InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > Tips voor het online verkopen van kleding

Tips voor het online verkopen van kleding

Tips voor het online verkopen van kleding Je kunt er een zakcentje mee verdienen, het kost niet veel moeite en je maakt er iemand anders blij mee: het online verkopen van je kleding. Tegenwoordig bestaan er veel sites waar jij je gedragen kleding en miskoopjes kunt verkopen. Maar hoe zorg je nou dat je kleding echt wordt verkocht?

Zoek een goede verkoopsite

Wanneer je je kleding graag online wilt verkopen, is het slim om te kiezen voor een bekende en betrouwbare site. Hoe bekender de website is, hoe meer bezoekers het heeft en hoe groter de kans is dat mensen naar jouw advertentie kijken.

Verkoop geen kleding die niet netjes meer is

Het is niet slim om kledingstukken te verkopen die niet zo netjes meer zijn. T-shirts waarvan de kleuren vaal zijn, truien die pluizig zijn geworden, vesten met gaatjes of broeken met scheuren erin kun je dus beter gewoon wegdoen in plaats van verkopen. Wanneer je toch echt heel graag een kledingstuk dat niet zo netjes meer is wilt verkopen, kun je het beste in de advertentie zetten wat er aan mankeert. Zo voorkom je dat de koper teleur wordt gesteld.

Maak een duidelijke advertentie

Een goede advertentie bestaat uit twee delen:

Duidelijke foto

Zeker wanneer je kleding verkoopt, is het belangrijk om een foto aan de advertentie toe te voegen. Zo krijgt de koper een goede indruk hoe het kledingstuk eruit ziet en bovendien ziet een advertentie met foto er mooier en netter uit. Hang het te verkopen kledingstuk netjes op aan een kledinghangertje en plaats deze voor een lichte muur of deur. Maak een foto van het kledingstuk en voeg de foto, wanneer deze naar wens is, toe aan de advertentie.

Goede beschrijving

De beschrijving moet in ieder geval de maat, kleur en conditie (nieuw, zo goed als nieuw of gedragen) bevatten. Wanneer er bijzonderheden zijn, zoals wanneer het kledingstuk groot uitvalt, een gaatje bevat of een vale kleur heeft, is het slim om dit ook in de beschrijving te zetten. Zo weet de koper precies waar hij aan toe is. Maak de beschrijving kort maar bondig: mensen hebben vaak geen zin om een lange beschrijving te lezen.

Verkoop voor een redelijke prijs

Het is logisch dat je zo veel mogelijk wilt verdienen aan je kleding, maar kies wel een redelijke prijs. Een T-shirt dat je voor 30 euro hebt gekocht en veel gedragen hebt, is echt geen 30 euro meer waard. Geef ook aan of de prijs die je vraagt inclusief of exclusief eventuele verzendkosten is. Als je echt niet weet hoeveel je voor een kledingstuk moet vragen, kun je ook ervoor kiezen om niet de verkoopprijs in je advertentie te zetten, maar mensen te laten bieden. Je loopt dan wel de kans om minder geld te krijgen voor je kledingstuk, meestal begint men namelijk met lage boden.

Verkocht! En nu?

Maak duidelijke afspraken met de koper hoe hij of zij jou betaald en of het kledingstuk wordt verstuurd of opgehaald. Vaak zullen mensen er voor kiezen om het te laten opsturen. Spreek dan ook goed af wanneer je het kledingstuk opstuurt: voor of nadat je het geld hebt ontvangen. Wanneer er toch iets fout gaat, moet je dit regelen met de koper. De site waar je de kleding hebt verkocht is meestal niet aansprakelijk.
© 2011 - 2019 Nugt1, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Tips voor het online verkopen van kleding"

Infoteur: Nugt1
Gepubliceerd: 23-10-2011
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Schrijf mee!