InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Dooyoo, reviews schrijven in het Engels

Dooyoo, reviews schrijven in het Engels

Review schrijvers zijn er genoeg in ons mooie kikkerland, maar ook voor sites in het buitenland kun je actief meeschrijven over alles wat jou bezig houdt. Een van die sites is dooyoo, een Britse website waar je mening (in het Engels) welkom is. Hoe werkt Dooyoo? Wat verdient het? En wat wil ik verder weten? In dit artikel geef ik je informatie over deze site.

Over Dooyoo

Dooyoo is een Engelstalige review- en vergelijkingssite. De site is erg groot in de UK en heeft ook een gigantisch ledenaantal. Daarnaast zijn er vele schrijvers actief met het publiceren van meningen, product-reviews en het beoordelen van andere reviews. Bij Dooyoo kun je terecht als consument indien je de prijs van een product wil weten, maar ook als schrijver.

Englisch of English?

Dooyoo is alleen leuk als je ook goed bent in de Engelse taal. En met goed, bedoel ik dan ook, dat je geen rare fouten maakt, scherpe zinnen kunt vormen en daarnaast ook een kritische mening kan verwoorden. Schrijvers die nutteloze, te korte of grammaticaal rampzalige reviews plaatsen worden niet gewaardeerd.

Waar kan ik allemaal over schrijven?

Het voordeel van Dooyoo is, dat je over alles wel een product-review kunt plaatsen. De pizza die je net hebt gegeten, het parfum van je moeder, de hondenbrokken van Fikkie, de mogelijkheden zijn eindeloos. Dat maakt de site tevens soms oninteressant. Want als je voor de 200ste keer een review over een pasta-saus hebt beoordeeld, is de lol er wel even vanaf.

Ook heeft Dooyoo een ledenforum waar je zelf topics kunt openen en je mening over allerlei zaken kunt geven. Ook over Dooyoo zelf. Het bedrijf is kritisch op zichzelf en vindt het niet vervelend als er een goede review over Dooyoo zelf geschreven wordt.

De voorwaarden van een goede review

Er zijn een aantal strikte voorwaarden waaraan je review moet voldoen, wil je daadwerkelijk je beloning krijgen;
  • Schrijf in vloeiend Engels
  • Ben informatief maar ook eerlijk
  • Geef een duidelijk productomschrijving
  • Zorg dat je review minimaal 150 woorden lang is
  • Geen knip en plak werk
  • Maak een nette lay-out

Het uitbetalingssysteem

Dooyoo leden kunnen per review een aantal "dooyoo-miles"verdienen. Afhankelijk van het product waar je over schrijft, krijg je een van de volgende puntenaantallen op je account gestort;
  • 600 miles (0.60 Pond) + 20 miles voor iedere keer dat iemand je review leest en beoordeelt

Discussies die in het ledenforum plaatsvinden, leveren alleen 10 miles op (dus 1 cent) per beoordeling. Er zijn ook maandelijks allerlei wedstrijden gaande, waar je aan kunt deelnemen en waarmee je ook weer extra DooYoo miles kunt verdienen. Dooyoo heeft geen zogehete "referral" systeem waardoor je als lid het echt moet hebben van je kwalitatief goede Engelstalige schrijfwerk.

Je kunt vanaf 20.000 DooYoo miles jezelf laten uitbetalen (dit is 20 Pond). Dit kun je doen door een Amazon.co.uk voucher aan te vragen, die je dus bij bovengenoemde website kunt inwisselen. Ook kun je een cheque aanvragen, maar om dit te doen dien je wel minimaal 50.000 Dooyoo miles te hebben. De aanvragen van de vouchers en cheques kunnen vrij lang duren, daar dien je wel rekening mee te houden. Gemiddeld duurt het 3 weken voordat je jouw uitbetaling (de voucher of de cheque) binnen hebt. Ook is er de mogelijkheid je beloning naar een goed doel over te maken.

Tot slot

DooYoo heeft veel artikelen in het assortiment waar je over schrijven kunt. Dat maakt de site interessant. Daarentegen moet je het wel leuk vinden om in het Engels hoogwaardige reviews te schrijven. Ook is het voor sommige mensen wellicht minder interessant om Amazon bonnen te sparen. DooYoo is in ieder geval een goede en uitgebreide review-site waar je als consument voldoende informatie en meningen over een produkt kunt vinden. De website zelf is overzichtelijk opgezet en makkelijk te doorgronden. Voor schrijvers kan DooYoo leuk zijn, maar lid zijn bij DooYoo zal je huur niet betalen!
© 2010 - 2017 Nfrerichs, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Verdien geld door het schrijven van reviewsVerdien geld door het schrijven van reviewsEen simpele manier om geld te verdienen op het internet is door het schrijven van reviews over producten. Je gaat bij he…
Reviews schrijven voor Ciao, hoe en watStel, je kan wel een aardig stukje tekst schrijven (en je vind schrijven geen nare bezigheid). Dat is natuurlijk leuk en…
Ciao-shopping: geld verdienen met het schrijven van reviewsCiao-shopping: geld verdienen met het schrijven van reviewsJe vindt het leuk om producten of diensten te evalueren, je bevindingen 'op papier' te zetten, en hier wat geld mee te v…
Geld verdienen met reviews schrijvenGeld verdienen met reviews schrijvenGeld verdienen via internet kan op veel verschillende manieren. Het leuke is dat je het thuis kunt doen, maar ook als je…
Geld verdienen met je mening: het schrijven van reviewsIedereen heeft wel producten waar hij of zij iets over vindt. Het kan zijn dat een product goed bevalt, of dat het juist…
Bronnen en referenties
  • www.dooyoo.co.uk

Reageer op het artikel "Dooyoo, reviews schrijven in het Engels"

Infoteur: Nfrerichs
Gepubliceerd: 01-07-2010
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!