InfoNu.nl > Pc en Internet > Anti virus > AVG Anti-Virus Free Edition virusscanner

AVG Anti-Virus Free Edition virusscanner

AVG Anti-Virus Free Edition virusscanner De nieuwste versie van het populaire antivirus-programma AVG Anti-Virus Free is 8 en volgt daarmee 7 op. De nieuwste versie is inmiddels al wel een jaar oud. AVG Free is zeer populair, want de maker AVG (voormalig Grisoft) meldt 80 miljoen gebruikers! Deze Anti Virus-versie is te gebruiken met Windows XP en Windows Vista.

AVG Anti-Virus Free

De nieuwste versie van dit anti-virus programma van AVG is nu op de markt: 2012. Dit artikel behandelt de oudere versie acht. Raadzaam is het om over te stappen op de nieuwste versie voor optimale bescherming.

AVG Anti Virus Free 8.0

De nieuwe Anti-Virus versie 8.0 detecteert als vanzelfsprekend virussen, wormen, trojans en daarnaast ook uitvoerbare bestanden die mogelijk ongewenst of schadelijk zijn. De Anti-Spyware functie detecteert spyware en adware en de E-mail Scanner tenslotte scant de binnenkomende en uitgaande e-mails op malware.

Handleiding AVG Free 8.0 Nederlands

De handleiding in het Nederlands is te vinden via www.avg.com.

LinkScanner en AVG Security Toolbar

Zoals u op de website van AVG kunt zien is het programma groter geworden, van ruim 30 MB naar ongeveer 45 MB. Wat krijg je daar voor extra ten opzichte van de vorige versie? Die ook gewoon werkzaam was tegen virussen en spyware? Dat is namelijk (onder andere) de LinkScanner die opgenomen is in het programma. Deze tool is nu beschikbaar door de overname van het bedrijf Exploit Prevention Labs in 2007.

De LinkScanner blokkeert schadelijke websites en controleert links op zoekpagina's van populaire zoekmachines. Als deze functie ingeschakeld is kun je hem testen door bijvoorbeeld bij de zoekmachine Google naar iets te zoeken. Dan krijg je als vanzelfsprekend een lijstje met zoekresultaten. Als er een groen vinkje achter de koppeling staat, is de kust veilig. De AVG Search-Shield biedt bovendien bescherming bij het zoeken en is ook onderdeel van de LinkScanner.

Samengevat moeten nu AVG Search-Shield en AVG Active Surf-Shield gebundeld in de LinksScanner je veiliger door het internet loodsen.

Wat mis je nog steeds met dit programma?

Helaas biedt deze gratis versie geen bescherming van alle 'vijanden' van je computer. De volgende punten blijven een probleem:
  • Spam
  • Hackers
  • Phishingaanvallen
  • Keyloggers
  • Besmette IM-bijlagen (bv. Windows Live Messenger)
  • Drive-by downloads

Dus voor deze bescherming moet je nog steeds de commerciële software aanschaffen, maar voor de meeste mensen is de beveiliging die AVG ook in deze versie biedt voldoende. Let op het circuleren op het net van nep anti-virus en valse anti-spyware programma's. Deze kunnen als pop-up zich opdringen en lijken net echt. Lees voor het voorkomen van het downloaden van dergelijk programma en de eventuele verwijdering ervan het artikel Valse Anti-Spyware & Anti-Virus programma's.

Nog een puntje van kritiek: AVG Anti Virus Free is alleen beschikbaar in het Engels en Japans. Een Nederlandstalige versie is er dus (nog) niet. Gelukkig is er dus wel een Nederlandse handleiding (zie eerder voor de link).

Problemen met AVG

Heeft u een vraag of probleem over het anti-virus programma? Dan kunt u onder aan deze pagina uw vraag stellen. U kunt ook kijken naar de al aanwezige vragen of de volgende paragraaf:

AVG 8.0 Free maakt computer/internet traag

Op verschillende fora is melding gemaakt van een probleem dat door een aantal mensen wordt ervaren: internetten gaat minder snel dan met de oude versie AVG 7.5. Een mogelijke oplossing kan zijn het uitzetten van de Security Toolbar. Wellicht gaat de maker van het programma de problemen in een update oplossen. Als u daar niet op kunt wachten, is Avast! Antivirus ook een optie (gratis en met meer dan 50 miljoen gebruikers).

Nep antivirus-programma: XP Antivirus 2010

Opgepast voor dit nep antivirus programma! Vele computergebruikers zijn al geïnfecteerd. Het is nu zeker belangrijk dat je regelmatig AVG update en scans laat uitvoeren. Daarnaast kun je via onderste twee sites ook je computer scannen en het virus laten verwijderen (met instructie).
  • http://www.internetinspiration.co.uk/roguefix.htm
  • http://hands-oncorp.com/2008/06/20/xp-antivirus-2008-removal-instructions

Als je vreemde pop-ups krijgt bij het openen van Windows Internet Explorer, klik dan nergens op! Bijna 100% kans dat dit het virus of een vals anti-virus programma is en zich wil activeren als je op "Ok" drukt.

AVG verwijdert Windows XP bestand - Blauw scherm

AVG geeft de laatste tijd veel problemen doordat het een belangrijk bestand van Windows XP aanziet als virus en in quarantaine zet. Hierdoor krijgen de gebruikers bij het opstarten een blauw scherm te zien.

Virus Conficker (ook downadup of Kida)

In januari 2009 is er weer een nieuw virus opgedoken: Conficker, ook wel Downadup of Kida genaamd. Windows-pc's zijn hiervan het slachtoffer. Het hoogaangschreven VirusAlert.nl heeft inmiddels ook in Nederland alarm geslagen. Het probleem zit 'm in een lek in de beveiliging van Windows. Windows heeft dit lek al gedicht als u een update heeft geïnstalleerd. Computers zonder deze software-update lopen een groot risico. Vooral bij bedrijven en overheden heeft het virus vrij spel. Als je een recente update uitvoert van AVG, dan loopt jouw computer geen gevaar.

Virus Gumblar: gevaarlijker dan Conficker

Nadat in januari 2009 virus Conficker veel schade had aangericht, is er momenteel een nieuw virus dat volgens experts nog gevaarlijker is. Zijn naam is Gumblar. Hierdoor misbruiken hackers lekken in Adobe Reader en Flash-software. In besmette PDF-documenten kunt u de tekst "Boris like horilka" tegenkomen. Ook nepwebsites die gevonden worden met Google door Internet Explorer kunnen u gegevens afhandig maken. Houd daarom uw AVG Anti-virus programma up-to-date!
Gerelateerde artikelen
Gratis virusscanners downloadenIn dit artikel: een overzicht van gratis virusscanners. Voor de meeste virusscanners moet je betalen. Toch is er een red…
Gratis virusscanner AVG downloadenGratis virusscanner AVG downloadenDit artikel gaat over de gratis virusscanner AVG Anti Virus Free. Het is de meest gedownloade virusscanner en biedt besc…
Pas op voor Gumblar en andere computervirussenPas op voor Gumblar en andere computervirussenEr doolt een nieuw virus op het Internet: Gumblar. Dit virus heeft het voorzien op Google zoekresultaten en FTP-gegevens…
Beste gratis Antivirus 2017 - Virusscanners overzichtBeste gratis Antivirus 2017 - Virusscanners overzichtHier kunt u de beste gratis antivirus en anti-malware programma's van 2017 en 2016 vinden. De nieuwe virusscanners grati…
ComputerbeveiligingenComputerbeveiligingenEr is bijna geen één huishouden die geen computer heeft. Een computer heeft een goede beveiliging nodig om geen virussen…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Ahunt, Wikimedia Commons (Publiek domein)
  • Website AVG Free: free.grisoft.com
  • De Telegraaf van maandag 19 januari 2009, pagina 1.
  • Nieuwsbrief Helpmij.nl (afbeeldingen) Editie mei 2008, artikel van Michael4446.
  • http://willy4it.web-log.nl/willy4it/2008/05/nieuwe-versie-a.html
  • http://free.grisoft.com/ww.download?prd=afe#tba2

Reageer op het artikel "AVG Anti-Virus Free Edition virusscanner"

Reacties

Yves, 13-02-2016 00:21 #97
Hallo
Wie kan me helpen. Had een proefperiode van 30 dagen avg free edition, 3 dagen na afloop van mijn proefperiode heb ik een abonnement genomen. Na het installeren van de nieuwe versie en bij het openen van de app komt er nog altijd op je proefperiode verloopt binnen 3 dagen, koop nu de pro versie terwijl ik dit juist gedaan hebt. Is dit normaal?
grt

Louisa Groot, 19-11-2014 22:11 #96
Ik krijg steeds te zien er zijn geen actieve onderdelen dus kan niks meer doen.

Gerard, 03-09-2014 15:07 #95
Wil Avg installeren; de pc is al 5 uur aan het downloaden. Is dat normaal.?

Bert, 31-05-2013 17:10 #94
Ik krijg constant pop-ups van AVG dat ik verbinding heb met mijn modem. Tot vervelends aan toe en soms wel 4 keer ineens achter elkaar. Hoe kan ik AVG instellen dat die pop-ups niet meer verschijnen?

Danny, 23-05-2013 12:27 #93
Beste
ik kan avg niet installeren, komt altijd installation cannot continue, wat te doen?

A. Eland, 08-01-2013 09:02 #92
Er komt met regelmaat een melding dat Windows internet Explorer ruim 100 mb in neemt. Men verzoeke dit opnieuw op te starten. Mij lukt dit niet. Als AVG dit ziet dan zou ik zeggen kunnen ze dit voor mij oplossen. Ik ben 78 jaar en dit gaat mij net even te ver. mvg A.Eland.

Bru, 12-11-2012 16:23 #91
Na de up date van avg 2013 word ik achtervolg om nu de koopversie aan te schaffen. Daar heb ik niet zo veel zin in. Hoe kom ik van die irritante pop ups af?

Jan Kee, 24-09-2012 12:04 #90
Mijn mailaccount wordt geblokt door upc omdat er ongewenste personen probeerde de toegang te krijgen, mijn AVG Anti-Virus stond aan.Wat kan ik doen om mijn blokkade op te heffen. met vr gr J.Kee Reactie infoteur, 24-09-2012
Het beste kunt u contact opnemen met UPC om de blokkade op te heffen.

Frank, 04-09-2012 16:27 #89
Had een uitstekend werkende versie. 15 dagen terug een proef-versie gedownload die (uit mijn hoofd gezegd) 12 dagen gratis was.
Nu is deze periode verlopen en zegt AVG dat ik net meer beschermd ben. Heb het idee dat ik nu gedwongen wordt de betaalverzie te downloaden.
Wat moet ik doen? Help?

Yves Lepez, 20-05-2012 11:14 #88
Resident shield detectie verwijderd een bestand die ik nodig heb maar beschouwd die als virus.
Hoe kan ik dat bestand terug halen?

Met vriendelijke groeten,
Yves Lepez

G. Serrarens, 27-10-2011 20:25 #87
In oct. jl. heb bij jullie antievirus 2012 laten installeren, maar ik krijg nu steeds de melding linkscan datebase is verouderd, en kan daardoor geen bankzaken meer doen. Wat moet ik verder doen?

Nicole, 16-09-2011 09:43 #86
Wil AVG downloaden, maar er komt te staan dat ik eerst AVG anti spwyware moet verwijderen. maar met zoeken kan ik deze niet vinden, hoe los ik dit op
krijg hem wel te zien als ik een map openen en dan rechter muisknop waar je iets moet openen komt hij wel in de rij te staan, maar weet niet hoe je deze eruit krijgt

Bram, 23-08-2011 11:42 #85
Heb AVG anti virusscanner 2011 in gebruik met ingeschakelde toolbar
Bij zoeken in Google zijn de groene vinkjes achter de veilige websites verdwenen.
Heb daarom AVG opnieuw geinstalleerd. Probleem blijft zich echter voordoen
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Huysje, 12-07-2011 11:30 #84
Hallo,

Ik heb de Free Version AVG 2011 maar sinds de laatste update krijg ik vermelding dat er geen bescherming meer is… Ik krijg ook vermelding dat er geen actieve onderdelen meer zijn en wanneer ik de laatste update probeer te annuleren krijg ik een foutmelkding omdat de verbinding off line is
kan iemand mij helpen met wat ik kan doen?

Alvast bedankt

Constant, 12-11-2010 13:38 #83
Referte aan mijn vorige bericht: Handmatig in het register alle AVG vermeldingen verwijdert, Restart en AVG opnieuw geïnstalleerd en geconfigureerd. Alle functies nu wel weer aktief. InfoNu.nl een zeer nuttige- en goede site. Al veel baat bij gehad. Dank.

Constant, 12-11-2010 11:16 #82
Gebruik AVG 9.0 full version onder Vista. Sinds een paar dagen is de uitgeschakeld, evenwel niet door mij :-( Na het aanvinken hiervan voor inschakelen bij "Geavanceerde instellingen" krijg ik de mededeling dat AVG en AVG user interface niet reageert en het progamma wordt afgesloten :-( Deze functie is wel zeer nuttig en zou ik graag wel weer geactiveerd willen hebben. AVG deinstall en opnieuw installeren geeft niet het gewenste resultaat, helaas. Wat nu?

Roland, 22-10-2010 13:28 #81
Mijn probleem is, ik heb AVG 2011 erop staan maar ik kan hem niet verwijderen of instaleren en ik heb maar een aantal onderdelen van dit progrmama erop staan. Wie kan mij helpen?

Bianca, 16-06-2010 18:54 #80
Toen ik mn pc kocht stond er standaard AVG Free 8.5 op.Nu kreeg ik een tijdje terug de melding dat iets verouderd was en moest up-daten dat heb ik gedaan kwam toen automatisch bij 9.0 terecht.Nu is mn proef periode voorbij en is mn pc niet meer beschermd.Nu wil ik de versie er weer opzetten die ik eerders had.Maar niet meer te vinden je komt standaard bij de 9.0 terecht. Iemand wel een juiste en goed werkende link voor mij?
heb nl nu geen pc bescherming meer want bij 9.0 zegt die telkens dat er een fout is. Reactie infoteur, 16-06-2010
Beste Bianco,
Ik zou de proefversie van AVG 9.0 van je computer verwijderen (via de software-instellingen). Vervolgens kun je via http://free.avg.com/nl-nl/downloaden.prd-afg de gratis versie van 9.0 gebruiken. Deze heeft geen proefperiode en beschermt erg goed jouw computer.
Succes!
Victor

Eric, 07-05-2010 20:04 #79
Ik heb sinds kort een update geïnstalleerd van AVG nu worden er geen afbeeldingen meer geladen ook niet als ik er op klik en toestemming geef om dit te doen. De instellingen in outlook staan volgens mij goed.
wie weet raad?

Fleur, 12-04-2010 05:06 #78
Ik heb de gratis AVG versie 9.0.791 enige tijd geleden op mijn computer geinstalleerd en deze werd altijd automatisch geupdate. Nu staat er echter sinds twee weken dat de Anti-virus en Anti-spyware niet up-to-date zijn en ik krijg ze niet up-to-date. Kunt u me a.u.b. raad geven wat ik moet doen, want ik ben bang dat ik op deze manier snel een virus te pakken heb… Veel dank alvast en ik hoop snel wat te horen!

Groet, Fleur Reactie infoteur, 12-04-2010
Beste Fleur,
Ik zou het zo snel ook niet weten, maar wat ik je kan aanraden is om via de website van AVG de nieuwste versie te downloaden. Dan heb je weer de nieuwste versie, die mogelijk wel beter is in het automatisch updaten. Succes!
Groeten,
Victor

Francis, 10-02-2010 16:20 #77
Sinds ik AVG 9.0277 heb geinstalleerd werkt mijn pc SUPER TRAAG.
Wat kan ik doen om hem terug sneller te laten werken? Kunt U me raad geven a.u.b?
Dank bij voorbaat. Reactie infoteur, 13-02-2010
Zie de tips die in dit artikel gegeven zijn.
Groet,
Victor

Arend, 04-01-2010 17:07 #76
Bij het installeren van AVG 9.0277 geeft het programma in het begin al aan geen internetverbinding te kunnen vinden. Dit terwijl ik niet zou kunnen downloaden als deze verbinding er niet was. Het programma vraagt daarna via een hulpscherm om een proxi plus poort, maar ik heb breedband via kpn. Kpn kent dit probleem niet. Wat kan ik nog doen? Alvast heel erg bedankt voor reacties. Reactie infoteur, 04-01-2010
Probeer AVG 9 dan volledig te verwijderen en download het dan van de site van AVG opnieuw. Probeer het dan nogmaals te draaien. Succes!

Thierry, 19-12-2009 12:14 #75
Bij het verwijderen van de nieuwste AVG 9.0 blijkt nu bij het heropstarten van de PC dat ik geen internetverbinding meer heb. Geen enkele pagina kan nog worden geopend. Wat kan ik doen om dit te verhelpen?

Danny, 28-09-2009 18:43 #74
Bij ons in de school staat op alle toestellen AVG 8.5 geïnstalleerd en het programma doet goed zijn werk. Nu op een 20 tal toestellen wil avg plotseling geen updates meer binnenhalen, op de andere toestellen functioneert de update goed. Alle toestellen zijn in een domein opgenomen. Wat kan de reden zijn van het disfunctioneren van de update.

Mariette, 12-04-2009 11:40 #73
Wel gebruik al enige jaren avg, uiterst tevreden van
maar nu wil ik opnieuw installeren en lukt niet krijg melden iets van een programma van roxio dat in de weg staat heb dit proberen te verwijderen maar gaat niet, allez ik heb roxio staan voor mijn foto toestel maar zal verouderd zijn denk ik is van 2005, maar zou dit willen verwijderen uit mijn soft ware maar gaat niet, kan iemand mij helpen
ben heel blij met mijn gratis avg en nu zit ik zonder bescherming dus
bedankt Reactie infoteur, 12-04-2009
Beste Mariette,
Ik heb even gezocht op internet, en de website http://tinyurl.com/cuawf2 geeft u bruikbare tips om het programma te verwijderen. Zoals u kunt lezen hebben veel meer mensen last van de verwijdering van Roxio.
Groet,
Victor

Lucke, 11-04-2009 13:03 #72
Sinds ik AVG 8.0 geinstalleerd heb blijft mijn cursor knipperen met de zandloper ernaast. Hoe kan ik dit ongedaan maken?

W. Rijsbergen, 01-04-2009 18:50 #71
Ik hoop dat deze net zo goed is als de oude A.V.G.! Reactie infoteur, 01-04-2009
Met de reacties die ik hieronder krijg, is het niet vaak positief. Maar ik ga er van uit dat dit slechts 1% is en dat de overige 99% wel tevreden is over het product.
Groet,
Victor

Patrick Maveau, 05-03-2009 18:56 #70
Na jaren lang goed functioneren van het programma(7.5), plots geen up-dates meer alhoewel de verbinding met de server optimaal is. De versie verwijdert om opnieuw te instaleren (intussen nieuwe versie) bij klikken op download AVG 8 steeds weer melding "Webpagina niet gevonden " Hoop op informative mail of moet (jammerlijk) bij de concurentie gaan zoeken want momenteel zit ik zonder anti-virusprogramma! (idem probleem als Richard 17-01)

Jan, 02-03-2009 17:44 #69
Na het verwijderen van AVG door trammelant bij de email van online en het daarna opnieuw installeren van de nieuw gedownloade versie wordt de binnenkomende email niet meer gescand. Het opgegeven emailprogramma is Microsoft Outlook maar ik gebruik Outlook Express 6. Hoe kan ik het door avg ingestelde programma wijzigen. Ik ben al een middag bezig om te kijken waar ik dat kan wijzigen. Wie o wie weet dat?

Ilona, 26-02-2009 12:59 #68
Sinds ik de avg 8.0 heb gedownload kan ik nergens meer inloggen!
hoe kan dit? Reactie infoteur, 26-02-2009
Beste Ilona,
Dit kan volgens mij niet. Kun je aangeven waar je precies niet meer bij kunt inloggen?
Groet,
Victor

Tiny, 06-02-2009 17:55 #67
Ik wil AVG van mijn computer verwijderen maar zie mij daar geen kans toe. Mijn nieuwe betaalde versie vraagt steeds AVG 8 te verwijderen en dat heb ik gedaan via configuratie scherm/software.
Hoe kan ik alles van AVG verwijderen?!
Groetjes Tiny Reactie infoteur, 06-02-2009
Beste Tiny,
Dank voor uw reactie.
De oplossing is het downloaden en laten scannen van CCleaner. Hiermee kunt u uw register opschonen en zullen oude 'resten' van AVG verwijderd worden.
Succes.
Groet, Victor

Richard, 17-01-2009 03:26 #66
Sinds gisteren kan AVG 7.5 geen nieuwe antivirus datatbase downloaden. AVG meldt dat er geen internet verbinding is of een firewall blokkeert AVG. Beide klopt niet, Internet werkt normaal en er is geen Firewall actief op mijn PC. Hierdoor overgegaan naar AVG 8.0 deze geeft hetzelfde probleem. AVG stelt voor de website www.avg.com te raadplegen, maar deze opent niet. Ook de update-website http://guru.avg.com/softw/80free/update/ opent niet. Dit zijn de enige pagina's die niet werken, verder werkt internet normaal. Is dit probleem bekend en is er een oplossing voor?

Marcela S., 09-01-2009 07:47 #65
Ik heb AVG geïnstalleerd, heb het nog niet zo lang. Maar ik krijg een melding dat ik een ongeldige CTF controlebestand voor update heb. Kan er iemand mij helpen en mij zeggen wat dat is en hoe ik het kan oplossen? Reactie infoteur, 12-01-2009
Het antwoord hierop staat op de website van AVG. Zie http://www.avg.com/nl.faq.keyw-controlebestand.num-1565. Of google op "ctf controlebestand".
Groet,
Victor

Watthy René, 04-01-2009 19:55 #64
Ik installeerde Kaspersky Internet Security 2009, maar kreeg steeds een foutmelding bij updaten van de virusdatabase. Ten einde raad KIS verwijderd, en de gratis AVG geinstalleerd, maar daar doet hetzelfde probleem zich voor, zodat ik vermoed dat het probleem zich bij mij bevind, alleen weet ik niet waar of hoe. Kan iemand mij helpen?

Peter Zoon, 02-01-2009 12:34 #63
Ik heb een betaalde en een free versie van avg, als ik wil up daten krijg ik een storing melding dat ik niet kan updaten
altijd goed geweest.?

Annie, 29-12-2008 20:22 #62
Ook ik kan AVG niet updaten, ik begrijp niet dat als er zoveel mensen dit probleem hebben dat AVG hier niets aandoet ik ben nu op zoek naar een virusscanner die wel goed werkt en die als je problemen hebt wel een correct antwoord geven

Jim, 28-12-2008 19:00 #61
Beste Victor,
ik kan AVG niet updaten er staat dat de connection failed is en dan moet ik naar AVg site toe en dan staat er Unable to connect. mijn hele computer doet nu raar en de verbinding ook. ik vind zelf dat AVG super goed is, ik wil zo graag gaan updaten. kan uw me misschien helpen hoe ik dit probleem kan oplossen?
dankuwel
Jim Reactie infoteur, 12-01-2009
Momenteel hebben heel erg veel mensen last, dat ze niet goed AVG kunnen updaten. Zelf heb ik hier geen oplossing voor. Wellicht komt AVG zelf met een oplossing, houdt de website van hun daarom in de gaten.

Jim, 28-12-2008 18:14 #60
Beste Victor,
dankuwel
Jim

Helga, 19-12-2008 11:44 #59
Ook bij mij wil AVG 8.0 niet updaten, soms komt er een melding dat er geen verbinding mogelijk is (ondanks uitschakeling van firewalls, defender etc etc) maar meestal update failed ongeldig CFT-controlebestand. Als ik nu zie hoeveel mensen ditzelfde probleem hebben is het misschien een goed idee voor AVG om een tusssentijdse gepatchte versie uit te brengen? Dit doet in ieder geval de reputatie van AVG geen goed, zeker niet omdat de infoteurs van AVG blijkbaar dit probleem niet kennen cq niet weten wat hiermee gedaan moet worden.:-( Reactie infoteur, 19-12-2008
Groet,
Victor

Philippe, 16-12-2008 21:49 #58
Ik heb sinds een 3-tal dagen continue melding van Spyware Guard 2008 (dat het inactief staat) en dan staat daar rechtsboven Trial Version, ik kan niet meer updaten met AVG en computerscan van AVG staat op disabled en kan niet scannen. Heel vervelend.

Cornelis, 15-12-2008 10:55 #57
Ik heb net AVG free geinstalleerd. Ik krijg steeds de melding dat hij niet aanstaat.Als ik hem dan aanklik via de acountmanager van windows krijg ik een minuut later weer de melding. Wat kan ik doen. Ik wil uiteraard niet onbeschermd zijn.

Eddy C., 14-12-2008 13:57 #56
Sins vandaag heb ik de melding dag anti- virus en dat anti-spyware allebij outdated zijn hoe kan ik dit oplossen het is al 8.0
en wat ik ook doezelfs overnieuw instaleren heeft nog geen zin wie kan mij hiermee helpen?

Nettie, 12-12-2008 13:46 #55
Kan sinds vandaag niet meer updaten. Krijg steeds de melding "a bin file is missing" en "You are not protected". Wat moet ik nu doen om weer te kunnen updaten en die melding weg te krijgen?

Elfrien, 09-12-2008 18:19 #54
Ik wil alles verwijderen en alles opniew updaten dan kan ik op msn en internet Reactie infoteur, 09-12-2008
Beste heer/mevrouw,
Zo kunt u het programma verwijderen:
Via 'Start' gaat u naar 'Configuratiescherm' en vervolgens klikt u op 'Software'. Dan verschijnt een lijst waarin u AVG kunt verwijderen. Via de website www.avg.com kunt u opnieuw AVG Free downloaden.

Monique Bek, 08-12-2008 12:46 #53
Sinds een week, als AVG automatische updates doet, geeft het aan dat de update klaar is en dat ik de PC opnieuw moet opstarten. Als ik dit gedaan heb, geeft hij het weer opnieuw aan. Ik moet dus steeds opstarten, maar er verandert niets. Ik krijg nog steeds het uitroepteken bij de Update manager!

Tiny, 07-12-2008 12:42 #52
1 Keer per week start de scheduled scan automatisch van AVG 8 free. Dit duurt ongeveer 2 uur, is dat normaal? Ook zou ik graag willen weten hoe ik de gegevens moet verwijderen die onder FILE staan. Reactie infoteur, 07-12-2008
Beste Tiny,
Bedankt voor uw reactie. Een scan van AVG 8.0 Free duurt inderdaad ongeveer 2 uur (eigen ervaring). Bij sommige mensen gaat het sneller en bij sommigen langzamer. Dit hangt af van verschillende factoren.
Ik kan niet 'FILE' vinden, waar ziet u dat staan?
Groet,
Victor

Peter, 04-12-2008 22:31 #51
AVG geeft aan dat Anti-Virus en Anti-Spyware outdated zijn. Ook springt de Up Date Manager steeds op Invalid Update Control CTF File. Wat kan ik hieraan doen?

Christine, 04-12-2008 08:50 #50
Ik ben sinds maanden gebruiker van AVG free. Sinds gisteren krijg ik de melding ' database outdate' en 'antispyware outdate'. Na controle van update blijf ik die opmerkingen zien. Ik heb alles opnieuw geïnstalleerd en het probleem blijft. Wat nu?

Diana, 17-11-2008 14:17 #49
Ik heb een AVG-abonnement, maar kan nu niet meer updaten. Hij geeft aan update mislukt en daarbij komt de volgende melding: AVG kan niet updaten, ongeldig CTF-controlebestand. Graag zsm een oplossing, mijn computer is nu niet goed beveiligd! Reactie infoteur, 17-11-2008
Beste Diana,
U kunt het beste contact opnemen met de makers van AVG via deze link: http://www.grisoft.com/ww.support. Zelf heb ik geen idee wat een CTF-controlebestand is.
Groet,
Victor

T. Kemerink Op Schiphorst, 14-11-2008 18:40 #48
Ik heb een Pc met Xp helaas werkt de cd niet en ik kom ook niet in het blauwe scherm en in veilige modus kan ik ook niet komen dit is allemaal veroorzaakt door helaas AGV. Reactie infoteur, 15-11-2008
Voor een oplossing bezoek: http://pc-en-internet.infonu.nl/anti-virus/27663-avg-verhindert-opstart-aantasting-users32dll.html.
Groet,
Victor

Filip, 11-11-2008 19:49 #47
Vandaag hoorde ik op het nieuws dat AVG anti virus een bestand van Windows verwijderd dat essientieel is voor uw PC. Eerst krijg je een blauw scherm en daarna een zwart scherm keer op keer terug zonder echt op te starten. Dit moet ergens aan een update liggen daar de mijne nog werkt. Wat met dit probleem? Reactie infoteur, 15-11-2008
Beste Filip,
Een collega infoteur heeft hier een artikel over geschreven. Bekijk http://pc-en-internet.infonu.nl/anti-virus/27663-avg-verhindert-opstart-aantasting-users32dll.html voor een oplossing voor dit probleem.
Groet,
Victor

N. de Jongh, 02-11-2008 21:16 #46
Hoe zit het scannen dan via Msn. Extra/Opties/Bestandsoverdracht/Bladeren. Je komt dan in Prog.Files/AVG/AVG8 en welke moet je dan nemen om er zeker van te zijn dat bv. ppsbestanden die binnenkomen via je hotmail ook worden gescant. Oneline Care heeft nog een betaversie voor Vista, lijkt mij niet handig. Bovendien ben ik al jaren erg tevreden over AVG. Graag uw hulp in deze, met vriendelijke groet.

Martin van Eijden, 25-10-2008 11:59 #45
Het is mooi dat je de emailscanner uit kunt zetten als je post niet meer gedownload wordt met foutmelding ox800ccc0f, maar dan wordt je post niet meer gescanned.Lijkt me geen oplossing voor een probleem. wie weet het wel? Reactie infoteur, 26-10-2008
Beste Martin,
Wellicht vindt u hier u antwoord tussen: http://pc-en-internet.infonu.nl/anti-virus/831-avg-anti-virus-free.html.

Van Wassenhove Pascal, 07-09-2008 22:00 #44
Mijnheer, ik heb onlangs de free avg 8.0 antivirus gedownload maar dit bleek bij mij niet de juiste keuze te zijn, mijn pc begon trager te werken. Daarom heb ik maar een windows live onecare antivirus AANGEKOCHT. Vooreerst moet ik de avg 8.0 versie verwijderen, dat heb ik gedaan op de volgende manier: start-configuratiescherm-programma verwijderen, maar ik krijg de melding 'Installation failed'. Ik krijg avg er niet af wat ik ook probeer. Wat is de oplossing om de hardnekkige avg te verwijderen want zolang deze op mijn pc staat werkt mijn windows live one care niet zoals het moet. Dank bij voorbaat. Pascal

Tine Nijboer, 30-08-2008 21:01 #43
In AVG E-Mail Scanner is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak. Gek wordt ik van deze boodschap. Iedere minuut moet ik dit wegklikken. Wat is er fout gegeaan? Reactie infoteur, 12-09-2008
U kunt kijken of er wijzigingen zijn opgetreden in de instellingen. Start AVG, klik boven in het menu op "Tools" en dan op "Advanced settings" en check de e-mail scanner op uw voorkeuren. Succes.

Marc Claerboudt, 27-08-2008 17:11 #42
Zelfde probleem als H.Karacan. Ik krijg ook dat icoon met rood uitroepingsteken en de melding dat de updatemanager geen contact kan krijgen. ben ik nu niet meer beveiligd? wat moet ik doen om alles terug in orde te krijgen? Reactie infoteur, 12-09-2008
U bent nog wel beveiligd, alleen moet u dan handmatig controleren op updates. Wellicht helpt het volgende: Start AVG, klik boven in het menu op "Tools" en dan op "Advanced settings". Klik dan links in de lijst onderaan op "Update" en vink dan "Update immediately aan"

In dit menu kun je ook instellen dat je fouten van AVG wilt negeren (geen uitroepteken meer). Klik dan links in de kolom bovenaan op "Ignore Faulty conditions" en vink dan aan van welk onderdeel u de foutmelding wilt negeren.

H. van Delft, 26-08-2008 20:36 #41
Ik krijg steeds een failed melding bij het installeren van 8.0 heb vervolgens alle verwijderd maar blijf de melding ontvangen en kan dus niet installeren, in de melding wordt gezegd dat er een andere virusscan actief is, ik kan niets vinden, heb alles van AVG en Mozilla gewist computer afgesloten en opnieuw opgestart, blijft hetzelfde, wie kan mij helpen?

H. Karacan, 26-08-2008 17:01 #40
Door Julia op 26-08-2008
Laatst was mijn AVG 7,5 plotseling verwijderd. Ik heb opnieuw geinstaleerd maar deze keer heb ik AVG 8.0 geinstaleerd waarbij ik tot nu toe geen profijt mee heb zoals bij 7,5. Telkens geeft de computer aan bij het icoon onderaan de balk dat het niet helemaal veilig is met een uitroepteken op het icoon.Elke ker moet ik up to date intoestsen om deze programma actief te beveiligen, dit gebeurt constant. Ik weet niet waarom dit programma zo reageert. Je begint elke keer als je een programma wilt openen je te ergeren omdat het telkens aangeeft dat je computer niet veilig beschermd is voor virussen.

Valerie, 19-08-2008 08:28 #39
Ik heb Free AVG (ik denk 7.5 maar weet het niet zeker) in het engels.
Maar ik heb per ongelijk het icoontje van AVG van de taakbalk verwijderd. Vroeger toen het nog op de taakbalk stond starte de Scheduled Scan om 12 stipt! Maar nu die van de taakbalk is moet ik het handmatig gaan activeren en dat durf ik wel eeens vergeten…
Mijn vraag: Kan mijn Scheduled AVG Scan vanzelf starten (zonder dat ik hem handmatig moet activeren) zonder dat het icoontje op de werkbalk staat en hoe? Zo niet, hoe zet ik AVG terug op de taakbalk? (Dat zou ik echt wel willen weten, want ik wil het terug op de werkbalk)

Jasper, 17-08-2008 11:43 #38
Dat klopt Marjanne en je bent niet de enige! Het ligt dus niet aan jou. AVG moet dit probleem oplossen. Wacht even tot maandag.

Marjanna Bremer, 17-08-2008 11:03 #37
Zo ineens krijg ik vandaag de melding dat er een binfile mist, en dat avg geen contact kan krijgen met de updateserver. Er is in weken niets meer geinstalleerd of verwijderd. Wat doe ik fout?

Miny Ten Hove, 13-08-2008 08:38 #36
Avg antivirus 8.0 free geeft bij iedere opstart van pc de melding The connection failed van de manager update.

wanneer ik update zelf aanklik dan is de update manager wel weer aktief r tot de volgende opstart van mijn pc.
Wie heeft de oplossing? Mineth

Iris, 12-08-2008 19:44 #35
Ik heb hetzelfde probleem als Veerle. Ik heb AVG 8.0 verwijderd en terug geïnstalleerd maar de Anti-Virus en Anti-Spyware blijven op outdated staan. Updaten en restarten helpt bij mij ook niet. De boodschap "Antivirus 2008 XP alert" verschijnt ook regelmatig terwijl ik deze Antivirus verwijderd heb uit mijn programmalijst of moet ik die nog op een andere plaats verwijderen?

Veerle, 12-08-2008 14:27 #34
Hier blijft de computer ook om een restart vragen als ik update. Als ik AVG open dat zegt hij dat mijn Anti-Virus en Anti-Spyware databases outdated zijn. Wat kan ik hier aan doen?Ik blijf updaten en restarten, maar nu na zo'n 30 keer ben ik dat toch wel zat en lijkt het niet te helpen.

Welpje, 07-08-2008 19:29 #33
Ik heb hetzelfde probleem als dhr J.Dekkers, maar er is hier helaas nog geen antwoord opgegeven. Graag wacht ik uw antwoord af… Dit is zo hinderlijk dat hij nu plots niet meer goed werkt ik blijf die pc restarten wat dus niks uitmaakt. Hoe krijg je dat uitroepteken weg?

Margreet, 06-08-2008 22:40 #32
Ik wil graag AVG 8.0 installeren op mijn laptop, maar telkens als ik op uitvoeren klik stopt hij bij 25% of soms al eerder, weet iemand hoe dit komt en hoe ik het wel voor elkaar kan krijgen?

Maarten, 31-07-2008 11:19 #31
Uitstaan Update manager: Natuurlijk verdwijnt het uitroepteken. Maar ik wil dat de update manager aanstaat. Iemand?

Elly, 28-07-2008 12:02 #30
Anti virus en Anti spyware zijn outdated. Icoontje rechtsonder heeft een uitroepteken. Ik kan niet updaten. Heb toen heel het programma bij software verwijderd, zoals hieronder geadviseerd wordt. Nu AVG8 weer opnieuw geinstalleerd en hij blijft weer steken bij Update. Wat moet ik nu doen, wie geeft mij de oplossing? Reactie infoteur, 08-09-2008
Op een ander artikel op Infonu heeft dhr/mevr Elmas hiervoor een oplossing aangedragen: "Controleer datum en tijd van je computer. Na het rechtzetten van datum en tijd kun je wel weer updaten."

Maarten, 28-07-2008 11:52 #29
Bij mij staat de update manager ook uit en is niet aan te zetten. Heb al een repair uitgevorrd, hielp niet. Iemand een oplossing? Reactie infoteur, 28-07-2008
Ik heb dit vandaag ook gehad en verdween toen ik links in het programma op "update now" drukte. Als je dubbelklikt op het icoontje van de updat manager kun je zelf instellen wanneer AVG moet controleren op een update. Het is trouwens niet zo heel erg om 1 a 2 dagen niet te updaten, maar het moet niet heel erg lang duren.

J. Dekkers, 25-07-2008 14:03 #28
Ik heb een probleem met AVG 8.0 free edition. Als ik opdate wordt er gevraagd om de pc te restarten. Als ik dit heb gedaan blijft er een uitroepteken rechtsonder in de taakbalk staan. Als ik het AVG scherm open staat er bij update manager- the update needs restart. Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Sirwa, 21-07-2008 15:32 #27
Hallo Vector,
Ik zie dat u nog steeds mij vragen beantwoordt, hartelijk bedankt, daarom ben ik niewsgierig of u mij nog kunt helpen.Ik heb dat ook vaker geproberd (instalatie van de nieuwe versie) maar dat lukt ook niet, en iedere keer krijg ik de scherm (instalaition is faild) er is een error.Wat een rare programe(vind ik).Heeft u mischien een andere optie a.u.b. voor mij. Reactie infoteur, 21-07-2008
Beste Sirwa,
Ik heb een site gevonden waar u zeker wat aan kunt hebben: bezoek http://tinyurl.com/6zm2m4. Daarmee moet het zeker lukken. Succes!
Groet, Victor

Sirwa, 20-07-2008 20:58 #26
Hoi Victor,
Bedankt voor uw antwoord van vandag (over het verwijderen van AVG 8.0). Maar wat u zegt heb ik vaker gedaan (Configuratiescherm-software-verwijderen), maar het verwijderen lukt niet en iedere keer krijg ik de scherm (uninstaleer is failed) er is en error. Dus dat is de probleem. Ik hoop dat u verder mij kunt hepen. Reactie infoteur, 21-07-2008
Hallo Sirwa,
Probeer dan zonder het 'oude' programma te verwijderen de nieuwe versie te installeren. Tijdens de installatie zal de vorige versie AVG overgeschreven worden. Probeer dat eens.
Groet, Victor

Sirwa, 20-07-2008 11:36 #25
Hallo,
Ik heb free AVG 8.0 het was goed maar sinds 04-07-2008 zie ik een icon ( the database is outdated bij antivirus en antispyware).Ik weet niet hoe kan ik dat oplossen?.Ik heb geprobeerd de hele programa verwijderen en opnieiw te instaleren, maar het verwijderen lukt niet(ik denk dat k eerst bij programas heb verwijderd, daarom lukt nu niet bij de softwares te verwijderen).Weet je mischien hoe kan ik de database outdated oplossen? Reactie infoteur, 20-07-2008
Beste Sirwa,
Het is nog steeds mogelijk om het programma bij software te verwijderen. Ga daarvoor naar het configuratiescherm en dubbelklik op software of "add or remove programs". Via de website http://free.avg.com/ww.download?prd=afe#tba2 kun je de nieuwste versie (van 4 juli) downloaden. Open na het installeren AVG en ga naar update. Nu zou alles goed moeten gaan. Groet, Victor

Nadje, 14-07-2008 08:43 #24
You are not protected! Please, check the following components. EN dan heb ik mijn e-mailscanner die niet active is. Hoe kan ik dit terug in orde brengen? Reactie infoteur, 14-07-2008
Open AVG (de User Interface), dan ziet u de pagina met al die logo's. Links kunt u dan op update klikken. Dan haalt hij de nieuwste bestanden binnen.

In diezelfde User Interface dubbelklikt u op de e-mail scanner-logo en daar kunt u de email-scanner weer aanzetten.

Leon Litjens, 12-07-2008 09:32 #23
Bij update steeds de melding dat de "update failed" oorzaak is "the connection with update server failed".
Met mijn verbinding is echter niets mis. Ook met uitgeschakelde firewall wil het niet lukken. De Probleemoplosser geeft geen hulp. Enig idee wat het probleem kan zijn. (verwijderen en opnieuw installeren heeft niet geholpen). Reactie infoteur, 14-07-2008
Probeer de nieuwste versie die online staat de installeren: 8.0.138 (http://free.avg.com/ww.download?prd=afe#tba2). Dat is de nieuwste AVG Free en misschien is daarmee het probleem verholpen.

G. Bosgoed, 06-07-2008 10:09 #22
AVG 8.0 verstorod mijn windowsmail. Er komt geen mail meer binnen. Hiervoor graag een oplossing.
Vgr Bosgoed Reactie infoteur, 14-07-2008
Probeer in de User Interface te klikken op de e-mail scanner. In het volgende scherm kunt u de e-mail scanner uitzetten. E-mail moet dan weer ontvangen kunnen worden.

Dicky, 28-06-2008 10:26 #21
Vandaag krijg ik ineens de volgende foutmelding bij het ophalen van mijn mail: De reactie van de server was een fout. Account: 'Zonnet', Server: 'POP3.zonnet.nl', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR AVG POP3 Proxy Server: Cannot connect to the mail server!', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC90. De mail van hotmail kan wel gewoon opgehaald worden. Het uitvinken van de e-mailscanner geeft geen verandering.

Sven Ten Dam, 27-06-2008 18:51 #20
Heeft iemand al een oplossing van DATABASE is OUT OF DATE? Ik heb dit sinds een paar dagen en dus geen virusscanner! Ik gebruik versie 8.0 Free edition. Reactie infoteur, 27-06-2008
Ja, in ieder geval een mogelijke oplossing. Bekijk de probleemoplosser op http://pc-en-internet.infonu.nl/anti-virus/831-avg-anti-virus-free.html. Daar kun je de oorzaak en het antwoord vinden. Succes.

G. J. Fransen, 27-06-2008 15:59 #19
Ik probeer avg free 8.0 te isntalleren. Lukt niet. Telkens tijdens installatie vermeld een venster dat er zich nog een ander antivirusprogramma op mijn computer bevindt. Heb echter 7.5 er afgehaald. Hoe kan dit? Reactie infoteur, 27-06-2008
Heeft u voor AVG 7.5 nog een ander anti-virus programma gebruikt zoals Norton? Daarvan blijven altijd nog stukjes van achter op uw PC. Via http://pc-en-internet.infonu.nl/anti-virus/831-avg-anti-virus-free.html vindt u een link naar een Norton Removal Tool. Succes!

Henny, 24-06-2008 12:16 #18
Ik heb als provider Het Net. Had altijd AVG 7 op mijn pc en nu AVG 8. Geen internet meer of heel moeizaam. Het Net gebeld. Men vertelde me daar dat AVG bij Het Net het inloggen naar internet tegenhield? Is hier iets aan te doen?
Met vriendelijke groeten Henny van Giersbergen

Joop, 23-06-2008 21:58 #17
Had altijd zonder problemen AVG 7.5 free gebruikt. Heb nu de laatste uitgave AVG 8 free geinstalleerd en wanneer ik de PC opstart krijg ik de melding, Anti-virus Anti- spyware en Resident-shield OUTDATED. Na het opnieuw installeren van AVG 8 free met de laatste UPDATE werkt alles weer normaal tot dat de PC weer opnieuw wordt opgestart.
De melding, database update is disabled, is bij mij niet meer voorgekomen na dat ik de tijd van de interval had veranderd. Hoe kan dit opgelost worden?

Juliette, 23-06-2008 19:55 #16
Zoals K krijg ook ik telkens de melding dat de database update is disabled. Ik heb van alles gerobeerd, waaronder het programma volledig verwijderen en weer opnieuw installeren, maar helemaal niets werkt. Hoe los ik dit probleem op?
Groet, Juliette

Paul, 23-06-2008 10:01 #15
Hallo,
Sinds 2weken heb ik AVG Free 8.0, maar er zit altijd een "lege bijlage"( paperclip) bij iedere mail terwijl er geen bijlage aanwezig is. Hoe kan ik dit voorkomen? Het is nogal vervelend. Ik heb outlook express 6. Kan je mij helpen.
Groet,
Paul

Thea, 20-06-2008 21:46 #14
Na het installeren van AVG Free 8.0 kan ik geen webpagina's meer uitprinten. Heeft u hier een oplossing voor? Reactie infoteur, 21-06-2008
Hallo,
Dit is een hele vreemde bijwerking van AVG 8 die ik nog niet heb gehoord. U zou hier: http://free.grisoft.com/ww.download-update een update kunnen vinden. Eerder heb ik ook genoemd dat in deze versie nog veel kleine (maar wel vervelende) bijwerkingen heeft. Grisoft komt met een grote update.
Weet u trouwens zeker dat het door AVG komt? Misschien moet u eens proberen AVG volledig uit te schakelen. Als dit niet helpt ligt het aan Internet Explorer zelf.
Groet,
Victor

Dieke, 18-06-2008 08:52 #13
Hallo, heb free avg 8.0 geinstalleerd en heeft gescant en heeft programma's die ik niet kwijt wil in de resident shield toestanden gezet. Bij de vorige versie werden die quarantaine gezet en kon je dat terug zetten maar nu kan ik daar niet meer aan. Hoe kan ik mijn programma's terug zetten? Ik heb geprobeerd van de map waar deze zaken onderstaan in in de exceptions te zetten maar blijkbaar is dat te laat.

K., 15-06-2008 21:44 #12
Hoi, Ik krijg steeds de melding dat de database update is disabled… Een update lijkt het probleem even op te lossen, maar als die is afgerond krijg ik weer een foutmelding! Wat te doen? Reactie infoteur, 18-06-2008
Je zou het programma opnieuw kunnen installeren, zodat alle standaard instellingen weer van kracht zijn. Mocht het dan nog steeds niet lukken, geef dat dan hier aan en zoeken we verder wat het probleem kan zijn.
Groet,
Victor

Karin, 03-06-2008 13:56 #11
Ik heb avg 7.5 vervangen door 8.0. en krijg nu de melding bij het icoontje anti virus: database is outdated dit ook bij anti spywere en update manager.A ls ik dan update krijg ik de melding 'the connection failed'. Wat kan ik hier aan doen? Reactie infoteur, 05-06-2008
Het kan zijn dat een andere beveiliginsprogramma/systeem de verbinding die AVG met de "buitenwereld" zoekt verhinderd. Wat voor soort firewall gebruik je?

Overigens is AVG bezig met een grote update om alle problemen die wordt ervaren door de gebruikers op te lossen. Even geduld nog.

Sigrid, 03-06-2008 10:33 #10
Ik heb een groot probleem die ik maar niet kan oplossen. Ik draai op Vista en heb recent AVG 8.0 geïnstalleerd. Dientengevolge ontvang ik geen inkomende mails meer maar tevens lukt het ook niet om mails te versturen! Ik heb bij probleemoplossingen gelezen dat je met rechtermuisknop op AVG icoon moet klikken, en dan op "Launch AVG Control Center" zodat een instellingenscherm wordt geopend. Als ik het bovenstaande uitvoer is "Launch AVG Control Center" nergens te vinden. Wel "Open AVG User Interface". Hierop heb ik geklikt, daarna in "Status Overview" op het  tabblad "Email scanner" "scan incoming en outgoing messages" afgevinkt en "Save changes". Je mag verwachten dat Email Scanner is uitgeschakeld. Het tegendeel is waar. Ik ontvang nog steeds geen emails en tabblad Email scannerlaat nog steeds lezen dat "Email Scanner is active". Kennelijk saved hij NIET de changes! Wat gaat hier fout? Reactie infoteur, 05-06-2008
Beste Sigrid,
Wat u doet is helemaal goed. U moet inderdaad in de User Interface naar de Email Scanner gaan en de vinkjes weghalen en op Save Changes drukken. Als het goed is gaat u dan na het klikken automatisch terug naar de User Interface met al die logo's. Ziet u dan bij E-mail Scanner in het groen "Active" staan of (in het rood) "E-mail Scanner is not fully functional"?

Freyk, 03-06-2008 07:13 #9
"De volgende punten blijven een probleem: Spam, Hackers, Phishingaanvallen, Keyloggers
Besmette IM-bijlagen (bv. Windows Live Messenger), Drive-by downloads"
Tja, daarom is het ook aan te raden om daarnaast ook een firewall, een non-ie browser, geen warez-bezoeken en een logisch verstand aan te raden. Reactie infoteur, 03-06-2008
Ik geef je volkomen gelijk!

Wim, 02-06-2008 15:18 #8
Ik heb vista premium en tot twee keer toe getracht de versie AVG 8.0 te downloaden(nadat eerst7.5 was vewijderd). Resultaat was dat windows explorer niet meer werkte. Volgens info HELP van Vista was de oorzaak het AVG antivirus programma! Nadat ik dit verwijderd had kon ik weer internetten! Wat gaat er verkeerd? Reactie infoteur, 02-06-2008
Beste Wim,
Dat is een hele vervelende bijwerking van AVG! Ik ben het zelf nog niet tegengekomen (misschien omdat ik XP gebruik), maar het kan zijn dat de LinkScanner internetten verhinderd. Als u wilt kunt u nogmaals AVG 8 installeren en dan de LinkScanner uitzetten zoals ik dat heb beschreven in een reactie op 29-05-2008.
Helpt het dan nog niet, dan kunt u overwegen een andere gratis virusscanner te installeren, zoals Avast! Antivirus. Eventueel kunt u uw probleem doorgeven AVG.
Groet, Victor

Rence, 29-05-2008 19:36 #7
Beste Victor, Geweldig, het werkt. Hartelijk dank
Vriendelijke groet, Rence

Rence, 29-05-2008 12:01 #6
Geachte heer/mevrouw,
Ik heb deze week AVG 7.5 vervangen door 8. Nu krijg ik de melding 'Link scanner! disabled'. Updaten helpt niet om de verbinding weer in orde te maken. Wat moet ik doen
Vr. groet Rence Reactie infoteur, 29-05-2008
Beste Rence,
Bedankt voor je reactie. Probeer dit eens: open AVG en dubbelklik op het icoontje van LinkScanner. Daaronder kun je dan bij "Settings" op het vakje voor "Enable AVG Search-Shield". Druk dan op "Save changes" en de melding moet dan weg zijn.
Met vriendelijke groet, Victor

Frie, 28-05-2008 20:37 #5
Ik ben mijn antivurus verloren van AVG hoe bekom ik die terug Reactie infoteur, 28-05-2008
U kunt onder het kopje "AVG Anti-Virus Free 8.0: de veranderingen" in dit artikel de link vinden naar de website van AVG waar u de nieuwste versie kunt vinden en installeren. Succes!

Mieke van Gerven, 27-05-2008 22:03 #4
Hallo Victor, Bedankt voor je raad. De computer was niet de mijne, maar van een vriend, dus als ik daar weer kom zal ik je raad opvolgen. Mijn vriend zelf is n.l. niet zo handig met computers. Nu heb ik zelf vandaag zitten zoeken op Google, en heb gelezen dat meer mensen hetzelfde probleem hebben met AVG 8… Het schijnt een bug te zijn die in AVG 8 zit. Dus misschien bij een volgende update dat het wel verholpen gaat worden? Tot zover hartelijk dank voor de reactie.
groetjes, Mieke Reactie infoteur, 28-05-2008
Er zijn meer problemen gemeld, dus bij een volgende update zullen deze "kinderziektes" hopelijk er weer uit worden gehaald. Groet, Victor.

Mieke van Gerven, 26-05-2008 13:20 #3
:-( Heb in het weekend duizenden ( 24.000 x ) warnings voornamelijk van CoolWebSearch weg gepoetst, via fault per 1000 weg gegooid, maar het lijkt wel of ze iedere keer weer terug komen. Voor zover als ik het kan beoordelen, lijken het allemaal registersleutels… Ik heb er ook het programma cwshredder over heen gegooid, die vind niets, online gescand, vind ook niets. AVG zelf geeft ook geen waarschuwingen van besmetting, alleen die warnings… Hoe krijg ik mijn computer nu weer schoon? Reactie infoteur, 27-05-2008
Beste Mieke,

CWShredder is inderdaad een mogelijke manier om het probleem op te lossen, maar biedt niet altijd een oplossing zoals u heeft ervaren.

Wat u nog kunt proberen is Hijackthis (via Hijackthis.nl) of uw systeem terugzetten naar een eerder opgeslagen systeemherstelpunt (System Restore).

Succes!
Victor

Cnp, 20-05-2008 11:44 #2
> Wat je kunt opmerken tijdens het gebruik is dat deze versie langer scant dan gewoonlijk.

Ik ervaar juist het tegenovergestelde, hij is in een mum van tijd klaar, zo snel dat ik me niet kan voorstellen dat 'ie alles bekeken kan hebben. Heb ik ergens de verkeerde settings? Reactie infoteur, 23-05-2008
Het kan inderdaad zo zijn dat het programma niet alle schijven scant of alleen bepaalde mappen. Dit moet u eenvoudig in AVG kunnen vinden.

Het kan ook aan uw computer liggen, die in uw geval dus goede prestaties levert. Bent u wel tevreden over deze nieuwe versie van AVG?

Met vriendelijke groet,
Victor

Jaap Harteveld, 14-05-2008 16:39 #1
Ik heb de nieuwe versie van AGV gedownload, echter nu kan ik via Vista bestanden niet downloaden, zoals excelsheets of een Asci bestand. Ik sla op echter als ik naar de map ga is het document niet te vinden alsof Vista niets download. komt dit door AGV of is dit toeval.

Met vriendelijke groet,

Jaap Harteveld Reactie infoteur, 15-05-2008
Beste Jaap,

Bedankt voor uw reactie. U kan het beste contact opnemen met de makers van AVG via deze link: http://www.grisoft.com/ww.support.
Daar vind u verschillende platformen en kunt u uitleggen wat er aan de hand is. Zelf gebruik ik nog XP, ik weet dus niet of dit aan Vista ligt of aan de Scanner van AVG.

Met vriendelijke groet,
Victor

Infoteur: Victorho
Laatste update: 23-09-2016
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Anti virus
Reacties: 97
Schrijf mee!