InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Vergelijkingssites vergeleken

Vergelijkingssites vergeleken

We kennen ze alleemaal wel, de vergelikingssites. Met het digitsle tijdperk kijkt iedereen wel eens op een vergelijkingssite want we willen allemaal toch vooral niet teveel betalen. Maar welke sites zijn nu de echte eye catchers voor de consument? Ze schieten als paddestoelen uit de grond. De vergelijkingssites. De een richt zich op boeken, de andere op electronica en weer een ander op pc's en laptops. Ook zijn er sites die alles combineren. Maar niet alle sites zoeken bij alle aanbeiders waardoor er een vertekend beeld kan ontstaan wanneer men slechts een van deze sites bezoekt. Ook vermelden sommige sites alleen de prijs zonder de verzendkosten. Een vergelijking van de meeste bekende en grootste vergelijkingssites.

Beslist.nl

De site die vergeljkingen maakt van lampen tot laptops, van boeken tot tassen en bedden tot schoenen. Een zeer uitgebreid aanbod derhalve waarmee men echt alles kan vergelijken. Een makkelijk werkbare site waarbij men in zeer gedetaileerd aan kan geven wat men zoekt. De prijzen worden genoemd inclusief verzendkosten en men kan snel doorgelinkt worden naar de betreffende aanbieder. De aanbieders worden eveneens beoordeeld. Ook de betaalwijze en de vooraadinformatie treft men bij de vergelijkingen aan. Tevens zijn er bij de meeste producten reviews te vinden van gebruikers en professionals. Ook treft men bij verschillende artikelen een vraag en antwoord optie aan. Wat verder opvalt is dat de site niet alleen kijkt naar de internetaanbieders maar ook kijkt bij winkels waar men direct in de winkel kan kopen.

  • Boek Sonja Bakker bereik je ideale gewicht 13,95
  • Digitale Camera Canon EOS 450D 456,50
  • Laptop HP Pavilion dv7 - 1110ed 653,55

Kieskeurig.nl

Wederom een zeer uitgebreide site. Wat het aanbod betreft prima te vergelijken met Beslist.nl. De site doet enigzins rommelig aan en ziet er minder overzichtelijk uit dan de voorgaande site. Ook hier treffen we bijna dezelfde aanbieders aan. Waar Beslist.nl ons kon vertellen wat de verzendkosten waren bij de prijs lukt het Kieskeurig niet om van alle aanbieders de verzendkosten te vermelden terwijl de afleverprijs t.o.v. de prijs zonder verzendkosten toch verschilt. Extra informatie die bij de artikelen te vinden zijn o.a. voorraad, betaalmogelijkheden en het keurmerk voor internetwinkels. De mogelijkheid tot het aangeven van opties is weer zeer uitgebreid. Ook hier treffen we weer klantenbeoordelingen aan. Ook zijn de aanbieders beoordeeld op o.a. service en snelheid van verzenden.

  • Digitale Camera Canon EOS 450D 429,49
  • Laptop HP Pavilion dv7 - 1110ed 658,91

Prijsvergelijk.nl

Net als de twee voorgaande sites een zeer uitgebreide site. Eveneens aangeboden vergelijkingen van vakanties. Een duidelijke site die erg overzichtelijk is. Ook weer een brede sortering van aanbieders zowel per internet als winkels. De prijsvergelijk laat weinig extra informatie zien. Alleen de verzendkosten, de aanbieder en de review van de winkel zijn te zien met de reviews van de gebruikers. In de overzichten meerdere malen dezelfde aanbieder met hetzelfde product en prijs. Snelle doorlink naar de aanbieders maar geen extra informatie over voorraad, betaalmogelijkheden en het wel of niet hebben van een keurmerk. Onduidelijk of de prijzen nu inclusief of exclusief verzendkosten zijn.

  • Digitale Camera Canon EOS 450D 465,-
  • Laptop HP Pavilion de7 - 1110ed 641,50

Vergelijk.nl

Grote sortering van diverse prijsvergelijkingen. Eveneens reizen vergeleken. Ook abonnementen voor de telefoon en televisie en verzekeringen kunnen vergeleken worden. Site is dus uitgebreider van voorgaande sites. Overzicht van reviews en vragen, soortgelijke producten en specificaties. In het overzicht tevens een benoeming van de levertijd en de prijs met portokosten alsmede de beoordeling van de aanbieders. Het wel of niet voeren van het keurmerk wordt eveneens aangegeven. De HP laptop werd niet gevonden binnen vergelijk.nl mogelijk onder een andere naam ingevoerd maar toch vreemd dat hij hier niet te vinden is. Onderstaand op de site wel een google advertentie met de door ons gewenste laptop.

  • Digitale Camera Canon ESO 450D 429,49
  • Laptop HP Pavilion dv7 - 1110ed niet vindbaar

Conclusie

De boeken kunnen we bij alle sites voor dezelfde prijs kopen. De camera laat wel verschillen zien waarbij de goedkoopste, vergelijk.nl en kieskeurig.nl, iets meer dan 35,- goedkoper zijn dan de duurste, prijsverdgelijk.nl. De laptop troffen we niet aan bij vergelijk.nl. Bij prijsvergelijk was de laptop 17,50 goedkoper dan bij kieskeurig.nl.

Het is dus zeker lonend deze site te vergelijken. Wat betreft de werkzaamheid van de sites zijn het allemaal prima overzichtelijke en makkelijk werkende sites waar men snel de vergelijking kan maken. Sommige sites vermelden echter ook de verzendtermijn en / of het product op voorraad is. Alle sites werken met een doorlink naar de aanbieder. Het kan lonend zijn een artikel in een winkel op te halen want dan vervallen in sommige gevallen de verzendkosten.

Vergelijk de vergelijkingssites voor u uw producten vergelijkt.
© 2009 - 2019 Joh78, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Goedkoop tanken online en appsGoedkoop tanken online en appsZorg dat je altijd relatief goedkoop kunt tanken in 2019. Direct korting, ook als je op vakantie bent. Vergelijk daarom…
Een goedkope fiets: Waar vind ik die?Je hebt een heerlijk gezellige avond gehad met een paar vrienden, wat gegeten, wat gedronken en gelachen. 's Avonds wil…
Overstappen autoverzekering loontOverstappen autoverzekering loontSinds verzekeringen transparanter worden, contracten makkelijker opzegbaar zijn en polissen makkelijker zelf af te sluit…
Bronnen en referenties
  • Prijsvergelijk.nl beslist.nl kieskeurig.nl vergelijk.nl

Reageer op het artikel "Vergelijkingssites vergeleken"

Infoteur: Joh78
Laatste update: 10-10-2010
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!