InfoNu.nl > Pc en Internet > Tutorials > Een naam zoeken op adres en omgekeerd

Een naam zoeken op adres en omgekeerd

Een naam zoeken op adres en omgekeerd Het zoeken van een persoon wanneer je alleen een straatnaam, nummer en postcode hebt, kan lastig zijn. Ook omgekeerd is het vinden van adres op naam ook niet zo eenvoudig. Op internet zijn er een aantal manieren om een naam te zoeken op adres en om een adres te zoeken op naam. Wanneer je dus de gegevens niet offline kunt vinden, zijn er gelukkig nog online mogelijkheden. In dit artikel gaan we de beste websites en tips langs, zoals omgekeerd zoeken op adres of naam. Het zal niet altijd mogelijk zijn om het te achterhalen. Zeker niet als iemand zijn privacy erg belangrijk vindt.

Met de ontbrekende gegevens toch vinden wat je zoekt

Het heten natuurlijk niets voor niets zoekmachines. Mensen maken steeds meer gebruik van Google en Bing om dingen te achterhalen. Er zijn dan ook verschillende slimme trucjes en manieren om optimaal gebruik te maken van deze zoekmachines. Naast het achterhalen van e-mailadressen kun je ook namen en adressen vinden online. Er is een wereld aan mogelijkheden en deze wereld is slechts een paar juiste zoekwoorden verwijderd. Ook kan je rechtstreeks naar bepaalde websites gaan die een gegevensbestand er op na houden. Via deze websites kun je telefoonnummers, namen of adressen invoeren om zo ontbrekende gegevens te vinden. Voor zowel deze website als voor zoekmachines moet je dus wel beschikken over een aantal gegevens. Je kunt als het ware alleen de puzzel compleet maken als je een paar stukjes hebt om zo de vorm van het ontbrekende stukje in te schatten.

Zijn deze methodes toegestaan - is omgekeerd zoeken legaal?

Waar persoonsgegevens ter sprake komen, zal ook al snel de privacy kwestie naar voren komen. En dit is geheel niet onterecht. Het is echter zo dat als iemand echt niet gevonden wilt worden hij/zij dit voor een groot deel zelf in de hand heeft. De meeste sociale media zoals Facebook, Linkedin en Twitter bieden de optie om privégegevens te beschermen. Ook wanneer iemand besluit om gegevens ergens op het web te laten slingeren is dat een eigen keuze geweest. Jij maakt slechts gebruik van de mogelijkheden. Ook bij de websites die een gegevensbestand hebben, zijn de gegevens altijd verzameld op vrijwillige basis. Sterker nog, meestal moeten mensen zichzelf aanmelden bij dergelijke websites.

Een adres zoeken op naam

Met Google het adres achterhalen

Laten we met de zoekmachines zoals Google beginnen. Dit is meestal de manier die de grootste kans van slagen heeft. Succes is echter hier ook niet gegarandeerd. Bij de zoekwoorden is het van belang om zoveel mogelijk relevante gegevens in te voeren. Heeft bijvoorbeeld iemand een eigen bedrijf of een eigen website of iets dergelijks? Vermeld het erbij. Wie weet staat het bij de contact gegevens. Ook bij clubs en verenigingen worden vaak gegevens verspreid, zoals bij online nieuwsbrieven en dergelijke. Als je al een gedeelte van het adres weet, zoals bijvoorbeeld een woonplaats, dan kun je dat er ook bij vermelden. Je voert dus in op Google: naam + (opties staan hieronder)
  1. Woonplaats
  2. Straatnaam
  3. Postcode
  4. Bedrijf
  5. Website
  6. Baan/Functie
  7. Sportclub
  8. Vereniging

Wees creatief. Alle informatie kan helpen. Zo kan iemand iets op zijn of haar Facebook, Linkedin of Twitter profiel hebben staan.

Via websites en online telefoonboeken het adres vinden

Er zijn verschillende 'omgekeerd zoeken' websites op het internet te vinden. Ook de telefoonboeken die dezelfde dienst verlenen, kun je proberen aangezien naam en adres onderdeel uitmaken van de zoekfuncties. Besef wel dat mensen hun gegevens hebben moeten delen met de betreffende websites. Hoe de websites werken, spreekt meestal voor zich. Meestal is het slechts zoveel mogelijk informatie invullen als je maar kunt.

De grootste (en daardoor de beste) zoeksites:

  • Nummerzoeker.com beweert toegang te hebben tot alle Nederlandse telefoongidsen. Ook staan daar particuliere bedrijven onder.
  • Zoekenbel.nl laat je zoeken naar bedrijven, particulieren en verenigingen.
  • Voelspriet.nl helpt je bij het zoeken wanneer je al over een aantal gegevens beschikt. Vervolgens hebben ze daar dan per beschikbare gegevens een speciale zoek manier voor.
  • Spyderweb.nl is een soort meta-zoekmachine gelijk aan voelspriet.nl.
  • Zoekopnummer.nl is nog eentje die je kunt proberen.

Een naam zoeken op adres

Eigenlijk is bij het zoeken van een naam op adres veel van het bovenstaande van toepassing. Het is waarschijnlijk alleen ietsje moeilijker. In het geval van bedrijven en verenigingen zal dit niet het geval zijn, maar bij het zoeken naar personen is het zeker lastiger. Bij het zoeken via Google is het weer een kwestie van zoveel mogelijk invullen. Hoe completer het adres, hoe beter. Wellicht heeft iemand ooit iets op marktplaats gezet of zijn adres vermeld in de nieuwsbrief van de lokale voetbalclub. Je weet maar nooit. Ook de bovengenoemde websites kun je weer op dezelfde manier gebruiken.

Succes met de zoektocht! Misschien kan mijn special mobiel nummer, adres of naam achterhalen je een beetje helpen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
De drie beste online plattegronden en routeplannersTegenwoordig is het voor mensen die een computer en internet hebben nauwelijks meer nodig om een atlas te gebruiken. Er…
Online Dating: Tips voor een Veilige en Succesvolle ErvaringOnline Dating: Tips voor een Veilige en Succesvolle ErvaringInternet dating is erg populair. Er zijn tegenwoordig veel mensen die een partner zoeken via online dating. De perfecte…
Erasmus MC Rotterdam: adres, contactgegevens, bereikbaarheidErasmus MC Rotterdam: adres, contactgegevens, bereikbaarheidHet Erasmus MC Ziekenhuis is het grootste ziekenhuis van Nederland. Tot de organisatie behoren ook het Erasmus MC-Sophia…
Google trucjes: efficiënt zoekenGoogle trucjes: efficiënt zoekenVrijwel iedereen gebruikt de zoekmachine dagelijks, maar vrijwel niemand gebruikt de zoekmachine optimaal. Wat de meeste…
Vingino: outlet adressen, kortingscodes en wanneer sale?Vingino: outlet adressen, kortingscodes en wanneer sale?De kinderkleding van Vingino is uitermate populair. Er zijn mogelijkheden om je Vingino producten met flinke kortingen t…

Reageer op het artikel "Een naam zoeken op adres en omgekeerd"

Infoteur: Euromark
Gepubliceerd: 10-10-2012
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tutorials
Special: Nummers en adressen zoeken
Schrijf mee!