InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Steam: Gratis downloaden Steam en Steam games

Steam: Gratis downloaden Steam en Steam games

Steam: Gratis downloaden Steam en Steam games Wat is Steam? Steam is een applicatie en digitaal distributie platform, waarmee je online games kunt downloaden en spelen vanaf iedere computer. Ook kun je in de Steam community in multi-player games met anderen chatten en samen strijden om de overwinning. Welke spellen en games zijn er inmiddels op Steam beschikbaar? Wat zijn de systeemvereisten voor Steam? Wat is Modern Warfare 2? Waar kun je zelf gratis Steam en gratis Steam games downloaden?

Wat is Steam nu eigenlijk?

Steam is een digitaal distributieplatform, dat zo'n 70% van de downloadmarkt in handen heeft. Andere grote spelers zijn Impulse, Direct2Drive en Gamers Gate. Games worden echt speciaal ontwikkeld voor Steam en kunnen ook alleen met een speciale Steam applicatie online worden gespeeld.

Tegen betaling kun je de Steam games downloaden en deze vervolgens spelen. De Steam applicatie biedt toegang tot al je Steam games en zorgt ervoor dat je, na aankoop van een door Steam geproduceerde game, deze direct kunt downloaden en spelen op je eigen computer.Op Steam ontvangen je games vanzelf een update, wanneer dat nodig is.

Ook kun je op elke PC inloggen en spelen.Zodra je een Steam-account hebt, heb je namelijk vanaf elke pc toegang tot jouw spellen. Jouw game software is gekoppeld aan je account, niet aan je computer. Je koopt het recht om de games oneindig lang te gebruiken en kunt ze zo vaak opnieuw downloaden als je maar wilt.

Ook is er een Steam community, waar je mensen vindt om mee te spelen of te chatten, vrienden ontmoet of wedstrijden en toernooien organiseert. Terwijl je aan het spelen bent kun je praten met je tegenspelers. Ook kun je zien wanneer jouw vrienden online zijn en kun je dezelfde gameserver opzoeken als zij.

Welke Steam Games bestaan er inmiddels?

Steam is met name bekend geworden door de Half Life cyclus en door het multi-player spel Civalisation. Op dit moment staat Steam echter opnieuw in de belangstelling door het zeer populaire spel Modern Warfare 2 en worden er steeds meer games en software ontwikkeld voor Steam.

Call of Duty: Modern Warfare 2 ligt sinds 10 november in de winkels maar is zowel in single player maar ook als multi-player versie beschikbaar op Steam. Modern Warfare 2 is in één van de meest geroemde spellen ooit en is waanzinnig populair in de multi-player Steam versie. Je ziet nu dan ook dat heel veel mensen Steam als applicatie downloaden om Modern Warfare2 online met anderen samen te kunnen spelen.

Wat zijn de systeemvereisten voor Steam Games?

Om Steam en de bijbehorende spellen te kunnen draaien moet je pc aan de volgende vereisten voldoen:
  • Windows 2000, Windows XP, Windows Vista of Windows 7
  • 64 MB RAM geheugen
  • Een 400 Mhz processor
  • 1 GB aan HD ruimte (aanbevolen)
  • Internetverbinding (breedband aanbevolen)

Steam en Steam games of spellen gratis downloaden

Voor alle games heb je eerst de Steam applicatie zelf nodig, die je volledig gratis kunt downloaden vanaf de Engelstalige Steam website. Voor Steam zijn een aantal spellen zonder licentie en dus volledig gratis verkrijgbaar. Dat zijn:

Voor gebruikers van een ATI/ AMD grafische kaart (Radeon) of Nvidia (GeForce) grafische kaart:
  • Half Life2 Deathmatch
  • Half Life2 Lost Coast

Voor alle Steam gebruikers:
  • America's Army 3
  • BattleForge
  • Between
  • Codename Gordon
  • COIL
  • Mightier
  • Peggle Extreme
  • Sam & Max: Episode 4
  • Spacewar
  • TrackMania Nations Forever

Zijn er ook nadelen verbonden aan Steam?

Het Steam systeem probeert zo goed als mogelijk illegaal kopiëren van games tegen te gaan. Zo kan een productcode maar door één persoon worden geactiveerd en is hij daarna waardeloos voor anderen. Ook verifieert het systeem wanneer een spel wordt gestart of de gebruiker wel gerechtigd is om het spel te spelen. Toch is het ook hier inmiddels hackers gelukt om via een steam crack games te distribueren.
Gerelateerde artikelen
Wat is de HTC ViveWat is de HTC ViveAl snel na de release van de Oculus Rift volgde de release van de HTC Vive. Op 29 februari 2016 ging de voorverkoop van…
Stoomreiniger kopen: Waar moet je op letten bij de aanschaf?Een stoomreiniger heeft enorm veel voordelen ten opzichte van een traditionele stofzuiger, wanneer het gaat om reiniging…
Commander keen (PC, 1990-1991)Commander keen is een side-scroll action game ontwikkeld door ID software en uitgegeven door Apogee. In de game staat he…
Gratis oude Nintendo Games downloaden en spelen op de PCGratis oude Nintendo Games downloaden en spelen op de PCGratis Nintendo games op je PC spelen? Het is heel goed mogelijk om gratis Super Nintendo (SNES), Nintendo (NES), Ninten…
Gratis Playstation (PS3) games downloaden en spelen op de PCGratis Playstation (PS3) games downloaden en spelen op de PCHet kan allemaal. Gratis Playstation, waaronder PS3 games, op de PC downloaden en spelen. Met een Playstation emulator k…

Reageer op het artikel "Steam: Gratis downloaden Steam en Steam games"

Infoteur: Sterretje999
Laatste update: 11-02-2012
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!