InfoNu.nl > Pc en Internet > Communicatie > Hyves Games, hoe maak ik een account aan?

Hyves Games, hoe maak ik een account aan?

Hyves Games, hoe maak ik een account aan? Hyves, ooit begonnen als socialmediaplatform, is nu een site waar je games kunt spelen. Hyves was als socialmediaplatform een groot succes. Er maakten miljoenen mensen gebruik van, totdat Facebook steeds meer mensen aantrok en Hyves uiteindelijk stopte. Nu nog hoor je veel mensen zeggen dat Hyves leuker was dan Facebook, maar Hyves is verder gegaan als Hyves Games. Ook leuk. Als je nog geen Hyves Games-account hebt, maar wel graag gratis wilt gamen, volg dan de volgende stappen.

Hoe maak je een account aan bij Hyves Games?

Moeilijk is het niet. Hyves Games is gratis, maar je kunt er wel betaalde opties kopen waarmee je meer kunt gamen, of meer kunt bereiken met gamen. Maar iedereen kan dagelijks ook gratis spelen bij Hyves Games. Om een account aan te maken bij Hyves Games volg je de volgende stappen:
  • Surf naar: http://hyvesgames.nl/ om een account aan te maken.
  • Rechts op de pagina, zie je 'inloggen' staan. Als je daarop klikt kan je kiezen of je je aanmeldt met je Facebookaccount, je Google-account, of met je Hyvesaccount. Om een Hyvesaccount aan te maken klik je onder de button 'Hyves Games' op de link met de tekst: 'Heb je geen Hyves Gamesaccount? Klik hier om je aan te melden.'
  • Vervolgens opent zich een pagina waarop je jouw gegevens moet invullen. Kies een gebruikersnaam (die verzin je zelf - het is het beste om een fantasienaam te bedenken) en vul een werkend e-mailadres in.
    • Je kunt aan of afvinken of je e-mails wilt ontvangen van Hyves Games.
    • Vink aan of je man of vrouw bent.
    • Geboortedatum.
  • Klik dan op 'Aanmelden.' Je ontvangt even later een bevestigingsmail in je e-mailbox. Hyves vraagt je in die e-mail om op een bevestigingslink te klikken, om je e-mailadres te verifiëren. Klik op die link en volg de stappen op.

Veilig wachtwoord kiezen

Om je bij Hyves Games aan te melden moet je vervolgens een veilig wachtwoord verzinnen. Als je dat gedaan hebt kan je meteen inloggen bij Hyves Games. Je kunt dan direct Hyves Games gaan spelen.

Belangrijk bij het invullen van al die gegevens is je veiligheid

Wil je je echte naam opgeven bij username/gebruikersnaam of een schuilnaam? Als je een schuilnaam gebruikt ben je moeilijk op internet te vinden. Mensen geven dus lang niet altijd hun echte naam op, of vaak wordt ook alleen de voornaam gebruikt. Voornamen zijn meestal al bezet omdat heel veel mensen dezelfde voornaam hebben. Een nickname (fantasienaam) is dan het beste. Steeds meer mensen kiezen bewust voor een nickname, omdat ze zich op internet dan veiliger voelen. Op internet moet je er bij stilstaan dat je voorzichtig moet zijn met je persoonlijke gegevens. Met name als je jonger dan 18 bent kan je beter eerst overleggen met je ouders of je je bij Hyves Games mag aanmelden en wat je het beste kunt invullen bij je gegevens.

Is gamen bij Hyves Games gratis?

Hyves Games kan je gratis spelen. Maar niet continu. Er zijn spellen die je eenmaal per dag gratis mag spelen. In 2017 zijn de drie populairste gratis Hyves Games:
  • Landleven (boerderijspel).
  • Bingo (je verdient punten als je het goed doet).
  • Goog Game Empire.

Als je dagelijks inlogt verdien je extra punten waarmee je bij Hyves Games leuke dingen kunt doen. Je kunt ook credits kopen om meer te spelen en meer gadgets te kopen.

Je eigen Hyves pagina beheren

Op jouw Hyves Games kan je een agenda bijhouden. Het is altijd aan te raden om wel altijd voorzichtig te zijn met ‘nieuwe mensen' ontmoeten via Hyves; de wereld is helaas verre van perfect en er zijn echt veel mensen op het internet die je niet vertrouwen kunt en die zich bijvoorbeeld voordoen als iemand anders. Dan gaat het bijvoorbeeld om volwassen mannen die doen alsof ze kinderen zijn, om op die manier in contact te komen met kinderen. Wees dus voorzichtig en overleg met je ouders wat je wel en niet mag doen op Hyves Games.

Vrienden uitnodigen

Ga op je Hyves Games-pagina naar een game die je leuk vind en als je vrienden wilt uitnodigen om ook Hyves Games te spelen kan je ze uitnodigen via 'Vrienden uitnodigen' boven in de balk. Je kunt dan kiezen of je vrienden uitnodigt via:
  • Hyves Games.
  • Google Plus.
  • Facebook.

Categorieën Hyves Games

Er zijn veel games te spelen op Hyves Games. Je kunt zoeken per categorie. Je vindt de categorieën op elke pagina, bovenin de oranje balk. Categorieën die je in 2017 kunt spelen zijn bijvoorbeeld:
  • Nieuwe spellen.
  • Populaire spellen.
  • Pokemon.
  • Social.
  • Boerderij.
  • Dieren.
  • Overige.

Meidengames of jongensgames

Er zijn ook speciale meidengames op Hyves Games. Jammer genoeg hebben ze geen speciale jongensgames. Voor de allerkleinsten zijn er wel aparte leuke games, zoals games om zelf een huisdier te verzorgen.
Gerelateerde artikelen
Gratis Playstation (PS3) games downloaden en spelen op de PCGratis Playstation (PS3) games downloaden en spelen op de PCHet kan allemaal. Gratis Playstation, waaronder PS3 games, op de PC downloaden en spelen. Met een Playstation emulator k…
Zylom: online spelletjes spelenZylom: online spelletjes spelenZylom is een Nederlandse website waar je online spelletjes kunt spelen en (meestal tegen betaling) downloaden.
Steam: Gratis downloaden Steam en Steam gamesSteam: Gratis downloaden Steam en Steam gamesWat is Steam? Steam is een applicatie en digitaal distributie platform, waarmee je online games kunt downloaden en spele…
Gratis Nintendo DS & 3DS games downloaden en spelen op PCGratis Nintendo DS & 3DS games downloaden en spelen op PCEen handleiding voor gratis Nintendo DS en 3DS games downloaden en spelen op de PC. Het wordt geprobeerd mogelijk te mak…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Geralt, Pixabay
  • http://hyvesgames.nl/

Reageer op het artikel "Hyves Games, hoe maak ik een account aan?"

Reacties

Lagast Walter, 10-04-2013 16:44 #12
Ik wil hyver worden… maar mijn wachtwoord en email is niet bruikbaar wordt niet aanvaard, het is nochthand al vier jaar bruikbaar… kun jij mij helpen x en zeggen wat we moeten doen.dank

John Staring, 03-01-2012 13:26 #11
Hoe moet je een nieuwe Hyvespagina maken als je er al eentje hebt? Ik probeer het wel, maar ik kan nergens een begin vinden. Wie kan me helpen?

Fajat, 20-12-2009 00:11 #10
Ik snap er niets meer van ik heb me aangemeld en kom er niet meer in hoe kan dat…
en bij de oude hyves kon ik er wel in komen maar ik wist me wachtwoordt niet meer.
ik snap het niet…
kunt u min aub helpen…

Finie, 18-10-2009 18:11 #9
ik snap het niet…
kunt u min aub helpen…

gr: finie

B. Vlassen, 01-10-2009 08:35 #8
Hoe kan ik mijn oude hyves weer gebruiken, ik heb geen wachtwoord meer?:-( Reactie infoteur, 01-10-2009
Dat zal alleen lukken als u uw wachtwoord opnieuw kunt aanvragen.

Rietje de Keijzer, 01-07-2009 15:03 #7
Kun je mij ook vertellen hoe ik een publieke Hyvespagina aan moet maken. Ik heb een Hyvespagina gemaakt van het apartementencomplex Neptune in chersonissos op Kreta, maar had hier beter een publieke Hyvespagina van kunnen maken zodat iedereen die dit wil hier lid van kan worden. ik heb het opgezocht op Google maar kom er echt niet uit. Kunje van een gewone Hyvespagina ook een publieke pagina maken? Wil je me dat uitleggen a.u.b.? Heel veel dank, Rietje de Keijzer Reactie infoteur, 01-07-2009
Publiek wil zeggen dat u bij de persoonijke instellingen moet instellen dat iedereen uw hyves mag bezoeken. U heeft de instellingen nu waarschijnlijk op zoiets als 'alleen vrienden mogen mijn hyves bezoeken' ingesteld. probeer dit te veranderen.

Tom Brenenraad, 08-05-2009 15:52 #6
Ik wil graag een hyvesaccount maar ik weet niet hoe en mijn ouders ook niet :-(

Sdy, 13-02-2009 20:06 #5
Maar ik denk dat mijn email al geactiveerd?Alleen ik weet niet wat ik nu moet doen.Hoe meldt je nou aan dat lukt nu niet bij mij en ik weet ookk niet wat fout is?!

Sdy, 13-02-2009 20:02 #4
Hoi, ik weet niet echt hoe ik het moet maken want telkens zegt het dat ik meer letters moet gebruiken en dat doe ik maar het lukt niet!:SWat moet ik doen? Reactie infoteur, 13-02-2009
Sorry, maar ik kan avanaf hier niet zien wat er fout gaat. Ik denk dat de gebruikersnaam die je keist al door iemand anders in gebruik is en dat je iets origineels moet kiezen als naam.

Selena, 12-02-2009 18:18 #3
Ik heb een probleem iedereen weet me wachtwoord dus wil een hele nieuwe:-p:-(:-(

Pascal, 02-02-2009 19:17 #2
Wat moet je doen als je meerdere personen op een e-mail adres wilt hebben

Linda Meijer, 25-09-2008 10:53 #1
Ik weet mijn inlogcode en wachtwoord niet meer heb een mailtje gestuurd naar hyves maar tot nu toe geen reactie hoe kom ik hier nu aan? Reactie infoteur, 25-09-2008
Je wachtwoord kan je bij Hyves gewoon opnieuw opvragen door bij wachtwoord invullen op het vraagtekentje te klikken. Dan vragen ze om je goede emailadres in te vullen (dus het emailadres dat je gebruikt hebt om je hyves te registreren) en dan zal je binnen enkele minuten je wachtwoord toegestuurd krijgen, op dat emailadres.

Je moet dus wel het emailadres invullen wat je ook gebruikt heb toen je je Hyves aanmaakte. Werkt dat niet, dan is dat heel vreemd, maar wie weet is er dan een fout bij Hyves en misschien kan je dan ergens contact opnemen met een Hyves helpdesc.

Infoteur: Kisses
Laatste update: 26-06-2017
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Communicatie
Reacties: 12
Schrijf mee!