InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Marktplaats: voor extra inkomsten of besparen op uitgaven

Marktplaats: voor extra inkomsten of besparen op uitgaven

Marktplaats is de bekendste advertenties website in Nederland. Iedereen kan er artikelen te koop aanbieden, te koop vragen (als je op zoek bent naar iets specifieks) of kopen. Je kan Marktplaats daardoor goed gebruiken om extra inkomsten te generen of kosten te besparen. Lees daarvoor onderstaand artikel.

Inkomsten vergroten met marktplaats

Om te beginnen kun je je inkomsten met behulp van Marktplaats vergroten. Dat kan door middel van 3 categorieën:
  • Gebruikte spullen verkopen;
  • Nieuwe spullen verkopen;
  • Je diensten aanbieden.

De meeste mensen denken bij Marktplaats aan het aanbieden van gebruikte spullen. Denk aan het verkopen van je meubels, gebruikte elektronica, miskopen en kleding. Je kan deze heel eenvoudig aanbieden op Marktplaats door de juiste rubriek te selecteren, het artikel te omschrijven en eventueel een of meerdere fotoís toe te voegen. Meestal is het plaatsen in deze rubrieken gratis, maar bijvoorbeeld voor een advertentie voor het verkopen van je auto moet je wel betalen (Ä 15,- voor 2 weken).

Je kan ook nieuwe spullen verkopen via Marktplaats. Denk daarbij niet aan artikelen die jezelf in de winkel gekocht hebt en nog nooit gebruikt hebt, maar aan artikelen die je zelf kan maken. Misschien kun je goed mooie kettingen maken of dassen breien? Bied ze aan op Marktplaats en zo kun je je eigen artikelen verkopen zonder een eigen webshop te maken.

Tot slotte kun je naast spullen ook diensten vinden op Marktplaats. Je kan dus ook je eigen diensten aanbieden, ook als je geen bedrijf hebt. Kun je goed laminaat leggen of werk je graag in de tuin? Biedt je diensten aan. Let op, ook hier kunnen advertentiekosten in rekening gebracht worden en zorg er dus voor dat je dit terug verdiend.

Uitgaven beperken met Marktplaats

Naast het vergroten van je inkomen, kun je Marktplaats ook gebruiken om je uitgaven te beperken. Dat kan op 2 manieren:
  • Spullen ruilen;
  • Spullen goedkoper kopen.

Voor het ruilen van spullen moet je denken aan het ruilen tegen vergelijkbare artikelen. Het is makkelijker om iemand te vinden die een jurkje in maat 36 wil ruilen tegen hetzelfde jurkje in maat 38, dan om iemand te vinden die een jurkje wil ruilen tegen een aantal dvdís.

De makkelijkste manier om geld te besparen met behulp van Marktplaats is om dingen die je nodig hebt en anders in de winkel koopt, goedkoper te kopen. Dat kan zowel tweedehands als nieuw, want er zijn ook veel bedrijven die gebruik maken van Marktplaats. Het is een makkelijke manier om te kijken of je iets goedkoper kan krijgen. Bij bepaalde artikelen, zoals elektronica is het we belangrijk om uit te zoeken hoe het met de garantie zit.

Valkuil van marktplaats wanneer je wilt besparen

Wanneer je gaat zoeken op Marktplaats kom je van alles tegen dat je leuk en/of nuttig vindt. Als je dat soort zaken allemaal gaat bestellen, geef je uiteindelijk natuurlijk meer uit dan gepland doordat je dan iets koopt dat je anders niet zou kopen. Daarnaast moet je voorzichtig zijn met het vooruit betalen van grotere bedragen, omdat je niet zeker weet of de andere partij te vertrouwen is. Een goede indicatie daarvoor is om te kijken hoe lang de gebruiker al actief is op Marktplaats. Een oplichter zal eerder pas een week actief zijn, dan al 3 jaar.
Gerelateerde artikelen
Gratis webwinkel: Software en hosting van je eigen webshopZelf je eigen webwinkel beginnen lijkt ingewikkelder dan het eigenlijk is. Met speciale webwinkel software bouw je in ee…
Webshop starten met WordpressHet starten van een webhop is gemakkelijk te realiseren door middel van Wordpress. Dit artikel gaat nader in op de funct…
Geld verdienen met een webshopGeld verdienen met een webshopGeld verdienen met een webshop klinkt voor velen als een moeilijk te realiseren zaak, maar niets is minder waard. Een ei…
Tips webshop beginnenTips webshop beginnenWinkelen via internet is een verschijnsel dat steeds meer toeneemt. Hoe moet je een webshop of webwinke starten? Waar mo…
Een eigen webshop beginnenEen eigen webshop beginnen: het is nog steeds voor veel mensen een droom. Maar een webshop begin je niet zomaar, er komt…

Reageer op het artikel "Marktplaats: voor extra inkomsten of besparen op uitgaven"

Infoteur: Mabe
Laatste update: 14-07-2015
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!