InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > De Online Internetwinkel Bol.com (veilig+ bestellen bol.com)

De Online Internetwinkel Bol.com (veilig+ bestellen bol.com)

Steeds meer mensen doen hun aankopen via internet, soms zijn producten zelfs goedkoper dan in de winkel. Bol.com is een online warenhuis op het internet die opgericht is in het jaar 1999. In de jaren van oprichting richten de makers van het internetbedrijf zich vooral op de verkoop van cd's en boeken, tegenwoordig is er veel meer verkrijgbaar op bol.com het assortiment is flink uitgebreid. In 2008 heeft Bol.com zijn eerste Thuiswinkel Award gewonnen. Ze wonnen deze in de catogorie Publieksprijs. Tegenwoordig kan je ook de producten afhalen bij een Albert Heijn. In totaal heeft Bol.com nu 59 Albert Heijn ophaalpunten.

Wat is Bol.com

Bol.com is een internetbedrijf die opgericht is door de Duitser Bertelsmann in 1999. Op bol.com kan je aankopen doen van bijvoorbeeld boeken. In de jaren van oprichting van het bedrijf met de oorspronkelijke naam: B.O.L waren ze vooral gericht op de verkoop van boeken en cd's. In de afgelopen jaren is het assortiment bij het bedrijf flink uitgebreid. Sinds 2005 zijn er tweedehands boeken te koop en vanaf 2008 begon bol.com ook met de verkoop van televisietoestellen.

Spullen die te koop worden aangeboden op bol.com

  • Dvd's
  • Nederlandstalige boeken
  • Tweedehands boeken
  • Engelstalige boeken
  • (Mobiele) Telefoons
  • Spellen / Games
  • PC software
  • PC accesoires
  • Televisietoestellen
  • Cd's

Betaling en levering van de producten

Bol.com kent diverse betaalmogelijkheden

  • Acceptgiro (alleen bij binnenlandse verzendingen)
  • Creditcard (Mastercard, Visa en American Express)
  • iDEAL
  • Vooruitbetalen
  • Coupons / cadeaubonnen

Verzending van de producten

Op de website van Bol.com staat hoelang de zending duurt. Vaak duurt dit maar 1 dag (voor 21:00 besteld, morgen in huis). Als blijkt dat de zending langer duurt dan word er een e-mail gestuurd met het bericht dat de zending wat vertraging opgeleverd heeft. Als men een product besteld heeft blijft het ook op de hoogte. Je krijgt van Bol.com automatisch een e-mail wanneer je product verwerkt is en als Bol.com het product heeft overgedragen aan TNT.

Bestellen bij Bol.com vanuit het buitenland

Bij Bol.com is het mogelijk om uit diverse landen te bestellen. Alleen kan je geen electronica bestellen vanuit het buitenland. Men kan ook vanaf Amerika en Azië bestellen. De levering naar Amerika duurt 2 weken. De verzendkosten hangen af van de producten die je koopt. Als men een dvd of een boek besteld betaalt degene 17,35. Besteld men alleen een cd dan betaalt die 3,45. In Azië betaal je voor een dvd bestelling 19,80 en voor een cd 3,45.

Terugsturen van gekochte Bol.com producten

Bij Bol.com is het mogelijk om een product terug te sturen binnen 14 dagen. Voordat je een product terugstuurt moet je een duidelijke reden geven waarom je het terugstuurt. Producten kunnen gratis teruggestuurd worden naar Bol.com

Prijs (Award) voor Bol.com

In 2008 heeft bol.com zijn eerste Thuiswinkel Award gewonnen, ze wonnen deze in de categorie ''Publieksprijs'', ze vielen naast de categorie publieksprijs nog twee keer in de prijzen in andere categorieën. Consumenten konden stemmen op hun favoriete thuiswinkel website, de stemmen telde voor in totaal 50% mee. De overige 50% werd bepaald door de jury. De stemmers vonden bol.com vooral een gebruiksvriendelijke website.

Voordelen en nadelen Bol.com

Voordelen

  • Overzichtelijke website
  • Gebruiksvriendelijke website
  • Goede service
  • Aankoop komt goed aan

Nadelen

  • Soms duurt het iets langer dan de echte levertijd (maar dit krijg je wel te weten via een keurig mailtje)

Bol.com producten afhalen / ophalen bij Albert Heijn

Bij Bol.com is het mogelijk om bestelde producten te laten bezorgen bij de dichtsbijzijnde Albert Heijn. Bol.com wilt door de samenwerking met Albert Heijn een versnelde groei zien van het aantal bestelde producten. De overname moet leiden tot een versnelde groei van de online verkopen van Bol.com. Daarnaast moet het helpen met een sterkere binding met zijn eigen klanten. Albert Heijn en Bol.com kunnen hierdoor de klanten nog meer service verlenen en een groter aanbod doen. De optie voor een afhaalpunt van bol.com wordt tijdens de bestelprocedure automatisch getoond, de consument kan hierdoor zijn gewenste afhaalpunt selecteren. Elektronica, computers, dvd's en muziek kunnen dus nu afgehaald worden in totaal 59 supermarkten en 3 Albert Heijn Pick up points. Wanneer de consument voor 22:30 een product besteld, kan deze de volgende dag vanaf 15:00 bij het afhaalpunt opgehaald worden.
© 2009 - 2017 Simplylife, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De voordelen van online winkelenDe voordelen van online winkelenOnline shoppen. Het is de nabije toekomst. Steeds vaker wordt er online gewinkeld door mensen. Waarom kopen mensen steed…
Het succes van online shoppenHet succes van online shoppenOnline winkelen wordt steeds populairder. U hoeft uw luie stoel niet meer uit om nieuwe kleding, schoenen of cosmetica t…
Winkelen: leuk of vreselijk?Voor sommigen is het een kunst, voor anderen een hobby, voor weer anderen een noodzakelijk iets en voor sommigen de hel.…
Winkelen op internetWinkelen op internetNog nooit was het zo gemakkelijk om geschikte producten te vinden, hun prestaties en prijzen online te vergelijken en ze…
Online schoenen kopenOnline schoenen kopenOnline shoppen is tegenwoordig het nieuwe winkelen. Eigenlijk is online alles te krijgen, dus ook schoenen. Is schoenen…

Reageer op het artikel "De Online Internetwinkel Bol.com (veilig+ bestellen bol.com)"

Infoteur: Simplylife
Laatste update: 05-02-2013
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!