InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > Tips, trucs en cheats voor Mario kart WII

Tips, trucs en cheats voor Mario kart WII

Tips, trucs en cheats voor Mario kart WII Hier vind je verschillende tips, trucs en cheats voor Mario Kart WII. Door gebruik te maken van deze tips kun je nog sneller racen en vaker winnen.

Trucs voor Mario Kart voor de WII

Mario kart is een prachtig spel dat je vele uren speelplezier zal bezorgen. Als je het spel koop zul ke kunnen kiezen uit een divers aantal karakters en speelvelden. Zoals je bij Mario gewend bent zijn er in dit spel ook weer veel geheime dingen die je kunt ontdekken, zoals extra werelden en extra spelkarakters. Ik heb hier een aantal tips en trucs om Mario Kart nog leuker te maken.

Tip om snel weg te rijden bij Mario Kart WII

In het begin zul je merken dat de spelers om je heen sneller wegrijden als de race begint. Hierdoor sta je al snel op de 12e plaats net nadat je vertrokken bent. Er is echter een trucje om een snelle start te maken. Als het aftellen begint, wacht je tot de 2 in beeld komt. Dan houd je de 2 button ingedrukt en begin je de race met een korte sprint waardoor je gelijk op kop ligt.

Snel wegrijden na een aanrijding op een motorfiets

Als je op een motor rijdt kom je vaak tegen een voorwerp aan. Het duurt dan even voordat je weer verder kunt racen. Maar als je gelijk na de aanrijding een wheelie maakt kun je gelijk verder. Hierdoor spaar je kostbare seconden uit.

Cheats voor verstopte voorwerpen bij Delfino Square

Wanneer je Delfino Square rijdt zul je zien dat er langs de kade houden kistjes staan. Als je hier een schildpad tegen aan gooit zit er vaak een paddenstoel in. Zo eentje waar je groot van wordt.

Trucje voor Mario kart

Als je uit een kanon geschoten wordt, of bijvoorbeeld een berg opgeschoten wordt is het handig om een bananenschil neer te gooien op de plaats waar je zelf net landde. Je tegenstander achter je landt namelijk op exact de zelfde plaats.

Tip voor Mario Kart

Als je de drie schilden krijgt en op de nummer 1 plaats rijdt kun je er voor kiezen om de schilden om je auto heen te laten spinnen. Dit doe je door de 2 button in te drukken. Op deze manier kun je andere karts die je willen passeren rammen zonder zelf snelheid te verliezen.

Verdediging tegen rode schilden bij Mario kart WII

Als je ziet dat je van achter door een rood schild geraakt gaat worden kun je het beste een bananenschil achter je gooien. Op deze manier kan het schild je niet raken en kun je gewoon door racen. Of ga snel voor iemand rijden, dan wordt hij geraakt door het rode schild.

Sneller rijden met Mario Kart

Als je achter iemand aan rijdt zonder te sturen ga je sneller rijden.

Het vrijspelen van de verschillende figuren in Mario Kart

  • King Boo
Probeer de 50cc Sterrenbeker te winnen
  • Diddy Kong
Speel alle 50 cc wedstrijden
  • Baby Koopa
Haal een ster in alle 100cc cups
  • Funky Kong
Verbeter 4 ghost tijden
  • Baby luigi
Verbeter 8 ghost tijden
  • Birdo
Speel in zestien verschillende levels een time trial.
  • Toad
Speel in 32 verschillende levels een time trial.

Mocht je nog tips missen, kun je ze altijd even posten, dan zal ik dit stuk verder aanvullen!
Gerelateerde artikelen
Mario Kart 64: ultieme klassieker voor Nintendo 64 of WiiMario Kart 64: ultieme klassieker voor Nintendo 64 of WiiMario Kart 64 geldt nog altijd als één van de meest populaire spellen die Nintendo ooit op de markt heeft gebracht. Het…
De geschiedenis van Donkey Kong en zijn succesDe geschiedenis van Donkey Kong en zijn succesDe geschiedenis van Donkey Kong is begonnen in het jaar 1981. De spellen van Donkey Kong zijn enorm populair en behoren…
De geschiedenis van Mario BrosDe geschiedenis van Mario BrosLees hier alles over de boeiende geschiedenis van Super Mario Bros. Hier vind je alles over de eerste games en de ontwik…
Nintendo's MarioNintendo's MarioMario is een van de bekendste figuren binnen de Game-wereld. Mario is zelfs de mascotte van het merk Nintendo, maar hoe…
Wii game: Donkey Kong Country ReturnsWii game: Donkey Kong Country ReturnsDonkey Kong is een van de grootste helden uit de game wereld. Na lang wachten was het eind 2010 dan eindelijk zover en w…

Reageer op het artikel "Tips, trucs en cheats voor Mario kart WII"

Reacties

Cindy, 02-09-2016 07:50 #2
Mijn zoontje wil graag met eigen mii-personage racen bij Mario kart. Helaas heeft hij per ongeluk iets gewist en nu kan hij niet meer met z'n eigen player/"Pieter" racen. Wie kan me helpen?

Diana, 16-01-2015 23:10 #1
Hoe kan ik met een kart sneller weg na een aanrijding?

Infoteur: Bastiaan271
Gepubliceerd: 30-12-2009
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Reacties: 2
Schrijf mee!