InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > SEO: hoe krijg ik meer bezoekers op mijn website?

SEO: hoe krijg ik meer bezoekers op mijn website?

SEO: hoe krijg ik meer bezoekers op mijn website? Indien u graag een goed lopende website zou willen beginnen, is het zeer belangrijk om rekening te houden met de manier waarop zoekmachines werken. De meerderheid van uw bezoekers zou uw website via een zoekmachine moeten vinden. Dus het is zeer belangrijk om in de beginstadium onderzoek te doen op het gebied van zoekmachine optimalisatie. Een vermelding op de eerste pagina van de zoekresultaten van Google zorgt er immers voor dat u een groot aantal bezoekers of klanten kunt werven.

Zoektermen

Het gebruik van de juiste zoektermen is essentieel voor een zoekmachine optimalisatie. Om de juiste zoekwoorden te bepalen, moet u denken aan hoe de gemiddelde internetgebruiker zoekwoorden gebruikt. Over het algemeen kan men spreken dat hoe specifieker uw zoekwoorden zijn hoe groter de kans is dat u gevonden wordt. Hierbij kunt u het beste focussen op longtail zoekwoorden, immers zeventig procent van alle zoekopdrachten behoort tot deze categorie. Longtail zoekwoorden zijn zoekwoorden die bestaan uit een combinatie van 3 of meerdere zoekwoorden. Hierbij kunt u denken aan bijvoorbeeld aan het zoekterm "hoe kan ik scannen met hp". Een andere voordeel is dat er over het algemeen minder concurrentie is bij longtail zoekwoorden. Hierbij zou het handig zijn om de Keyword Planner van Google Adwords te gebruiken om te kijken hoe hoog de concurrentie is voor bepaalde zoektermen. Om een vermelding op de eerste pagina te krijgen zou het beter zijn om zoektermen te gebruiken waarbij de concurrentie niet hoog is. Het is een slim idee om uw zoekwoorden strategisch te bekijken, dus zorg ervoor dat deze zoekwoorden een aantal keer op uw pagina voorkomen. Echter u moet het niet overdrijven, want dit kan ook nadelig zijn voor uw positie als zoekmachines denken dat u aan het keyword stuffen bent.

Een paar van de grootste fouten die men maakt op het gebied van zoektermen zijn:
  • Te brede zoektermen gebruiken
  • Zoektermen gebruiken waar de competitie zeer hoog is
  • Zoektermen gebruiken die nauwelijks worden opgezocht
  • Focussen op één zoekterm per artikel in plaats van meerdere zoektermen

In-depth Content

Een van de meest belangrijke dingen die u kunt doen op het gebied van zoekmachine optimalisatie is het ontwikkelen van goede en relevante inhoud. Hierbij is het belangrijk om materie te schrijven die uniek is, zodat u niet te kampen krijgt met een lagere positie in de zoekmachines. Daarnaast is het belangrijk om een uitgebreid kwalitatief stuk te schrijven, want het aantal woorden en het kwaliteit van een stuk kunnen er voor zorgen dat u hoger in de ranken terecht komt. Iets wat uw ranking ook kan beïnvloeden is de relevantie van een stuk. Een stuk dat jaren relevant kan blijven, kan er ook voor zorgen dat u meer bezoekers zult ontvangen op de lange termijn.

Search engine optimization tools

Uw belangrijkste seo tools om voor een optimale search engine optimisation te zorgen zijn Google AdWords en Google Analytics. De combinatie van beide websites zorgt er namelijk voor dat u een uitstekend marketinginstrument in handen hebt. Met Google Adwords kunt u zien welke zoektermen u het beste kunt gebruiken in uw artikelen om het verkeer naar uw website te optimaliseren. Google Analytics kan u daarentegen een inzicht geven of dit in feite effect heeft gehad en waar u meer op moet focussen in betrekking tot eventuele verbeteringen. Daarnaast kan Google Analytics u een inzicht geven op interessante mogelijkheden die u verder kunt ontwikkelen. U kunt namelijk zien welke artikelen goed lopen en hierop kunt u dus meer focussen.
© 2014 - 2019 Fenrir, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://moz.com/beginners-guide-to-seo

Reageer op het artikel "SEO: hoe krijg ik meer bezoekers op mijn website?"

Infoteur: Fenrir
Laatste update: 29-05-2015
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Schrijf mee!