InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > De Sims 3 vaardigheid - Handigheid

De Sims 3 vaardigheid - Handigheid

Een van de meest belangrijke taken in de Sims 3 is het bezitten en verkrijgen van verschillende vaardigheden. De handigheid vaardigheid komt altijd goed van pas in het leven van je Sim. Je kunt met deze vaardigheid een hoop geld besparen in reparaties, maar er zijn ook talloze andere mogelijkheden. Let op: Voor dit artikel is de Engelse versie van het spel gebruikt. Er is zoveel mogelijk geprobeerd om de Nederlandse namen te gebruiken, maar in sommige gevallen staat de Engelse benaming erbij.

Geld verdienen met de handigheid vaardigheid

Deze vaardigheid is er meer op gericht om geld te besparen op reparaties en om je apparaten beter, sneller te maken en extra functies te geven. Indirect kun je wel geld verdienen met deze vaardigheid, door het verkrijgen van een zogenaamde "opportunity". Wanneer je een aantal vaardigheden hebt opgebouwd in handigheid kan het zijn dat je een "opportunity" krijgt via je telefoon. Maak je hier gebruik van dan krijg je of een boost in de vaardigheid of je verdient Simoleons. Een aantal voorbeelden van deze "opportunities" zijn:
  • Repareer een kapot object van een willekeurige Sim (het object wordt dan in je inventaris geplaatst om te repareren). Breng je het apparaat terug dan kun je tot 1200 Simoleons verdienen.
  • Geef een cursus/les in handigheid aan andere Sims.
  • Je wordt gevraagd om op locatie iets te repareren.

Hoe bouw je de handigheid vaardigheid op?

De handigheid vaardigheid kan redelijk snel opgebouwd worden wanneer er veel apparaten breken in een huis (bijvoorbeeld wanneer er veel Sims bij elkaar in een huis wonen). Het verbeteren van objecten neemt veel tijd in beslag en zorgt er weer voor dat deze vaardigheid niet de makkelijkste is om op te bouwen. Er zijn een aantal manieren om de handigheid vaardigheid op te bouwen:
  • Door het lezen van de handigheid boeken. Je vindt het basisboek voor handigheid standaard in de meeste boekenkasten. Voor de boeken met een hoger niveau moet je naar de bibliotheek of boekenwinkel.
  • Bij de militaire school kun je een les volgen in handigheid. Heb je het eerste vaardigheidspunt opgebouwd, dan kun je daarna kapotte apparaten gaan repareren en je krijgt bij veel apparaten de optie " prutsen/opknappen" waar je de vaardigheid ook mee opbouwt.
  • Repareer een object dat kapot is.

Houdt er wel rekening mee dat het repareren of prutsen van / met objecten risico's met zich meebrengt wanneer je niveau laag is. Er is een kans op elektrocutie die in sommige gevallen ervoor zorgt dat je Sim sterft. Mocht je dus iets repareren met een laag vaardigheids-niveau, sla dan je spel op alvorens te beginnen.

Goede eigenschappen voor een handige Sim

Je kunt de kans op elektrocuties verminderen en je vaardigheid sneller opbouwen als je je Sim de handigheids-eigenschap geeft. Deze eigenschap geeft je ook een boek waarmee je direct kunt beginnen met het opbouwen van de vaardigheid. Verder zorgt de eigenschap ervoor dat de apparaten die door je Sim gerepareerd of verbeterd zijn niet zo snel meer kapot zullen gaan.

Het verbeteren van objecten

Eén van de betere redenen om de handigheid vaardigheid te leren is om apparaten te kunnen verbeteren om ze zo sneller of beter te maken of zelfs extra functies te kunnen geven. Naarmate je niveau hoger wordt in handigheid zul je ook meer apparaten meerdere "upgrades" kunnen geven. Een aantal voorbeelden hiervan zijn:
  • De oven kan verbeterd worden zodat de kwaliteit van de maaltijden beter wordt, de oven niet meer in brand kan vliegen en nooit meer kapot zal gaan.
  • Apparaten die vies kunnen worden kunnen allemaal verbeterd worden zodat ze nooit meer vies zullen worden en zichzelf zullen reinigen.
  • Goedkope apparaten kunnen dusdanig verbeterd worden dat ze dezelfde functies hebben als de duurdere apparaten, denk aan extra kanalen voor de televisie, beter geluid van de radio, de afwasmachine maakt minder geluid, etc.

Verder zijn er een aantal speciale "upgrades" die er bijvoorbeeld voor zorgen dat je paraplu licht geeft wanneer je deze gebruikt, of die ervoor zorgen dat je je dartboard kunt "hacken" zodat je altijd wint en nog veel meer.
Gerelateerde artikelen
De Sims 3 dierenleven – een kat als huisdierDe Sims 3 dierenleven – een kat als huisdierFans van de Sims 2 serie hoopten al dat deze uitbreiding van “dierenleven” ook in de Sims 3 zou komen. Met deze uitbreid…
The Sims 4: De vaardigheid ondeugdThe Sims 4: De vaardigheid ondeugdOndeugd is een vaardigheid in The Sims 4. In het Engels wordt deze skill “Mischief” genoemd. Je kunt andere sims misleid…
De Sims 3 – BrandweermanDe Sims 3 – BrandweermanMet de expansie “ambities” kun je een aantal beroepen kiezen die wat meer activiteit eisen van je Sim. Je werkt ook niet…
De Sims 3 vaardigheid - TuinierenDe Sims 3 vaardigheid - TuinierenEen van de meest belangrijke taken in de Sims 3 is het bezitten en verkrijgen van verschillende vaardigheden. Deze heb j…
Bronnen en referenties
  • www.desims3.nl

Reageer op het artikel "De Sims 3 vaardigheid - Handigheid"

Infoteur: Esthercita79
Laatste update: 11-04-2016
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Schrijf mee!