InfoNu.nl > Pc en Internet > Communicatie > Gravatar en hoe je er eentje maakt

Gravatar en hoe je er eentje maakt

Gravatar en hoe je er eentje maakt Een Gravatar heet vol uit een Globally Recognized Avatar. Een Gravatar is foto van jezelf die gekoppeld is aan je e-mailadres. Hierdoor staat er, wanneer je reageert op een WordPress blog, altijd een foto bij je reactie. Het maakt niet uit waar ter wereld. Gravatar is gebruikersvriendelijk. Het is daarom niet moeilijk een Gravatar te maken.

Hoe maak je een Gravatar

Als je echter niet zo handig bent met de computer, kun je hieronder in een stappenplan vinden hoe je dit kunt doen.

Stap 1

  • Ga naar nl.gravatar.com
  • Klik op Get your gravatar
  • Vul het e-mailadres in waar je de Gravatar bij wilt maken
  • Wacht op de bevestigingslink, die wordt naar je mailbox gestuurd en je moet daarop klikken

Stap 2

  • Als je de bevestigingslink ontvangen en gebruikt hebt, mag je een gebruikersnaam en een wachtwoord kiezen. Er staat een waarschuwing bij: je kunt de gebruikersnaam later niet veranderen.

Stap 3

Je komt nu weer op het beginscherm, ga naar rechts bovenaan: My account
Hier kun je je profiel bewerken, je persoonlijke links invullen, naar bijvoorbeeld je profiel op Linkedin, en een foto toevoegen. Je kunt je eigen naam en een foto van jezelf gebruiken op je profiel, maar dat hoeft niet. Als je Gravatar zakelijk wilt gebruiken, kun je er ook voor kiezen je bedrijfsnaam en je logo te gebruiken.

Achtergrondkleur

Je kunt hier ook een achtergrondkleur aanbrengen, bijvoorbeeld dezelfde achtergrondkleur die je op je website gebruikt. Hiervoor moet je de HTML-code van de kleur invullen. Als je de code van de kleur van je website niet weet, vraag het dan aan je webmaster. En als je gewoon een leuke kleur wilt kiezen, dan kun je op Wikipedia de code vinden.

Social media en contactgegevens

Bij je Gravatar kun je links naar je social mediaprofielen invullen en je contactgegevens, zoals telefoonnummer, Skype-adres, etc. etc.

Je hebt hiermee een mini-website gemaakt, een online visitekaartje met links naar je websites en je andere profielen. En telkens als je reageert op een WordPress blog laat je dit aanklikbare visitekaartje achter.

Inhoud wijzigen

De inhoud van je profiel kun je op ieder gewenst moment wijzigen en ook je e-mailadres kun je later wijzigen. Het enige dat je niet meer kunt wijzigen, is je gebruikersnaam.

Gravatar zakelijk gebruiken

Het bijzondere aan Gravatar is dat het gekoppeld is aan je e-mailadres. Hierdoor verschijnt je afbeelding:
  • als je met je e-mailadres reageert op een forum
  • als je onder een WordPress blog op "like" klikt

Je hoeft daar niets meer voor te doen, dat gebeurt vanzelf. Het belang hiervan is, dat die foto klikbaar is. Wie erop klikt, komt op je profiel bij Gravatar. En ook als je geen Gravatar maakt, is het plaatje bij je reactie klikbaar. Wie er dan op klikt krijgt te de boodschap "helaas geen profiel gevonden". Een gemiste kans!

Link builing

Gravatar kan erg handig zijn als je op eenWordPress blog wilt reageren maar eigenlijk niet weet wat je kunt toevoegen. Je klikt dan gewoon op "like", en laat een link naar je Gravatar achter.
Gerelateerde artikelen
Productieproces 'Avatar''Avatar' is een succesfilm uit 2011 gefilmd uit het oog van James Cameron, bekend regisseur van talrijke films zoals 'Ti…
Twibbon – Een extra icoontje bij je Twitter AvatarTwibbon – Een extra icoontje bij je Twitter AvatarEen Twibbon is een kleine afbeelding die kan worden toegevoegd aan de avatar van een Twitteraccount. Het wordt gebruikt…
Avatar verandert na 100 jaar definitie van tekenfilm?Veel kinderen kijken iedere week naar “Avatar, The Last Airbender”, een, onder hen, erg populaire tekenfilmserie. Maar e…
Betrouwbaar powerleveling kopen voor World of WarcraftPowerleveling kopen op een betrouwbare manier is niet mogelijk. Je moet alleen even een paar dingen weten waar je op moe…
Uw kind en social media, hoe houdt u dit onder controle?Social media is tegenwoordig dé nieuwe trend. Behalve jongeren en ouderen, hebben ook steeds meer kinderen tegenwoordig…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: PanJoyCZ, Pixabay
  • http://www.gravatar.com
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Gravatar en hoe je er eentje maakt"

Infoteur: Judithm
Laatste update: 23-06-2015
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Communicatie
Schrijf mee!