InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > Telefoon unlocken en simlock vrij maken

Telefoon unlocken en simlock vrij maken

Telefoon unlocken en simlock vrij maken Je telefoon unlocken en simlock vrij maken is tegenwoordig heel eenvoudig en kan je gewoon zelf doen. Vroeger werden hier vaak bedrijven voor ingeschakeld die al gauw 25 euro of meer hiervoor in rekening brachten. Tegenwoordig kan je eenvoudig online een stukje software downloaden waarmee je eenvoudig je eigen telefoon kan unlocken.

Waarom zetten providers er een simlock op?

Wanneer er een simlock op je mobiel zit, is dat een lock die ervoor zorgt dat je mobiel alleen de simkaarten ondersteund van de desbetreffende provider waar je bij aangesloten zit. Deze simlock hebben providers erop gezet om jou als vaste klant aan zich te binden zodat jij via hun blijft bellen. Uiteraard is de telefoon ook simlock vrij te maken en te unlocken zodat jij ook via andere providers kan gaan bellen in de toekomst.

Unlocken en simlock vrij maken legaal of illegaal?

Er bestaan veel sprookjes over het simlock vrij maken van je mobiel dat dit illegaal zou zijn. Niets is minder waar, sterker nog, elke telefoon provider is volgens de Opta verplicht de telefoon zo af te leveren dat deze later altijd simlock vrij gemaakt kan worden. Het unlocken van je telefoon of mobiel is ten alle tijden legaal. Overigens worden tegenwoordig de meeste telefoons verkocht zonder simlock echter de telefoons die vroeger op de markt werden gebracht zaten overal simlocks op.

Software om je telefoon of mobiel te unlocken

Er bestaan tegenwoordig tal van websites waarbij je zelf een voor een laag bedrag (meestal rond de 3 euro) een stukje software kan downloaden. Deze software betaal je middels een telefoon of iDeal zodat je na de betaling meteen je benodigde software kan downloaden. Wanneer je bijvoorbeeld in google zoekt op "telefoontool.exe" krijg je in de bovenste website op nummer 1 meteen een website waar de unlock software veilig is te downloaden.

Handleiding telefoon of mobiel unlocken en simlock vrij maken

Wanneer je de software eenmaal hebt gedownload kan je het volgende doen om de telefoon simlock vrij te maken:
  1. De tool 'telefoontool.exe' die je gedownload hebt kan je installeren op je windows computer.
  2. Eenmaal geïnstalleerd kan je het programma starten door te klikken op "Start" -> "Programma's".
  3. In het programma zoek je vervolgens het merk van je mobiele telefoon.
  4. Vervolgens kies je het model van je mobiel uit de lijst.
  5. Wanneer er om een IMEI-nummer word gevraagd kan je op je mobiel het volgende intypen: #*06#
  6. Vul vervolgens het IMEI nummer in op de unlock software op je computer.
  7. Druk vervolgens op "Calculate" en volg de verdere instructies die de unlock software aangeeft.
Eenmaal bovenstaande stappen uitgevoerd is je mobiel simlock vrij gemaakt en kan je er elke simkaart indoen in doen die je wilt.

iPhone en/of PDA unlocken en simlock vrij maken

Je kan tegenwoordig ook eenvoudig je iPhone en/of PDA simlock vrij maken. Wanneer je hier de software eenmaal voor gedownload hebt kan je het volgende doen:
  1. Zet de software die je gedownload hebt op je PDA of iPhone. Dit kan door een USB kabel te gebruiken en het programma ActiveSync. Waarschijnlijk is het laatste programma je bekend aangezien je via dit programma ook e-mail adressen en muziek kan synchroniseren tussen je computer en mobiel. Wanneer dit toch lastig is kan je ook kiezen om de software naar je e-mail adres te e-mailen die op je PDA of iPhone geïnstalleerd staat.
  2. Start vervolgens de software op in je mobiel via het programma "bestandsbeheer".
  3. Wanneer de software klaar is met installeren dien je de mobiel even uit te zetten en weer aan.
Na de reset is het toestel direct simlock vrij en kan je alle simkaarten hierin kwijt zonder enige beperkingen.
© 2011 - 2017 Knowledge4all, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Simlock op mobiele telefoonsOp veel combinaties van mobiele telefoons en abonnementen of prepaid zit een simlock. Dit zorgt ervoor dat de klant ook…
Uw Nokia telefoon gratis unlockenUw Nokia telefoon gratis unlockenU heeft een mobiele telefoon van Nokia. Graag zou u hierop een andere provider willen gebruiken, maar er zit een simlock…
Uw Sony Ericsson telefoon gratis unlockenUw Sony Ericsson telefoon gratis unlockenU heeft een mobiele telefoon van Sony Ericsson. Graag zou u hierop een andere provider willen gebruiken, maar er zit een…
Dual Sim Phone: op 2 nummers tegelijk bereikbaarDe nieuwe Dual Sim Phone maakt het mogelijk om op twee verschillende telefoonnummers tegelijkertijd bereikbaar te zijn,…
Hoe goedkoop mobiel bellen?Hoe goedkoop mobiel bellen?Goedkoop mobiel bellen in 2017? Zonder een mobiele telefoon kun je tegenwoordig echt niet meer. Dan kan het verkeerde ab…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Telefoon unlocken en simlock vrij maken"

Reactie

Rob, 27-08-2015 12:36 #1
Waarom staat er dan niet gelijk een site bij, waar je de software kunt downloaden?

Infoteur: Knowledge4all
Gepubliceerd: 21-01-2011
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Reacties: 1
Schrijf mee!