InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Cashback, korting op je internetaankopen

Cashback, korting op je internetaankopen

Cashback, korting op je internetaankopen Webshoppen is hot in Nederland, nu is er ook de mogelijkheid korting te sparen over je internetaankopen

Wat is Cashback

Cashback is een fenomeen wat al langer in Engeland en Amerika gebruikt wordt. Bij het doen van aankopen via internet wordt er een gedeelte van je betaalde geld als korting teruggestort. De eigenaar van de cashback website krijgt een vergoeding voor elke klant die zij aanbrengen bij een internetwinkel, deze vergoeding deelt hij met de consument.

Hoe werkt het?

In Nederland is er op dit moment een tweetal aanbieders van de cashback mogelijkheid:
  • Via de website van SplinQ.com kun je je, mits je een geldig emailadres hebt, gratis aanmelden. Wanneer je over wilt gaan tot aanschaf van een bepaald product kun je dit via de website opzoeken. Je kunt allereerst de prijzen van een bepaald product bij de diverse webwinkels bekijken. Klik je op de advertentie van een bepaald product, dan zie je de prijs van het product plus het bedrag aan cashback korting wat je krijgt. Voor het uitbetalen van je korting kun je kiezen voor een donatie aan één van de goede doelen die door SplinQ.com worden gesteund, je kunt het bedrag aan iemand anders laten schenken of je kunt het op je eigen rekening laten storten. Wanneer je een totaal kortingsbedrag hebt opgebouwd van 10,- of meer, kun je je tegoed uit laten betalen. De kortingen die je krijgt via cashback komen bovenop de kortingen die de webwinkel waar je koopt zelf heeft.
  • De website Handelszone.nl geeft de korting over het product wat je hebt aangeschaft meteen terug. Na plaatsing van je bestelling en goedkeuring van deze bestelling door de aanbieders kun je via een contactformulier de gevraagde korting direct laten storten op je bankrekening. Je hoeft dus niet te wachten tot je een bepaald bedrag hebt opgebouwd. Handelszone.nl heeft een duidelijke website, met leuke kortingen.

Waarom kopen met cashback?

Met cashback ben je voordeliger uit dan wanneer je rechtstreeks bij de betreffende webwinkel je aankopen doet. Wat aantrekkelijk in het cashback systeem is, is het feit dat je kunt sparen. Een beetje net zoals met de spaarzegeltjes bij de supermarkt, alleen hoef je er niet voor te betalen, maar krijg je het bedrag gewoon over je aankopen. Overigens kan de korting, wanneer je bijvoorbeeld een reis boekt of een grotere aankoop doet, behoorlijk oplopen. Je korting is dan hoger dan
10,- en je kunt dan meteen een aanvraag tot uitbetaling indienen.

Waarom niet kopen met cashback?

Korting krijgen lijkt alleen maar voordelen te hebben, echter bij het opsparen van je saldo bij aanbieders zoals SplinQ loop je altijd het risico de opgebouwde korting kwijt te raken of te weinig korting op te bouwen om je uit te laten betalen. Cashback staat in Nederland nog in de kinderschoenen, het is afwachten of dit systeem aanslaat. Momenteel twee actieve aanbieders van cashback, maar wanneer het cashback systeem aanslaat in Nederland, zullen er vast meerdere volgen.

Cashback in Engeland en Amerika

In Engeland en Amerika worden er inmiddels miljoenen ponden en dollars overgemaakt aan de leden van de casback sites. Jellyfish en Quidco zijn bekende aanbieders in deze landen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • SplinQ Handelszone

Reageer op het artikel "Cashback, korting op je internetaankopen"

Reacties

Erik, 11-09-2009 11:18 #2
Kiosk doet niet aan 100% cashback, tegenwoordig zijn er meer sites zoals shopkorting en cashbuddy.nl. Die laatste heeft hogere vergoedingen dan splinq of shopkorting. En die paar euro is toch mooi meegenomen, zeker als je vaak online games koopt zoals ik.

Robert, 18-12-2008 15:56 #1

Infoteur: Ceetee
Laatste update: 12-03-2009
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Special: Computergebruik
Reacties: 2
Schrijf mee!