InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Zelf een animatiefilm maken op je computer; met Pivot

Zelf een animatiefilm maken op je computer; met Pivot

Zelf een animatiefilm maken op je computer; met Pivot Zelf 'stickman' filmpjes maken op je computer is heel eenvoudig met Pivot Stickfigure Animator. Het programma is gratis te downloaden en gemakkelijk in gebruik. De stickfigures zijn in allerlei soorten te downloaden en ook achtergronden, voorwerpen en dieren zijn beschikbaar. Het is even wennen, maar je maakt zó de leukste animatiefilmpjes. Succes!

PIVOT Stickfigure Animator op je pc

Als je bij Google "free download Pivot" intikt, krijg je een heleboel mogelijkheden. Let erop dat je 'free' kiest en niet Pivot Pro, omdat je dat wel moet betalen. Pivot Pro heeft extra mogelijkheden, maar je kunt natuurlijk beter eerst proberen of het iets voor je is.

Je eerste animatiefilmpje maken

Je krijgt direct een stickman in beeld. De rode stippen kun je met je muis bewegen, met de oranje stip kun je het hele poppetje bewegen. Dit moet je even uitproberen.
Bijvoorbeeld: Je wilt het poppetje laten springen.
  • Doe de armen omhoog en klik op de knop links onder "next frame"!
  • Laat hem een beetje door de knieën zakken, "next frame"
  • doe het hele poppetje een stukje omhoog, "next frame"
  • doe de benen weer recht, "next frame"
  • het hele poppetje nog verder omhoog, "next frame"
  • weer naar beneden, "next frame"

De verschillende frames verschijnen boven in beeld. Nu kun je even op "Play" drukken om te kijken hoe het filmpje wordt!
Als het knopje "repeat" staat aangevinkt, blijft je poppetje springen! Je kunt dan op stop drukken natuurlijk en weer verder gaan met je filmpje.

Extra figuren toevoegen

Als je klikt op de knop "Add figure" kun je op 'stickman' klikken om een extra poppetje aan je filmpje toe te voegen.
Klik je linksboven op "file" en dan op "load figure type" heb je meer keuze mogelijkheden: zoals een olifant, een paard of een cowboy! Als je deze figuren één keer hebt gebruikt, verschijnen ze in je lijstje onder de "Add figure" knop in de linker werkbalk.

Tekst toevoegen

Je klikt weer op "file" linksboven. Daarna op "load figure type". (net als bij figuurtjes toevoegen) Bovenaan staat "alphabet".
KLik hierop en je krijgt een hele lijst letters en cijfers in beeld. Als je dubbelklikt op een letter verschijnt hij in je filmpje. Zo kun je meerdere letters gebruiken. Je stickman kan de letters zelfs vasthouden en er mee gooien. Tussen iedere beweging door moet je wel "next frame" blijven klikken natuurlijk.

Je stickman veranderen

Er zijn verschillende mogelijkheden om je stickman te veranderen. Onder "Current figure" zie je de knoppen hiervoor. Je kunt je stickfigure groter of kleiner maken, een andere kleur geven, de lijnen dikker en dunner maken en het ene poppetje voor of achter de andere zetten. Dit is een kwestie van uitproberen.

Je stickfigure animatie opslaan

KLik weer op "file" en dan op "save animation", om je filmpje te bewaren. Je kunt er dan de volgende keer aan verder werken. Als je de film opslaat als "gif" bestand, kun je hem later op "you tube" zetten.

Downloads voor Pivot

Op "droidz.org" kun je allerlei extra figuren, voorwerpen en achtergronden downloaden om in je filmpjes te gebruiken.
© 2009 - 2017 Elas, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
YouTube, filmpjes scherper maken en de kwaliteit verbeterenYouTube, filmpjes scherper maken en de kwaliteit verbeterenHoe verbeter je de kwaliteit van je filmpjes op YouTube of op je Windows computer of Apple? Er zijn heel wat filmpjes di…
Verdien geld met je filmpjes op het internetVerdien geld met je filmpjes op het internetBijna iedereen heeft tegenwoordig overal en altijd een camera bij zich en ook internet. Door deze beide toepassingen te…
Geld verdienen met je Android toestelGeld verdienen met je Android toestelSmartphones zijn voor veel doeleinden te gebruiken, je kunt er van alles mee. Maar wat veel mensen nog niet weten is dat…
FixMyMovie, maak een account aanFixMyMovie, maak een account aanHoe maak je een FixMyMovi account aan? Als een filmpje dat je van Youtube hebt gedownload, of wat je zelf gemaakt hebt m…

Reageer op het artikel "Zelf een animatiefilm maken op je computer; met Pivot"

Reacties

Jan, 25-04-2012 07:21 #2
War kan je het downloaden?

Sascha Mussen, 31-07-2009 14:01 #1
Hoe kan je het kriijgen? Reactie infoteur, 31-07-2009
Zie bovenaan artikel; je kunt het downloaden via google bijvoorbeeld.

Infoteur: Elas
Laatste update: 07-11-2010
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Reacties: 2
Schrijf mee!