InfoNu.nl > Pc en Internet > Anti virus > Gratis: AVG Anti Virus Free

Gratis: AVG Anti Virus Free

Gratis: AVG Anti Virus Free AVG Anti Virus is één van de beste gratis virusscanners op het moment. Hij is heel simpel te gebruiken maar ook heel veilig. Hij scant elk bestand en elk lettertje dat via internet binnen komt. Hij maakt het een virus zeer moeilijk om de computer te infecteren. Er zijn regelmatig (ongeveer elke dag) updates te downloaden die de virusscanners tegen de allernieuwste virussen beschermt. In dit artikel gaan we je uitleggen hoe AVG Anti Virus te installeren en te gebruiken. Zoals in de inleiding al verteld, gaan we je uitleggen hoe AVG Anti Virus te installeren en te gebruiken. Dit doen we in drie stappen.

Dit artikel is geupdate naar AVG Free 8.0, de nieuwste versie van AVG!

Installeren en gebruiken van AVG Anti Virus

Downloaden

Het downloaden is eigenlijk heel simpel. Je klikt op onderstaande link, kiest daarna voor "Download Now" en kiest Uitvoeren, je wacht even tot het bestand gedownload is en klikt nogmaals op Uitvoeren. De installatie begint.
Download AVG Anti Virus (Opgelet ± 45 Mb!)

AVG Anti Virus is sinds kort ook het eerste (!) officieel erkende anti virus programma dat op Windows Vista kan werken. Hiermee heeft het een voorsprong op de concurrentie!

Installeren

Het eerste scherm dat je ziet is het welkomstscherm, hier klik je op Next. De volgende twee schermen zijn de Licentie Overeenkomst, die je theoretisch gezien moet nalezen. Je accepteert deze al dan niet en gaat verder naar het volgende scherm. In het volgende scherm begint het enkele bestanden na te kijken waarna je verschillende opties krijgt. Hoogstwaarschijnlijk krijg je de optie om AVG te installeren maar moest het zo zijn dat AVG al op de computer staat gaan er andere opties staan zoals: Repareren van het programma, Componenten verwijderen of toevoegen of AVG verwijderen. Je kiest voor de juiste optie, installeren in ons geval. Vervolgens kan je kiezen voor "Standard Installation" of "Custom Installation". Het gemakkelijkste is dat je kiest voor de eerste optie. Je klikt op "Next" en je krijgt een activatiescherm te zien. Alle gegevens laat je ingevuld zoals deze zijn en klikt nogmaals op "Next". Tot slot vraagt hij of je de "AVG Internet Security Toolbar wil installeren, u kan zelf kiezen of u dat wil of niet en klikt op "Next" en daarna op "Finish". De installatie begint, laat het installatieprogramma even zijn werk doen. Als het klaar is staat er Finished en kan je op Finish klikken onderaan. AVG is nu geïnstalleerd. Hij start een 7 stappen wizard waarin je AVG kan instellen. Hieronder een overzicht:

Stap 1
Niets bijzonder, gewoon een extra melding dat de installatie is voltooid.

Stap 2
Hier kan je instellen of AVG elke dag een volledige scan moet uitvoeren of niet. Ik vink deze zelf af omdat deze de computer belast tijdens het gebruik en dat kan soms storend werken. Het is ook niet nodig om elke dag een virusscan te doen want AVG scant alle binnenkomende bestand toch.

Stap 3
In Stap 3 vraagt AVG of je anonieme informatie wil versturen over het gebruik ervan. Ik kies voor ja omdat ik hierbij help het programma te verbeteren.

Stap 4
Ook deze stap kan worden overgeslagen, hier staat wat extra informatie.

Stap 5
Hier vraagt AVG of je wil updaten.

Stap 6
Ik kies voor "Update" en AVG begint te updaten.

Stap 7
In de laatste stap kan je kiezen of je je versie van AVG wil registreren maar dat is niet noodzakelijk.

Gebruiken

AVG gaat volgens de standaard instellingen elke dag een volledige scan van de computer doen. Nu is dit vrij absurd om je computer elke dag te scannen maar als je je er veiliger bij voelt kan je deze instelling gerust laten zoals ze is. Voor degene die wel graag deze instelling aanpassen openen ze AVG door in het systeemvak (rechtsonderaan in de startbalk) met de rechtermuisknop op het logo van AVG (een vierkant met vier kleuren; zwart, rood, groen en geel) te klikken. Er verschijnt een keuzemenu waaruit je 'Launch AVG Test Center' kiest. Er opent zich een scherm waar je dan op zijn beurt op de knop Scheduler klikt. Je krijgt een lijst met alle geplande acties.

Standaard staan er twee; een test en een update. Selecteer datgene wat je wil aanpassen en klik op 'Edit Schedule', onderaan de lijst. Er opent zich een optie scherm waarin je de gepaste opties kan aanpassen. Als je niet meer wil dat hij dagelijks scant/upgrade vink het eerste vinkje (met tekst 'Periodically start scheduled anti virus test') af. Wil je enkel een andere tijd kiezen dat kan je een andere tijd invullen naast 'Start daily at'.

Wil je dat er ook een scan wordt uitgevoerd als de computer niet aanstond op de tijd dat hij normaal een scan doet dan vink je daaronder (naast de tekst 'If missed, start immediately when computer start-up') het vakje aan. De opties daaronder zijn enkel van toepassing als je commerciële versie koopt.

Om manueel een update te starten dubbel klik je op het logo in het systeemvak en klik je op de knop 'Update' onderaan in het venster. AVG zal kijken of er een nieuwe update beschikbaar is en als dit zo is zal hij deze downloaden en installeren. Als alles gedownload en geïnstalleerd is verschijnt er een schermpje waarop je op 'OK' kan klikken of je kan 30 seconden wachten en dan sluit hij vanzelf. Ook een test kan je manueel starten door net zoals daarnet met je rechtermuisknop op het logo te klikken en 'Launch AVG Test Center' uit het menu te kiezen. Je kan dan kiezen tussen 'Scan Computer' en 'Scan Selected Areas', de veiligste keuze is 'Scan Computer' want dan ben je zeker dat je geen delen vergeet en zo geen virussen over het hoofd ziet!

Extra informatie over AVG kunt u vinden op de pagina AVG virusscanner van SchoonePC.
Meer informatie over virussen in het algemeen kan je vinden in dit artikel!

Probleemoplosser

In het onderdeeltje probleemoplosser zal ik proberen veelvoorkomende problemen te voorzien van een oplossing. Al dan niet begeleid met enkele screenshots.

Probleem:
Kan AVG ook in het Nederlands gedownload worden?

Oplossing:
Neen AVG is momenteel niet in het Nederlands te vinden. Binnen enkele maanden komt er een nieuwe versie van AVG uit (versie 8.0) en er is een grote kans dat deze versie wel Nederlandstalig is.

Probleem:
AVG blokkeert emails.

Oplossing:
De Emailscanner van AVG uitschakelen. Dit doe je als volgt:

1. Je opent het AVG Control Center door met je rechtermuisknop op het logo van AVG te klikken en te kiezen voor 'Launch AVG Control Center'. Het Control Center opent.
2. Vervolgens kies je in de lijst die je te zien krijgt voor 'E-Mail Scanner'. Je dubbelklikt hierop en er opent zich een instellingenscherm. Meteen op het eerste tabblad kies je onder 'Options' voor 'Configure'. Er opent zich een extra instellingenscherm en hier kan je de opties 'Check Incoming Mail' en 'Check Outgoing Mail' afvinken.
3. Je sluit de instellingenschermen door telkens op 'Ok' te klikken. Nu zou hij normaal geen probleem meer mogen geven! Moest hij toch nog problemen geven, herstart dan even je computer en controlleer nogmaals!

Probleem:
Werkt AVG ook onder Windows Vista?

Oplossing:
AVG was de eerste virusscanner die volgens Microsoft officieel onder Windows Vista werkte. Ondertussen werken de meestbekende virusscanners allemaal wel onder Vista.

Probleem:
Norton Anti Virus moet worden verwijderd zodat ik AVG Anti Virus kan installeren. Hoe doe ik dit?

Oplossing:
Norton verwijden doe je als volgt:

Op Windows XP:

Start ==> Configuratiescherm ==> Software

Er opent zich een venster. In dat venster wordt een lijst samengesteld met alle geïnstalleerde programma's. Zoek voor Norton en klik éénmaal op de naam. Er zal een knop Verwijderen(/wijzigen) verschijnen. Klik hierop! Met de wizard die zonet is geopend kan je dan Norton verwijderen.

Op Windows Vista:

Start ==> Configuratiescherm

In het venster dat verschijnt kies je onder de titel "Programma's" voor de snelkoppeling "Programma verwijderen". Een lijst met programma's wordt samengesteld. Zoek Norton in deze lijst en klik hierop. Bovenaan de lijst verschijnt een knop "Verwijderen"(/wijzigen). Klik hierop om de verwijderwizard te openen.

Probleem:
Hoe kan ik AVG updaten?

Oplossing:
Dit doe je als volgt:

Je dubbelklikt op het logo (rechtsonderaan in je startbalk), in het geopende scherm kies je onderaan onmiddellijk voor Update. AVG zal al dan niet voorstellen een update te installeren, je kiest hier natuurlijk voor update waarna AVG de update download en installeert.

Wanneer AVG klaar is verschijnt er een messagebox waar je kiest voor 'OK'. (Na 30 seconden sluit de messagebox zichzelf af) AVG is nu geupdate.

Probleem:
AVG update niet automatisch elke dag. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij dit wel doet?

Oplossing:
Dagelijkse updates schakel je als volgt in:

Je dubbelklikt op het logo (rechtsonderaan in je startbalk), in het geopende scherm kies je Scheduler uit de lijst en klikt onderaan op de knop "Scheduled Tasks". Standaard staan er twee items in de lijn die zonet is verschenen.

Je kiest het item met "Update" in de naam. Onderaan klik je op de knop "Edit Schedule". Er opent zich een venster met instellingen. Je vinkt "Periodically check for Internet updates" aan en kiest daarna voor "Check for Internet updates daily" waarna je een moment in de dag kan kiezen.

Als je computer op het moment van de geplande update niet met het internet verbonden is of niet is ingeschakeld zal de update uitgevoerd worden de volgende keer je je computer opstart/in het internet plugged.

Probleem:
Men heeft mij verteld dat AVG 8.0 gratis is maar hij vermeldt telkens ik de computer opstart dat hij nog maar enkele dagen te gaan heeft.

Oplossing:
AVG 8 is momenteel jammer genoeg niet gratis. Wel heb je de mogelijkheid om een probeer versie te downloaden. Deze kan je dan voor 30 dagen uitproberen. Na deze periode is je versie niet meer bruikbaar en is je computer dus niet meer beveiligd tegen virussen.

Het beste wat je kan doen is AVG 8 terug verwijderen van je computer en AVG 7.5 Free downloaden en installeren. Deze kan je namelijk oneindig lang gratis gebruiken. AVG 8 Free komt namelijk pas ergens in Juni uit!

Probleem:
AVG update niet zoals het zou moeten of Windows geeft aan dat AVG niet meer up to date is.

Oplossing 1:
Als je voor AVG Norton op je computer geïnstalleerd had dan heb je deze hoogstwaarschijnlijk verwijderd. Maar Norton verwijdert zichzelf niet volledig en dit zorgt voor problemen met AVG. Een aandachtige lezer vond een oplossing voor dit probleem (bedankt Jan):

Ik had norton verwijderd via windows: deze computer: programma's verwijderen/wijzigen. Kennelijk is dit niet voldoende. Ik heb vervolgens AVG verwijderd, dan via Norton website, daar een programma gedownload om Norton te verwijderen en vervolgens AVG free weer geïnstalleerd. Dan loopt update wel. Mogelijk blijven er toch restbestanden achter die via mogelijk Norton verwijderaar verdwijnen.

Het stukje software om Norton volledig te verwijderen is te vinden op de volgende link:
Download Norton Removal Tool (± 1 MB)

Oplossing 2:

Als AVG niet meer wil updaten en hij hierover een opmerking maakt zou u de oplossing van Elmas eens moeten proberen, bedankt hiervoor Elmas:

Controleer datum en tijd van je computer. Als die verkeerd staat wil hij niet updaten. Het icoontje rechts onderin blijft dan zwart-grijs. Na het rechtzetten van datum en tijd kun je wel weer updaten.

Als er nog andere problemen zich voordoen mag u natuurlijk altijd een vraag posten, of mij een vraag mailen.
© 2006 - 2014 Duckness, gepubliceerd in Anti virus (Pc en Internet) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde links
Internet Diensten, Startpagina.
Gerelateerde artikelen
Gratis virusscanner AVG downloadenGratis virusscanner AVG downloadenDit artikel gaat over de gratis virusscanner AVG Anti Virus Free. Het is de meest gedownloade virusscanner en biedt besc…
Waar kun je gratis virusscanners downloaden?Een virusscanner mag niet ontbreken op je computer. Je pc kan beschadigd raken wanneer je geen virusscanner hebt. Er zij…
Gratis virusscanners downloadenGratis virusscanners downloadenIn dit artikel: een overzicht van gratis virusscanners. Voor de meeste virusscanners moet je betalen. Toch is er een red…
AVG Anti-virus 2011AVG Anti-virus 2011AVG Anti-virus 2011 (free edition) is de laatste nieuwe (gratis) versie van de populaire virusscanner AVG Anti-virus. Hi…

Reageer op het artikel "Gratis: AVG Anti Virus Free"

Reacties

Croli, 27-10-2014 13:11 #250
Zelf heb ik AVG al jaren op mijn laptop, en heb deze nu bij een kennis ook geïnstalleerd, maar nu krijgen zij de melding dat de internet verbinding geblokkeerd wordt door de firewall? Ik heb geen idee waar ik dit aan kan passen in AVG, of is dit geen AVG probleem? Alvast bedankt!

Jessy Paint, 06-10-2014 12:31 #249
Na de installatie van de antivirus scanner op mijn nuviphone, bleken al mijn contactpersonen verdwenen te zijn! Wat is de oorzaak en is er een oplossing om ze terug te plaatsen,

Harold, 28-12-2013 17:19 #248
Ik heb gedaan wat wordt beschreven bij het blokkeren van email (Outlook; Windows 8; AVG2014) maar er komt geen mail in en uit. AVG eraf gooien en hij doet het weer. Doe ik wat verkeerd en/of hebben jullie een oplossing?

Ferdi, 28-11-2013 10:16 #247
Jaren AVG naar tevredenheid gebruikt totdat ik vorige week een melding kreeg dat mijn "proefperiode" voorbij was en dat ik een licentie kon kopen. Vanaf dat moment werd mijn laptop supertraag! Gekeken in taakbeheer en zag dat de harde schijf op 100% staat terwijl ik ALLES van AVG had uitgezet. Gekeken in de processen en daar liep van alles van AVG in de achtergrond.
Avast geïnstalleerd en, met veel moeite, AVG verwijderd. Direct zakt de harde schijf van 100% naar 28% en wordt de laptop "rustig". Voor mij voorlopig geen AVG meer, als men op deze manier denkt meer licenties te verkopen…

Harmke, 28-10-2013 18:38 #246
Ik heb al jaren een gratis avg virussscanner, de laatste tijd komt er steeds een melding dat de licentie is verlopen en dat de computer niet is beschermd, er staat dat je een nieuwe licentie kunt kopen maar is dat een verkooptruc? en hoe weet ik of de PC echt beschermd is? versie 7.5 zou voor altijd gratis zijn, hoe weet ik welke versie ik heb?

Heidi, 30-09-2013 20:55 #245
Na update avg antivirus start mijn computer niet meer?

Karin, 27-08-2013 14:25 #244
Ik krijg waarschuwingen dat ik Malware heb op mijn pc. Kan ik naast mijn AVG 2013 ook Anti-Malware Free downloaden?

Graag een advies, ben maar een leek.

Blazeke, 03-04-2013 13:04 #243
Ik heb avg internet security geïnstalleerd maar nu onderaan bij het onderhoudscentrum kan ik avg internet security firewall en beveiliging tegen antivirus en antispyware niet inschakelen!

Corrie Apon, 10-12-2012 10:40 #242
Ik krijg ook een rode driehoek met de vermelding dat de pc niet goed werkt. Zou ik moeten klikken op meer informatie? Is dit ook een trucje, want de pc functioneert normaal. Wat kan ik doen dan?

Mc Luppes, 27-11-2012 13:56 #241
Nadat ik pc analyzer en avg pctuneup heb gedaan en alles opnieuw opgestart zie ik overal rode kruisjes bij afbeeldingen staan, zie ik de teksten die boven de katernen van startpagina niet meer staan en het woord Google zie ik niet meer staan boven die balk waar je kan googlen. Zou je mij zsm antwoord willen geven. Bij voorbaat dank

L. van der Houwen, 08-11-2012 15:38 #240
Al Jaren gebruik ik AVG virus scanner, onlangs heb ik AVG 2013 gedownload van internet waarbij stond GRATIS, en word ik elke keer lastig gevallen met u hebt nog zoveel dagen en moet nu kopen. ER STAAT TOCH GRATIS hoe zit dat. Het is gratis of niet als ik betalen moet zoek ik wel een andere GRATIS virus SCANNER.
Met Vriendelijke Groeten L van der Houwen

Mw E. van Buren, 19-10-2012 21:54 #239
Ik had AVG free op mijn PC geïnstalleerd maar dat verwijderd omdat ik de gratis Microsoft Security heb geïnstalleerd. Mijn PC is erg traag geworden. Nu heb ik ontdekt dat bij het beveiligingscentrum staat vermeld dat ik twee beveiligings programma's op mijn PC heb staan. Microsoft heb ik verwijderd en mijn PC is sneller geworden. Tot mijn verbazing staat er nu terwijl ik niet weer geïnstalleerd dat AVG Anti-Virus Free Edition 2012 is bijgewerkt en de viruscontrole is ingeschakeld. Hoe kan dat, ik heb immers AVG verwijderd. Bij de actieve programma's kom ik AVG ook niet tegen kan het dus niet nog een keer verwijderen. Ook heb ik AVG PC TuneUp geïnstalleerd en de PC schoongemaakt, toch is volgens het beveiligingscentrum AVG actief. Kunt u mij helpen zodat ik AVG compleet van mijn PC kan verwijderen.

Met vriendelijke groet,

Mw. E van Buren

Bras Luc, 26-04-2012 14:23 #238
Ik heb de officiële versie van AVG (betaald). Alleen als die geïnstalleerd was kreeg ik plots melding dat die op internet 2 geïnstalleerd was. En inderdaad, van anderen krijg ik soms mails met er onder "Geen virus gevonden in dit bericht Gecontroleerd door AVG… /… Bij mij komt er nooit iets onder mijn mails. Hoe los ik dat op?

Jenny Proost, 29-03-2012 15:26 #237
Ik gebruik sinds kort AVG free tot volle tevredenheid, maar als ik systeemherstel doe kan dat niet. Er wordt gemeld dat dat mogelijk door een virus scanner komt. Ik moet jullie tijdelijk even uitschakelen. Is dit bekend?

Vraagje, 13-03-2012 19:33 #236
Ik heb een probleem met internet nadat ik de nieuwste versie van AVG heb geïnstalleerd. Ik had altijd al AVG, maar nadat deze verouderd was vroeg AVG mij automatisch deze te vernieuwen. Dat vond ik betrouwbaar en heb ik eerder gedaan dus dit deed ik weer. Alleen kan ik nu niet meer via mijn www balkje op internet wat betekent dat het geen zin heeft als ik hier een webadres intik, want mijn computer stuurt mij daar vervolgens niet heen. Ik kan alleen via Google nog op sites komen als ik ze hierin opzoek. Heel vreemd dus en ik weet niet hoe ik het kan oplossen, maar vrijwel zeker is dat het door de nieuwste versie van AVG komt, want direct daarna gebeurde dit.

Marjette, 13-03-2012 17:22 #235
Ik probeer die AVG_free_st all 2012 te installeren, maar het lukt niet het vraag mij wat mij proxy server is… (dus met andere woorden ik moet een iets invullen)
ik begrijp het niet!
help a.u. b

Aiida, 02-01-2012 11:56 #234
Haloo, ik snap niet hoe je dat kan installeren en hoe of waar vind je dat? het staat hier boven wel op hoe je dat doet dat snap ik maar ik begrijp niet waar je dat op kan klikken om te installeren? hoe moet ik dat opzoeken?

Beckie, 11-11-2011 15:48 #233
Ik heb AVG en het scant de virus, maar ik kan de virus niet verwijderen. Wel in de "vault" stoppen en daarna weer in een map stoppen om het te verwijderen. Maar ik heb de virus nogsteeds. Kunt u a.u.b. helpen?

Petra, 20-10-2011 08:18 #232
Ik heb een groot probleem
ik wil agv verwjderen nadat ik hem had geinstaleerd maar de pc werd trager en zat vast maar bij het verwijderen geeft hij een foutcode aan: oxoo18dod en kan ik hem niet verwijderen wat moet ik nu doen alles kon ik verwijderen behalve de avg wat bij mijn computer staat die kan ik niet verwjderen door de code ik weet niet veel van pc'help me!

Olga, 02-10-2011 14:48 #231
Ik heb zelf avg en ben er erg tevreden over. nu wilde ik op een tweede computer ook avg hebben, maar ik krijg na installatie de meldingen dat ik misschien niet beschermd ben omdat de data-bases niet up-to-date zijn. er zijn geen nieuwe updates beschikbaar en de datum/tijd zoals hierboven beschreven staan juist ingesteld. hoe krijg ik mijn avg goed werkend zonder die foutmeldingen?

Frank Faber, 16-09-2011 19:12 #230
Ik heb de free version 2011 van AGV op mijn PC en nu heb ik de scanner laten lopen en heeft hij een virus gedetecteerd. OKEE, maar er is nergens een knop te vinden om dat virus vervolgens te verwijderen. Als ik de resultaten sluit en de virusscanner (AGV dus) nogmaals laat lopen staat dat virus na het scannen doodleuk nog steeds vermeld. Waar zit de knop om dat virus permanent te verwijderen? M.a.w. hij detecteert het virus wel maar je kunt het niet verwijderen. Voor de goede orde, mijn PC draait onder Windows XP.

Klaas, 15-08-2011 12:08 #229
Ik gebruik tot feb. 2012 McAfee, kan ik AVG daarnaast gebruiken?

Marga Kieboom, 12-08-2011 17:54 #228
Ik gebuik ook al enige tijd AVG Anti Virus Free. Mijn man heeft onlangs een laptop aangeschaft en ook hij gebruikt AVG Free. Nu krijg ik al enige tijd geen beoordelingen meer bij het zoeken via Google (de groene vinkjes voor veilige sites, waarschuwingen voor geinfecteerde sites) en mijn man krijgt die wel. Hoe kan dat? Kan ik ook weer sitereports krijgen en waar zoek ik dat?

T. Meijers, 20-07-2011 13:32 #227
AVG scant alleen email van microsoft outlook. Ik gebruik outlook express maar dat wordt niet gescant. Bij internetopties/ programma's heb ik ook outlook express staan.
Hoe kan ik dit toch veranderen want ik heb niet veel aan een virusscanner die mijn email niet scant.

Antoin, 13-04-2011 10:01 #226
Welke AVG free versie kan ik instaleren op Windows 7? Ik heb geprobeerd AVG Anti-Virus Free is 8 te downloaden doch krijg het bericht dat het besturingsprogramma niet compatibel is met Windows 7? Hoe los ik dit op?

Sw, 26-12-2010 13:03 #225
Is AVG anti virus free goed voor window Vista? ( Sony Vaio )

Gaab (infoteur), 11-10-2010 10:21 #224
Even een minder positieve reactie. Als deze tenminste ook geplaatst wordt. Doordat AVG een windows update aanzag voor een virus is mijn hele computer gecrasht en was ik alles kwijt. Heel veel mensen hebben dit ervaren. Ik kan er dus niet meer enthousiast over zijn.

Marc, 03-02-2010 16:10 #223
Heb in de week mijn AVG Free 9.0 gedownload en vanaf dan verschijnt er altijd een icoontje rechts op mijn pc dat de windows defender is uitgeschakeld. Ik open hem dan moet hem terug inschakelen en het is in orde. Dit gebeurt telkens als ik mijn pc opstart.Vroeger had ik de AVG Free 8.5 en daar had ik dat probleem niet bij. Hoe kan ik dit verhelpen?

Tom, 29-12-2009 06:16 #222
Mijn avg 8.5 scant niet. Melding " There are no active components"…
Computer blokkeert regelmatig en kan geen scan maken… Ook niet door het icoontje te openen met rechtermuisklik " avg user interface"… Kan enkel exit aanduiden…
Herinstalleren ook reeds gedaan.

Kan iemand me helpen?

J. de Jong, 08-12-2009 14:08 #221
Heb AVG free 9.0 gedownload. Bij opstarten van de computer database anti virus, anti spyware resident database en resident shield niet geupgrade. Na bijwerken anti virus en anti spyware weer geuprade, Resident shield niet. Bij hrt wederom opstarten van de computer zelfde probleem. Weet U een oplossing. B V D. J.de Jong

G. D. Johanns, 03-12-2009 19:08 #220
Ik probeer al enige tijd AVG Free 9.0 te dowbloaden en installeren. Ieder keer mislukt dit en klrijg ik soms een melding dat er te weinig ruimte is om het oprogramma te istalleren. Dit gebeurt als ik het programma rechtstreeks download, maar eveneens als ik het eerst op de harde schiojf opsla en daarna probeer te sintalleren. Ik had probleemloos voorheen de 7.0 versie die ik iedere dag automatsich up date. tot mijn spijt heb ik die (te snel) verwijderd. Hoe los ik dit op?

Uk, 25-11-2009 13:14 #219
Sinds gisteren heb ik een probleem met de AVG linkscanner. Deze is wel actief, maar pagina's krijgen geen groen vinkje of rood kruisje meer achter hun naam.
Hoe op te lossen?

René, 24-09-2009 12:05 #218
Hallo, ik heb een vraag als ik een scan maak (of hij wordt automatisch gemaakt)dan kan ik nadien nooit meer de scan resultaten zien.Ik had vroeger ook AGV en toen werden de scanresultaten wel getoond.Wat te doen? Groeten René

Danny, 01-09-2009 18:26 #217
Ik heb avg free geistaleerd, nu kan ik deze niet updaten.
Krijg steeds de melding update is mislukt "het updatecontrolebestand ontbreekt"
Wat is daar aan te doen?

Arend, 03-06-2009 09:52 #216
Heb AVG 8.5. geinstalleerd. Krijg nu bij het opstarten van Outlook 2007 en openen van berichten de melding: De invoegtoepassing AVG Exchange Extention (avgxch32.dll) kan niet worden geladen en is uitgeschakeld in Outlook. Wie weet hiervoor een oplossing? Reactie infoteur, 09-07-2009
Beste Arend,

Zelf heb ik AVG niet meer geinstalleerd. Sinds versie 8.5 is er heel wat veranderd wat me niet beviel. Maar het is en blijft een goede Virusscanner.

Als ik mij niet vergis kan je die module uitschakelen. Je mails worden dan enkel nog door de mailprovider (hotmail, gmail, je internetprovider) gescanned, al is dat normaal gezien voldoende.

Het uitschakelen doe je alsvolgt:
Open AVG User Interface (Rechtermuisknop op het icoontje van AVG in de rechter onderhoek.). In het menu kies je voor 'Tools' en later voor 'Advanced Settings. Vervolgens ga je naar 'E-mail Scanner - Servers - Pop3'.

Klik op de POP3 Server (meestal: AutoPOP3:10110) Deselecteer de optie 'Activate this server and use it for receiving e-mails'. Doe hetzelfde voor de SMTP server.

Als je het toch liever niet uitschakelt kan je de iets moeilijkere methode gebruiken:

Je gaat naar de volgende locatie:
c:\program files\avg\avg8

Je kopieert het bestand avgxch32.dll naar de volgende locatie:

c:\program files\grisoft\avg7

U zal eventueel de map avg7 moeten aanmaken. Maar als u dit doet zou het probleem opgelost moeten zijn.

Mvg,

Maarten Cautreels

Karin, 26-03-2009 22:17 #215
Hallo.
Kan het zijn dat door AVG een aantal site moeilijker te bereiken zijn? Vaak heb ik moeite met inloggen op de Abnamro site, en als het dan uiteindelijk lukt, word ik eruit gegooid en krijg ik de melding dat ik wellicht geen internet verbinding is, maar dat ik dus echt niet het probleem. ook kom ik moeilijk op bijv. foto's bij sites zoals die van esprit en keueknzaken en zo… Ik hoop dat jullie me kunnen helpen… Reactie infoteur, 23-04-2009
Het beste wat je kan doen is je LinkScanner uitschakelen. Deze lijkt mij de enige AVG module te zijn die zulke problemen veroorzaakt.

Je schakelt de Link Scanner uit op de volgende manier:

Je klikt op het icoontje van AVG rechtsonderaan in de startbalk met je rechtermuisknop en in het menu te kiezen voor "Open AVG User Interface". Dit opent een nieuw scherm waar je dubbelklikt op "Link Scanner". Onderaan vink je het vinkje voor "Enable AVG Search-Shield (need web browser restart)" uit om de linkscanner uit te schakelen. En vink je het aan als je hem weer wil aanzetten.

Marilyn Lichtenberg, 08-03-2009 17:41 #214
Ik heb AVG op mijn laptop, nu ongeveer een jaartje. Alleen vraagt hij sinds kort om het licentienummer. Ik vraag me af hoe dit komt terwijl ik de gratis versie heb. Daarbij kan ik niet updaten en is mijn firewall uitgeschakeld. Kan het niet meer inschakelen. Ik kan ook niets meer opslaan op de laptop, in ieder geval niet op de C schijf. (bijvoorbeeld nieuw document of een die ik open vanuit hotmail) Op de D schijf kan ik wel nieuwe documenten opslaan maar ook niet op de Cschijf. Dit alles is allemaal in dezelfde periode gebeurd, dus misschien houdt het verband met elkaar. Hopelijk heeft u een idee wat het is, want ik weet het echt niet meer. Reactie infoteur, 23-04-2009
Beste Marilyn,

Een vriend van mij heeft behalve het licentie probleem hetzelfde probleem ondervonden met AVG. De oplossing die momenteel in mijn hoofd schiet is het herinstalleren van AVG. Je verwijdert AVG via Configuratiescherm -> Software en kiest AVG Anti Virus uit de lijst en klikt op verwijderen.

Vervolgens volgt u de verwijderwizard. Na het verwijderen installeert u AVG Free opnieuw. (Downloadlink is te vinden in het artikel)

Mvg,

Maarten Cautreels

O. Koornstra, 05-03-2009 08:49 #213
Toen ik vandaag de computer opstartte kreeg ik de melding dat mijn AVG virusscanner was uitgeschakeld. Ik krijg hem echter met geen mogelijkheid ingeschakeld. Hoe nu verder? Reactie infoteur, 23-04-2009
Beste Koornstra,

Ook bij u zal ik het advies geven AVG opnieuw te installeren. Kijk even in de reactievan Marily Lichtenberg (normaal hier net boven) hoe je dit juist doet.

Mvg,

Maarten Cautreels

Mieke, 21-02-2009 15:57 #212
Sinds kort is mijn icoontje in rechterhoek verdwenen. Ik kan niet meer avg openen, want er verschijnt: Kan licentieverklaring niet helemaal lezen. Opnieuw installeren (bij 1ste melding) anders technische support. Kan iemand mij vertellen wat te doen? Reactie infoteur, 23-04-2009
Beste Mieke,

Ook jou geef ik het advies om AVG opnieuw te installeren. Hoe je dit juist moet doen vindt u in de reactie van Marilyn Lichtenberg.

Mvg,

Maarten Cautreels

Nina, 09-02-2009 13:57 #211
Sinds enkele dagen geeft avg free 8.0 aan dat hij na de udate de pc opnieuw moet opstarten, ik heb dat al braaf aantal keren gedaan, maar de melding blijft, iemand die dit probleem herkent? Ik werk (helaas) met Vista. Reactie infoteur, 23-04-2009
Beste Nina,

Ik raad u aan om over te stappen naar AVG 8.5. U kan deze nieuwe versie downloaden via de link in mijn artikel.

Mvg,

Maarten Cautreels

Jtimmerman, 06-02-2009 12:19 #210
Het icoontje op mijn takenbalk is verdwenen.Wanneer ik AVG Free wil openen via de snelkoppeling krijg ik volgend bericht:fout opgetreden in AVG Free Tray Monitor of fout in AVG User Interface. Ben ik nog wel beveiligd? Wanneer ik probeer te de-installeren om dan opnieuw te installeren krijg ik hetzelfde antwoord als J.Snippe op 05/02/2009.
Wat moet ik doen? Reactie infoteur, 23-04-2009
Beste JTimmerman,

Ik raad u aan om AVG 8.5 Free te downloaden en te installeren. Dit is de nieuwste versie en verhelpt een hele hoop problemen. Als problemen toch blijven aanhouden stuur je maar een nieuwe reactie.

Mvg,

Maarten Cautreels

J. Snippe, 05-02-2009 17:23 #209
Sinds vanmorgen krijg ik de mededeling op mijn pc dat er geen virusbeveiliging is ingeschakeld; ik probeer na wat andere pogingen om AVG te de-installeren maar krijg steeds het bericht "Warning; Internal error. Dialog with id "WinFwDeactivation Dlg"was not found in the setup.
En vervolgens kan ik niet de-installeren. Ik was van plan daarna weer te installeren. Mijn Config.scherm geeft aan dat ik versie 8 heb, maar dat is niet de bedoeling want versie 7.5 is "free" en zal dat blijven.
Hoe los ik dit op? Reactie infoteur, 23-04-2009
Beste J.Snippe,

Net zoals ik JTimmerman aanraadde zal ik u aanraden om AVG 8.5 Free te downloaden en installeren. U vindt de link bovenaan in het artikel.

Mvg,

Maarten Cautreels

Warlop Rita, 25-01-2009 09:38 #208
Om met Home Banking te werken moet ik werken met AVG Control Center.
Ik Kan die optie krijgen door met de rechtermuistoets op het icoontje van AVG te klikken. Maar wanneer ik op het icoontje klik krijg ik enkel:Open AVG User Interface/Update now/Exit.
Hoe geraak ik aan :Lauch Control Center of AVG Control Center? Reactie infoteur, 23-04-2009
Beste Warlop Rita,

Het AVG Control Center is hetzelfde als AVG User Interface. Dit werd jammer genoeg van naam veranderd in de nieuwere versies vandaar het probleem met de naamgeving.

Mvg,

Maarten Cautreels

Jesse, 22-01-2009 14:14 #207
Hoe kan ik, wanneer ik een scan heb uitgevoerd, de gevonden fouten verwijderen? Doet AVG dit vanzelf? Reactie infoteur, 23-04-2009
Beste Jesse,

AVG verwijdert de bestanden min of meer vanzelf. Het plaatst ze meestal in quarantine. Dwz dat ze onschadelijk gemaakt worden maar eventueel kunnen worden teruggeplaatst als deze fout werden gedetecteerd. Als AVG niet de mogelijkheid heeft om het virus te verplaatsen zal het vragen wat te doen.

Mvg,

Maarten Cautreels

Toos, 15-01-2009 22:22 #206
Help, help. Bij het installeren van 8.0 kreeg ik de melding; Resident Shield-component is niet actief. Het lukt mij niet om deze te activeren. Mijn software is Vista. Is dit misschien het probleem? Reactie infoteur, 23-04-2009
Beste Toos,

Vista zou geen probleem mogen geven voor AVG. Maar ik raad u toch aan om over te schakelen op AVG 8.5 als u dat nog niet gedaan zou hebben. De download link staat bovenaan in het artikel.

Mvg,

Maarten Cautreels

Marc, 06-01-2009 21:46 #205
Als ik in Google iets intik, dan staat er achter ieder item een groen "v" tje. Ga je erop staan dan krijg je een ballon met de tekst "Safe: this page contains no active threats enz.". Hoe kan ik deze vinkjes verwijderen? Reactie infoteur, 23-04-2009
Beste Marc,

U schakelt deze vinkjes alsvolgt uit:

Mvg,

Maarten Cautreels

Clemens, 12-12-2008 18:09 #204
Door Clemens op 12-12-2008

Mijn AVg wil niet meer updaten, hij geeft aan CTF file. Van alles geprobeerd, opnieuw geinstalleerd maar bij stap 5 het zelfde probleem. Wat te doen? Reactie infoteur, 23-04-2009
Beste Clemens,

Ondertussen is versie 8.5 van AVG Free beschikbaar gekomen. Ik raad u dan ook aan om deze te downloaden en te installeren. U vindt de downloadlink bovenaan het artikel.

Mvg,

Maarten Cautreels

Michel, 11-12-2008 18:46 #203
Als ik AVG wil installeren, pakt hij de software uit en kan de taal selecteren dan gaat het verder met installatie ( systeemstatuus controleren) maar houdt plots op en krijg melding conflicten ant spywareproduct gededecteerd. en stopt de installatie. Er zou van Ewido anti spy en malware reeds opstaan, doch ik heb reeds e oude versie avg er af gegooid en zelfs het register met cc cleaner laten lopen. Wie kan me helpen?

Erik, 05-12-2008 15:42 #202
Weet iemand of het zinvol is om te upgraden naar het 'paid-for' pakket: AVG plus?

Abelardus, 29-11-2008 17:28 #201
Ik kan sinds enkele dagen niet meer updaten; alle componenten zijn dan ineens inactive. Ik gebruik de nieuwste versie van avg free

Jeanet, 27-11-2008 21:38 #200
Ik heb al lang AVG Anti-virus Free en nu ook al een poos versie 8.0 ik heb windows xp. Nu is mijn vraag; ik heb er staan dat mijn e-mail scanner niet active is terwijl dat altijd wel zo was. En nu krijg ik de melding dat There are currently no pluggins installed nu heeft hij het altijd gedaan dus hoe kan die er dan niet meer in zitten?

René, 26-11-2008 18:42 #199
AVG kan de proxy server niet vinden/openen, wat te doen?

Heikanter, 26-11-2008 11:58 #198
Heb nu 3x procedure van uninstal en nieuwe installatie gedaan met opnieuw opstarten enz…, maar geen antivirus en anti spyware meer. Die zijn oud en moeten een update hebben maar hij pakt het niet! Eerder had ik de betaalde Panda en ik wil deze eerst proberen, maar het is waardeloos omdat ik ook verschillende e-mail adressen niet meer een mail kan sturen, komt onbestelbaar terug!

Nettie, 21-11-2008 12:19 #197
Ook ik kan AVG niet meer updaten. Heb via Tools / Update enz. van alles geprobeerd, maar het probleem blijft zich voordoen. Elke 2 a 3 minuten verschijnt de pop-up: connection with update server failed enz. De ene keer staat er wel een uitroepteken in het icoontje, de andere keer weer niet. Wat moet ik doen om die irritante pop-ups kwijt te raken en dan niet met de oplossing komen om fouten te negeren, dwz iets aanklikken dat je het uitroepteken niet meer ziet. Want dat is volgens mij de kop in het zand steken: wat niet weet wat niet deert! Aub graag een reële oplossing. Alvast bedankt.

Jan, 21-11-2008 10:05 #196
Hallo ik kan sinds vandaag AVG niet meer updaten, is er weer wat mis met AVG of moet ik toch de fout bij mijzelf gaan zoeken?

Timmy, 19-11-2008 18:24 #195
AVG (free) is een prima virus scanner. Voor de gemiddelde particulier is het een heel duidelijk en handig programma en ook gratis. Wel is het zo dat AVG een aantal probleempjes heeft. Het schijnt dat het uploaden bij veel mensen moeizaam tot niet werkt. Daarmee blijkt dat AVG nog wel een aantal probleemen moet oplossen. Bij dit vergeten wel veel mensen dat AVG al heel lang een van de hoogst aangepreze virusscanners is omdat het zo'n betrouwbaar programma is. En wat veel mensen ook vergeten is dat andere virusscanners ook fouten maken.

Willem, 17-11-2008 09:35 #194
Veilig? Er was wel paar keer een probleem met downloaden van de update. Maar verder werkt alles nu weer OK volgens mij. Willem

Anny, 14-11-2008 11:26 #193
Veilig? Hij tast ALLE Windows bestanden aan, of heb je niet naar het nieuws geluisterd enkele dagen geleden?

Y. Teunissen, 11-11-2008 21:07 #192
Ik heb AVG sinds ik een pc heb en dat ging altijd prima, maar… ik gebruik Winamp voor mijn muziek en sinds 2 maanden kan ik AVG shield niet aanhebben, want dan vliegt winamp er compleet uit. Moet die dan helemaal van pc verwijderen en weer opnieuw downloaden. Iemand een idee?

Verleye Alphons, 08-11-2008 09:25 #191
Geachte,

Sinds enkele maanden werk ik met AVG free, en dat gaat zéér goed. Ook nieuwe updates werkten fijn.
Enkele dagen geleden kon ik opeens niet meer downloaden. AVG opnieuw geïnstalleerd, gaat prima, maar kan niet downloaden. Is dit window Vista die blokkeert? Enhoe kan ik die blokkade opheffen?
Dank voor antwoord
A. Verleye

Marc, 19-10-2008 14:52 #190
Hallo,
Ik heb onlangs AVG 8.0 free edition geinstalleerd op mijn PC waar ik 2 accounts heb. Ik heb die geinstalleerd onder die éne account en daar werkt AVG prima. Op die andere account echter werkt dit niet en geeft dit voortdurend problemen op internet (Initialization failed enz), ook in outlook krijg je voortdurend allerlei foutboodschappen en kan je zelfs geen excel files meer openen omdat die corrupt zouden zijn. Graag assistentie aub.
Bedankt. Marc.

Henk de Lange, 10-10-2008 11:22 #189
Wanneer ik "Scan whole computer" uitvoer, wat volgens mij betekent "Gehele computer scannen" dan zie ik na het scannen onderaan b.v. staan "Warnings count 57" wat betekent dat en wat moet ik er mee doen. Dit scannen is dat voldoende of moet er nog meer onderdelen gescant worden?

Jolanda, 09-10-2008 22:40 #188
Hallo, ik krijg AVG 8.0 niet goed geinstalleerd. Op het allerlaastste moment geeft deze een foutmelding, en ik kom met geen mogelijkheid verder. Ik had voorheen 7.5. deze gaf geen problemen. wie weet raad?

Nancy, 09-10-2008 12:20 #187
Hallo, ik heb avg gedownload maar nu wordt de resident shield telkens uitgeschakeld, hoe kan ik dit oplossen?

Shanna, 08-10-2008 09:23 #186
Ik heb een probleem! ik heb net avg free gedownload en geïnstaleerd en dat ging allemaal goed maar nu staat er in mijn control center dat mijn resident shield niet geactiveerd is en daarom zegt mijn beveiligingswaarschuwing dat het niet genoeg beveiligd is. ik heb windows vista home premium.
Alvast bedankt!
Shanna

Gerard, 06-10-2008 21:11 #185
Na opnieuw opstarten krijg ik na enige tijd een blokade op mijn emails als ik email scanning disable dan gaat het wel.
strart ik opnieuw op dan werkt het ook goed dan na verloop van tijd verlies ik het weer dit gebeurde bij de vorige AVG
ik heb nu 8,0.173 en doet hier hetzefde.
Alvast bedankt
Gerard

Hannesz, 29-09-2008 13:49 #184
Sinds de installatie van avg free 8.0 werkt de klok van windows xp niet meer. Normaliter synchroniseerde ik deze met time.windows.com, maar ik vermoed dat avg dit tegenhoudt, graag uw hulp.

Jurriaan, 18-09-2008 18:54 #183
Ik ben niet erg bekend met anti-virus programmas maar (hoewel ik hem nog niet eens gedownload heb) vind ik deze er wel goed uitzien:-)
Sinds vandaag ben ik tijdens het internetten de hele tijd gestoord door pop ups die zeggen dat (nu ook een) mijn pc niet goed bevijligd is en ben ik vanaf vandaag op zoek naar een gratis anti-virus programma en RAAK!:-)
(nog een) nu alleen nog installeeren.
Ik heb ook al op andere sites virusscans laten uitvoeren en daar kwam echt héél (echt héél veel) (weer een pop up!) troep uit veel trojans enzo…
god thank Internet!

Nienke, 08-09-2008 20:34 #182
Vandaag probeerde ik AVG te verwijderen om een (betaald) antivirusprogramma te installeren. Helaas is hierbij iets foutgegaan. AVG staat niet meer in de lijst via configuratiescherm> Software. Maar hij schijnt nog wel ergens rond te dwalen in de krochten van mijn pc. Hoe krijg ik 'm te pakken om het goed te verwijderen?
Hulp zeer gewenst!

Saskia, 03-09-2008 21:35 #181
Sinds ik AVG Free 8.0 heb geinstalleerd kan ik de koppelingen die ik via de email krijg niet meer openen. BV een website of "neem contact op met de bieder door hier te klikken". Als ik hier op klik krijg het scherm van "koppelingen zoeken". Hoe kan ik dit verhelpen. Graag uw hulp. Bij voorbaat dank.

Fred, 03-09-2008 21:03 #180
Ik heb een vraag over het installeren van avg 8.0.hij geeft aan dat ik een unsupported Windows version heb. Er staat dus ook, The supported operating systeems(windows 2000 SP4+Update roll up pack and higher)are listed on our website. dan staat er dus een link om de computer up te date. naar mijn weten draait de computer op windows XP home. Ook draait er nog wel een norton virus scanner mee, maar die is eigenlijk wel al verlopen.Moet deze er eerst af om AVG te kunnen installeren. Alvast bedankt voor uw reactie. vriendelijke groet, fred

Koltoe, 03-09-2008 09:54 #179
Heb gisteren AVG Free 8.0 geïnstalleerd na probeerversie van Bullguard via configuratiescherm te hebben verwijderd. Geen problemen met de installatie. Alle AVG-onderdelen staan aktief, maar na een minuutje ongeveer krijg ik de melding dat AVG-antivirus mijn computer niet meer beschermt. Heb firewall van Windows uitgeschakeld, vervolgens antivirus van AVG weer ingeschakeld en weer werkt dit maar enkele ogenblikken. Is nieuwe pc, kunnen er nog conflicten met andere programma's zijn?

Ulevelle, 01-09-2008 14:42 #178
Ik heb vandaag systeem herstel moeten gebruiken, hierna werkt AVG niet meer. Heb geprobeerd via software te verwijderen, lukt niet! Opnieuw downloaden gaat ook niet heb dus geen virusbescherming op dit moment, behalve dan van Windows. Heb gemaild naar AVG het nederlandse adres maar krijg geen antwoord. Wil AVG eigenlijk niet kwijt(het vreemde is dat alles gewoon nog in de prog.files staat) maar in de taakbalk een rood kruis, dus geen bescherming? Wie weet het, alvast dank, Ulevelle.

Dutchy, 17-08-2008 13:38 #177
Well, Ik ben net ff weggeweest en bij terugkomst wederom geprobeerd AVG te updaten, ineens ging dat perfect. AVG werkt weer als vanouds, gelukkig. Chapeau voor de mensen van AVG, die blijkbaar direkt te fout hebben ontdekt en hersteld. Mijn vertrouwen in AVG is weer terug en wat belangrijker is, kan weer veilig het internet op. Nogmaals bedankt voor snelle service, ondanks dat het ongelukkigerwijs op Zondag viel :-)

Kiek, 17-08-2008 12:44 #176
Als je naar het AVG user interface opent en dan op help in je taakbalk, dan kom je vanzelf op een site, die hebben mij heel goed geholpen. Mijn AVG is weer helemaal ge-upload. Het is alleen wel engelstalig. Blijkt dat bijna iedereen er last van heeft. Suc6 allemaal

Rene, 17-08-2008 10:54 #175
1) Ga naar de AVG website: http://www.grisoft.com/ww.download-update
2) Maak een nieuwe map en download de volgende file " AVI: 270.6.4"
naar die map
3) Open AVG en ga naar TOOLS en kies dan de optie Update from directory.
AVG hersteld de fout dan.

Tonneke, 17-08-2008 10:51 #174
Ben blij dat ik niet de enigste ben met het update probleem, dacht alweer dat het bij mij zat. Mij lijkt het dus duidelijk een avg probleem, en dan zou je dus verwachten dat het opgelost wordt of zie ik dat verkeerd. En zal je nu na 1 mislukte update al meteen niet meer beschermd zijn? Dus dat zou betekenen dat ik niet op internet kan en dus eigenlijk ook al niet dit berichtje kan plaatsen. Graag een reactie van een van jullie: hoe nu verder? En kun je dit niet ergens melden?

Fritz, 17-08-2008 10:47 #173
Ik heb hetzelfde betreffende missing bin file. Misschien foutje bij AVG. Ik wacht even tot morgen hopende dat het door AVG zelf ontdekt is.

Dutchy, 17-08-2008 09:21 #172
Klopt Kiek & Klaas.Ik krijg net na opstarten computer helaas hetzelfde te zien, update failed, A.bin file missing. Maar wat erger is, hij laat bovenin in rood zien, you're not protected. Please check following components. Denk dat ik nu AVG er maar vanaf gooi en andere virusscanner ga installeren. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Kan natuurlijk niet met m'n computer verder, wanneer ie niet meer door AVG wordt beschermd. Slechte zaak.

Magda, 17-08-2008 09:20 #171
Net als Kiek en Klaas kan ik niet meer updaten, eveneens na melding dat " A.bin file is missing". Ook ik heb AVG eraf gegooird en opnieuw geinstalleerd, maar dat heeft geen effect gehad. Wat te doen? :-(

Kiek, 17-08-2008 00:09 #170
Wij hebben al een hele tijd AVG, en het bevalt heel goed, maar nu kan ik sinds vandaag ineens niet meer updaten. Hij geeft aan:A.bin file is missing. Wat kan ik doen? Wij gebruiken de nieuwste versie.
Met vriendelijke groet Kiek Stolk

Klaas, 16-08-2008 23:25 #169
Hallo, ik krijg sinds vandaag bij het updaten steeds de melding dat bij de update manager a bin.file ontbreekt. Ik heb AVG eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd, maar blijf steeds deze melding krijgen. Wat te doen?

Maria, 16-08-2008 12:19 #168
Sinds ik AVG Anti Virus Free edition heb gedownload krijg ik steeds dat zich bepaalde sites openen terwijl ik dat niet wil. Kan dit aan de AVG liggen? Moet ik het opnieuw installeren?

Tonneke, 12-08-2008 09:55 #167
Ik wil graag McAfee Siteadvisor installeren op mijn laptop die onder windows vista home draait, kan ik dan evengoed de linkscanner van avg 8 aan laten staan of moet je deze uitschakelen ( en kan dat ook en hoe )

Isabella, 10-08-2008 11:52 #166
Hallo, ik heb het product gedownload maar kreeg niet de stappen zoals in het artikel beschreven. Alleen een bedankje voor het installeren. Hoe weet ik dat de installatie goed is gegaan? Groeten,

Zwaantje, 08-08-2008 07:58 #165
Ook ik had bij het herinstalleren een uitroepteken op het icoontje van AVG staan. Update manager bleef steeds op disabled staan. Nog eens alles verwijderd en dan merkte ik dat niet alles verdwenen was. Nog eens een deinstallatie en daarna opnieuw geinstalleerd en het icoontje stond terug normaal gekleurd.

Ben Kiesow, 28-07-2008 17:47 #164
Hallo Maarten, een simpele doch voor mij kennelijk "moeilijke" vraag:
Op welke manier stop je AVG? Dat zou toch heel makkelijk moeten zijn. Ik heb nl. sinds kort problemen met ontvangen/verzenden van mijn emails (foutcode: 0x800ccc0d). Als advies werd gegeven: stop je virusscanner.

Dus concreet:
Hoe stop ik (tijdelijk) mijn avg (V8.0.138)? Ik heb overal gekeken (met mijn neus waarschijnljik) maar kan het niet vinden. Alvast bedankt voor je antwoord.

Harry, 17-07-2008 13:56 #163
Hallo,
Ik heb de AVG 7.5 verwijderd van mijn pc, daarna de AVG free 8.0 gedownload.
Op het moment dat ik met de instalatie begin, geeft hij een venster met de tekst…
"Error: Action failed for file avgmfx86.sys: starting service Error 0x80070002
There are currently no plugs installed"
Wie kan mij a.u.b. helpen.
Met vriendelijke groet… Harry

N. vd Voort, 15-07-2008 13:08 #162
Ik probeer voor iemand anders een probleem op te lossen, nl dat de mail niet binnenkomt. Kan mogelijk door de AVG komen. NU heb ik per ongeluk het AVG Control Center (dmv het icoontje) weggeklikt. Kunt u mij vertellen hoe ik dat weer terugvind? Zodat ik de (heldere!) tips die hierboven staan (over incoming mail) kan gaan toepassen?
Met vriendelijke groet, Nienke van der Voort

Detlef, 14-07-2008 14:47 #161
Goedenmiddag,
Heb geprobeerd AVG free 8.0 build 138 7/4/2008 te downloaden, echter het volgende probleem diende zich aan:
Local machine: installation failed
Installation:
Error: action failed for file avgmfx86.sys: stating service
Error: Ox80070002
Maar een mailtje gestuud naar AVG en kreeg een onbenullig auto-response message retour met de mededeling, dat ze mij niet kunnen registreren als AVG gebruiker en of ik mijn e-mail adres zou hebben veranderd.
Gaarne verneem ik een advies over wat te doen.
U bijvoorbaat dankend voor de te nemen moeite.
M.vr.gr.
Detlef

Monique, 14-07-2008 13:47 #160
Hoi zoals meedere mensen op de site heb ik sinds het weekend hetzelfde probleem.
enwel
1. Ook als ik de computer heb geupdates en opnieuw heb opgestart blijft AVG dit aangeven. Anti spyware en anti virus: database outdated.
2. ook heb ik geprobeerd het laatste stukje van Norton te verwijderen maar ook dit lukt me niet net zoals diegene die hieronder het hebben geschreven.
Weet jij wat ik nu nog kan doen. En werkt AVG nu nog wel of niet.

Pam, 12-07-2008 09:31 #159
Beste Maarten, Ik krijg mijn updates wel maar heb precies hetzelfde probleem als Erik. Ik heb AVG zijn zin gegeven en gereboot en daarna weer en daarna weer :S Hij kan er geen genoeg van krijgen. Ik denk dat ik op zoek ga naar een ander anti - virus programma. AVG bezorgt ernstig veel ergernis.

Erik R., 11-07-2008 14:06 #158
Krijg sinds eergisteren steeds de melding dat de computer opnieuw opgestart moet worden na het updaten. Ook als ik de computer dan opnieuw heb opgestart blijft AVG dit aangeven. Anti spyware en anti virus: database outdated. Via advanced settings zo aangepast dat elke keer als de comp. opgestart wordt er geupdated wordt maar dit helpt niet. Weet iemand wat nu te doen?

Erik, 10-07-2008 11:27 #157
Ik heb Windows Vista Home Premium en AVG 8.0 nou krijg ik elke dag een uitroepteken te zien. De resident shield is uitgeschakeld, database outdated net als de anti spyware. Als ik het update komt er een update van 30mb binnen en dan moet ik alles opnieuw opstarten. Volgende keer krijg ik weer precies hetzelfde. Iemand anders die dit probleem ook gehad heeft?

Arno, 06-07-2008 11:55 #156
Probleem

Na instalatie van AVG 8.0 in VISTA is het neit meer megelijk om internetpagina's af te drukken!

Ron de Jong, 05-07-2008 14:23 #155
Hoi Maarten,

Ik heb 30 juni nog een reactie gegeven op je antwoord op mijn eerdere vraag,
nou heb ik een goed bericht: ik kreeg een update van windows vista (service pack 1) en nu werkt bij mij alles weer.
Toch bedankt voor je tijd en moeite.

Groeten Ron.

Loes, 04-07-2008 10:26 #154
Hallo infoteur, wil Norton verwijderen (was een 3 maanden versie die op PC zat) en is nu verlopen, maar zowel via de link hierboven als via de website van Norton, is het verwijderingsprogramma niet (meer?) toegankelijk of opvraagbaar?
Lees dat er problemen zijn met het geheel verwijderen van Norton en hierdoor wat problemen ontstaan met AVG. Heb AVG altijd gebruikt en wil dit weer. Maar als ik nu Norton verwijderd (kan nu niet in z'n geheel), dan werkt AVG ook niet of niet goed. En heb dan helemaal geen beveiliging meer. Dus wat te doen nu? En beiden is geen (goede) optie begrijp ik. Heel graag advies.

Jeanine van Mol, 03-07-2008 18:13 #153
Hoi allemaal! Ik heb dan opnieuw geprobeerd en ditmaal is het wel gelukt - maar er staat nog wel bij "New update is available" nu blijf ik daar af - wordt hiermee bedoeld de aangekondigde "grote update" of wat. In elk geval is het gevarenteken verdwenen en ik voel me dus "beveiligd". Voor de rest wacht ik af…

Jack, 03-07-2008 14:40 #152
Hoi allemaal ook ik heb het probleem dat ik niet meer kan update krijg ook de melding The connection with the update manager has failed. Heeft er iemand een oplossing?

Pam, 03-07-2008 10:22 #151
Ook ik kan geen updates ophalen sinds gisteren en krijg net als Jeanine van Mol te zien dat "The connection with the update manager has failed". Neem aan dat AVG zijn werk wel doet maar dan niet met de laatste updates.

Jeanine van Mol, 03-07-2008 09:49 #150
Hallo, sinds het uitkomen van AVGFree.8 heb ik deze gedownloaded en was tevreden. Vandaag staat er bij "New update available" en ik klik hierop en dan begint het: Update Manager: The connection failed-bovenaan: You may not be protected! Some components report an error. Ben via Systeemherstel terug naar 3 weken teruggegaan - helpt niks - ik blijf onbeschermd. Moet ik nu de AVGFree.8 opnieuw downloaden? Eerst de andere verwijderen? Ben ik nu écht onbeschermd tegen virussen.? Hoe komt het dat dit systeemherstel niet werkt?

Vannieuwkerke Maurice, 02-07-2008 08:25 #149
Hallo, ik heb een vraag in verband met a.v.g namelijk is het zo als ik de computer opstart verschijnd in de rechter beneden hoek het icoontje van a.v.g met daar boven op een gevaren teken als ik daarop klik verschijnt het venster met alles die geactiveerd is, maar er staat ook een icoon die niet geactiveerd is en er staat bij;namelijk UPDATE MANAGER Database update is disabed, mijn vrraag is is dit noot zakelijk en hoekan ik dit activeren of verwijderen.

Michael, 02-07-2008 07:25 #148
Na heel het weekend + de hele maandagavond te hebben geprobeerd geef ik nu toch echt de moet op. Hij scant maar niet de AVG 8… Wat ik ook doe (link scanner uit, welke tijd ik ook instel) hij wil maar niet scannen ook niet als ik hem manuel wil laten scannen. Wie kan me helpen?

Henk de Lange, 30-06-2008 19:26 #147
Beste Maarten, Hoe kan ik een tijstip instellen om b.v. wekelijks te scannen in AVG 2008, gaat niet zoals eerder omschreven bij AVG 7,5. De volgende dringende melding van AVG ontvangen: Rode driehoek met uitroepteken vervolgens Attention! Enhance your protection "DOWNLOAD NOW". Volgens mij een truck om een betaalde versie te doewnloaden, is dat juist?

met vriendelijke groet
Henk de Lange

Ron de Jong, 30-06-2008 10:29 #146
Hoi Maarten, ik had je raad opgevolgt om de link scanner uit te vinken maar dit is helaas niet de oplossing. Heb je misschien nog iets wat ik zou kunnen proberen, alvast bedankt.
Groet Ron

Vannieuwkerke Maurice, 30-06-2008 08:47 #145
Hallo, ik zou van jullie willen vernemen wanneer AVG in het Nederlands uit komt aangezien ik geen engels kan en altijd aan iemand moet vragen om het te vertalen. Ik zou ook willen vragen of ik eventueel Spyware doctor mag plaatsen voor bescherming tegen trojans en spyware, alvast badankt op voorhand. Reactie infoteur, 22-09-2008
Beste Maurice

Eerst en vooral mijn excuses voor het enorm late antwoord. Omwille van vakantie en persoonlijke redenen had ik enorm weinig tijd vandaar dit late antwoord.

Jammer genoeg moet ik je teleurstellen. AVG 8 Free Edition bestaat niet in het Nederlands en zal waarschijnlijk ook nooit op de markt komen. Wel kan je de betalende versie kopen waarin het Nederlands zit inbegrepen maar daar betaal je dan wel gemakkelijk 30 euro voor!

Mvg

Maarten Cautreels

Wilma, 29-06-2008 21:31 #144
Ik heb ook AVG 8 geïnstalleerd op mijn Vista en nu doet Internet Explorer het niet en ook het geluid is uitgevallen. Mozilla werkt wel gewoon. Ik heb de link-scanner uitgeschakeld van AVG maar het probleem blijft. Heb je nog een optie? Bedankt voor je tijd en vriendelijke groeten! Reactie infoteur, 22-09-2008
Beste Wilma,

Ik kan je alleen maar aanraden AVG even van je computer te verwijderen via 'Configuratiescherm' ==> 'Software'. Daarna download je AVG opnieuw en installeer je het deze keer op een andere manier. Niet blindelings Volgende klikken maar goed lezen.

Als je kan kiezen om te installeren volgens 'Advanced Users' kies je dit. Je krijgt enkele opties zoals de mogelijkheid om de linkscanner niet mee te installeren. Vink alles uit behalve het bovenste vierkantje. Hopelijk is hiermee je probleem opgelost.

Mvg

Maarten Cautreels

Jpb, 27-06-2008 18:17 #143
Even een vraag, die volgens mij nog niet gestelt is. Het probleem wat zich voordoet is dat AVG Anit Virus Free 8.0.101 keurig zijn dagelijkse updates download en installeert, maar hij vraag iedere keer als ie daar mee klaar is voor een restart. Heb deze versie op 3 verschillende computers geinstalleerd, en is bij ze allemaal hetzelfde, dit is toch niet normaal? dacht dat vanaf 7.5 hij zich kon updaten zonder restart. Reactie infoteur, 22-09-2008
Beste JpB

Bij mij vraagt AVG inderdaad niet na elke update om de computer opnieuw op te starten. Je kan dit namelijk instellen bij je instellingen. Hiervoor ga je via 'Tools' naar 'Advanced Settings'. Er verschijnt een venster met instellingen, hier kies je links voor 'Update'.

Onder de titel 'When to update files' kan je instellen hoe en wanneer AVG zijn update moet uitvoeren. Ik stel voor dat je het onderste bolletje aanduidt ('Update immediately'). Daaronder kies je voor het laatste bolletje ('Complete at next computer restart').

Hiermee is je probleem hopelijk van de baan.

Mvg,

Maarten Cautreels

Marianne, 25-06-2008 07:10 #142
Nog altijd aan het sukkelen… Ik heb avg8 opnieuw geïnstalleerd, deze keer gedownload via een andere computer waar het programma wel op werkt. Nu blijf ik al wel geüpdated, maar ik kan geen computerscan uitvoeren. Deze miserie heeft mij wel al 4 trojanen opgeleverd die ik met een ander programma (yahoo anti-spy) heb kunnen verwijderen.
Ik heb ook al eens gaan nakijken bij mijn software, daar blijkt dat het programma maar 27.3 (mb of kb) is i.p.v.46.5, dus is er blijkbaar toch nog een deel niet volledig geïnstalleerd. Ik zou toch wel graag kunnen scannen ook met het programma want ik ben er altijd zeer tevreden over geweest.
Groetjes, Marianne

Kees, 24-06-2008 22:42 #141
Ik heb avg geupdate van 7,5 naar 8, maar mijn windows beveiligingscentrum geeft een kruisje en geeft aan dat hij is verouderd. Ik heb nogmaals geupdate maar het kruisje gaat niet weg. Wat moet ik doen?

Marieke, 23-06-2008 18:20 #140
Hallo, Ik heb avg geupdate van 7,5 naar 8 op een computer met vista nu werkt mijn IE niet meer (hij komt niet meer online). Wel msn. Hoe zou ik dit op kunnen lossen? Reactie infoteur, 24-06-2008
Beste Marieke

Dit is een veelvoorkomend probleem. U kan dit oplossen op de volgende manier:

Mvg

Maarten Cautreels

Peter, 22-06-2008 14:35 #139
Beste,
sinds ik AVG free 8.0 geïnstalleerd heb kan ik geen webpagina's meer printen (wel nog e-mail en Word-doc.)
ik las bij Google dat meer mensen dit probleem hebben.
wat is hieraan te doen?
alvast bedankt, Peter Reactie infoteur, 24-06-2008
Beste Peter

Zoals bij anderen kan je dit probleem best oplossen op de volgende manier:

Mvg

Maarten Cautreels

Ria Veraart, 18-06-2008 16:10 #138
Hoi Maarten, heb je al een antwoord op mijn vraag, want op 28 juni is AVG 7,5 "klaar" en moet ik waarschijnlijk toch 8 gaan gebruiken, maar als deze nog steeds niet goed werkt heb ik een probleem!

Ria, 17-06-2008 14:40 #137
Ik heb AVG free 8.0 gedownload maar mijn link-scanner doet het niet. Ik heb Windows vista basic home premium. Er staat disable onder. Wat kan ik hiermee nu doen? Reactie infoteur, 24-06-2008
Beste Ria

Je mag eigenlijk blij zijn dat u LinkScanner het niet doet. Dit is namelijk een zeer betwist onderdeel van AVG. Eerst en vooral zorgt het vaak voor problemen en ten tweede zorgt het ook nog eens voor enorm veel verkeer tussen uw computer en dat van de websites die u eventueel wil bezoeken. Daarbij is het ook niet zo heel belangrijk dat dit stukje werkt.

Mvg

Maarten Cautreels

Winny, 16-06-2008 22:24 #136
Krijg de volgende melding in windows beveligingcentrum na installatie: "AVG Antivirus is ingeschakeld, maar rapporteert zijn status aan windows beveiliggingscentrum in een indeling die niet meer wordt ondertsteund. Laat het programma zich automatisch bijwerken of neem contact op met de fabrikant van het programma voor een bijgewerkte versie… is dit erg en hoe los ik dit op? Reactie infoteur, 24-06-2008
Beste Winny

Dit is op zich geen probleem maar moest het berichtje u toch storen dan kan u altijd even het besturingssysteem waarmee u werkt doorgeven. Dan zoek ik even op hoe u dit kan uitschakelen.

Mvg

Maarten Cautreels

Veerle, 16-06-2008 17:59 #135
Ik heb avg 8.0 gedownload maar kan niet updaten, er komt de hele tijd te staan: the connection with update server has failed… ben maar een pc leek, dus graag een beetje hulp? Er staat ook een rood uitroepteken rechts onder in icoon, had hiervoor geen Norton maar Avg 7.5. Reactie infoteur, 24-06-2008
Beste Veerle

Dit is blijkbaar een veelvoorkomend probleem waarvoor ik jammer genoeg nog geen oplossing heb gevonden. Ik kan u alleen maar verder helpen door te melden dat er in de nabije toekomst (normaal gezien de komende weken) een grote update aankomt die de meestvoorkomende problemen zou moeten oplossen.

Mvg

Maarten Cautreels

Averleye, 16-06-2008 09:06 #134
Ik probeer AVG free 8.0 te downloaden. Na circa 18 minuten wachten sluit het scherm en er gebeurt verder niets. Wat nu? Reactie infoteur, 24-06-2008
Beste Averleye

Heeft u al geprobeerd AVG te downloaden via de link in mijn artikel (hierboven)?

Mvg

Maarten Cautreels

Michel, 12-06-2008 12:23 #133
Er wordt doodleuk gesteld, verwijder norton alvorens avg te installeren, maar er wordt eventjes vergeten dat er wat achter blijft in de registers van windows van Norton, waardoor er diverse problemen kunen ontstaan. Gelieve een volledige regedit uit te voeren op norton. Reactie infoteur, 24-06-2008
Beste Michel

Dit is inderdaad iets heel vreemds, ik onderzoek dit verder en ik leg dit voor aan de makers van AVG.

Mvg

Maarten Cautreels

Van Durme Pascale, 11-06-2008 16:05 #132
Ik heb blijkbaar hetzelfde probleem als Ron de jong op 5 juni meldde. Heb al vanalles geprobeerd, zonder succes! Is wel lastig dat je ondertussen niet kan printen. Het probleem heeft zich voorgedaan na het downloaden van AVG 8.0 en verergerd (alle documenten nu) nadat ik skype heb gedesinstalleerd omdat ik dacht dat het daaraan lag. Enig idee Maarten? Alvast bedankt! Reactie infoteur, 24-06-2008
Beste Pascale

Net zoasl bij Ron ga ik u de volgende oplossing voorschotelen:

Als het niet werkt laat je het mij maar weten.

Mvg

Maarten Cautreels

Poemelke, 08-06-2008 10:17 #131
Hallo
ik heb Avg geinstalleerd maar zit nu met volgend probleem.
Geen enkel.exe bestand wordt nog geopend.
Ik moet er eerst rechts op icoontje klikken en dan uitvinken dat mijn computer wil beschermen tegen ongeoorloofde activiteiten en virussen.
Heeft met een instelling te maken denk ik?

Weet je raad Reactie infoteur, 24-06-2008
Beste Poemelke

Hoe ziet het icoontje eruit waar je op moet klikken juist? Want als ik rechts klik op het icoontje van AVG krijg ik geen optie om de bescherming uit te schakelen. En ik heb ook geen last van jouw probleem. Daarom vermoed ik dat het met iets anders dan AVG te maken heeft.

Mvg

Maarten Cautreels

Marianne, 06-06-2008 19:07 #130
Ik probeer al een maand om AVG 7.5 te vervangen, maar het lukt niet. Downloaden gaat allemaal goed, maar net zoals Ria lukt de update manager niet. Ik kan mijn computer ook niet scannen, hij reageert hier totaal niet op. Als ik op de update manager klik en op update druk doet hij het even, maar direct nadien staat hij terug in het rood. Reactie infoteur, 24-06-2008
Beste Marianne

Momenteel kan ik je niets anders vertellen dan hetzelfde als tegen Ria. Het is best dat je nog even wacht tot de grote update van AVG 8. Deze ziet er de komende weken aan te komen. Het is tevens mogenlijk, en niet onwaarschijnlijk dat AVG 8 wel geupdate wordt maar dit niet doet uitschijnen. Daarom raad ik je wel aan om AVG 8 geinstalleerd te houden tenzij je zelf denkt dat AVG 7.5 toch veiliger is natuurijk.

Mvg

Maarten Cautreels

Ron de Jong, 05-06-2008 21:40 #129
Hoi Maarten,
Ik hen een pc met vista maar nu heb ik een probleem, na het updaten naar AVG 8.0 kan ik geen internetpagina's of artikelen meer uitprinten. Als ik op printen druk dan komt mijn printer wel onderin te staan maar als ik er dan met mijn muis overga zie ik dat hij 0 documenten in de wachtrij heeft. Na ong een halve minuut verdwijnt mijn icoontje van mijn printer weer. Nou hoor ik dat dit en meerdere problemen veroorzaakt word doordat avg8.0 tijdens de eerste keer scannen wininet.dll verwijderd( of tijdens installatie). Zou dit weer goed komen met de aankomende servicepack? Of weet je een andere oorzaak van dit probleem. Printen van andere dingen gaat wel goed.

Hopelijk heb je een simpele oplossing, groeten Ron Reactie infoteur, 24-06-2008
Beste Ron

Dat AVG wininet.dll verwijderde is geen probleem. Ik vond op meerdere site dat het om een virus gaat. Je probleem met het printen van internetpagina's kan je waarschijnlijk alsvolgt oplossen:

Mvg

Maarten Cautreels

Jongeman, 05-06-2008 20:49 #128
Hoi, ik gebruik al jaren AVG, super werkt, niet zo groot als Norton en nooit problemen, tot 8.0. Ik krijg nu, als ik een minuut of 20-30 op internet zit, dat internet niet meer reageert. Mijn gevoel zegt dat het aan AVG ligt, maar ik weet de oplossing niet. Iemand dezelfde ervaring en of oplossing? Reactie infoteur, 24-06-2008
Beste Jongeman

Je kan misschien beginnen met het deactiveren van de linkscanner, dit doe je alsvolgt:

Mvg

Maarten Cautreels

Ria Veraart, 05-06-2008 18:33 #127
Ik heb AVG 7. vervangen door AVG 8.0. Tijdens 't downloaden verving hij automisch de 7. versie. Alles is eigenlijk direct gelukt, alleen het updaten van Manager lukt niet. Tijdens 't updaten gaat 't eigenlijk goed. Daarna komt er even een groen v-tje te staan, wat eigenlijk direct daarna weer weg gaat. Er komt dan te staan update was disabled of zoiets. Ik krijg dit niet goed en dus werkt AVG niet!. Weet jij misschien een oplossing. Met vriendelijke groeten Ria Veraart Reactie infoteur, 24-06-2008
Beste Ria

Momenteel heb ik geen oplossing voor uw probleem gevonden. Ik kan u alleen maar aanraden een tijdje te wachten op een grote update van AVG 8. Deze staat op punt de komende weken uit te komen maar hoe lang het precies nog gaat duren kan ik niet vertellen.

Mvg

Maarten Cautreels

Harrie, 03-06-2008 17:50 #126
Hallo Maarten. Sinds kort gebruik ik avg free. Maar elke keer als ik call off duty online speel slaat de pc na ongeveer 5 minuten uit. Ik heb windows xp. Kan het een met het ander te maken hebben? Reactie infoteur, 03-06-2008
Beste Harrie

Ik heb eens rondgekeken op het internet en kan je probleem niet meteen terugvinden. Dit kan wijzen op het feit dat AVG niets te maken heeft met het uitvallen van de computer. Dit kan wel iets te maken hebben met de warmte. Er zit namelijk een beveiliging op bijna elke computer dat wanneer die te warm wordt, deze automatisch uitschakeld.

Je kan wel eens proberen AVG uit te schakelen en dan Call of Duty spelen. Als hij dan niet uitvalt dan ligt het misschien toch aan AVG (of het moest ineens wat kouder zijn).

Mvg

Maarten Cautreels

Matthijs, 01-06-2008 18:06 #125
Hoi maarten, ik draai op vista en mijn internet blijft paginas blokkeren ondanks dat ik de linkscanner heb uitgeschakeld… en hij heeft moeite met flash player de ene keer doet ie het wel en de andere keer niet.m.v.g M v.d Streek Reactie infoteur, 01-06-2008
Beste Matthijs

Misschien moet je eens proberen AVG volledig uit te schakelen. Als dit niet helpt ligt het aan Internet Explorer zelf. Blijk je GEEN (vanaf dat het één maal voorkomt terwijl AVG uitgeschakeld is ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk bij Internet Explorer) problemen meer te hebben dan zal het probleem zich waarschijnlijk bij Internet Explorer liggen. Laat zeker weten wat het resultaat was!

Mvg

Maarten Cautreels

Mieke Buis, 01-06-2008 10:55 #124
Hai Maarten, hoop dat je me kan helpen. Ben lid van Zylom games, sind ik de avg 8.0 heb, die het verder perfekt doet kan ik de spelen niet meer downloaden, of ik moet iedere keer de avg uitschakelen? Is er een mogelijkheid om dit spel toe te laten, en hoe krijg ik dan de juiste link. Bij voorbaat dank, Mieke Reactie infoteur, 01-06-2008
Beste Mieke

Dit probleem is blijkbaar heel bekend. Ik heb al een aantal reacties gehad met exact hetzelfde probleem. Waarschijnlijk zal er snel een oplossing (lees: update) komen. Maar voorlopig zit er niets anders op dan af en toe AVG 8 uit te schakelen.

Mvg

Maarten Cautreels

Maarten van de Riet, 01-06-2008 00:26 #123
Momenteel heb ik nog AVG 7.01 (?) die dus per 1 juni verloopt, moet ik deze eerst verwijderen geheel alvorens ik de 8.0 versie kan downloaden?

vr Grt

Maarten van de Riet Reactie infoteur, 01-06-2008
Beste Maarten

Als je via de link in mijn artikel AVG 8 download en installeert zal hij eerst vragen of het installatieprogramma de vorige versies mag verwijderen. Zodus je kan AVG 8 gewoon installeren zonder eerst manueel AVG 7 te verwijderen.

Mvg

Maarten Cautreels

Willem Huetink, 30-05-2008 14:03 #122
Beste Maarten, Ik heb AVG 8.0 free geinstalleerd. Sindsdien start de windows vista firewall niet meer automatisch op en moet dit handmatig gebeuren. Is dit een bekend probleem en is het op te lossen? Reactie infoteur, 01-06-2008
Beste Willem

Van dit probleem heb ik nog niet gehoord maar zal normaal gezien snel worden opgelost met behulp van een update. Wanneer dat juist gaat gebeuren kan ik je helaas niet vertellen omdat ik het zelf nog niet weet. Wel weet ik dat er een grote update onderweg is.

Mvg

Maarten Cautreels

Pam, 30-05-2008 09:39 #121
Beste Maarten,
Dank voor je antwoord. Helaas blijk ik nog wat fout te doen vermoedelijk. Slashes komen hier inderdaad niet mee…
Ik heb na C: een backw.slash. Tussen Program en Files een spatie. Daarna weer een backw.slash. Vervolgens AVGAVG8 met daaraan weer een backw.slash en vervolgens avgscan.exe"
Heel even zag ik een balkje een stukje groen worden maar toch is de overdracht mislukt met als vermelding" De virusscan kan niet worden voltooid. Controleer de instellingen in Extra > Opties > Bestandsoverdracht."
Heb de laatste slash na AVGAVG8 even weggehaald maar daar zit het m ook niet in. Reactie infoteur, 31-05-2008
Beste Pam

Je zou eens goed moeten kijken (met Windows Explorer) waar je AVG 8 ergens geinstalleerd hebt. Daarna ga je via de instellingen van MSN naar die map en kies je het bestand met de naam "avgscanx.exe".

Mvg

Maarten Cautreels

De Wispelaere Jan, 29-05-2008 20:24 #120
Sinds ik AVG 8 heb kan ik niet meer synchroniseren met mijn pocketPC, als ik mijn Firewall uitschakel of AVG 8 verwijderen van mijn PC lukt dit wel. Met de AVG 7.5 versie had ik daar geen problemen mee. Hoe kan ik nu synchroniseren zonder mijn Firewall te moeten uitschakelen? Reactie infoteur, 29-05-2008
Beste Jan

Er zijn inderdaad al heel wat problemen geweest met AVG 8.0! Inmiddels heb ik uit zeer vertrouwelijke bron vernomen dat men reeds bezig is met een eerste soort Service Pack waarmee bijna alle problemen zouden moeten worden opgelost. Momenteel zit er dus voor jou niets anders op dan ofwel bij AVG 7.5 te blijven en geen updates meer te ontvangen. Of telkens je wil synchroniseren AVG even uitschakelen.

Mvg

Maarten Cautreels

Pam, 29-05-2008 17:10 #119
Ik zie dat de slashes niet "meegekomen" zijn. Probeer ik het nog een keer "C:\Program Files\Grisoft\AVG8.0 Free\avgscan.exe"

Pam, 29-05-2008 16:54 #118
En ook ik ben sinds vanmorgen de bezitster van AVG 8 en ook ik kan nu geen enkel bestand meer ontvangen of versturen via msn… Bij Extra->Options->Bestandsoverdracht heb ik dit staan: "C:\Program Files\Grisoft\AVG8.0 Free\avgscan.exe" (na de 0 een spatie). Zit hier misschien de fout? Reactie infoteur, 29-05-2008
Beste Pam

Dat de slashes niet zijn meegekomen is geen probleem, ik begrijp volkomen welke locatie je bedoelt. Er zit inderdaad iets niet juist met de locatie, je moet deze veranderen naar de volgende:

C:\Program Files\AVG\AVG8\avgscanx.exe

Mvg

Maarten Cautreels

Van Hees Karin, 28-05-2008 22:51 #117
Ook ik heb AVG8 proberen te downloaden en kreeg nadien verschillende programma's niet meer op gang. Als gevolg heb ik een herstelpunt gemaakt en krijg nu ook alleen AVG control center en niet het volledige antivirusprogramma. Ik werk met WindowsXP. Kun je mij helpen om dit op te lossen? Reactie infoteur, 30-05-2008
Beste Karin

Het enige wat ik je kan vertellen is dat er een soort Service Pack onderweg is waardoor bijna alle problemen zullen worden opgelost. Deze is momenteel nog in beta-fase. Wanneer deze juist gaat uitkomen weet ik niet precies maar dat zal in ieder geval niet enorm lang meer duren.

Mvg

Maarten Cautreels

Nicole, 28-05-2008 22:49 #116
Hoe kan men een website openen die AVG blokkeert? Reactie infoteur, 30-05-2008
Beste Nicole

Een website die door AVG werd geblokkeerd openen kan je het gemakkelijkste doen door het deeltje van AVG dat hiervoor instaat uit te schakelen. Dit doe je alsvolgt:

Mvg

Maarten Cautreels

Debbie, 28-05-2008 16:41 #115
Hallo!
Ik heb AVG toolbar, en wil dit eigenlijk niet, hoe krijg ik dit weg?

Groetjes Debbie Reactie infoteur, 28-05-2008
Beste Debbie

Je kan AVG Toolbar verwijderen op de volgende manier:

Start -> Configuratiescherm -> Programma's en onderdelen

In de lijst die je dan te zien krijgt zoek je naar AVG Toolbar en je selecteerd deze. Er verschijnt een knop (Wijzigen)/Verwijderen, je klikt daar op en het verwijderen van AVG Toolbar begint.

Mvg

Maarten Cautreels

Nienke, 27-05-2008 19:03 #114
Hartelijk dank! Het werkt nu inderdaad weer.

Eddy, 27-05-2008 12:21 #113
Ik heb AVG anti virus Free 7.5 maar die is te einde.
Hoe kan ik dit verlengen, en waar? Reactie infoteur, 27-05-2008
Beste Eddy

Via de link in mijn artikel kan je de nieuwste versie van AVG downloaden alsook staat er een handleiding die je helpt tijdens de installatie!

Mvg

Maarten Cautreels

Nienke, 27-05-2008 11:03 #112
Beste Maarten,

Ik heb AVG 8.0 geïnstalleerd en sindsdien kan ik geen bestanden meer ontvangen met msn. Mijn msn scande eerst de inkomende bestanden met een exefile van AVG 7.5 en dit heb ik geprobeerd aan te passen naar AVG 8.0, maar ik weet niet welk exe bestand ik moet gebruiken. Ik heb er al een paar geprobeerd, maar dan blokkeert hij de binnenkomende bestanden omdat ze mogelijk virussen bevatten. Weet jij met welk exe bestand ik msn moet laten scannen? Alvast bedankt voor de moeite. Groeten, Nienke Reactie infoteur, 27-05-2008
Beste Nienke

Zelf heb ik het bestand "avgscanx.exe" dat je kan vinden in de map waar je AVG installeerde gebruikt als virusscanner voor MSN. Hij controlleert altijd braaf elk bestand maar heeft er nog geen enkel geblokkeerd. Misschien bevatten de bestanden wel degelijk een virus. Als dat niet zo is kan je de virusscanner natuurlijk altijd uitschakelen door in de Opties van MSN naar het tabblad "Bestandsoverdracht" te gaan en daar het vinkje voor "Bestanden op virussen scannen met:" uitschakelen.

Mvg

Maarten Cautreels

Loosen Elke, 26-05-2008 11:08 #111
Ik heb dus het volgende voor, heb gisteren 25 mei avg 8.0 geinstalleerd en sinds dan kan ik msn niet meer openen, ook email van telenet kan ik niet meer in en op king.com een spelletjeswebsite kan ik niet inloggen. Wat moet ik daar tegen doen heb Windows XP en comodo firewall. Mijn dochters hebben nog steeds de 7.5 maar krijgen ook venster om de 8.0 te nemen moet ik dit bij hun erop zetten of gewoon de 7.5 behouden? Reactie infoteur, 26-05-2008
Beste Loosen

Verder raad ik ook aan dat eens de problemen op je eigen computer verholpen zijn je AVG 8.0 ook op de andere pc's bij je thuis plaatst omdat deze je het beste beschermt tegen virussen.

Mvg

Maarten Cautreels

Eddy, 25-05-2008 15:28 #110
Bedankt voor het antwoord Maarten maar ik bedoel eigenlijk als 7.5 geen updates meer geeft dan betekent dat je meer kans loopt op virussen omdat er dan geen nieuwe updates meer zijn.

Groet Eddy Reactie infoteur, 26-05-2008
Beste Eddy

Klopt inderdaad maar je kan gemakkelijk overschakelen op versie 8.0 en hoogstwaarschijnlijk zal AVG 7.5 hier ook op aandringen!

Mvg

Maarten Cautreels

Eddy, 25-05-2008 12:18 #109
Blijft avg 7.5 na 31 mei updates geven met andere woorden kun je op een veilige manier avg 7.5 blijven gebruiken? Reactie infoteur, 25-05-2008
Beste Eddy

Op 31 mei 2008 stopt Grisoft, de maker van AVG, met het leveren van updates voor AVG 7.5! Je kan best tegen die datum overschakelen naar AVG 8.0 normaal gezien zou tegen die periode een nieuwe update alle grote fouten uit deze versie moeten gehaald hebben.

Mvg

Maarten Cautreels

Bas Paul, 24-05-2008 20:43 #108
AVG 8 gedownload, bij installatie de melding dat andere antivirus software eerst moet worden gedeinstalleerd, AVG 7.5 gedeinstalleerd, installatie AVG 8.0 gestart waarna computer zichzelf uitzet. Eindresultaat: nix. Vervolgpogingen AVG 8.0 te downloaden lukken niet, de gedownloade files zijn corrupt.

Fijne service die jongens van AVG… de trem 'free' klopt inderdaad, het gezeik is geheel gratis. En met betrekking tot computers. wanneer komt nu eindelijk eens de dag dat er een pc is die het gewoon doet zoals de wasmachine, de auto, de teevee, etcetera inplaats van het oneindige gedonderjaag dat een andere pc gebruiker hier 'gewoon pech' noemt. Reactie infoteur, 25-05-2008
Beste Bas

Ik kan je verzekeren dat AVG een unieke service biedt. Het biedt zowel een gratis als goedkope oplossing tegen virussen aan en biedt daarna nog een goede support aan de betalende klanten. De gratis klanten daarentegen worden natuurlijk benadeeld maar dat is in deze tijd ook niet meer als logisch.

Je krijgt bijna niets gratis meer. Daarom vraag ik je om eerst en vooral even respect te tonen tegenover de makers van AVG.

Verder kan ik je alleen maar vragen of je AVG 8.0 Free via de link uit mijn artikel hebt gedownload. Als dat niet zo is raad ik je aan dat toch eens te proberen.

Mvg

Maarten Cautreels

W. de Reuver, 23-05-2008 21:51 #107
Ik heb jaren gebruik gemaakt van AVG antivirus. Regelmatig upload uitgevoerd. Echter deze week krijg ik het verzoek op mijn scherm om 8.0 te downloaden. Na dat ik dit had gedaan, waren er allerlei problemen met mijn pc. programma's die niet meer werkten etc. Tijdens het downloaden kreeg ik foutmelding. Ik was niet blij en heb mijn pc herstelt. Nu heb ik echter alleen het avg control centre en dus niet het antivirusprogramma. Hoe los ik dit nu op? Gaarne uw spoedige reactie Reactie infoteur, 25-05-2008
Beste W. de Reuver

Ik vraag me af welke versie van Windows je gebruikt. Zo kan ik een specifiekere hulp bieden.

Mvg

Maarten Cautreels

Jeroen K., 23-05-2008 21:40 #106
Sinds ik AVG 8.0 heb, heb ik opvallend veel verbindingsproblemen met Internet ("kan de webpagina niet vinden"). Laptop (met Vista) lijkt ook trager, alsof hij constant aan het 'nadenken' is. Een paar keer AVG verwijderd, en dan lijkt alles weer beter te gaan. Weer erop gezet; ellende begon weer. Heeft dat inderdaad met AVG te maken, of heb ik gewoon pech? Reactie infoteur, 25-05-2008
Beste Jeroen

Als je de vertraging vooral merkt terwijl je op het internet aan het surfen bent kan het inderdaard helpen om de Linkscanner uit te schakelen. Dit doe je alsvolgt:

Als dit niet helpt kan je best even kijken bij de instellingen van de "Computer scanner". Deze vindt je door met je rechtermuisknop op het logo van AVG rechts onderaan in je startbalk te klikken en te kiezen voor "Open AVG User Interface".

Er opent zich een nieuw venster waar je links kiest voor "Computer Scanner". Hier staat een onderdeeltje "Schedule scans". In dit onderdeeltje selecteer je "Scheduled scan" uit de lijst en klikt op de knop "Edit scan schedule". In het zonetgeopende venster vink je het vinkje voor "Enable this task" af. De computer gaat dan niet meer dagelijks een volledige scan uitvoeren. Dit is iets wat de computer enorm kan vertragen en zo goed als overbodig is als je het "Resident Shield" aangeschakeld hebt.

Het Resident Shield controlleert de inkomende bestanden op updates terwijl de Computer Scanner de bestanden die reeds op de computer staan scant op virussen. Eens dat één maal gebeurt is dan hoeft dat niet meer dagelijks te gebeuren omdat het Resident Shield de nieuwe bestanden controlleert.

Mvg

Maarten Cautreels

Henk de Lange, 23-05-2008 12:35 #105
Op deze site staat o.a. het volgende:
AVG 2008 gratis NL.
Men moet dan een code aanvragen via telefoon of sms.
4x gedaan x?. 1.30 zonder enige resultaat, het werkt van geen kant!
Maar brengt lekker op.
Heeft iemand daar mogelijk ook enige ervaring mee?
Graag per e-mail

mvg.
Henk de Lange
hjadelange@zonnet.nl Reactie infoteur, 25-05-2008
Beste Henk

Ik heb een email gestuurd met de vraag of je de website waar je AVG probeerde te kopen even wilde doorsturen. Ik vrees dat je bedrogen bent maar ik wil natuurlijk zeker zijn. Verder houd ik de andere lezers op de hoogte via deze reactie.

Mvg

Maarten Cautreels

Hunter, 23-05-2008 10:43 #104
Na opstart op laptop met router draadloos, en Vista en AVG 8.0, ligt Windows Firewall eruit en moet handmatig opgestart worden.
zijn er teveel firewalls, is dit normaal /wat is er aan te verhelpen?
groeten Reactie infoteur, 25-05-2008
Beste Hunter

Maakt u gebruik van de gratis versie van AVG 8.0 dan is dit inderdaad een heel vreemd probleem. Als u de betaalversie van AVG 8.0 gebruikt kan dit inderdaad iets zijn wat voorkomt omdat de betalende versie van AVG zelf een firewall met zich meedraagt. Of hier een oplossing voor is heb ik nog niet gevonden.

Mvg

Maarten Cautreels

Jeroen, 23-05-2008 09:20 #103
Ik heb grote problemen met AVG 8.0 free in combinatie met outlook 2003. AVG maakt van alle e-mails platte tekst (dus aleen maar internetlinks) met geen mogelijkheid kun je meer een gewone (gewenste/veilige) nieusbrief lezen. Na het verwijderen en opnieuw installeren van AVG 7.5 free is het probleem verholpen. Upgrade van outlook is helaas niet mogelijk. Is dit probleem bekend bij AVG en komt hier een reparatie op, of moet ik op termijn toch omzien naar een andere virusscanner Reactie infoteur, 25-05-2008
Beste Jeroen

Over het al dan niet aankrijgen van emails waren er ook enkele problemen met de vorige versie, AVG 7.5. Ook dit valt op een gelijkaardige manier op te lossen:

Je klikt op het icoontje van AVG rechtsonderaan in de startbalk met je rechtermuisknop en in het menu te kiezen voor "Open AVG User Interface". Dit opent een nieuw scherm waar je dubbelklikt op "Email Scanner". Onderaan vink je het vinkje voor "Scan incoming messages" uit om de scanner uit te schakelen. En vink je het aan als je hem weer wil aanzetten.

Verder kan ik je op dit ogenblik niets vertellen of er al dan niet veranderingen mbt dit onderdeel in de aanmaak zijn. Maar ik zal het doorgeven aan Grisoft, de makers van AVG.

Mvg

Maarten Cautreels

Jaap Harteveld, 22-05-2008 13:52 #102
Vista download bijgevoegde bestanden niet meer sinds ik AGV 8.0 heb geïinstalleerd. Bijvoorbeeld een download van de Postbank zijnde een Asci-bestand, of een bijgevoegde Excel-map in een mail. Hoe kan ik dat oplossen? Reactie infoteur, 25-05-2008
Beste Jaap

Over het al dan niet aankrijgen van emails en hun bijlagen waren er ook enkele problemen met de vorige versie, AVG 7.5. Dit kan je oplossen op de volgende manier:

Mvg

Maarten Cautreels

Theo Tolenaars, 22-05-2008 11:22 #101
Waarom is mijn pc nu veel trager, ik heb heden morgen AVG 8 geinstaleerd en de pc werkt veel trager. Moet ik het zelfde doen als Sheann? Reactie infoteur, 25-05-2008
Beste Theo

Als je de vertraging vooral merkt terwijl je op het internet aan het surfen bent kan het inderdaard helpen om de Linkscanner uit te schakelen. Anders kan je best even kijken bij de instellingen van de "Computer scanner". Deze vindt je door met je rechtermuisknop op het logo van AVG rechts onderaan in je startbalk te klikken en te kiezen voor "Open AVG User Interface".

Mvg

Maarten Cautreels

Sheann, 21-05-2008 18:35 #100
Fijn is dat! Heb gisteren de hele dag geprobeerd om AVG werkend te krijgen. AVG 7.5 werkte prima totdat ik gisteren een foutmelding kreeg. Nadat ik 8.0 had geinstaleerd werkte msn, photoshop en nog een aantal programma's niet meer. Ik kreeg ook steeds een melding dat ik AVG moest updaten maar dat deed hij niet. Ook stond de datum van de computer ineens verkeerd. Maar het goedzetten hiervan hielp ook niet bij het updaten.

DE OPLOSSING voor mijn problemen was om bij overview van AVG de Link scanner te openen en te deactiveren. Het icoontje in mijn taakbalk heeft nog wel een rood uitroepteken omdat deze optie niet is aangevinkt maar hij geeft geen foutmelding meer over het updaten en al mijn programma's werken weer :) Reactie infoteur, 25-05-2008
Beste Sheann

Fijn dat je ook even vermeldt hoe je dit hebt opgelost. Zelf had ik geen problemen met de Linkscanner maar vond hem zelf heel irritant dus had hem ook meteen uitgeschakeld.

Mvg

Maarten Cautreels

Sylvia, 21-05-2008 09:36 #99
Ik heb heel lang AVG 7.5 free gehad, toen geen problemen! Nu AVG 8 free, pc is veel trager geworden, paar keer een vastloper gehad, en kon 5 spellen van zylom niet meer spelen kreeg steeds een foutmelding spel kan niet opgestart worden, en een virusmelding win32/heur. Nu ik hier alles lees zijn er heel veel met problemen die AVG 8.0 veroorzaak. 2 vriendinnen van mij die ook AVG 8.0 erop gezet heb die hebben prezies de zelfde probleem maar een van hun had ook emails niet meer binnen komt! Wat en hoe kan dat! Reactie infoteur, 24-05-2008
Beste Sylvia

Zelf heb ik jammer genoeg geen last van deze problemen (moest ik het wel hebben kon ik betere hulp bieden). Om de games toch te kunnen spelen kan je AVG tijdelijk uitschakelen en inschakelen alsvolgt:

Je klikt op het icoontje van AVG rechtsonderaan in de startbalk met je rechtermuisknop en in het menu te kiezen voor "Open AVG User Interface". Dit opent een nieuw scherm waar je dubbelklikt op "Resident Shield". Onderaan vink je het vinkje voor "Resident Shield Active" uit om de scanner uit te schakelen. En vink je het aan als je hem weer wil aanzetten.

Mvg

Maarten Cautreels

Werner Bertels, 21-05-2008 00:35 #98
Ik heb AGV8.0 op m'n pc gezet inclusief de Toolbar van AGV maar ik wil de Toolbar terug verwijderen omdat ik de indruk heb dat ze m'n pc vertraagt en sommige sites niet wil openen alsook is het niet mogelijk om "zoekgeschiedenis" te wissen! Kan ik de Toolbar verwijderen zonder AVG eerst te verwijderen en terug te herinstalleren? En hoe moet ik dit eventueel doen? Alvast bedankt voor je antwoord! Reactie infoteur, 24-05-2008
Beste Werner

De enige manier die ik heb kunnen vinden is helaas het verwijderen en herinstalleren van gans AVG. Dit heeft waarschijnlijk met veiligheidsredenen te maken.

Mvg

Maarten Cautreels

Henk de Lange, 19-05-2008 13:46 #97
Wat betekent het wanneer het AVG blokje zwart/grijs geblokt is i.p.v.rood?
Mvg.
H.de Lange Reactie infoteur, 24-05-2008
Beste Henk

Dit wil zeggen dat je versie van AVG niet up to date is en je eventueel manueel even een update moet uitvoeren. Als je AVG 8 gebruikt zou het ook kunnen dat één van de delen van AVG uitgeschakeld is of niet goed functioneert.

Mvg

Maarten Cautreels

M. vd Heuvel, 18-05-2008 21:36 #96
Hoi Waar kan ik een orgineel cd romm kopen van AVG virus en heb een windows vista en liefst in nederlands taal
Mvg m vd heuvel Reactie infoteur, 24-05-2008
Beste M vd Heuvel

Of AVG op CD-Rom beschikbaar is kan ik u helaas niet laten weten. Wel kan je een kopie kopen en daarna downloaden op http://www.grisoft.com.

Mvg

Maarten Cautreels

Hennie Verberk, 18-05-2008 20:23 #95
Hallo ik heb en vraag ben al jaren aangesloten bij AVG nooit geen moeire met gehad. Nu krijg ik telkens een schermpje dat ik mijn naam en company en license nummer niet kunnen vinden en dat ik het in moet vullen waar haal ik dat alles vandaan mijn naam weet ik wel maar de rest niet. Gr Hennie Verberk Reactie infoteur, 24-05-2008
Beste Hennie

Dit schermpje is een controle of je wel een versie van AVG hebt gekocht, met andere woorde maak je gebruik van de betalende versie van AVG. Ofwel is je licensie, die je voordien kocht verlopen, ofwel was het je bedoeling de gratis versie te gebruiken maar heb je per ongeluk toch de betalende versie gedownload en geinstalleerd.

Via de link in mijn artikel kan je de gratis versie downloaden.

Mvg

Maarten Cautreels

Maarten, 18-05-2008 14:37 #94
Toch wel jammer dat je met de onjuiste windows-versie AVG niet kunt upgraden naar versie 8.0. Heb zelf Windows XP met SP1 (SP2 zorgt bij mij voor een onwerkbare pc, mij is ook geadviseerd het bij SP1 te laten…), dus ik zal op zoek moeten naar een andere gratis virusscanner. Vervelend! Overigens zouden er tot 31-5 nog updates van de oude versie komen, maar dat lijkt al niet meer te lukken sinds begin mei… Reactie infoteur, 24-05-2008
Beste Maarten

Ervaring met AVG op Windows XP heb ik jammer genoeg nog niet en of de updates al dan niet meer binnenkomen lijkt me vreemd want mijn andere pc met AVG 7.5 doet het nog prima (het updaten dan). Verder kan ik je wel vertellen dat er ondertussen een nieuwe Service Pack uit is voor Windows XP, misschien dat deze het probleem oplost!?

Mvg

Maarten Cautreels

Danny, 18-05-2008 13:03 #93
Wie kan mij vertellen of de 8.0 versie inderdaad gratis is. Indien je het hebt geinstalleerd, krijg je dan achteraf geen rekening thuisgezonden.

Dank voor uw reactie. Reactie infoteur, 24-05-2008
Beste Danny

Als je het programma via de link in mijn artikel hebt gedownload en hebt geinstalleerd, mag je er zeker van zijn dat je geen rekening thuis gestuurd krijgt. Als je het op een andere manier verkregen hebt heb je waarschijnlijk een 30-dagen-trail (of een probeerversie die je gedurende 30 dagen kan gebruiken).

Na deze 30 dagen zal deze versie echter niet meer functioneren en je dat ook melden. Dan kan je alsnog de gratis versie via de link in mijn artikel downloaden.

Mvg

Maarten Cautreels

Jeanine van Mol, 17-05-2008 15:01 #92
Heb AVG 8 succesvol geïnstalleerd - ziet er weer anders uit - even wennen - Bedankt! :-)

Lenie van Hulzen, 17-05-2008 13:59 #91
AVG 8 er nu opgezet, maar u praat in uw artikel bij gebruiken dat je in keuzemenu voor test center kiest en dan op zijn beurt Scheduler aanklikt, waarbij je een lijst van geplande acties krijgt. Wanneer ik AVG met de rechtermuisknop aanklik krijg ik security components and status overview met 7 keuzes maar daar zit geen scheduler bij. Ik heb niet zoveel ervaring en weet ook niet wat ik nu moet doen. Het doel is wel een dagelijkse update (bij start computer) maar het scannen wil ik zelf 1x per week doen. Kunt u mij helpen een en ander in te stellen? met dank Reactie infoteur, 25-05-2008
Beste Lenie

Het klopt inderdaad dat het laatste deel van mijn artikel nog niet up to date is. Ik was van plan om morgen het laatste deel te updaten. Heb het de laatste tijd enorm druk gehad met mijn eindwerk en eindejaarsreis maar nu beide voorbij zijn heb ik terug wat tijd om het artikel te updaten.

Mvg

Maarten Cautreels

Jose Verbeek, 17-05-2008 09:02 #90
Sinds ik avg 8 op mijn computer heb kan ik mahjogg fortuna (een gekocht spel niet meer spelen) er komt telkens een virus melding win32/heur. Als ik hem download via zylom.
Ik heb hierover contact gehad met zylom en ze vermoeden dat het komt doordat er gecheckt wordt of het spel inderdaad gekocht is. mij werd geadviseerd de avg uit te zetten. maar hoe doe ik dat? Reactie infoteur, 24-05-2008
Beste Jose

Je kan dit process stoppen door op het icoontje van AVG rechtsonderaan in de startbalk met je rechtermuisknop te klikken en in het menu te kiezen voor "Open AVG User Interface". Dit opent een nieuw scherm waar je dubbelklikt op "Resident Shield". Onderaan vink je het vinkje voor "Resident Shield Active" uit om de scanner uit te schakelen. En vink je het aan als je hem weer wil aanzetten.

Mvg

Maarten Cautreels

Paul, 16-05-2008 22:35 #89
Om software te installeren moet men soms de virus scanner uitzetten, ik kan deze functie in AVG 8.0 niet vinden.
Zelfs als ik het programma in msconfig/opstarten uitvinkt blijft het programma nog correct functioneren.
Wie lost dat even op voor mij?

Mvg
P@ul Reactie infoteur, 24-05-2008
Beste Paul

Mvg

Maarten Cautreels

Headis Kersch, 16-05-2008 11:19 #88
Na het scannen heeft het programma virussen ontdenkt. Wanneer ik de buttum selectie herstellen aanklikt krijg ik het scherm met daarin de keuze, on-line kopen of doorgaan. Dit is een gratis software programma, dus klik ik op doorgaan. Maar dan kom je weer op de scherm scan resultaten en de foute< virussen dus> resultaten zijn niet verwijderd. Is er een oplossing voor dit probleem? Reactie infoteur, 16-05-2008
Beste Headis

Normaal krijg je ook de optie om de virussen naar de 'Virus Vault' te verplaatsen, dit is ongeveer hetzelfde als verwijderen, ze worden alleen op een veilige plaats geplaatst.

Mvg

Maarten Cautreels

Ruben Day, 15-05-2008 11:51 #87
Geachte heer en/of mevrouw,
Ik wil graag weten wat te doen als de avg scanner na 31 mei a.s. niet meer gratis is. Ik heb van andere gehoord dat ik dan eerst de avg 7 er af moet halen en dan de avg 8 kan instaleren. In afwachting op uw antwoord veblijf ik met vriendelijke groeten.
Ruben Day Reactie infoteur, 15-05-2008
Beste Ruben

Ik kan je verzekeren dat AVG 8 nog steeds gratis te verkrijgen is. (Gebruik link in mijn artikel) Het bericht dat je krijgt is inderdaad heel vaag. Maar het meldt eigenlijk gewoon dat er na 31 mei geen updates meer komen voor AVG 7.5!

Mvg

Maarten Cautreels

Jeanine van Mol, 15-05-2008 09:04 #86
Ha, Maarten, welbedankt- ik had dat bericht weer te vlug weggedaan dus - en weer te "diagonaal" gelezen! Ik zal dus al mijn moed bijeen rapen en AVG 7,5 verwijderen en AVG 8 downloaden. :-) Reactie infoteur, 15-05-2008
Beste Jeanine

Het bericht is ook heel vaag opgesteld. En u hoeft AVG 7.5 ook helemaal niet te verwijderen dit zal bij de installatie van versie 8 automatisch gebeuren. (Zie installatiestappen in het artikel.)

Mvg

Maarten Cautreels

Jeanine van Mol, 14-05-2008 09:09 #85
Beste Maarten, hartelijk bedankt voor je advies. Ik heb toch wel degelijk AVG Free op mijn computer staan sinds december 2007. Zal ik nog even afwachten tot ik opnieuw een bericht krijg dat het afgelopen is op 31 mei? Misschien was het een vergissing. Ik ben ook nog maar een beginneling en ben niet erg gerust als ik programma's moet verwijderen of downloaden. Alvast nogmaals bedankt:-) Reactie infoteur, 14-05-2008
Beste Jeanine

Ondertussen ben ik er achtergekomen wat met dit bericht bedoeld wordt. Ik heb het gisteren namelijk zelf gekregen. Het is eigenlijk gewoon een waarschuwing dat AVG 7.5 stopt met updaten op 31 mei. Vanaf dan kan je alleen nog updates krijgen met AVG 8.0, deze versie is namelijk ook gratis te verkrijgen via de link in mijn artikel!

Mvg

Maarten Cautreels

Liesbeth, 12-05-2008 12:31 #84
Ik heb sinds kort AVG 8.0. Eigenlijk nog geen problemen gehad maar sinds een nieuwe update wil msn niet meer opstarten… Enig idee hoe dit komt? Reactie infoteur, 13-05-2008
Beste Liesbeth

AVG 8.0 heb ik zelf nog niet uitgetest. Ga hem vanavond een keer uitproberen en eens kijken wat hij geeft. Als ik een oplossing vindt voor je probleem zal ik het zeker laten weten!

Mvg

Maarten Cautreels

Jeanine van Mol, 11-05-2008 19:26 #83
Zeer duidelijke pagina - ik heb een half jaar gratis AVG 7.5 ben héél tevreden - heb nu AVG Anti-Virus Free Edition 8.0.1 ergens ontdekt - kan ik gewoon hiernaartoe updaten, of moet ik eerst die 7.5 verwijderen en dan de 8 downloaden? de 7.5 zou afgelopen zijn einde mei volgens bericht AVG- ik dacht dat het onbeperkt was!:-p Bedankt Reactie infoteur, 13-05-2008
Beste Jeanine

AVG 7.5 is altijd al gratis geweest. De gratis versie van 8.0 is nog maar sinds kort gratis beschikbaar. Misschien heb je per ongeluk de betaalversie gedownload die je voor 30 dagen gratis kan gebruiken. Verwijder je huidige versie en download de laatste, gratis versie op http://free.grisoft.com

Mvg

Maarten Cautreels

Ingrid Pico, 11-05-2008 15:31 #82
Duidelijk en overzichtelijke pagina, zeer gewaardeerd over de uitleg bedankt.

Sarina, 09-05-2008 15:36 #81
Ik kan maar geen emails ontvangen, en als ik bij de email opties, inkomend verkeer uitschakelen, dan ben ik niet meer beveiligd. Waarom kan ik geen emails ontvangen als AVG aanstaat? Reactie infoteur, 09-05-2008
AVG blokkeert vaak teveel mails, door de optie die waar u het over heeft uitschakeld zal AVG nog altijd werken maar zal de emails die je binnenkrijgt niet meer controlleren. Wat tegenwoordig niet echt meer nodig is want jou emailprovider scant al op virussen.

Mvg

Maarten Cautreels

Vannieuwkerke Maurice, 06-05-2008 11:24 #80
Aan Maarten Cautreels, Bedankt voor uw reactie op mijn vragen ik ga avg instaleren.Ik heb die vragen gesteld omdat ik maar een leek ben in computerland, ik ben nog maar begonnen van in januari-februari. Nog maals bedankt getekend Vannieuwkerke Maurice

Elmas (infoteur), 03-05-2008 23:17 #79
Beste Martijn, Ik heb zojuist een mogelijke oplossing daarvoor beschreven. Controleer de datum en tijd van je computer. Wanneer die niet goed staat dan kan dat probleem zich voordoen. M.v.g.

Elmas (infoteur), 03-05-2008 23:15 #78
Ik gebruik al jaren AVG Free. Het artikel is heel goed uitgelegd, echter er ontbreekt nog een probleem die wel eens voorkomt. Namelijk het probleem dat AVG niet wil updaten. Ik heb een paar keer meegemaakt, omdat ik vaak herinstallaties van het systeem doe bij anderen. Je klikt op updaten, maar hij geeft een melding dat de database niet geupdate kan worden.

Oplossing: controleer datum en tijd van je computer. Als die verkeerd staat wil hij niet updaten. Het icoontje rechts onderin blijft dan zwart-grijs. Na het rechtzetten van datum en tijd kun je wel weer updaten.
M.v.g.
Elmas Reactie infoteur, 06-05-2008
Bedankt Elmas!

Ik had al eens aan iemand via mail voorgesteld om zijn klok te controlleren maar hij mailde nooit terug! Nu ben ik namelijk eindelijk zeker dat dit het probleem oplost! Ik voeg het meteen toe aan het artikel!

Mvg

Maarten Cautreels

Vannieuwkerke Maurice, 30-04-2008 11:19 #77
Ik zou graag iets vernemen aangaande AVG Free Edition 7.5.519 meerbepaald free virus, adware, spyware, trojan top 2008 antivirus. Is dit werkelijk free en is deze ook geschikt voor vista. Gezien ik voorlopig met Bullguard werkt het een versie voor negentig dagen en de termijn is bijna verlopen. Daarom vraag ik U deze inlichting hopend op een aantwoord van U dank ik met de meeste hoogachting. Reactie infoteur, 06-05-2008
AVG was de eerste die van Microsoft het Vista compatibel logo kreeg dus daar hoef je je al geen zorgen om te maken. En volgens mij zegt de naam het zelf AVG FREE zodus, ja hij is ook gratis. Dus die Bullguard gooi je er maar af en vervang hem met een gratis versie van AVG!

Mvg

Maarten Cautreels

Martijn, 23-04-2008 19:55 #76
Ik heb vandaag weer AVG geinstalleerd, ik ben heel tevreden over dit programma maar sinds vandaag blijf ik de melding houden 'Internal database is out of date'. Ook na het opnieuw installeren blijft deze melding verschijnen. Ik las dat sommige mensen er een tijdje gelededn al last van hadden maar nu heb ik het ook! Wat kan ik hier an doen. Ik update echt iedere dag dus daar kan het niet aan liggen. Please advise!

Guy, 17-04-2008 12:44 #75
Ik gebruik AVG als prive gebruiker. Eerst de gratis anti-virus versie AVG 7.5. Nu de evaluatieversie van AVG Internet Security. Mijn vraag: heb ik als prive gebruiker AVG Internet security nodig? of heb ik voldoende met de AVG anti-virus 7.5 Free? Reactie infoteur, 17-04-2008
Beste Guy

Ikzelf gebruik enkel AVG 7.5 Free Edition maar de keuze ligt geheel bij uzelf. Met de gratis versie van AVG wordt er enkel gezocht naar virussen. De betalende versie (AVG Internet Security) wordt er tegelijkertijd ook gezocht naar spyware en dergelijken. Of dit echt nodig is moet je zelf uitmaken maar ik kan je wel zeggen dat AVG niet duur is in aankoop tegenover de andere virus/spyware scanners.

Mvg

Maarten Cautreels

Peter, 16-04-2008 20:10 #74
Ook bij mij lukt het uninstalleren van de gratis versie niet. Omdat AVG mijn pc enorm vertraagt wilde ik AVG verwijderen via mijn configuratiescherm, hier krijg ik de melding dat AVG er helelmaal niet opzit. Vervolgens via Uninstall bij programma's en hier krijg ik steeds een foutmelding dat AVG niet verwijderd kan worden. Via google ontdekt ik dat veel gebruikers een soortgelijk probleem hebben, maar een echte oplossing staat er niet tussen. Ik hoop dus ook dat julie een oplossing hebben.
m.v.g. Peter Reactie infoteur, 16-04-2008
Beste Peter,

Dit is jammer genoeg een probleem waarbij de hulp heel moeilijk is omdat ik het zelf nog nooit heb meegemaakt en het ook moeilijk te simuleren valt. Ik heb ook even rondgekeken op het internet maar zelf ook niets gevonden. Wat je wel kan proberen is je vraag eens posten op het forum van AVG 7.5, te vinden op onderstaande link:

http://forum.grisoft.cz/freeforum/

Mvg

Maarten Cautreels

Ilse, 15-04-2008 21:48 #73
Nadat ik door een virus besmet was kwam een kennis dit repareren en instaleerde AVG 8.0. Dat dit een betaalversie was wist ik niet en na een aantal dagen wilde ik zelf de AVG 7.5 instaleren omdat deze gratis is. Nu heb ik het volgende probleem:
Ik krijg AVG 8.0 er niet meer af deze geeft de volgende melding:
Installer initialization failed due to following error:
Error: @AvgErrorCode_0x0253 %FILE% = "D:\Program Files\AVG\AVG8" @AvgErrorCode_0x0020

Ik kan de kennis helaas niet meer om hulp vragen en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen aangezien ik hierover al google heb geraadpleegt weet ik het niet meer en zit al te lang zonder internet en zonder beveiliging durf ik niet op het net te surfen. Over AVG 7.5 heb ik wel positieve ervaringen van andere vernomen die ik hopenlijk snel mag delen!

MvG Ilse Vermeulen Reactie infoteur, 16-04-2008
Beste

Je kan het beste contact opnemen met de makers van AVG via onderstaande link:

http://www.grisoft.com/ww.support

Leg uit wat er gebeurd is en wat het probleem is! Hopelijk vinden zij een oplossing want ikzelf heb geen ervaring met AVG 8.0.

Mvg

Maarten Cautreels

Marcophetbroek, 15-04-2008 21:38 #72
Zeer goede pagina, zeer begrijpelijk en duidelijk, BRAVO!

Humanoid, 14-04-2008 10:40 #71
Ben zelf nooit echt te spreken geweest over AVG, werk zelf liever met NOD32. Maar goed, het bedrijf waar ik werk heeft AVG 7.5 netwerkversie en nu krijgt je daar steeds de melding Interne virusdatabase is verouderd. Tevens problemen met updaten. Dat lukt dus helemaal niet. Krijg dan de melding "update niet uitgevoerd". Nou ja, we blijven proberen. Reactie infoteur, 14-04-2008
Beste

Met de netwerkversie heb ik totaal geen ervaring dus hierbij kan ik ook geen verdere hulp bieden. Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met AVG maar blijkbaar zijn er toch enkelen die er last van hebben. Gelukkig blijven ook de positieve reacties binnenstromen!

Mvg

Maarten Cautreels

Belinda, 11-04-2008 15:06 #70
Ik heb al problemen voor ik het programma kan installeren. Nadat ik op uitvoeren heb geklikt, begint hij te downloaden maar na 12,5 MB krijg ik de volgende foutmelding:
Het volgende bestand kan niet worden gedownload: avg75free_519a1276.exe van software-files.download.com

De verbinding met de server is opnieuw ingesteld. Vervolgens kan ik alleen op ok klikken waarna het gehele download gebeuren verdwijnt. Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Reactie infoteur, 11-04-2008
Volgens mij heeft het te maken met de internetverbinding naar de server. Je kan eens proberen het programma te downloaden van de volgende link:

http://dw.com.com/redir?edId=3&siteId=4&oId=3000-2239_4-10320142&ontId=2239_4&spi=9d8ea50d83d821fc80194834249bcddb&lop=link&tag=tdw_dltext<ype=dl_dlnow&pid=10819387&mfgId=6270610&merId=6270610&destUrl=http%3A%2F%2Fwww.download.com%2F3001-2239_4-10819387.html%3Fspi%3D9d8ea50d83d821fc80194834249bcddb

Jan T., 10-04-2008 19:54 #69
Beste Infoteur,
Allereerst bedankt voor je reactie op mijn vraag. Ik heb Norton op de normaal aanbevolen manier, via het configuratiescherm, verwijderd.
Daarna onmiddelijk AVG geïnstalleerd. Het ging allemaal zonder problemen.
Op mijn desktop PC draai ik onder XP. Op mijn Laptop onder Vista. Beiden beschermd door AVG.
Mvg Jan T Reactie infoteur, 11-04-2008
Het zou inderdaad ook kunnen dat alles werkt zonder de tool te gebruiken of het kan liggen aan het besturingssysteem. Misschien heeft alleen Vista hier last van! In ieder geval kan je de tool gebruiken als het op de gewone manier niet lukt.

Jacobs, 09-04-2008 17:50 #68
Vandaag 09-04-08 heb ik AVG geinstalleerd en ik hoop maar dat deze virusscanner voldoende is voor mijn Laptop.

Jan, 09-04-2008 11:39 #67
Ik heb de oplossing zelf gevonden voor melding: internal database enz… Ik had norton verwijderd via windows: deze computer: programma's verwijderen/wijzigen.Kennelijk is dit niet voldoende. Ik heb vervolgens AVG verwijderd, dan via Norton website, daar een programma gedownload om Norton te verwijderen en vervolgens AVG free weer geïnstalleeerd. Dan loopt update wel. Mogelijk blijven er toch restbestanden achter die via mogelijk Norton verwijderaar verdwijnen. Reactie infoteur, 09-04-2008
Beste Jan

Hartelijk bedankt voor het posten van je oplossing voor dit probleem. Ik plaats het onmiddelijk in het artikel zodat anderen er ook gebruik van kunnen maken.

Mvg

Maarten Cautreels

Jan, 08-04-2008 17:53 #66
Ik heb AVG geïnstalleerden krijg vervolgens de melding: internal vuris database is out of…, waardoor de update vermoedelijk niet goed gaat. Hoe kan ik dit oplossen?

Peter, 07-04-2008 21:07 #65
Het logo van avg is zwart en geeft aan dat hij ''out-of-date'' is. hij geeft ook aan dat er een avg 8.0 is maar die is niet gratis. als ik dan avg 7.5 wil behouden moet ik die dan weer opnieuw downloaden? Reactie infoteur, 09-04-2008
Beste Peter

Zelf had ik nog geen oplossing gevonden voor je probleem maar een andere lezer had een gelijkaardig probleem. Hij heeft het zelf kunnen oplossen en de oplossing gepost. Ik kopieer zijn berichtje even hieronder:

Ik heb de oplossing zelf gevonden voor melding: internal database enz… Ik had norton verwijderd via windows: deze computer: programma's verwijderen/wijzigen.Kennelijk is dit niet voldoende. Ik heb vervolgens AVG verwijderd, dan via Norton website, daar een programma gedownload om Norton te verwijderen en vervolgens AVG free weer geïnstalleeerd. Dan loopt update wel. Mogelijk blijven er toch restbestanden achter die via mogelijk Norton verwijderaar verdwijnen.

Mvg

Maarten Cautreels

Ramon, 07-04-2008 12:31 #64
Al enige tijd maak ik gebruik van AVG 7.5, tot tevredenheid! Nu is er een probleem ontstaan: Internal virus database is out of date. Het lijkt dat ik wel updates kan uitvoeren, de computer kan ook gescand worden op virussen maar Windows beveiligingscentrum geeft voortdurend te kennen dat de virusbeveiliging is verouderd. Inmiddels heb ik de voorgaande AVG 7.5 al eens verwijiderd en opnieuw geinstalleerd, helaas zonder gewenst resultaat. Wat kan ik doen? Reactie infoteur, 07-04-2008
Beste Ramon

Kan je mij even laten weten welke versie van Windows je gebruikt (Vista of XP) en of je een Service Pack geinstalleerd hebt!

Mvg

Maarten Cautreels

Danny Stevens, 04-04-2008 23:08 #63
Ik ben een nieuwe gebruiker van AVG en ben daar zeer tevreden over. Mijn complimenten voor de uitstekende service en de vermelde handleiding.

Jan, 01-04-2008 21:36 #62
Hallo, Op mijn desktop PC (XP) draait al jaren tot volle tevredenheid AVG. Op mijn onlangs aangeschafte Laptop (Vista) staat Norton geinstalleerd. Dat (Norton) wil ik graag vervangen door AVG. Is het toegestaan, en mogelijk, op twee computers AVG te installeren en te gebruiken? Moet ik nog ergens (bijv. conflicten, updateproblemen) rekening mee houden? Vr.gr. Jan Reactie infoteur, 07-04-2008
Beste Jan,

AVG 7.5 Free is momenteel de meest recente gratis versie van AVG. Het is zeer zeker toegestaan dit te installeren op meerdere computers. Wel raad ik zeer sterk aan Norton eerst te verwijderen alvorens AVG te installeren.

Normaal gezien zijn er geen problemen om AVG te updaten op Vista (ik doe het namelijk zelf al enkele maanden) maar het is natuurlijk niet uitgesloten. Er zijn al twee klachten binnengekomen.

Mvg,

Duckness

Stephan, 29-03-2008 20:46 #61
Goedendag,

Ik gebruik nu al tijden de AVG antivirus, nu ook op mijn nieuw computer… met Vista, heb ook problemen met Updaten van AVG. Dit probleem wordt al eerder vermeld. Heeft iemand al een oplossing gevonden?

Vriendelijke groet Stephan Reactie infoteur, 07-04-2008
Beste Stephan

Ik moet u teleurstellen. Ik heb zelf nog geen oplossing voor dit probleem gevonden. En bij AVG lijken ze het zelf ook niet te weten. Heb heel hun forum uitgespit maar geen oplossing gevonden.

Mvg

Duckness

Rob, 28-03-2008 21:31 #60
Hallo Maarten,

De virusscanner doet het weer… heb niets gedaan maar gewoon de volgende dag opgestart.? vreemd, maar het probleem is opgelost!? Dit was ook al een keer het geval met het geluid… wat het de volgende dag wel weer goed deed? Ik heb windows xp en een vrij nieuwe computer.

Rob Reactie infoteur, 28-03-2008
Beste Rob

Had je Windows heropgestart na het installeren van AVG Anti Virus? Misschien was dat het probleem wel!

Mvg

Maarten Cautreels

Henk de Lange, 28-03-2008 15:39 #59
Sorry,
Het op tijd zetten moet zijn: datum en tijd
in onderstaande reactie

Henk de Lange

Henk de Lange, 28-03-2008 14:59 #58
Graag zou ik de klok en tijd, welke beide achter lopen op tijd willen zetten. Hoe doe ik dat?Na opnieuw installeren van AVG, staan er geen meldingen meer onder de e-mails, dat deze op virussen gecontroleerd zijn. Hoe krijg ik dat er weer onderaan vermeld?

Maarten Cautreels, hebt u mijn e-mail niet ontvangen?

Henk Reactie infoteur, 28-03-2008
Beste Henk

Om ervoor te zorgen dat AVG je mails checkt op virussen dien je het volgende te doen:

2. Vervolgens kies je in de lijst die je te zien krijgt voor 'E-Mail Scanner'. Je dubbelklikt hierop en er opent zich een instellingenscherm. Meteen op het eerste tabblad kies je onder 'Options' voor 'Configure'. Er opent zich een extra instellingenscherm en hier kan je de opties 'Check Incoming Mail' en 'Check Outgoing Mail' aanvinken.

Als AVG geen melding plaatst onderaan de email zou het kunnen dat de mail wel gecontrolleerd is maar dat AVG geen bericht onderaan heeft kunnen plaatsen.

Ik heb je mail inderdaad niet ontvangen. Ik heb ook even in mijn spamfolder gekeken maar misschien kan je hem nogmaals sturen?!

Mvg

Maarten Cautreels

Rob, 27-03-2008 19:28 #57
Hallo, Sinds vandaag heb ik een Com Error Caught: code Value = 80004002, Interface wordt niet ondersteund, Not default Language. Na drukken op OK komt er te staan: Could not initialize language support interface, application cannot run…
Wat te doen… graag antwoord. Reactie infoteur, 28-03-2008
Beste Rob

Allereerst zou ik je willen vragen om me te laten weten welk besturingssysteem je gebruikt en welke taal daar is ingesteld. Vermits dit een zelden voorkomende fout is weet ik niet meteen een antwoord. De extra informatie zou dan ook heel erg hard van pas kunnen komen!

Mvg

Maarten Cautreels

Werner, 24-03-2008 13:08 #56
Heb sinds gisteren AVG FREE 7.5 op mijn laptop staan met VISTA. Wanneer ik manueel update wil doen krijg ik volgende bericht: THE UPATE SERVER CONECTION FAILED; NO ADDITIONEL INFORMATION IS AVAILABLE.

Ik heb alle settings al nagekeken zowel van AVG als internet als fire-wall. Een update door die te kopieren naar de harde schijf en dan updaten via folder lukt me wel.
Waar ligt dit probleem, ik vermoed ergens een instelling?
Met dank

Werner Reactie infoteur, 27-03-2008
Beste Werner

Op het eerste zicht lijkt me dit geen probleem dat op te lossen valt door een instelling te veranderen. Het probleem ligt bij AVG zelf vrees ik! Ik zoek het voor je uit en zal je de oplossing doormailen!

Je kan het probleem tijdelijk oplossen zoals je al eerder deed. Manueel downloaden en opslaan op harde schijf. Vervolgens vanaf een folder installeren.

Mvg

Duckness

John, 21-03-2008 09:02 #55
Heb een tijdje avg wat perfect werkt, niets vertragend en niet veel inbeslag neemt 41 mb. Heb alleen een vraagje over het scannen, als ik mijn laptop met vista opstart begint hij met scannen, nou vind ik dat nog al overdreven om elke dag heel het systeem te scannen. hoe kan ik dit uitzetten, en dit handmatig te doen. Reactie infoteur, 22-03-2008
Beste John

In het artikel staat onder 'Gebruiken' een korte uitleg over hoe je de dagelijkse scan moet uitschakelen. Lees dit stukje tekst even door en normaal gezien zou je probleem op deze manier moeten worden opgelost.

Nog steeds vragen? Stel ze gerust!

Mvg

Maarten Cautreels

Henk de Lange, 20-03-2008 10:30 #54
Ben 78 jaar en niet Engelstalig, doch werk tot volle tevredeheid met AVG, maar loop wel de kans dat ik ergens ja op klik als het nee moet zijn en andersom. Is er iemand die de moed heeft om de belangrijkste opties te mailen (een beknopte vertaling van Engels in het Nederlands)?

Mvg Henk Reactie infoteur, 20-03-2008
Beste Henk

Ik heb de maker van AVG (Grisoft) een mailtje gestuurd met de vraag of de volgende versie van AVG Free (8.0) ook in het Nederlands beschikbaar zal zijn. Als dit het geval is zou dit goed nieuws zijn. Deze versie zou namelijk één van de komende weken/maanden moeten uitkomen.

In afwachting van het antwoord kan je me gerust al een mailtje sturen op het volgende adres met de informatie die je graag vertaald zag:

maarten.cautreels [at] gmail [dot] com
U moet wel even de [at] vervangen door '@' en de [dot] door '.', vervolgens verwijdert u alle spaties uit het emailadres!

Nog verdere vragen?
Stuur gerust een nieuwe reactie!

Mvg

Maarten Cautreels

Nancy van Doorn, 17-03-2008 10:13 #53
Ik heb agv 8.0 geinstaleerd men zegt dat hij gratis is maar ik krijg iedere kee als ik mijn computer op start nog zoveel dagen dan loopt het termijn af
wat kan ik het beste doen Reactie infoteur, 17-03-2008

Mvg

Duckness

Rob, 16-03-2008 21:55 #52
Hoi ik heb net AVG geinstaleerd. Als ik met de muis rechts onder in beeld op het AVG tekentje kom verschijnd de tekst "internal virus database is out-of-date-" Wat is er dan aan de hand? Hoe kan ik trouwens checken dat mijn AVG
aan staat? Thanks Rob Reactie infoteur, 17-03-2008
Beste Rob

Eerst en vooral kan je er zeker van zijn dat AVG staat ingeschakeld als het logo onderaan in je startbalk verschijnt. Als dat logo wordt weergegeven in grijswaarden dan wil dit zeggen dat de versie al een bepaalde tijd niet is geupdate.

Je kan deze updates manueel uitvoeren door het volgende uit te voeren:
Je dubbelklikt op het logo (rechtsonderaan in je startbalk), in het geopende scherm kies je onderaan onmiddelijk voor Update. AVG zal al dan niet voorstellen een update te installeren, je kiest hier natuurlijk voor update waarna AVG de update download en installeert.

Om ervoor te zorgen dat AVG elke dag een update uitvoert (meest aangeraden) voert u het volgende uit:

Nog vragen? Stel ze gerust!

Mvg

Duckness

Frans Schoonen, 15-03-2008 18:32 #51
Het is wel een goed programma en het is gratis en het werkt ook goed met andere virus software dus hartstikke oke

Ed, 14-03-2008 17:13 #50
Gebruik sinds kort AVG, maar elke keer bij opstart computer moet ik de windows firewall inschakelen, is dit normaal? Reactie infoteur, 17-03-2008
Ik weet zo niet onmiddelijk een oplossing voor je probleem! Het lijkt me niets te maken te hebben met AVG. Maar misschien kan je mij wel even laten weten welke versie van AVG je juist gebruikt en of deze ongeveer elke dag update!

Mvg

Duckness

Rene, 11-03-2008 18:38 #49
Hallo, ik heb avg op vista geinstalleerd maar met updaten geeft hij een foutmelding aan geen verbinding maar er is wel degelijk internetverbinding.
Weet iemand een oplossing?
Tnxs Reactie infoteur, 12-03-2008
Beste Rene

Ik gebruik ondertussen zelf AVG op Vista en ondervind zelf geen problemen met het updaten. Vond ook niet direct een oplossing of een soort gelijk probleem op het internet.

De eerste oorzaak van dit probleem die in mij opkwam was dat uw internetprovider het updaten blokkeert. Waarschijnlijk onbewust. Misschien kan u hem even opbellen of via support uw vraag stellen.

Ik zoek nog even verder en moest ik alsnog een oplossing vinden dan laat ik het u meteen weten!

Mvg

Maarten Cautreels

Jos Meertens, 11-03-2008 12:42 #48
Als ik avg 7.5 download krijg ik steeds een melding dat het een oudere versie is en mijn comp mogelijk niet beveiligd is? Reactie infoteur, 11-03-2008
Zou u even kunnen laten weten welk besturingssysteem u gebruikt? Welke en welke Service Packs u allemaal geinstalleerd hebt?

Ik gebruik zelf momenteel Vista (zonder Service Pack) en daar doet hij niet lastig. Ook op de twee XP's die hier staan (beide SP 2) doet hij niet lastig. Misschien moet je AVG ook even updaten.

Dit doe je alsvolgt:

Je dubbelklikt op het icoontje van AVG dat rechtsonderaan in je startbalk staat. Vervolgens kies je in het geopende venster voor "Check for Updates". AVG zal automatisch controlleren of je de laatste versie bezit en zal zo nodig updaten. Na het updaten kan je op "OK" drukken waarna het probleem hoogstwaarschijnlijk opgelost is.

Nog vragen? Post gerust een reactie!

Meertens, 10-03-2008 13:37 #47
Hallo ik heb AVG antivirus gehad maar is nu verlopen 7.5. Is er ook een free antivirusprogramma van AVG voor 2008? Reactie infoteur, 10-03-2008
AVG 8.0 is slechts een week uit! De gratis versie daarentegen komt in het tweede kwartaal van 2008. Dit komt ongeveer overeen met de maanden April, Mei en Juni! Voorlopig zou de gratis versie van AVG 7.5 het nog even goed moeten doen!

Als je toch problemen hebt met het programma mag je altijd een nieuwe reactie posten met een beschrijving van het probleem!

Phatvince, 29-02-2008 22:29 #46
Hoe moet ik mijn norton verwijderen? Reactie infoteur, 01-03-2008
Op Windows XP doe je dit als volgt:

Er opent zich een venster. In dat venster wordt een lijst samengesteld met alle geinstalleerde programma's. Zoek voor norton en klik éénmaal op de naam. Er zal een knop Verwijderen(/wijzigen) verschijnen. Klik hierop! Met de wizard die zonet is geopend kan je dan Norton verwijderen.

Op Windows Vista doe je dit als volgt:

Start ==> Configuratiescherm

In het vesnter dat verschijnt kies je onder de titel "Programma's" voor de snelkoppeling "Programma verwijderen". Een lijst met programma's wordt samengesteld. Zoek Norton in deze lijst en klik hierop. Bovenaan de lijst verschijnt een knop "Verwijderen"(/wijzigen). Klik hierop om de verwijderwizard te openen.

Nog vragen?
Stel ze gerust!

Mvg
Duckness

J. van de Roer, 28-02-2008 07:49 #45
Ik heb een verouderde uitgave van AVG en updaten gaat maar beperkt. De datum is verouderd geeft de pc, aan wat moet ik nu doen? Reactie infoteur, 28-02-2008
Je download de nieuwste versie van AVG (via de link in het artikel). Voor deze versie is er bijna dagelijks een nieuwe update beschikbaar!

Vannessa, 21-02-2008 17:39 #44
Hai… Ik heb een MC Afee op mijn pc… er is laatst tog een trojan virus op mijn pc gekomen. Kan ik AVG downloaden om het te verwijderen? Wat moet ik doen? Ik heb echt wat hulp nodig. Reactie infoteur, 21-02-2008
In het artikel wordt uitgelegd hoe je AVG juist moet installeren. Het is waarschijnljik wel het beste dat je tijdens het installeren en tijdens het gebruiken van AVG MC Afee tijdelijk uitschakeld.

Mvg
Duckness

Victorho (infoteur), 21-02-2008 17:13 #43
Ik ben niet zo tevreden over AVG en wil het ook verdwijderen. Daarbij krijg ik de volgende foutmelding: Installer initialization failed due to following error:
Error: Initialization of the language file "C:\Program Files\Grisoft\AVG7" failed. General failure.

Hierdoor word ik nog minder tevreden… wat kan ik hieraan doen?
M.vr.gr, Victorho Reactie infoteur, 21-02-2008
Ik heb even rondgezocht en de oorzaak van de fout is niet echt terug te vinden. Waarschijnlijk ontbreekt er één of ander belangrijk bestand. Een drastische maar effectieve oplossing hiervoor is de volgende:

Je gaat naar "C:/Program Files" en verwijdert de folder "Grisoft". Vervolgens ga je naar "C:/Documents and Settings/All Users/Application Data" en verwijder je ook daar de map "Grisoft" (als deze niet bestaat verwijder je de map "AVG7"! Normaal gezien zou AVG nu van je computer verwijdert moeten zijn. Als het nog steeds in de lijst met programma's staat kan je het opnieuw downloaden en installeren en nogmaals verwijderen maar dan via de Uninstaller!

Als je nog problemen hebt mag je deze natuurlijk altijd melden! Ik zal mijn best doen deze zo goed mogelijk op te lossen!

Mvg
Duckness

Pjotter, 17-02-2008 04:06 #42
Ik ben zeer tevreden, alleen baal ik van de popup als ik mijn e-mail wil bekijken. dan loopt mijn pc steeds vast.
weet iemand hoe dit te verhelpen is?
greetzzzzz pjot Reactie infoteur, 17-02-2008
Je kan bijvoorbeeld de functie om je binnenkomende en uitgaande mails te controlleren op virussen uitschakelen. Dit doe je op de volgende manier:

Ondanks dat toch nog last? Vraag gerust!

Nadia van Helsland, 05-02-2008 20:33 #41
Infoteur, kun je me helpen? Heb het programma rechtstreeks gedownload via bovenstaande link (oranje knop) en het staat nu effectief op mijn computer. Alleen kwam ik wel niet de boodschappen tegen die bij "installatie" staan. AVG is idd. ook niet in dienst. Hoe moet ik het programma effectief laten werken? Moest ik de installation files gebruiken die eronder staan ipv de oranje downloadknop?
Alvast bedankt voor de hulp!
Nadia Reactie infoteur, 06-02-2008
Beste Nadia,

Als je het bestand gedownload hebt via de oranje knop en hebt opgeslagen op je computer zal je deze eerst nog moeten openen en de installatie uitvoeren voor AVG actief is!

Waarschijnlijk heb je bij het downloaden van het bestand gekozen voor 'Opslaan' of 'Save' en heb je het bestand ergens op je computer opgeslagen. Om AVG te installeren ga je naar de plaats waar je het bestand hebt opgeslagen en dubbelklik je hierop. De installatie begint en je kan de stappen in het artikel volgen.

Als je het bestand niet meer kan vinden kan je nogmaals via de rode knop het bestand downloaden maar deze keer kiezen voor 'Uitvoeren' of 'Run' in plaats van 'Opslaan' of 'Save'. Hiermee slaag je het bestand enkel tijdelijk op en wordt het meteen geopend en start de installatie.

Als je nog verdere vragen heb ben je altijd welkom om deze te posten.

Mvg,
Duckness

Laurie, 01-02-2008 21:43 #40
Na AVG Free te hebben geïnstalleerd ontvang ik nog wel mail, maar alleen het onderwerp is zichtbaar en eventuele bijlagen kan ik openen. De tekst in de mail op zich is niet zichtbaar! Wat te doen? Reactie infoteur, 02-02-2008
Wel, het klopt dat AVG ook je binnenkomende en uitgaande mail controlleerd. Als dit echter problemen als gevolg geeft kan je de email scanner uitschakelen. Doe dit alsvolgt:

Jean Pierre, 31-01-2008 23:43 #39
Ik werk al een heel tijdtje met avg, het werkt heel goed. Maar nu heb ik enkele weken problemen, mijn gratis virusscanner word niet meer erkend. Ik heb namelijk het roodschildtje op mijn pc die aangeeft dat ik gevaar loop. En het is niet alleen bij AVG zelfs bij betaalde virusscanners. Kan er mij iemand zeggen hoe dat komt? Reactie infoteur, 02-02-2008
Als het niet alleen met AVG problemen geeft ligt de fout bij Microsoft Windows! Misschien kan je me even laten weten welke Windows je juist gebruikt en welke betalende virusscanners erop getest zijn!

Ook het nummer van de SP die je al geinstalleerd hebt kunnen van pas komen!

Beeke, 31-01-2008 19:21 #38
Nadat ik AVG had geinstalleerd werkte de deze magnifiek en spoorde wat virussen op die ik nu niet meer heb hopelijk blijft dit zo. Maar het probleem was dat ik geen e-mails meer kreeg. Rara. Het leek of AVG deze tegenhield. Of wat kan dit zijn? Reactie infoteur, 02-02-2008

Wilma, 26-01-2008 12:45 #37
Ik heb de Norton anti-virus scanner op mijn laptop verwijderd om avg free te installeren. Hij stopt bij het downloaden steeds bij ong. 7%. Wat te doen? Reactie infoteur, 26-01-2008
Je kan AVG eens proberen te downloaden vanaf de volgende locatie:

http://www.download.com/AVG-Anti-Virus-Free-Edition/3000-2239_4-10320142.html

Als het probleem zich blijft voordoen plaats je nog maar een reactie!

Wijnand de Ridder, 26-01-2008 09:17 #36
Ik heb de volgende vraag. Als ik AVG installeer, gaat hij dan ook windows xp updaten?
Ik heb namelijk een probleem met het updaten hiervan. Ik wil dus kijken met AVG of daar een probleem in te vinden is, zonder dat hij windows xp update. Ik heb namelijk pas een worm op mijn PC gehad en ik weet nu niet of hij eraf is. Reactie infoteur, 26-01-2008
AVG zal het probleem dat je hebt met het updaten van Windows XP niet oplossen. Tenzij het probleem zich voordeed met de virusscanner die je op dat moment bezat!

Wel zal AVG je normaal perfect moeten beschermen tegen nieuwe wormen en is hij in staat een scan uit te voeren op zoek naar al bestaande wormen. Voer zo'n scan eens uit, dan ben je zeker dat de worm verwijderd is!

Appa, 26-01-2008 08:25 #35
Dankje AVG door jou is de computer weer veilig:-)

Lissens Leon, 21-01-2008 17:06 #34
Werkt AVG antivirus ook met windows vista? Reactie infoteur, 21-01-2008
AVG was de eerste virusscanner die offcieel op Windows Vista kon draaien!

Louis Volavsek, 18-01-2008 23:33 #33
Kunt u mij uitleggen hoe het komt dat als ik de pc aanzet de avg virus scanner werkt, maar als ik hem de volgende keer daarna weer aanzet staat de avg virus scanner uit. Zet ik dan de pc uit en weer aan staat de virus scanner weer ingeschakeld. Ik heb hetzelfde virus programma op de laptop staan en daar werkt die normaal. :-(

Theo Maessen, 17-01-2008 18:18 #32
De viruscanner van A.V.G heb ik nog nooit problemen mee gehad bedankt!

Chris10, 15-01-2008 18:10 #31
Makkelijk te downloaden en installeren.

Thijs, 10-01-2008 19:50 #30
Ik Heb bijna alle Anti virussen hehad maar ik kom steeds terug op AVG. Er kan er maar een de beste zijn. Het scannen gaat ook goed.

Stefan, 08-01-2008 22:00 #29
Is het beter dat ik mijn oude antivirus symantec(norton) van mijn pc verwijder? Hij is verlopen en krijg toch geen updates meer binnen. Of is het beter om hem te laten staan zodat ik beter beveiligd ben? Reactie infoteur, 09-01-2008
Het beste is inderdaad dat je hem verwijderd. Anders zou hij toch alleen maar in conflict gaan met AVG Anti Virus!

Wil, 08-01-2008 14:27 #28
Ben zeer tevreden met het verkregen resultaat. Ben vooral erg benieuwd naar de tijdsduur van scans en updates. Ziet er overigens goed en prettig handelbaar uit.

Carina, 07-01-2008 13:09 #27
Heb gisteren AVG geïnstalleerd. U vermeldt echter dat AVG 17mb in beslag neemt ; het zijn er echter 41, wat ik wel heel zwaar vind, vergeleken met andere antivirusprogramma's. Reactie infoteur, 07-01-2008
Wel ik vind 41MB best wel meevallen als je weet hoeveel verschillende soorten virussen er ondertussen al wel niet bestaan! Maar dat bepaal je natuurlijk zelf!

Ik zeg echter niets over de grootte AVG in gebruik neemt op de harde schijf maar vermeld gewoon hoe groot het te downloaden bestand is! Ik moet echter toegeven dat de 17MB een beetje oud is en ondertussen is verdubbeld naar 31MB, bij deze dan ook meteen aangepast!

Rinus, 28-12-2007 19:59 #26
Ben zeer tevreden met AGV Anti Virus heb het nog maar pas.
Een op merking jammer dat het niet in het Nederlands geschreven is.

Gerrit, 27-12-2007 18:45 #25
Ben zeer tevreden

Mohamed, 23-12-2007 13:14 #24
Ben zeer tevreden over de uitleg van deze site. dank u :-)

Harrie Krens, 19-12-2007 20:25 #23
Ik gebruik AVG anti virus reeds lang. Sinds kort vinden er geen updates meer plaats. Wat kan ik hier aan doen? Reactie infoteur, 21-12-2007
Ziet het icoontje rechtsonderaan grijs/zwart dan wil dit zeggen dat je versie niet up to date is en dan moet je mogelijk even je computer herstarten. De manier van updaten is sinds kort veranderd. De updates worden pas toegepast als de computer herstart is, misschien vandaar dat het lijkt alsof er al lange tijd geen updates meer zijn uitgevoerd.

Moest hiermee het icoontje niet terug gekleurd worden dan moet je het mij zeker laten weten en zal ik je zo snel mogelijk proberen te beantwoorden!

Konel, 17-12-2007 11:39 #22
Zie op 19-11-2007 ongeveer dezelfde vraag staan die ik heb. Waarschijnlijk sinds een update van AVG kan ik geen mail meer versturen, na enige tijd blijkt dat ik ook minder mail binnen krijg die ik anders elke week binnen kreeg. Alle instellingen zijn meerdere keren gecontroleerd. zou graag weten wat ik hier aan kan doen?'
Verder ben ik eigenlijk altijd tevreden geweest over het programma Reactie infoteur, 17-12-2007

Ibowts (infoteur), 10-12-2007 22:49 #21
Ik gebruik AVG ook, en ben er zeer tevreden mee! Veel beter en compacter dan Norton…

Amade, 09-12-2007 18:55 #20
Goed kort en duidelijk!

Renã© Zom, 08-12-2007 19:33 #19
Ik vond het een erg duidelijk uitgelegd artikel waar ikzelf erg veel aan heb, vandaar ook dat ik mij graag aanmeld voor de nieuwsbrief zodat ik de nieuwste ontwikkelingen kan blijven volgen…

Sam Kooy, 01-12-2007 13:04 #18
Ik moet tijdeljk, i.v.m. installatie ander programma, AVG uitschakelen en daarna weer inschakelen. Wie vertelt mij hoe? Reactie infoteur, 01-12-2007
Je drukt met je rechtermuisknop op het logo van avg rechtsonderaan in je startbalk. Dan kies je voor de optie "Quit AVG Anti Virus". Avg sluit zichzelf en je kan het programma rustig installeren.

Als je AVG terug wil inschakelen dan ga je via Start --> Alle programma's op zoek naar AVG 7.5 en kiest in het openklappende menu voor AVG Control Center. AVG is terug gestart!

Rob, 30-11-2007 13:59 #17
AVG heeft bij mij een trojan horse gevonden. Kan ik deze zonder problemen via de Virus Vault verwijderen met Wipe Objects? Heet "not healable". Reactie infoteur, 01-12-2007
Je kan hem via de knop wipe out verwijderen. De status "Not healable" wil zeggen dat avg het bestand niet kan aanpassen zodat het virus eruit verwijderd is.

Dit wil zeggen dat het ganse bestand een virus is en de trojan zich niet in een al bestaand bestand had ingewerkt.

Poupaert Dominique, 19-11-2007 11:02 #16
Heb gisteren AVG gedownload en vanaf dan krijg ik geen mailtjes meer binnen. Hoe komt dat? Reactie infoteur, 20-11-2007
Normaal gezien heeft AVG daar niets mee te maken maar voor de zekerheid zal je toch even je email client moeten vermelden. Ik communiceer verder via mail!

Marc Lemahieu, 12-11-2007 11:39 #15
Kan ik AVG ook in het nederlands downloaden? Reactie infoteur, 14-11-2007
Momenteel is er geen enkele enkele free versie van AVG die in het nederlands beschikbaar is maar het engels is heel duidelijk geformuleerd zodus…

Moesten er toch nog vragen zijn mag je die natuurlijk altijd stellen!

Stojanovic, 11-11-2007 16:48 #14
Hallo, heb net AVG geïnstalleerd na problemen met Norton. Het lijkt allemaal goed maar kan outlook niet meer op. Verbinding maken geeft dus problemen bij mij. Hebben meer mensen dit probleem en hoe los je het op?
Groeten, P. Reactie infoteur, 14-11-2007
Zou je me misschien kunnen vertellen welke versie van Outlook je juist gebruikte? 2003?

Gegroet,
Duckness

Jee, 31-10-2007 10:53 #13
Hallo, hele goede site, duidelijk te begrijpen. Had ook eerst Norton anti-virus en spy-ware. De pc liep telkens vast. Heb hem helemaal schoongemaakt, alles eraf gegooid en heb nu AVG geinstaleerd. Heel erg tevreden hierover! En de pc loopt nu sneller en niet meer vast.

Zuidema A., 25-10-2007 23:38 #12
Bedankt voor u reactie maar ik heb nog een vraagje. Heb AVG en Lavasoft erop gedaan, nou vind ik het jammer dat het in engels is. Is het ook in Nederlands? Je krijgt het eerst wel en nederlands en als het geinstalleerd is dan is het Engels. Reactie infoteur, 30-10-2007
Avg Free Edition is enkel in het engels beschikbaar. Heb wat op het net gezocht en vond volgende website:

http://downloads.startshot.be/programmas/AdAware%2020077.0.2.1.html

Hier vind je de nederlandstalige versie van Adware! Veel plezier ermee en sorry voor het redelijk late antwoord!

Zuidema A., 25-10-2007 14:44 #11
Ik heb een vraag, ik heb net een nieuwe computer en daar hebben ze direct Norton opgezet. Heb zelf altijd aAVG gehad wat ik zelf heel prettig vond. Ze hebben tegen mij gezegd Norton eraf te halen, als ik dat doe en ik ga AVG erop doen moet ik dan eerst norton eraf halen en moet ik ook nog spyware of iets anders er bij opzetten. Kunt u mij die vraag beantwoorden zou heel fijn zijn. Reactie infoteur, 25-10-2007
Het is best verstandig om Norton eraf te halen om de simpele reden dat verschillende virusscanners op dezelfde computer voor samenwerkingsproblemen zorgt en dat verhoogt natuurlijk de kans dat er een virus tussenglipt.

Als spywarescanner kan ik je LavaSoft Adware aanraden. Goed programmatje en ook gratis. Gebruik zelf wel geen spyware scanner meer en heb toch geen last. Het is dus gewoon een kwestie van niet op de verkeerde sites terecht komen.

Anneke, 16-10-2007 19:11 #10
We hebben momenteel een proefversie van BullGuard 7.0 op onze pc zitten. Dit bevalt zeer goed. Maar is duur in aanschaf. Wat mij nog tegenhoudt om avg te gebruiken is dat er geen spamfilter/ firewall enz bijzit.
Moet je naast dit avg antivirus nog iets hebben? Lijkt mij haast wel.
Graag hoor ik hier wat over. Reactie infoteur, 17-10-2007
Deze zitten er inderdaad niet bij als je de gratis versie gebruikt. In de betalende zitten deze functies wel ingebouwd. Wel is het mogelijk om naast avg andere programma's zoals een firewall en spamfilter te laten lopen.

Een firewall is misschien zelfs niet nodig als je Service Pack 2 van Windows XP hebt geïnstalleerd, daar zit namelijk een firewall bij!

Van spamfilters weet ik jammer genoeg niet zoveel af, gebruik gmail en die spamfilter werkt enorm goed!

Frans Arkesteijn, 11-10-2007 19:25 #9
Prima informatie en heel bruikbaar.

Peter, 30-09-2007 21:43 #8
Ben zeer tevreden over de uitleg van deze site:-)

G. P. Lubberts, 24-09-2007 18:16 #7
Wanneer ik op downloaden klik, komt er een scherm m.b.t. domeinnaamregistratie. Downloaden hier niet mogelijk. Wat nu? Reactie infoteur, 30-09-2007
De plaats waar deze versie te downloaden stond is blijkbaar van het net gehaald! Ik heb de link vernieuwd en je kan nu dus wel terug downloaden via dit artikel!

Bedankt voor het melden!
Groet,
Duckness

C. G. V/d Helm, 11-09-2007 01:56 #6
Ik ben heel erg tevreden met u pagina over anti, virus scan.:-)

Marcel Houben, 03-09-2007 19:04 #5
Dit begrijp ik nog, eindelijk een artikel dat ook een digibeet kan snappen.

Joop Verlaan, 31-08-2007 19:11 #4
Gebruik al bijna 1 jaar het antivirus AVG naast onderandere mijn download programma Bitcomet. Sinds een week krijg ik een melding dat, als ik Bitcomet opstart, een melding van AVG dat er een virus op mijn PC is aangetroffen.

Gerelateerd aan Bitcomet. Kan het alleen in Qarantene zetten, betekent voor mij dat Bitcomet niet meer op te starten is. Heb alles al eens opnieuw geinstalleerd, maar het hielp niet.

Wat is hier aan te doen?
Op dit moment gebruik ik FF een oudere versie Norton, maar dat geeft weer problemen met mijn thuisnetwerk. Reactie infoteur, 02-09-2007
Zelf ben ik niet zo gewend om met BitComet te werken en als ik met Google zoek vind ik niet meteen een oplossing!

Een ander programma om Torrents te downloaden dat ik u kan aanraden is µTorrent. Daar heb ik zelf geen problemen mee!

Ik heb BitComet op mijn computer geïnstalleerd en zal eens kijken of ik het probleem zelf ook heb! Heb je de nieuwste versie van BitComet?

Gegroet,
Duckness

J. J. Ch Gans, 31-08-2007 16:41 #3
Heb altijd Norton gehad. Het laatste jaar ben ik gaan werken met A.V.G. Ben er zeer tevreden over.

Willy Godelaine, 30-08-2007 07:23 #2
Lezenswaardig artikel, maar het is vrij absurd om absurt met een t te schrijven. Reactie infoteur, 02-09-2007
Bedankt voor het melden, heb de spellingsfout dan ook meteen aangepast!

A. J. N. Verwijs, 10-08-2007 11:24 #1
Had al een paar maanden Panda antivirus. Helaas kreeg ik steeds een foutmelding over de installatie. Opnieuw opstarten en installeren hielp alleen tijdelijk. Ik hoorde van een kennis over A.G.V. en heb hem een maand geleden op de computer gedownload, en sindsdien werkt alles perfect. Moet er alleen nog aan wennen dat hij vaker update en scant als je de computer opstart. Daardoor kan alles langzamer werken.

Infoteur: Duckness
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Anti virus
Reacties: 250
Schrijf mee!