InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Hoe maak je de beste Dubsmash-video?

Hoe maak je de beste Dubsmash-video?

Hoe maak je de beste Dubsmash-video? Dubsmash is de trend van het najaar 2014. Natuurlijk zou je zelf ook wel een goed bekeken Dubsmash-video willen hebben. Diverse Facebookpagina's tonen een overzicht van 'de beste video's'. Voordat je daarbij kunt staan, kun je je goed voorbereiden. Daarom is het slim om alle tips op een rij te hebben zodat je goed voorbereid aan de slag kunt met je Dubsmash-hit!

Dubsmash in het kort

Misschien heb je al eerder gelezen wat Dubsmash is: je maakt met een app een video van enkele seconden. In die video playback je of beeld je een quote uit. Je kunt in de app kiezen voor een groot aantal fragmenten uit films, van internet, of uit interviews. Het is ook mogelijk om zelf fragmenten toe te voegen. Het aantal fragmenten breidt zich hierdoor steeds meer uit.

Props of accessoires

Je filmpje is pas compleet als je iets extra's laat zien. Bellen doe je met een telefoon, een selfie nemen ook. Gaat dus een fragment over bellen of een selfie nemen, dan gebruik je daar een telefoon voor. Nog leuker is het als die telefoon een kindertoestel is, of als je een banaan gebruikt als telefoontoestel. Kortom: je kunt met accessoires - in de filmwereld vaak props genoemd - alle kanten op. Bij Dubsmash mag het zeker over de top. Wees dus niet bang om lekker gek te denken.

Wil je niet te veel uitgeven aan accessoires? Leen ze dan, bijvoorbeeld bij vrienden met kinderen (veel speelgoed dat je leuk kunt inzetten) of bij je ouders, die misschien nog wel verkleedkleren hebben.

Kleding

Je kleding valt eigenlijk ook onder accessoires. Een Dubsmash is een goed excuus om eens lekker los te gaan met verkleden. Doe je haar door de war of zorg juist dat je er extra netjes uitziet. Laat het passen bij het fragment!

 Voor je het weet heb jij straks ook superveel hits op je Dubsmash-video! Voor je het weet heb jij straks ook superveel hits op je Dubsmash-video!

Playbacken, dubben of libdubben

Goed playbacken hangt samen met de juiste timing. Je kunt je Dubsmash-video zo vaak opnemen als je wilt, dus oefen de eerste tien keer met de tekst.

Ken de tekst

Spreek de tekst enkele malen hardop uit voor jezelf. Is de tekst in een andere taal? Zorg ervoor dat je precies weet waar de tekst voor staat. Dat houdt niet alleen in dat je moet weten wat de tekst letterlijk betekent, maar bijvoorbeeld ook uit welke film het komt. Als je dat namelijk weet, kun je het fragment beter in een context plaatsen.

Goed playbacken

Vind je het, ondanks dat je de tekst goed kent, lastig om je lippen overtuigend te bewegen? Het is te leren! Het handigste is nog om de tekst hardop uit te spreken en/of hardop mee te zingen. Het geluid wordt toch niet opgenomen via de app, maar omdat je ook echt praat of zingt, komt het overtuigender over. Je hoeft dan dus alleen nog maar te oefenen met de juiste timing.

Compilatie

Het is natuurlijk leuk om een grappig fragment te hebben. Het is nog leuker om meerdere fragmenten aan elkaar te plakken in de vorm van een compilatie. Je maakt daarmee eigenlijk een overzicht van de leukste Dubsmash-momenten.

Maak je compilatie bijzonder

De beste tip om je compilatie net dat beetje extra te geven, is door de fragmenten op wat voor manier dan ook bij elkaar te laten horen. Zo'n samenhang creëren kan op verschillende manieren.

  • Verhaal - maak een verhaal met je filmpje. Als je bijvoorbeeld eerst wat Dubsmashes maakt van dansnummers achter elkaar, met wat dronken uitspraken tussendoor, kun je daarna het verhaal besluiten met 'I was a little bit drunk' of 'I don't always drink beer'.
  • Thema - hang een thema aan je compilatie, bijvoorbeeld '90's'. Hier kun je alle fragmenten die met de jaren negentig te maken hebben achter elkaar vertonen.

Je compilatie maken

Er zijn verschillende gratis en betaalde apps om video's mee te maken. Voor de pc kun je op Windows Movie Player downloaden.

Tips voor een extra originele Dubsmash

Bij Dubsmash is het, zeker nu er zoveel filmpjes bestaan, belangrijk dat je extra origineel bent. Hiervoor moet je echt zelf out of the box denken. Laat bijvoorbeeld voorwerpen 'playbacken': je kunt denken aan bananen met een gezichtje erop getekend die in beeld verschijnen en het bananenlied zingen. Je kunt ook video's 'op zijn kop' opnemen en ogen tekenen op je kin. Je mond is dan op zijn kop en dit geeft een grappig effect. Voorgaande voorbeelden zijn al eens gebruikt, dus bedenk zeker wat nieuws!

Extra tip: je kunt ook de tekst uitbeelden zonder hem te zingen. Zo lijkt het alsof iemand jou de opdracht uit de tekst geeft. Bij 'show me the money' kun je bijvoorbeeld echt geld laten zien.

Je Dubsmash onder de aandacht brengen

Je kunt je video op YouTube plaatsen. Gebruik dan zeker het woord 'dubsmash' erin, eventueel met de maand en het jaartal, zodat anderen je video kunnen vinden als ze zoeken op dubsmash. Verspreid dan de video via social media, zoals je eigen Facebook en/of Twitter. Natuurlijk kun je, als je video leuk genoeg is, hem insturen op de diverse Facebookpagina's waar alle leukste video's worden verzameld.
Gerelateerde artikelen
Make-up tips voor de donkere of getinte huidOp internet zijn heel veel tips te vinden over make-up en haar. Vaak zijn deze tips het meest geschikt voor mensen met e…
Tips om zwanger te wordenZwanger worden: het is een wens van veel vrouwen. Maar wat nu als het niet direct lukt? Dit artikel geeft tips om zwange…
Drie tips voor een goede huidverzorgingDe schoonheid begint met een mooie huid, en als u de rest van uw leven een mooie en gezonde huid wilt hebben, zijn er dr…
Zwanger worden, tips voor mannenZwanger worden doe je samen. Tips voor mannen om een goede kwaliteit sperma te leveren kun je in dit artikel lezen. Het…
Meer Vet Verbranden? Zeven Gemakkelijke TipsMeer Vet Verbranden? Zeven Gemakkelijke TipsMeer vet verbranden kan sneller en simpeler dan je denkt. Door deze zeven simpel toe te passen tips zul je al gewicht ve…

Reageer op het artikel "Hoe maak je de beste Dubsmash-video?"

Infoteur: Maresa
Gepubliceerd: 02-12-2014
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!