InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Betrouwbaarheid DealExtreme

Betrouwbaarheid DealExtreme

Betrouwbaarheid DealExtreme DealExtreme is een sterk in populariteit stijgende webshop uit China. Producten zijn vaak goedkoop en worden veelal gratis verzonden. Maar hoe betrouwbaar is DealExtreme eigenlijk? Hoe zit het verder met het verzenden, de garantie, betalen en de klantenservice van de Chinese webshop? In dit artikel lees je alles over DX.

DealExtreme - DX.com

DealExtreme is dus een populaire Chinese webshop, de website is vooral populair buiten China. De gratis verzending van producten is erg aantrekkelijk voor de Europese en Amerikaanse markt. Ook de lage verkoopprijs van de producten is een groot voordeel. Voor sommige mensen is het ook interessant om namaak of nep producten via de website te importeren naar Nederland.
De webshop is te bereiken via DealExtreme.com en DX.com.

Kwaliteit van de producten

Ondanks dat veel producten zo goedkoop zijn op DealExtreme, zijn ze vaak wel van redelijke kwaliteit. De prijs kwaliteit verhouding is volgens vele klanten goed. De producten die worden verkocht doen eigenlijk altijd wat ze moeten doen. Wel moet daar bij gezegd worden dat men niet al te veel moet verwachten van de zeer goedkope producten.
Het is wel aan te raden om bij de reviews van een product te kijken op de website zelf. Daar staan vaak bruikbare reacties met voor- en nadelen van mensen die het product al besteld hebben. Ook worden er foto's en filmpjes door gebruikers gepubliceerd.

Klantenservice en garantie

Het wil wel eens voorkomen dat fragile producten sneuvelen tijdens de verzending. DealExtreme doet over de garantie hiervan meestal niet moeilijk, neem contact op met het bedrijf via een e-mail. In de meeste gevallen dient men een foto op te sturen van het kapotte product, vervolgens zal DX naar een oplossing zoeken. Vaak is deze oplossing een nieuw product opsturen mits ze het probleem serieus nemen.
Mocht het product na aanschaf erg snel kapot gaan (wat nog wel eens voorkomt bij de producten van deze webshop) en komt dit niet door jezelf, stuur dan ook even een e-mail naar de klantenservice van DealExtreme.

Gratis verzending

De verzending bij DealExtreme is gratis maar vaak ook behoorlijk traag. Met geluk duurt het 2 weken, vaak duurt het echter langer, soms zelfs 2 maanden. Verder zijn de verpakkingen waarin pakketjes verzonden worden ook niet geweldig. Producten worden vaak zonder doos, maar in een enveloppe met noppenfolie (ook wel bubbeltjesplastic genoemd) verstuurd. Dit is natuurlijk afhankelijk (van de grootte) van je product.

Betrouwbaarheid van DealExtreme

Qua betrouwbaarheid zit het wel goed met de webshop. Producten die besteld worden, worden ook altijd verzonden. Daarbij wordt ook een Track&Trace nummer gegeven. In veel gevallen worden daarbij zelf foto's gepubliceerd van het product tijdens transport.

Betalen op DX

Op DealExtreme kun je als Nederlander het makkelijkste betalen met behulp van PayPal. Een PayPal account is gratis aan te maken via PayPal.com. Vervolgens dien je geld van je bankrekening over te maken naar je PayPal account, de betaling zal verder voor zich wijzen.

Namaak of nep producten

Op DX worden ook enkele merk producten tegen een zeer lage prijs verkocht. In sommige gevallen zijn dit nep of namaak producten, weest er dus van bewust dat je geen echt merk product koopt.
© 2013 - 2017 Ruttger, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Blokker webshop: informatie en beoordelingDe Blokker webshop is een online warenhuis met een zeer breed assortiment. Ontdek wat de Blokker webshop u te bieden hee…
Zara webshop: online bij de Zara winkelenHoe werkt de online webshop van de Zara? Nadat de H&M succesvol een webshop had geopend kon de Zara eigenlijk niet achte…
HEMA webshop: informatie en beoordelingDe HEMA webshop is een online winkel met een groot en divers aanbod. Wat heeft de HEMA webshop u te bieden? Hoe ziet het…
Geld verdienen met een webshopGeld verdienen met een webshopGeld verdienen met een webshop klinkt voor velen als een moeilijk te realiseren zaak, maar niets is minder waard. Een ei…
Kruidvat webshop: informatie en beoordelingDe Kruidvat webshop is een van de grootste online drogisterijen van Nederland. Bent u benieuwd naar het assortiment van…
Bronnen en referenties
  • Dealextreme.com

Reageer op het artikel "Betrouwbaarheid DealExtreme"

Reacties

Ruud, 14-04-2017 11:27 #5
Diverse malen besteld bij DX en altijd het product ontvangen. Nu in december 2016 een bestelling gedaan maar deze tot op heden (14-4-2017) niet ontvangen. Contact gehad via de e-mail en dan worden er gouden bergen beloofd, zoals: als het overů dagen niet bezorgd is dan sturen wij een nieuw exemplaar naar u op of u krijgt uw geld terug. Na iedere email die ik stuur, krijg ik het standaard antwoord, wacht nog even 7 dagenů Ik ben dus nu 5 maanden verder en heb nog steeds niets ontvangen. Via de email heb ik mijn geld terug gevraagd maar hierop wordt niet gereageerd, ik krijg geen enkele reactie meer op mijn email. Voor mij heeft DX afgedaan, ik zal hier nooit meer kopen. Ze zijn onbetrouwbaar en laten een vaste klant vallen. Doet u hiermee uw voordeel!

Bruno, 28-03-2017 09:09 #4
Sorry maar dit zijn criminelen. Je betaling wordt supermakkelijk aanvaard (veel in geïnvesteerd) maar eens ze je geld hebben bestaan ze niet meer en kan je ze niet meer bereiken. Ze zijn niet ter verantwoording te roepen want je krijgt ze niet te pakken.

Smile01, 22-01-2017 17:54 #3
Ik wil graag een mobiel halen bij dx.com, maar omdat er in een vorige reactie er een slechte review staat weet ik niet wat ik nou moet doen, is het echht betrouwbaar?

Vo, 12-10-2016 19:17 #2
Oooh na dit gelezen te hebben wou ik iets bestellen tot dat ik de reacties las. En dat die meneer zei: Kostwinder!, 15-03-2016 03:58 #1
Nou nou. Wat een betrouwbare website! Dus niet! Manlief controller besteld, geld over gemaakt. Gaan ze beweren niks binnen gekregen te hebben. Heb ze alle bewijzen gestuurd en nog doen ze moeilijk! Walgelijk zooitje daar.

Nu durf ik het niet meer, ik zag een hele leuke gaming toetsenbord maar nu durf ik het niet meer te halen, hebben jullie tips? Of een andere goeie website?

Kostwinder!, 15-03-2016 03:58 #1
Nou nou. Wat een betrouwbare website! Dus niet! Manlief controller besteld, geld over gemaakt. Gaan ze beweren niks binnen gekregen te hebben. heb ze alle bewijzen gestuurd en nog doen ze moeilijk! Walgelijk zooitje daar Reactie infoteur, 07-06-2016
Jammer dat je een slechte ervaring hebt met DealExtreme. Dit horen wij zelden. Heb je uiteindelijk nog het geld teruggekregen?

Infoteur: Ruttger
Gepubliceerd: 12-02-2013
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Reacties: 5
Schrijf mee!