InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > Bol.com kortingscode voor online aankopen vinden

Bol.com kortingscode voor online aankopen vinden

Bol.com kortingscode voor online aankopen vinden Extra korting op online aankopen bij Bol.com kun je verkrijgen door het invoeren van een kortingscode of kortingscoupon die je op gemakkelijke wijze via internet kun vinden. Wat wie wil nu niet een code voor gratis verzenden van Bol.com of een tweede DVD voor de helft van de prijs? Lees hier hoe je aan betrouwbare codes komt en voorkomt dat je te maken krijgt met oplichting. Wanneer je via internet een product gaat aanschaffen kijk je natuurlijk waar je dit het goedkoopst kunt doen. Meestal vergelijk je dan de prijzen die de verschillende webwinkels vragen voor hun producten. Maar heb je er ook al aan gedacht dat het goed mogelijk is om op andere manieren de prijs van producten omlaag te brengen? Dit kan je bijvoorbeeld doen door het ingeven van kortingscodes waardoor je een bepaald kortingspercentage krijgt, er een vast bedrag af gaat, je geen verzendkosten of bezorgkosten hoeft te betalen, of nog een ander leuk voordeel.

Hoe kom je aan kortingscodes en coupons?

Er zijn verschillende websites die zich hebben gespecialiseerd in het vinden van websites die werken met codes en coupons om korting te verkrijgen. Op deze websites publiceren mensen de codes die voor hen goed werkten en delen deze zo met de rest van de wereld. Je zou wel gek zijn als je hier geen gebruik van maakt.

Voorbeelden van dergelijke websites zijn Retail me Not en Happy Coupons. Zij hebben altijd de nieuwste kortingscodes voor Bol.com online staan. Anderen zijn ook zeer gemakkelijk via een zoekmachine te vinden. Het idee is zeer simpel. Op de website vul je in een zoekbalk de naam in van de internetwinkel waar je van plan bent een product te kopen. Wanneer deze winkel bekend is, dan kom je terecht bij een overzicht van alle bekende en beschikbare kortingscoupons en codes van deze webwinkel. Je ziet er bovendien bij staan in hoeveel procent van de gevallen er daadwerkelijk resultaat is behaald met het gebruiken van de code. Wanneer je er zelf een hebt uitgeprobeerd kun je ook je commentaar achterlaten. Wanneer je een code hebt gevonden die bij jou aankoop past kopieer je de code en plak je deze in de daarvoor bestemde balk van de betalingspagina van de webwinkel. Zo heb je binnen enkele klikken een leuke korting binnengesleept.

Op de genoemde website is een onderscheid gemaakt tussen betrouwbare en onbetrouwbare codes. De onbetrouwbare codes hebben hun effectiviteit in minder dan 50% van de gevallen bewezen. Wellicht zijn deze codes verouderd of werken ze alleen voor specifieke producten. Probeer daarom eerst de codes met een zo mogelijke beoordeling.

Via sommige websites kun je ook op de hoogte worden gehouden van het verschijnen van nieuwe coupons. Zodra iemand een code heeft toegevoegd aan de webpagina, dan ontvang je een notificatie per e-mail. Heel handig als je net even zit te wachten op dat ene voordeeltje bij je aankoop.

Oppassen voor oplichting

Niet alle websites die dit soort diensten aanbieden zijn betrouwbaar. Sommige websites willen graag dat je doorklikt daar een bepaalde website die naar later blijkt niet gevuld is met de code waarnaar je op zoek bent, maar naar ongewenste reclame. Een verkapte vorm van spammen dus. Je kunt van te voren checken of dit het geval is door met je muis op de code te gaan staan. Je ziet dan in de statusbalk onderaan je scherm de link waar je naartoe doorverwezen wordt op het moment dat je klikt. Lijkt dit niet te zijn waar je naar op zoek bent, neem dan het zekere voor het onzekere en klik niet. Voor je het weet werk je mee aan verborgen spam of heb je een virus te pakken als je computer daar niet voldoende tegen is beveiligd.

Soms bestaat bij mensen nog weleens de angst dat ze door het activeren van een kortingscode bepaalde rechten die verbonden zijn aan hun koopovereenkomst verliezen, zoals het kunnen ruilen of retourneren van een product dat toch niet helemaal voldoet aan je wensen. Dit kan soms gegrond zijn, lees daarom in de voorwaarden van de website altijd goed na wat de gevolgen zijn van het kopen met korting, en kom later niet voor verrassingen te staan.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Bol.com kortingscode voor online aankopen vinden"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 06-07-2015
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Schrijf mee!