbonus van het verdedigende dorp af. Het is een zeer trage eenheid, die geen grondstoffen kan dragen.
- Kracht: 65
- Verdediging (infanterie/cavalerie): 30/80
- Kosten (hout/steen/ijzer/graan): 1000/30/350/70
- Graanverbruik per uur: 3
- Snelheid: 4 velden per uur
Vuurkatapult
Om de katapult te maken heb je academie niveau 15 en werkplaats niveau 10 nodig. Met de katapult kun je binnen een dorp gebouwen kapot maken. Hoe beter je verzamelplaats, hoe beter je katapulten. Bij verzamelplaats 10 mogen ze zelf 2 keer schieten per aanval.
- Kracht: 50
- Verdediging (infanterie/cavalerie): 60/10
- Kosten (hout/steen/ijzer/graan): 900/1200/600/60
- Graanverbruik per uur: 6
- Snelheid: 3 velden per uur
Leider
Om een leider te maken heb je academie niveau 20 en verzamelplaats niveau 5 nodig. Daarnaast moet je ook nog de mogelijkheid hebben om een nieuw dorp te stichten of veroveren. De leider spreekt tegen een vijandig dorp, waardoor het dorp op een gegeven moment bij jouw imperium gaat horen.
- Kracht: 40
- Verdediging (infanterie/cavalerie): 60/40
- Kosten (hout/steen/ijzer/graan): 35500/26600/25000/27200
- Graanverbruik per uur: 4
- Snelheid: 4 velden per uur
Kolonisten
Je kunt kolonisten maken in een paleis of residentie als je er nog een dorp bij kunt maken. Als je drie kolonisten hebt, kunnen deze op een leeg veld op de kaart een nieuw dorp stichten. Hiervoor hebben ze wel grondstoffen nodig. 750 van alles om precies te zijn.
- Kracht: 10
- Verdediging (infanterie/cavalerie): 80/80
- Kosten (hout/steen/ijzer/graan): 7200/5500/5800/6500
- Graanverbruik per uur: 1
- Snelheid: 5 velden per uur
Travian: Overzicht Romeinse troepen
Hier een overzicht van de Romeinse troepen, met al hun voordelen en nadelen
De legionair
Om deze eenheid te bouwen heb je barakken niveau 1 nodig. De legionair is zowel geschikt voor de aanval als voor de verdediging. Het is geen snelle eenheid, maar kan voor veel doeleinden worden gebruikt. Hij kan 40 grondstoffen dragen.
- Kracht: 40
- Verdediging (infanterie/cavalerie): 35/50
- Kosten (hout/steen/ijzer/graan): 120/100/180/40
- Graanverbruik per uur: 1
- Snelheid: 6 velden per uur
De preatoriaan
Om deze eenheid te bouwen heb je academie niveau 1 en uitrustingssmederij niveau 1 nodig.
Dit is de beste verdedigende infanterie eenheid van de Romeinen. Door zijn zware uitrusting is hij niet zo snel en kan hij maar 20 grondstoffen dragen.
- Kracht: 30
- Verdediging (infanterie/cavalerie): 65/35
- Kosten (hout/steen/ijzer/graan): 100/130/160/70
- Graanverbruik per uur: 1
- Snelheid: 5 velden per uur
De imperiaan
Om deze eenheid te bouwen heb je academie niveau 5 en wapensmid niveau 1 nodig. De imperiaan is de aanvaller van het Romeinse rijk. Hij is in vergelijking tot de preatoriaan en de legionair wel wat duurder, maar dat betaald zich terug in slagkracht. Hij kan 50 grondstoffen dragen.
- Kracht: 70
- Verdediging (infanterie/cavalerie): 40/250
- Kosten (hout/steen/ijzer/graan): 150/160/210/80
- Graanverbruik per uur: 1
- Snelheid: 7 velden per uur
Equites legati
Om deze eenheid te bouwen heb je academie niveau 5 en stallen niveau 1 nodig. De equites legati zijn de verkenners van het Romeinse rijk. Ze kunnen scouten in andere dorpen, zonder opgemerkt te worden (als het vijandige dorp zelf geen scouts heeft) deze eenheid is zo snel als het licht, maar kan geen grondstoffen meenemen.
- Kracht: 0
- Verdediging (infanterie/cavalerie): 20/10
- Kosten (hout/steen/ijzer/graan): 140/160/20/40
- Graanverbruik per uur: 2
- Snelheid: 16 velden per uur
Equites imperatoris
Om deze eenheid te bouwen heb je academie niveau 5 en stallen niveau 5 nodig. Dit paard is duur in onderhoud, maar is goed bewapend en is een goede aanvaller. Hij kan 100 grondstoffen mee nemen.
- Kracht: 120
- Verdediging (infanterie/cavalerie): 65/50
- Kosten (hout/steen/ijzer/graan): 550/440/320/100
- Graanverbruik per uur: 3
- Snelheid: 14 velden per uur
Equites caesaris
Om deze eenheid te bouwen heb je academie niveau 5 en stallen niveau 10 nodig. Dit is het beste van het beste, maar ook het duurste van het duurste. Deze cavalerie eenheid is zeer goed uitgerust, alleen kost erg veel. Hij kan zo’n 70 grondstoffen dragen.
- Kracht: 180
- Verdediging (infanterie/cavalerie): 80/105
- Kosten (hout/steen/ijzer/graan): 550/640/800/180
- Graanverbruik per uur: 4
- Snelheid: 10 velden per uur
Ram
Om deze eenheid te bouwen heb je academie niveau 10 en werkplaats niveau 1 nodig. De ram wordt gebruikt om de vijandige muren mee te vernietigen. Hierdoor neemt de verdedigingsbonus van het verdedigende dorp af. Het is een trage eenheid, die geen grondstoffen kan dragen.
- Kracht: 60
- Verdediging (infanterie/cavalerie): 30/75
- Kosten (hout/steen/ijzer/graan): 900/360/500/70
- Graanverbruik per uur: 3
- Snelheid: 4 velden per uur
Vuurkatapult
Om deze eenheid te maken heb je academie niveau 15 en werkplaats niveau 10 nodig. Dit is het perfecte wapen om een dorp mee te vernietigen, alleen moet de katapult wel beschermd worden. Als je de verzamelplaats een niveau omhoog doet, gaan de katapulten beter richten, als je verzamelplaats op niveau 20 is kunnen ze zelfs twee keer schieten per aanval.
- Kracht: 75
- Verdediging (infanterie/cavalerie): 60/10
- Kosten (hout/steen/ijzer/graan): 950/1350/600/90
- Graanverbruik per uur: 6
- Snelheid: 3 velden per uur
Senator
Om deze eenheid te maken heb je academie niveau 20 en verzamelplaats niveau 10 nodig. Daarnaast moet je ook nog de mogelijkheid hebben om een nieuw dorp te stichten of veroveren. De senator spreekt tegen een vijandig dorp, waardoor het dorp op een gegeven moment bij jouw imperium gaat horen.
- Kracht: 50
- Verdediging (infanterie/cavalerie): 40/30
- Kosten (hout/steen/ijzer/graan): 30750/27200/45000/37500
- Graanverbruik per uur: 5
- Snelheid: 4 velden per uur
Kolonisten
Je kunt kolonisten maken in een paleis of residentie als je nog een dorp erbij kunt maken. Als je drie kolonisten hebt, kunnen deze op een leeg veld op de kaart een nieuw dorp stichten. Hiervoor hebben ze wel grondstoffen nodig. 750 van alles om precies te zijn.
- Kracht: 0
- Verdediging (infanterie/cavalerie): 80/80
- Kosten (hout/steen/ijzer/graan): 5800/5300/7200/5500
- Graanverbruik per uur: 1
- Snelheid: 5 velden per uur