The Sims 3 vaardigheid - Vissen

The Sims 3 vaardigheid - Vissen Een van de meest belangrijke taken in de Sims 3 is het bezitten en verkrijgen van verschillende vaardigheden. Deze heb je nodig om hogerop te komen in je carrière maar ook om meer succes te hebben in je huishouden, met je gezinstaken en andere Sims. Let op: Voor dit artikel is de Engelse versie van het spel gebruikt. Er is zoveel mogelijk geprobeerd om de Nederlandse namen te gebruiken, maar in sommige gevallen staat de Engelse benaming erbij.

Om te leren vissen hoef je alleen maar naar een gebied met water te gaan, zoals een meer of de zee. Mocht je bij het creëren van je personage al weten dat je een hoog niveau in de vaardigheid vissen wilt behalen, kies dan als een van je eigenschappen “visser”. Hiermee kun je sneller vissen vangen en sneller een hoger niveau behalen. De vissen die je vangt kun je via je inventaris verkopen maar je kunt ze ook gebruiken om gerechten mee te koken of om ze als kunstmest te gebruiken voor je planten.

Vissen als beroep

Je kunt ook een visser worden. Om dit beroep te kiezen kies je met de telefoon voor "beroepen en carrières" en vervolgens voor " je eigen beroep". Nu krijg je de opties waarvan je tenminste 1 niveau hebt behaald. Kies dan voor vissen. Je krijgt voor deze beroepen geen wekelijkse inkomsten, maar je verdient dus wat je aan vissen verkoopt. Hoe meer vissen je verkoopt, hoe meer promotie je maakt.

Niveau 1 tot 10

Tijdens het vissen zul je langzaam aan je niveau opbouwen. Je begint hierbij bij niveau 0 en het laatste niveau is 10. De verschillende niveaus bespreken we hieronder:

Niveau 2

Bij dit niveau kun je aas gebruiken om betere vissen mee te vangen. Als aas kun je denken aan andere vissen die je gevangen hebt of plantzaden die je overal kunt vinden of groenten/fruit en andere etenswaren.

Niveau 3

Nu kun je voor het vissen het water inspecteren en er zo achter komen of het een goede visplek is.

Niveau 4

Je kunt nu niet-levende aas gebruiken om vissen te vangen. Denk hierbij aan plantzaden die je overal kunt vinden, of fruit en groenten die je plukt of groeit in je tuin.

Niveau 5

Je kunt nu levende aas gebruiken om vissen te vangen. Denk hierbij aan andere vissoorten die je vangt.

Niveau 6 - 10

Je zult nu nieuwere vissoorten kunnen vangen in zowel de zee of in de meren.

Tip: je kunt via het stadsoverzicht ook de optie “cursus vissen volgen” kiezen, maar gebruik deze voor de laatste niveaus, deze zijn namelijk het moeilijkst en duren het langst om ze te behalen. Volg je de cursus dan heb je zo een hoger niveau in een korte tijd!

Aas

Aas voor vissen bestaat zoals eerder gezegd uit zaden, fruit, groenten en andere vissen. Kies je bij het vissen voor de optie "kies aas", dan heb je de keuze uit alle zaden, fruit en groenten die op dat moment in je inventaris beschikbaar zijn. Er staat dan in het overzicht ook of een bepaald voorwerp een goede keuze aas is of niet. Heb je met een bepaalde soort aas iets gevangen dan zal dat er ook staan zodat wanneer je een bepaalde vis wilt vangen, je weet welke aas geschikt is. Een aantal soorten die je kunt vangen met een bepaald type aas zijn (engelse benamingen):

Type aasType vis
CheeseAlley Catfish
Alley CatfishAngelfish
TomatoAnchovy
AnchovySwordfish
LettuceGoldfish
GoldfishBlack Goldfish
GarlicVampire Fish
AppleMinnow
MinnowPiranha
PiranhaRobot Fish

Uitdagingen

Naast de 10 niveaus zijn er ook nog 2 uitdagingen om te behalen om een echte professional te worden in het vissen. Deze uitdagingen kun je vinden door in het tabblad "vaardigheden" op de knop met het memo blokje aan de rechterkant van het beroep te klikken. Onderaan staan dan de uitdagingen. De uitdagingen genoemd zijn:

Amateur Ichthyologist

Hiervoor moet je tenminste 20 verschillende vissoorten voor hebben gevangen. Als resultaat zul je dan grotere vissen gaan vangen

Commerciële visser

Voor deze uitdaging zul je tenminste 350 vissen moeten vangen. Als beloning zul je hierna sneller vissen kunnen vangen.

Aquariums en vijvers

Vissen die je vangt kun je ook in een aquarium tentoonstellen. In de basisversie heb je de vissenkom waarin je per kom 1 vis kunt plaatsen. Via de Sims website kun je ook een groter aquarium downloaden die groter is en waar je zo'n 9 vissen in kunt plaatsen. Je moet de vissen dagelijks voeden en de kom en het aquarium om de dag schoonmaken. Mocht je dit vergeten dan is de kans groot dat je vissen doodgaan. Je kunt vissen die je gevangen hebt ook in de vijver die je in je achtertuin bouwt plaatsen. Dit verhoogt de kans dat je meer vissen kunt vangen dan je normaal kunt in een vijver.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
De Sims 3 vaardigheid - TuinierenDe Sims 3 vaardigheid - TuinierenEen van de meest belangrijke taken in de Sims 3 is het bezitten en verkrijgen van verschillende vaardigheden. Deze heb j…
De Sims 3 dierenleven – een kat als huisdierDe Sims 3 dierenleven – een kat als huisdierFans van de Sims 2 serie hoopten al dat deze uitbreiding van “dierenleven” ook in de Sims 3 zou komen. Met deze uitbreid…
De Sims 3 vaardigheid - HandigheidEen van de meest belangrijke taken in de Sims 3 is het bezitten en verkrijgen van verschillende vaardigheden. De handigh…
Word een beroemd goochelaar in De Sims 3Word een beroemd goochelaar in De Sims 3De uitbreiding "Showtime" van het simulatiespel De Sims 3 brengt een reeks carrières met zich mee. Dit zijn carrières me…

Tekst dicteren in plaats van typen met spraakherkenningTekst dicteren in plaats van typen met spraakherkenningSpreken gaat sneller dan typen. Zou het daarom niet fijn zijn om tekst die je in een Word document wilt hebben te dicter…
Geheel eenvoudig een film ondertitelen!Heeft u online een film gekocht? Of heeft u een film gedownload? Dan is de kans groot dat een Nederlandse ondertiteling…
Bronnen en referenties
  • www.thesims2.ea.com
  • www.sims.wikia.com

Reageer op het artikel "The Sims 3 vaardigheid - Vissen"

Infoteur: Esthercita79
Laatste update: November 2015
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Special: De Sims 3
Schrijf mee!