InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > LAN Evenementen

LAN Evenementen

Een LAN party, wat is dat nou eigenlijk? Veel mensen deinzen terug bij het horen van de term en zien meteen beelden voor zich van honderden nerds die bleekjes zichzelf half dood gamen achter de pc. Maar klopt dit beeld wel? Wat doe je zoal op een LAN evenement?

Wat is een LAN?

LAN staat voor 'Local Area Network', en een LAN is dus eigenlijk niets meer dan een heleboel computers met draden aan elkaar verbonden. Een LAN party vindt vaak plaats in een evenementenhal en op de grotere LANs komen wel 100 tot 2500 mensen! Iedereen neemt zijn eigen pc en slaapspullen mee, en de LAN duurt meestal een weekend lang (vrijdag - zondag). Veel professionelere teams komen echter pas op zaterdag zodra de wedstijden beginnen.

Je (game)vrienden ontmoeten

Bijna iedereen die naar een LAN party gaat speelt online games in teamverband. Als je een spel in teamverband speelt heb je elkaar vaak nog niet ontmoet hoewel je toch veel samen speelt en met elkaar praat. Voor veel mensen is de mogelijkheid elkaar eens 'in real life' te ontmoeten de belangrijkste drijfveer om naar een LAN te gaan. Zo kan je ook eens lol trappen terwijl je elkaar ziet.

Competities spelen en prijzen winnen

Veel mensen gaan dus met hun team. Waarom dan met je team naar een LAN party en niet naar iets anders? Het is natuurlijk leuk dat je op een LAN kan doen wat je altijd samen doet en wat je dus ook allemaal leuk vindt, en je kan ook nog eens prijzen winnen. Een LAN party is namelijk te zien als een groot game-toernooi, net als je bijvoorbeeld voetbal- of hockeytoernooien hebt. Elke LAN gaat gepaard met competities voor de verschillende populaire spellen en er zijn prijzen te winnen. Bovendien levert een titel op een bekende LAN party ook een flinke dosis bekendheid voor je team op. Prijzen kunnen variëren van alleen een beker of papiertje tot tientallen duizenden euro's.

Randactiviteiten

Naast natuurlijk catering beschikken de grotere LAN evenementen ook over bijvoorbeeld een relaxarea waar je gezellig kan hangen of bijvoorbeeld een potje airhockey spelen. Ook is er een podium waar vaak dingen plaatsvinden als een loterij, er hangen schermen waarop film(pje)s worden afgespeeld en er is vaak een minibioscoop. Je kan natuurlijk ook eens lekker een balletje trappen op de parkeerplaats.
© 2007 - 2019 Daan123, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "LAN Evenementen"

Infoteur: Daan123
Gepubliceerd: 23-02-2007
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!