InfoNu.nl > Pc en Internet > Communicatie > Facebook achtergronden: Hoe pimp je jouw Facebook profiel?

Facebook achtergronden: Hoe pimp je jouw Facebook profiel?

Facebook achtergronden: Hoe pimp je jouw Facebook profiel? Facebook is ongekend populair in Nederland en zelfs als je er eerst niet aan wilde, kun je er nu echt niet meer onder uit. Dan kun je het misschien beter ook direct goed doen. Hoe verander je jouw Facebook kleuren en achtergrond? Hoe kun je een Facebook profiel aanpassen naar jouw persoonlijke smaak met wallpapers, muziek, filmpjes en andere gadgets speciaal voor Facebook? Lees hier de beste tips om jouw profielpagina te pimpen!

Hoe verander ik de achtergrond van mijn Facebook pagina?

Facebook vindt het niet prettig, wanneer je probeert om de kleuren van de profielpagina aan te passen, omdat ze graag willen dat de pagina's er uniform en duidelijk uitzien. De enige manier om dit wel te doen is voor je eigen ogen door de instellingen van je browser aan te passen. Je kunt echter wel gratis achtergronden, skins of wallpapers voor je Facebook pagina downloaden en die instellen als achtergrondbeeld voor jouw persoonlijke profielpagina. Ook hier geldt echter opnieuw: Alleen jij kunt het zien en jouw vrienden en de andere bezoekers van jouw Facebook pagina dus niet.

Waar vind ik leuke achtergronden of wallpaper voor mijn profielpagina?

Door te zoeken op Google of via een andere zoekmachine kun je eenvoudig achtergronden, skins en wallpapers vinden, die over het algemeen allemaal gratis te downloaden en installeren zijn. Zoek bijvoorbeeld op termen als "pimp your Facebook profile", "Facebook achtergrond veranderen" of "Facebook skins". Met een speciale applicatie of plug-in voor je browser (die van Mozilla Firefox is heel goed en gemakkelijk) kun je eenvoudig een nieuwe achtergrond voor jouw Facebook profiel installeren. Ook deze apps kun je gewoon gratis downloaden op Internet.

Hoe kan ik muziek of YouTube filmpjes toevoegen aan mijn Facebook profiel?

Om een YouTube filmpje toe te voegen aan je Facebook pagina, kopieer je eerst de URL van de pagina via je rechter muisknop. Je kunt ook de "share" ofwel " delen" knop gebruiken. Ga nu naar je facebook pagina en klik op de link button om de gekopieerde URL toe te voegen. Je kunt nu aangeven waarom je graag dit filmpje wilt delen met jouw vrienden. Druk nu op post om de boodschap en link naar de video op te nemen. Voor het toevoegen van muziek, anders dan in een YouTube filmpje, moet je echt een speciale Facebook app voor muziek downloaden van Internet.

Waar vind ik leuke gadgets om Facebook naar mijn smaak te pimpen?

In Facebook zelf zijn al veel leuke gadgets beschikbaar om bijvoorbeeld live met je vrienden informatie uit te wisselen, wanneer je op een event bent of de foto's van al je leden of vrienden de revue te laten passeren op je pagina. In de balk aan de zijkant kun je echter ook gadgets van buitenaf toevoegen en ook wanneer je een nieuwe entry maakt kun je hier gemakkelijk een gadget aan toevoegen. In de zijbalk werken de gadgets namelijk niet altijd voor jouw bezoekers en zijn ze natuurlijk ook minder zichtbaar op jouw profiel pagina. Via Google zijn er trouwens gemakkelijk gadgets te vinden om je Facebook pagina te pimpen.

Hoe voeg ik gadgets toe aan mijn Facebook pagina?

In de zijbalk op je persoonlijke Facebook profiel kun je gewoon gadgets toevoegen. Kies voor HTML/Javascript en plak de code van de gadget in. Het "liken" van gadgets maakt het gemakkelijker voor je vrienden om de gadgets te gebruiken. Windows en zelfs gratis Google gadgets zijn gewoon toe te voegen aan de profielpagina. Facebook heeft overigens waarschijnlijk veel liever dat je de Facebook gadget toevoegt aan je website of blog om daar nog meer zieltjes te winnen. Ga maar eens op zoek via Internet naar leuke gadgets voor jouw Facebook pagina, er is heel veel te vinden!
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Facebook achtergronden: Hoe pimp je jouw Facebook profiel?"

Infoteur: Sterretje999
Gepubliceerd: 19-09-2012
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Communicatie
Schrijf mee!