InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > Websites om verveling tegen te gaan!

Websites om verveling tegen te gaan!

Websites om verveling tegen te gaan! Iedereen heeft wel eens een dag gehad waarop hij of zij zich verveelde achter de computer. Je bekende / vaste rijtje met websites ben je al afgegaan, het nieuws heb je al 2 keer gecheckt, maar wat nu? Gelukkig zijn er heel veel leuke websites op het internet, zodat je je nooit meer achter je computer hoeft te vervelen!

Wat is verveling?

‘Verveling’ is volgens Van Dale ‘een onaangenaam gevoel van leegte zodat de tijd lang lijkt’. Het is een gevoel van desinteresse en lusteloosheid. Verveling komt vaak voor wanneer men op iets lang moet wachten. Maar, zoals iedereen wel weet, kan verveling ook zomaar ineens optreden, dus ook wanneer je op het internet surft. Gelukkig zijn er genoeg leuke websites om je verveling te laten verdwijnen!

Filmpjes en foto’s

De tijd gaat snel wanneer je vermaakt wordt door het kijken van leuke foto’s en/of filmpjes. Deze worden op veel verschillende websites aangeboden, denk aan het Engelse 9GAG, Dumpert en het Engelse Funnyjunk. Deze sites zijn vooral voor jongeren (vanaf 16) bedoeld. Ook altijd leuk is de Nederlandse website WTF.
  • 9GAG: www.9gag.com
  • Funnyjunk: www.funnyjunk.com
  • Dumpert: www.dumpert.nl
  • WTF: www.wtf.nl

Bron: Manatari, Flickr (CC BY-2.0)Bron: Manatari, Flickr (CC BY-2.0)

YouTube

Iedereen kent YouTube natuurlijk van de muziekclips. Maar, er is zoveel meer op www.YouTube.com! Denk aan do-it-yourself video’s, waarin gebruikers tips geven en soms voordoen hoe iets moet. Voor vrouwen kan je bijvoorbeeld denken aan nagels lakken, haar stijlen/vlechten, make-uppen, shoplogs (waarin gebruikers laten zien wat ze hebben gekocht bij een bepaalde winkel) enzovoort.

Voor mannen kan je denken sportoefeningen, (de)monteren en nog veel meer. Natuurlijk kan je ook nieuwe muziek zoeken. Begin bij een bekend liedje en ga via de suggesties op zoek naar nieuwe stijlen of nieuwe bands. Houdt je van humor en grappige internet filmpjes, dan is het kanaal van ‘Equals three’ iets voor jou! Houd je van games, dan kan je bijvoorbeeld kijken naar filmpjes van ’Pewdiepie’. Ben je een dierenmens? Niets leuker dan kattenfilmpjes, maar alle dieren kunnen grappig zijn natuurlijk!

Mannen: fail-compilaties

Mannen die graag lachen om de stommiteiten van andere mensen, gaan erg blij zijn met de zogenaamde ‘fail-compilaties’. Hierin worden filmpjes getoond, vergelijkbaar aan bijvoorbeeld het programma ‘funniest home videos’. Deze filmpjes zijn te vinden op dumpert.nl of youtube.com.
  • Fail: www.fail.nl
  • http://failblog.org/

Vrouwen: beautyblogs

Er zijn veel verschillende beautyblogs op het internet. Hier worden allerlei onderwerpen besproken zoals make-up, lifestyle, mode, uitjes, verzorgingsproducten en nog veel meer. Voorbeelden van beautyblogs zijn bijvoorbeeld Misslipgloss of Live life gorgeous.
  • www.misslipgloss.nl
  • www.livelifegorgeous.nl

Shoppen

Veel mensen houden van shoppen. Je kunt natuurlijk denken aan Bol en Medimarkt. Maar, het kan ook goedkoper! Je zal verrast zijn hoeveel men aanbied op tweedehands fora, zoals marktplaats.nl en speurders.nl. Maar, het kan nóg goedkoper. Een bekend voorbeeld is ebay.com, hier is echt alles te vinden! Een site die ook in het Nederlands beschikbaar is, is MiniInTheBox. Ook hier bestel je je producten uit China en dergelijke, maar de site is makkelijker voor mensen die niet zo goed Engels kunnen, omdat er een Nederlandse pagina van is. Een nadeel van Ebay en MiniInTheBox is dat het behoorlijk lang (denk aan weken) kan duren voor je bestellingen in de bus liggen!
  • Webwinkels: bol.com, medimarkt.nl
  • Tweedehands webwinkels: marktplaats.nl, speurders.nl
  • Engelse webwinkels: ebay.com, miniinthebox.com (beiden ook in het Nederlands beschikbaar)

Spelletjes

Natuurlijk kan je je ook vermaken door spelletjes te spelen. Bekende sites zijn spelletjes.nl, spele.nl en funnygames.nl. Een Engelse spelletjessite is kongregate.com. Hier zijn chatboxen naast de spelletjes (ook Nederlandse) en kan je een account aanmaken waardoor je voortgang van je spelletjes kan bijhouden, door middel van het halen van achievements.

Grappige sites

Er zijn ook genoeg grappige random sites op het internet. De website you.regettingold.com laat je allerlei statistieken zien over je leeftijd. Grappige teksten zijn te vinden op oncyclopedia.net/wiki/, de nep-wikipedia site. Houd je van satire? Dan is speld.nl een goede website voor jou. Een Nederlandse webblog met een “recht-voor-zijn-raap"-aanpak, is geenstijl.nl. De website fmylife.com laat gebruikers korte verhalen posten over vervelende/vernederende situaties die ze anoniem willen delen met de wereld.
  • www.oncyclopedia.net/wiki/
  • www.speld.nl
  • www.geenstijl.nl
  • www.fmylife.com
  • Grappige afbeeldingen waarin Aziaten het Engels verkeerd gebruiken: http://engrishfunny.com/

Wetenschap en online cursussen

Als je van wetenschap houdt, dan is iflscience.com echt iets voor jou! Nieuwe technologische ontwikkelingen worden op deze website besproken. Verveel je je vaker? Dan kan je best wel eens een cursus beginnen! Denk aan boekhouden, Excel, een taal, presenteren, enzovoort! Gratis online cursussen zijn te vinden via Google, een voorbeeld is leren.nl/cursus/.

Testjes

Altijd leuk: testjes doen! Bijvoorbeeld testen ‘hoe normaal jij bent’ op durftedenken.nl, of allerlei verschillende testjes op alle-tests.nl.

Verveel je je nog steeds?

Als laatste redmiddel kan je natuurlijk sites afgaan zoals Facebook.com en nu.nl. Verveel je je dan nog steeds? Misschien is het dan tijd om je computer af te zetten. Er is zoveel leuks buiten te vinden! Ga een stuk wandelen, lees een boek, knap iets op in je huis, ga langs vrienden, loop eens een onbekende winkel binnen, ga sporten, televisie kijken, met de hond lopen, een vakantie uitzoeken, enzovoort. Veel succes, het leven is te kort om je constant te vervelen, er is zoveel leuks te doen!
© 2014 - 2017 Tmaar, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Gratis website maken? De beste websites op een rij!Gratis website maken? De beste websites op een rij!Zelf een website maken kan heel leuk maar soms ook erg prijzig zijn. Veel mensen maken daarom liever online een gratis w…
Websites blokkeren in Internet ExplorerWebsites blokkeren in Internet ExplorerTijdens het surfen op internet kun je websites tegenkomen die je niet wilt bezoeken, je kunt deze websites in een aantal…
Maak inkomsten met een website, blog + 13 andere online tipsMaak inkomsten met een website, blog + 13 andere online tipsTegenwoordig zijn er veel manieren om goed en snel geld te verdienen op internet. Of je nou gaat verdienen met een websi…
Redenen om Youtube te gebruiken voor verkeerYoutube is een uitstekende manier om meer verkeer naar je website te verkrijgen. Er zijn meer dan genoeg redenen om Yout…
Wat te doen als je je verveeltWat te doen als je je verveeltIedereen van ons krijgt wel eens te maken met zo'n baaldag wanneer je jezelf verveelt. Je vervelen kan overal gebeuren,…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Websites om verveling tegen te gaan!"

Infoteur: Tmaar
Laatste update: 21-11-2015
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Schrijf mee!