InfoNu.nl > Pc en Internet > Communicatie > Email gratis met i.Scribe via je USB stick

Email gratis met i.Scribe via je USB stick

Email gratis met i.Scribe via je USB stick Met de email cliënt i.Scribe ben je niet afhankelijk van een provider die je webmail aanbiedt maar ben je mobiel en volledig zelf aan zet. Het enige wat je nodig hebt is een USB stick. Groot voordeel hiervan is dat je het programma niet op de pc hoeft te installeren om er toch gebruik van te maken. Handig is ook de agenda die je kunt gebruiken. Veel handige software dus in een klein programma.

USB stick en i.Scribe

De usb stick en sd-kaarten bieden steeds meer mogelijkheden. Je kunt er je RAM-geheugen mee vergroten met Windows Vista ReadyBoost. Je kunt er uitvoerbare programma’s mee draaien of soms gehele besturingssystemen. Bijkomende voordelen zijn dat in de handel de beschikbaarheid van geheugen op de stick toeneemt, terwijl de prijzen dalen.

Email gratis met i.Scribe

Zonder meer handig is het gebruik van i.Scribe. Dit e-mailprogramma laat zich eenvoudig uitpakken op je USB-stick en vraagt geen installatie op je pc. Hoewel het minder dan 1 Mb groot is, is het een volwassen email cliënt. Zo kun je onderweg mailen en mails ontvangen. Het is handig op vakantie, ook wanneer je niet over de mogelijkheden van webmail beschikt. Je hebt alles aan boord, je mails, agenda en een zelflerende spamfilter. Het programma past zelfs op een floppy (als je die nog hebt), maar als je het uitpakt kom je met alleen een floppy ruimte te kort.

Email programma i.Scribe uitpakken op de USB

Uitpakken op je USB stick gaat als volgt. Pak het software pakket uit in een vooraf bepaalde map op je stick. Je krijgt de keuze uit vele talen. Als dat hapert, en dat gebeurt wel, dan klik je op ‘sluiten’, waarna het volgende scherm zich opent. Geef hier aan of je van i.Scribe je standaard cliënt wilt maken. Vrijwel direct verschijnt nu het email programma. Vul in ‘bestand’ je smtp en pop servers in, zoals je ook bij een ander email programma zou doen oen. Het poort nummer is standaard 25. Bij de Instellingen, tabblad gebruikersgegevens, vul je tweemaal je eigen email adres in. Bij het tabblad mappen kunnen je aangegeven welke sub mappen je wilt om je mails op te slaan. Onder Beeld kun je kiezen voor de HTML-weergave. Omdat i.Scribe voor deze weergave een eigen code gebruikt, werken eventuele beveiligingslekken in Internet Explorer niet door op het programma. Dat maakt het veiliger. Tot slot kun je onder Opties ook nog een leuk geluidje uitkiezen.

Het aardige van iScribe is onder meer dat je met de help knop gemakkelijk online veel aanvullende informatie over het programma kunt opzoeken en opvragen. Als je het eenmaal door hebt, is het een heel handige cliënt.

De agenda van i.Scribe

Met iScribe kun je ook een agenda bijhouden. Via Agenda in de knoppen balk activeer je deze agenda. Je kunt er niet alleen allerlei afspraakjes in vastleggen, maar ook markeren dat je gewaarschuwd wilt worden, wanneer een afspraak actueel wordt. Via Herinnering geef je daarvoor aan hoe lang van te voren je gewaarschuwd wilt worden. Zo kan je geen enkele afspraak meer bewust vergeten. Tenzij je je pc niet aan hebt natuurlijk. De USB stick biedt je zo vele extra mogelijkheden.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Email gratis met i.Scribe via je USB stick"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 10-10-2015
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Communicatie
Special: USB-stick
Schrijf mee!