InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Wat zijn referrals en hoe krijg je ze?

Wat zijn referrals en hoe krijg je ze?

Wat zijn referrals en hoe krijg je ze? Overal op internet vind je sites waar je referrals voor kan gebruiken. Dit kan voor een online game zijn, maar meestal voor sites waar je geld mee kan verdienen. Hier vind je info wat referrals precies zijn, hoe ze je helpen, hoe je eraan geraakt,..

Wat zijn referrals nu precies?

Een referral is eigenlijk iemand die zich aanmeldt op een bepaalde site met een link door jou aangebracht. In die link staat een speciale verwijzing naar jouw account, waardoor zij je referral worden.

Welke voordelen bieden referrals jou?

We nemen nu even het voorbeeld van een site waar je bv. geld verdient door mails te lezen, op banners te klikken,... Als jij je hierbij aanmeldt, verdien je geld voor die dingen. Als nu een referral geld begint te verdienen door bijvoorbeeld mails te lezen, krijg jij een bepaalt percentage van wat je referral verdient. Als hij met een mail te lezen tien cent verdient, en jij krijgt 50% op de verdiensten van je referral, verdien jij vijf cent. Dit zorgt er dus eigenlijk voor dat je gewoon geld verdient zonder dat je hier iets voor moet doen. Dit werkt uiteraard hetzelfde met online games, waar je dan in plaats van geld bv. credits krijgt. Je ziet dat referrals zeer belangrijk zijn om echt succes te boeken bij sites om geld te verdienen, spellen te spelen.

Referral lagen

Sommige sites maken ook gebruik van referral lagen. Dit wilt zeggen dat je ook een, weliswaar kleiner, percentage krijgt op referrals die jouw referral heeft aangebracht. Dit is dan een tweedelaags referral van jou. Als die tweedelaags referral dan ook nog eens een referral heeft, is dat jouw derdelaags referral. Dit is niet bij elk programma hetzelfde, en ook het aantal lagen is niet hetzelfde. Zo zal je bij het ene programma maar 2 referrallagen hebben, en bij een ander misschien wel twintig! Elke referral aangebracht door jouw referrals telt.

Hoe kom ik aan veel referrals?

Als je mails naar je vrienden stuurt, zal je waarschijnlijk wel enkele referrals krijgen, maar dit aantal ligt niet er hoog. Als je een eigen site hebt, kan je bijvoorbeeld wel een banner plaatsen van de site, zodat er via die weg veel referrals kunnen doorstromen. Vaak vind je die banners op de sites waarvoor je referrals wil krijgen zelf.
© 2007 - 2018 Lukasvv, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Wat zijn referrals en hoe krijg je ze?"

Reactie

Stefan, 22-01-2013 11:53 #1
Goede morgen,

Dat is een informatief stukje tekst, bedankt.
Nu heb ik een vraagje; Spreek je ook van een ''refferal'' wanneer je iemand aanstelt die voor mijn onderneming in een bepaalde regio studenten gaat motiveren om in huishoudens schoon te gaan maken?

Mvg,
Stefan e Heer

Infoteur: Lukasvv
Gepubliceerd: 13-03-2007
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Reacties: 1
Schrijf mee!