InfoNu.nl > Pc en Internet > Tutorials > Hotmail in Outlook instellen

Hotmail in Outlook instellen

Hotmail in Outlook instellen Steeds meer mensen kiezen ervoor om de mails van hun Hotmail account niet meer via de website van Hotmail te bekijken, maar via het programma Outlook. Een mailprogramma werkt nou eenmaal sneller dan een webpagina. Bovendien bevat Outlook veel meer mogelijkheden dan dat er op de Hotmail webpagina beschikbaar zijn. Wil jij ook je Hotmail kunnen lezen via Outlook? In dit artikel lees je hoe het werkt.

Outlook en Outlook Express

Het is niet meer mogelijk om een gratis Hotmail account in te stellen in Outlook Express. Wanneer je je Hotmail berichten naar je computer wilt downloaden dan dien je Outlook te gebruiken. Weet je niet zeker of je Outlook Express of Outlook op je computer hebt? Start je mailprogramma op en kijk helemaal boven in het scherm. Daar zou vermeld moeten staan of je gebruik maakt van Outlook of Outlook Express.

Gebruik je Outlook Express en zou je Outlook willen gaan gebruiken? Outlook wordt meegeleverd met het Office pakket. Dit is een pakket met verschillende Microsoft programma's, waaronder Word, Excel en PowerPoint. Zodra je Office hebt geïnstalleerd beschik je ook over het programma Outlook.

Hotmail op je computer

Er zijn twee mogelijkheden om gratis je Hotmail berichten op je vaste computer te bekijken: via Outlook en via Windows Live Mail. Ik zal in dit artikel alleen de mogelijkheid van het instellen van Hotmail in Outlook bespreken.

Hiervoor heb je het onderdeel MS Office Outlook Connector nodig. Dit onderdeel is te downloaden vanaf de website van Live.com. De complete download omvat het programma Windows Live Mail en nog een aantal extra programma's en tools. Maar het is ook mogelijk om alleen de MS Office Outlook Connector te downloaden. De andere programma's kun je uitvinken. Voordat je de Connector gaat installeren dien je Outlook af te sluiten.

Importeren van je Hotmail berichten

Na het installeren van de Connector kun je Outlook weer openen. Je krijgt dan een scherm te zien waarin gevraagd wordt om je Hotmail e-mail adres en je wachtwoord. Tevens kun je aangeven welke naam als afzender getoond moet worden wanneer jij een e-mailbericht verstuurt.

Ben je zelf de enige die gebruik maakt van de computer waar je achter zit? Dan kun je een vinkje plaatsen bij "wachtwoord onthouden". Wanneer anderen ook gebruik maken van dezelfde computer dan kun je ervoor kiezen het vinkje weg te halen. Wel moet je dan iedere keer dat Outlook probeert om de mail op te halen uit je Hotmail account je wachtwoord opnieuw invoeren.

Na het invoeren van de gegevens klik je op Ok. Outlook gaat nu je Hotmail account importeren. Daarna zie je aan de linkerkant in je Mail balk een extra account. Dit is je Hotmail account. Het account heeft een eigen Postvak In, een eigen Verzonden Items en dergelijke. Wanneer je verschillende mappen had aangemaakt in Hotmail dan is deze mapstructuur ook overgenomen in Outlook.

Instellingen

Wanneer je je Hotmail account op deze manier hebt ingesteld in Outlook dan heeft Outlook automatisch ingesteld dat de mailberichten die binnengehaald worden op je computer ook nog via de website van Hotmail te lezen zijn. Dit kan handig zijn als je beide mogelijkheden wilt blijven gebruiken. Wil je echter alleen nog maar via Outlook werken dan is het handig om het programma zo in te stelen dat de mail van de server wordt gehaald en er niet op blijft staan. Deze instelling kun je als volgt wijzigen:

  • Ga in Outlook naar Extra en vervolgens naar Accountinstellingen
  • Selecteer je hotmail account en klik op Wijzigen
  • Klik vervolgens op Meer instellingen
  • Ga naar het tabblad Geavanceerd

Hier staat een vinkje bij "Een kopie van berichten op de server achterlaten". Wanneer je dit vinkje weghaalt wordt elke keer dat Outlook verbinding maakt met Hotmail al je mail uit Hotmail verwijderd en verplaatst naar je computer. Wanneer je dit wilt kun je het hokje aanvinken en achtereenvolgens klikken op Ok, Volgende, Voltooien en Sluiten.

Nog vragen?

Zo nu weet je hoe je je Hotmail adres kunt instellen in Outlook. Heb je nog vragen? Post ze dan hieronder.
© 2010 - 2014 Artistik, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Windows Live Hotmail, online E-mailWindows Live Hotmail, online E-mailWindows Live Hotmail is een zeer veel gebruikte online e-mail service, wat vooral bij de jongeren bekend staat voor MSN.…
Waarom kiezen voor Hotmail?Waarom kiezen voor Hotmail?Windows Live Hotmail is sinds 1996 actief als gratis webmail. Webmail is een service die email via een browser aan de ge…
Windows Live: het nieuwe portaal van MicrosoftWindows Live: het nieuwe portaal van MicrosoftEr is een opvolger voor MSN, en hij heet Windows Live!!! Windows Live zal echter veel meer omvatten dan alleen een porta…
Microsoft Office 2007 - De verschillen tussen de pakketten!Microsoft Office 2007 - De verschillen tussen de pakketten!Microsoft Office 2007 is een software pakket van Microsoft, wat op bijna elke computer staat. Het pakket is de opvolger…
Windows Live Hotmail aanmakenWindows Live Hotmail aanmakenMet Windows Live mail zijn er afgelopen maanden de nodige dingen veranderd. Het is dan ook één van de grootste maildiens…
Bronnen en referenties
  • http://www.gratis-tips.nl/computers-internet/hotmail-in-outlook/

Reageer op het artikel "Hotmail in Outlook instellen"

Reacties

Jan, 16-01-2014 10:51 #33
Hallo

Hoe haal ik in het inlogvenster de verkeerd ingegeven emailadressen weg? Dit is nog al storend.

gr Jan

Custor (infoteur), 13-01-2014 18:33 #32
Ik heb windowXP met outlook expres waarmee ik al een jaar e mails verstuur en ontvang, ook zonder problemen. Plotseling vraagt outlook expres om een wachtwoord. Ik wist niet eens dat er bij outlook expres een wachtwoord hoort. Ik heb alles geprobeerd om een nieuw wachtwoord op te geven maar heb het na uren voorlopig opgegeven. Wie kan mij met een advies uit de put trekken?

Stefanie, 14-10-2013 12:52 #31
Hallo,

Ik heb hotmail geinstalleerd op outlook maar kan wel email ontvangen maar niet verzenden. Ik heb ik ergens iets vergeten in te stellen? bestaat er een overzicht welke poorten je in moet stelen.

Hoor graag de oplossing…

Leo Schroer, 04-07-2013 21:24 #30
Is het ook mogelijk dat al mijn berichten op mijn tablet kunnen komen?

Wesley, 22-05-2013 19:38 #29
Ik wil mijn ongewenste e-mail ophalen uit hotmail in Outlook 2013. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Soms zit er toch een mail bij ongewenste email in hotmail welke ik dus niet in mijn Outlook terug zie komen.

G. V. D. Wel, 15-05-2013 09:36 #28
Op mijn computer krijg ik niet outlook, wel op mijn ipod. Dat is gesteld bij de winkel. Ik ben al dagen bezig om het voor elkaar te krijgen. Graag uw reactie op mijn vraag wat te doen. Via de computer komt er zo veel op mij af om te doen, dat lukt mij gewoonweg niet.

b.v.hartelijk dank.

Joke, 25-04-2013 20:43 #27
Ik wil m'n Hotmail graag via internet bekijken en Outlook voor m'n kpn-adres houden. Hoe krijg ik dat weer ongedaan? Zie Connector niet in lijst met programma's.

Bovendien krijg ik bij elke opstart van Outlook nu de volgende melding:
Verwijder het fotobericht, maak een nieuw fotobericht en probeer het opnieuw te verzenden.

Server: 'mail.kpnplanet.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x8CCC0003
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee

Ik kan het fotobericht echter nergens vinden.

Vera, 15-04-2013 22:27 #26
Helaas vind ik het verschrikkelijk! Kan geen mails meer verzenden (ook nog belangrijke)
Het staat allemaal door elkaar, nu al 2 weken. Ik kan alleen mails versturen via mijn telefoon maar bestanden toevoegen van laptop gaat dus niet. Begin er echt de pest in te krijgen. Hopelijk komt er snel een oplossing dat ik wel weer normaal mijn mails kan lezen en versturen via "outlook".

Agy Claessen, 04-04-2013 11:37 #25
Ik kan mijn mails nog wel lezen, maar geen mails meer verzenden. Ook mijn contactpersonen vind ik niet meer, wat doe ik verkeerd?

Fred, 01-04-2013 10:19 #24
Sinds kort heb ik KPN als provider. Nu ontvang ik wel mijn Hotmail e-mails in outlook, maar alle nieuwe uitgaande mails via Outlook hebben mijn KPN-mail adres. Eigenlijk wil ik dat mijn uitgaande e-mails ook als met mijn Hotmail adres weg gaan, hoe kan ik dat instellen?

Monique, 29-03-2013 14:25 #23
Heb zopas plots een andere Outlook gekregen. Ik kan alleen nog enkele contactpersonen zien op het scherm. Zou graag mails verzenden met BCC en 't lukt mij niet. Alleen als ik op "aan" druk krijg ik al mijn contactpersonen te zien die ik dan kan aanklikken. Maar dan krijgt iedereen al mijn contacpersonen op hun mail, ik vind dit geen privacy. Hoe kan ik met het verzenden door BCC mijn adressen zien om door te zenden?

A. van Loij, 26-03-2013 11:41 #22
Goedendag, mijn hotmail/outlook geeft geen werkbalk weer, alleen een dun blauw streepje. Hoe moet ik dat verhelpen? Bedankt voor de hulp.
Met vriendelijke groet, A v Loij

Groenendijk, 19-03-2013 09:25 #21
Toen ik gisteren mn hotmail postvak opende zag ik dat er niks meer stond, ook heette het geen hotmail meer maar outlook, ik heb geprobeerd om op hot mail zelf te komen, maar ondanks bovenstaande lukt me dat niet. In het postvak had ik veel items die voor mn werk onmisbaar zijn, ik wil heel graag weten hoe ik mn postvak met al mn bewaarde mappen waarin onmisbare dingen staan weer terug kan krijgen. Wie weet raad?

Jeannine, 16-03-2013 16:57 #20
Ik heb ooit eens aangegeven dat mijn mails van hotmail niet op de server hoeven te blijven staan. Nu wil ik dat wel weer en heb de stappen gevolgd die genoemd worden om het vinkje te plaatsen bij 'een kopie van de berichten achterlaten op de server'. Ik helaas niet verder dan wijzigen van het account, en de optie 'meer' geavanceerd zit er bij mij niet op.

Ik zie dezelfde vraag hieronder ook staan maar heb geen idee hoe ik bij het antwoord kom. Vandaar dat ik de vraag nog een keer stel.

Nicolle, 06-03-2013 14:50 #19
Hoi,
Mijn hotmail account is overgegaan naar outlook. Nu wil ik het account voorgoed verwijderen, maar heb geen idee hoe ik het moet aanpakken. Kan iemand me helpen?
Groetjes Nicolle

Gert, 06-02-2013 15:14 #18
Hallo,
Ik heb Microsoft offic outlook 2003. Kan ik hier mijn eigen briefpapier achter krijgen voor elke te verzenden mail?

Eduard, 04-02-2013 16:15 #17
Plotseling is mijn hotmail account omgezet naar Outlook? Ik heb op mijn laptop geen problemen met de omzetting en kan mijn berichten openen. Op de vaste PC kan ik de berichten niet openen en staan de hokjes die je kan aanvinken om bijvoorbeeld een bericht te wissen ook niet voor het bericht. Hoe kan dat? Wat kan ik daar aan doen?

Wim van der Krogt, 10-01-2013 23:14 #16
Ik was over gestapt naar Outlook met behoud van Hotmail adres, agenda synchroniseren met mijn Ipad lukte niet meer, ondanks aanduiding sync met Outlook. Terug gesteld op Hotmail, weg van Outlook, sync lukt nog steeds niet, want Ipad geeft nog steeds aan te willen syncen met Outlook, hoe los ik dit op, want dit is hoogst vervelend.

Emma, 08-01-2013 15:40 #15
Hallo,
zojuist heb ik mijn hotmail in Outlook gekregen. Hartstikke handig, maar alle mappen die ik had aangemaakt op hotmail.com staan er niet in. Hebben jullie misschien een idee hoe ik die mappen in Outlook kan krijgen?
Bij voorbaat dank,
Emma

Olav, 07-12-2012 12:51 #14
De mails lezen e.d. werkt super via Outlook connector, alleen de mail blijven op de server staan. Volgens de beschrijving hierboven: "wijzigen" en "meer" heb ik, maar geavanceerd niet, hebben jullie hier een oplossing/antwoord op?
Alvast bedankt
Olav

H. van Blaricum, 23-08-2012 11:42 #13
Ik wil weg bij outlook, iemand heeft mijn wachtwoord gestolen en mij aangemeld.
Ik weet hieriets van, help svp, of moet ik naar politie?

Joost, 31-07-2012 21:34 #12
Wil graag dit lezen in Mail op mijn Mac, ik krijg echter nadat ik van Hotmail ben overgeschakeld op Outlook, niet de juiste uitgaande server naam gevonden (dat was eerst POP3.live.com), wat moet dat nu worden?

Ruud van Velthoven, 11-07-2012 13:28 #11
Ik heb een Lumia 800. Dus om te syncroniseren probeer ik volgens bovenstaande stappen outlook hotmail connector in mijn outlook te krijgen. Ik installeer outlook hotmail connector, maar ik zie het niet verschijnen inn outlook noch ziek ik mijn hotmail account. Wat kan er fout gaan?

Yoerie Custers, 14-05-2012 15:36 #10
Ik heb dit gedaan, de ongewenste mail klopt, verwijderde mail ook, verzonden ook, maar er komt niks binnen. Ik heb getest om mijzelf een mail te sturen (vanaf hotmail.com en een ander e-mail adres), maar ik krijg niks binnen via Outlook. Wel op de site van hotmail zelf. Hoe kan dit?

Frank, 20-12-2011 12:13 #9
Ik maak gebruik van outlook 2010 en kan het vinkje "Een kopie van berichten op de server achterlaten" niet vinden? Volgens mij hebben de stappen zoals beschreven in het bericht betrekking op een eerdere versie van outlook. Graag hoor ik waar ik het vinkje aan en uit kan zetten bij 2010. Reactie infoteur, 06-03-2012
Helaas beschik ik zelf niet over de versie van 2010, ik kan het dus niet voor u nakijken. Op het internet vond ik het volgende: deze mogelijkheid zou u tijdens het instellen van uw mailaccount moeten kunnen bereiken via de optie "Meer Instellingen". Het vinkje zou u dan aan en uit kunnen zetten op het tabblad Geavanceerd.
Bron: http://support.microsoft.com/kb/2002261/nl

Louisa, 12-08-2011 05:26 #8
Heb net een nieuwe laptop en probeer mijn hotmail in outlook te installeren. ik heb nu 2 hotmail accounts in outlook voor hetzelfde email adres. 1 is MAPI en 1 is POP/STMP. Ik kan mijn sent items niet in outlook krijgen. Moet ik nu die POP/STMP eruit gooien? Heb er net 1 dag over gedaan om de hele inbox in outlook te krijgen en wil dit niet opnieuw hoeven te doen. Hoe kan ik mijn sent items in outlook krijgen? PS ik heb windows 7

José Lepelaers, 13-06-2011 17:39 #7
Ik heb gedaan wat jij hebt beschreven. Nu krijg ik als advies om mij aan te melden in Hotmail om het account te synchroniseren via een machtiging. Waar kan ik in Hotmail dit vinden?

Vriendelijke groet,

José lepelaers

Oscar, 16-10-2010 22:35 #6
Ik heb hetzelfde probleem als Arno. De Hotmail-inbox is leeg, en alles staat op de computer. Weet iemand of het mogelijk is om de mails weer te exporteren naar mijn Hotmail-account?

Datismooiman, 29-09-2010 09:59 #5
Ik heb ook een probleem met de connector. Ik heb hem geinstalleerd en hij staat ook netjes in mijn menu maar als ik een (hotmail) account wil toevoegen gebeurt er niets. Ik klik op nieuwe account toevoegen en menu klapt in en kan geen nieuwe account toevoegen. Snap niet wat ik verkeerd hen gedaan. Heeft iemand een idee?

Loes, 06-09-2010 15:41 #4
Hoi,
ik zou graag alle mail overbrengen naar outlook, zoals in het laatste deel van het artikel beschreven wordt. Mijn outlook heeft deze instellingen waarschijnlijk ergens anders staan (versie 2010). Weet iemand hoe je er nu voor moet zorgen dat er geen kopie van de berichten in mijn hotmail account blijven staan?

Groet.

Erik, 20-06-2010 20:12 #3
Vraag? als ik iemand moet antwoorden via mail, dan verschijnt altijd outlook. Ik wil dat veranderen in een hotmailadres, hoe kan dat.

Ron Peters, 16-06-2010 21:46 #2
Hallo,

Bij mij worden in Outlook de sub-mappen neit aangemaakt. Alles van het Postvak is erin gezet. Verder niets. Ik heb wel 15 mappen ofzo, dus ik zie ze niet over het hoofd. Verder heb ik ook nog een normaal e-mailaccount van mijn internetprovider en deze haalt die door elkaar met de hotmail terwijl ik wil kunnen switchen tussen die twee. Ook is het met verzenden dan niet duidelijk vanuit welk account je verzend. Bij Windows Mail LIVE was dit allemaal perfect 2 drukken op de knop en alles wat gedownload. Aangezien outlook veel uitgebreider is, ook voor de agenda + het feit dat die kan syncen met mijn gsm wil ik graag outlook.

Kan iemand me helpen dit probleem op te lossen?

BEDANKT ALVAST!

Groet,

Ron

Arno, 22-05-2010 19:21 #1
[Quote]Hier staat een vinkje bij "Een kopie van berichten op de server achterlaten". Wanneer je dit vinkje weghaalt wordt elke keer dat Outlook verbinding maakt met Hotmail al je mail uit Hotmail verwijderd en verplaatst naar je computer.[/Quote]

Dat vinkje stond bij mij dus al uit waardoor ik dus al me email berichten in hotmail kwijt ben, is het mogelijk om die daar weer terug te krijgen? Want nu heb ik ze allemaal in outlook, kun je dat dan ook weer exporteren naar hotmail ofniet?

En mijn contact personen krijg ik vanuit hotmail niet geinporteerd in outlook, hij zegt dat dat allemaal succesvol is. Maar vervolgens als ik een nieuw bericht wil gaan maken staan er geen email gegevens etc in.

Ik hoor het graag van jullie!

Infoteur: Artistik
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tutorials
Reacties: 33
Schrijf mee!