InfoNu.nl > Pc en Internet > Communicatie > Mensen terugvinden via internet

Mensen terugvinden via internet

Mensen terugvinden via internet Oude vrienden en bekenden zijn vaak terug te vinden via internet. Wanneer je iemand wilt terugvinden via internet, dan kun je hiervoor verschillende websites gebruiken. Hieronder een overzicht van de mogelijkheden.

Via zoekmachines

Op de zoekmachines zoals bijvoorbeeld Google, Lycos, Livesearch, KPN etc. kun je de naam van degene die je zoekt invoeren. Bij zeldzame namen zal het gemakkelijker zijn om te ontdekken of de persoon die je zoekt op internet te vinden is, maar wanneer iemand bijvoorbeeld Jan Visser heet, dan wordt het wel heel lastig. Je zult dan heel veel hits krijgen en door de bomen het bos niet kunnen zien.

Via vriendennetwerksites

De vriendennetwerksites zoals Hyves, Facebook, Linkedin en Myspace zijn bij uitstek geschikt om iemand terug te vinden. Vereiste is vanzelfsprekend wel dat degene die je zoekt zich heeft aangemeld bij één van deze netwerken. Iedere vriendennetwerksite beschikt over een zoekfunctie die zoekt op voornaam en achternaam. Om de profielen op een vriendennetwerk te bekijken moet je meestal zelf ook aangemeld zijn bij de betreffende website.

Via schoolbank.nl

Schoolbank.nl is een netwerk waarbij het doel is oude klasgenoten terug te vinden. Na aanmelding vult men de scholen in waar men op gezeten heeft met daarbij de mogelijkheid iets te vertellen over de ervaringen op deze school. Via de zoekfunctie kun je oude klasgenoten terugvinden. Ook oude schoolfoto's zijn regelmatig te vinden op Schoolbank.nl. Om de alle faciliteiten van Schoolbank.nl te gebruiken, zoals de communicatiemogelijkheden en uitgebreid kunnen lezen van de profielen moet je een abonnement van 1,00 per maand afsluiten.

Wieowie.nl

Wieowie.nl is de beste zoekmachine wat betreft het zoeken naar mensen. Wieowie.nl zoekt namelijk meteen via een reeks zoekmachines en vriendensites. Zo heb je meteen alle hits per website op een rijtje. Wieowie zoekt in Hyves, Linkedin, Schoolbank, Google, De Telefoongids, Facebook, Youtube, Myspace, Netlog, Xing, Yahoo en Live Search. Wanneer je geen lid bent van Wieowie.nl, dan kun je via deze website 15 zoekvragen per dag uitvoeren. Wil je meer dan 15 zoekvragen per dag, dan moet je betalend lid worden. Dit kost 19,95 per maand en is meer bedoeld voor zakelijk gebruik.

De kans om iemand terug te vinden via internet

De kans om iemand via internet terug te vinden hangt af van een aantal factoren:
  • Staat degene die je zoekt op internet geregistreerd? Is de persoon die je zoekt niet of niet veel op internet actief, dan is deze waarschijnlijk helemaal niet terug te vinden.
  • Leeftijd: oudere mensen zijn meestal niet op internet terug te vinden omdat zij niet actief zijn op internet. Jongeren daarentegen zijn veel vaker terug te vinden. Zij melden zich vaak aan op vriendensites en zijn actiever op internet.
  • De gegevens die je weet van de persoon waar je naar zoekt: wanneer je alleen over een voor- en/of achternaam beschikt dan hangt het er sterk vanaf hoe vaak de betreffende naam op internet voorkomt. Wanneer je bijvoorbeeld op de vriendensite Hyves de naam Jan Jansen intikt als zoekvraag, dan krijg je 1555 resultaten. Dan wordt het moeilijk hier de gezochte Jan Jansen tussen te vinden. Tik je bijvoorbeeld Marlies de Groot in, dan krijg je maar 16 resultaten en zal het makkelijker zijn de gezochte Marlies de Groot te vinden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Schoolbank Hyves Wieowie

Reageer op het artikel "Mensen terugvinden via internet"

Infoteur: Ceetee
Laatste update: 11-03-2009
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Communicatie
Schrijf mee!