InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > Tips voor het verkopen op een tweedehands website

Tips voor het verkopen op een tweedehands website

De laatste jaren zijn de producten die je op een tweedehands website vind enorm uitgebreid. Voor elk wat wils en bijna alles is erop te vinden. Iets verkopen op het internet kan gratis, en in een paar stappen uitgevoerd worden. Maar hoe verkopen we onze spullen het beste? We overlopen welke punten we graag toepassen voor een geslaagde en snelle verkoop. Wat dan ook een mooie winst van ongebruikte spullen kan opleveren.

Kies de juiste items

Iets te koop aanbieden is natuurlijk mogelijk met alles wat we ooit gekocht hebben. Maar selecteer de beste spullen die nog in goede staat zijn. Zo letten we op items die voldoende waarde hebben om te verkopen. We gaan het minste tijd steken in items die je maar een paar eurocent opleveren. Nog een voordeel van goede producten is je waardering als verkoper. Je bouwt een eigen naam op die al direct start met positieve commentaar van je kopers.

Maak ze aantrekkelijk

Geef je item een duidelijke omschrijving en promoot deze zelfs al in de titel van je zoekertje. Vele simpele woorden zoals: promo of top! geven je klanten al een extra boost om naar je item te kijken. Geef daarbij ook zoveel mogelijk rand informatie. Zoals een cd of dvd met lijst met liedjes of een klein verhaal waarover de film gaat.

Maak zelf een duidelijke foto

Men weet dat bijna elk product wel een foto heeft op internet, die we kunnen gebruiken voor je zoekertje. Al is deze methode minder aantrekkelijk. De klant verwacht een duidelijk beeld van je item en wil geen argwaan voelen bij een foto die zomaar van het internet geplukt is. Maak zelf goede, grote en duidelijke foto's die het vertrouwen wekken. Fotografeer ook overdag omdat het zonlicht ook al beter tot zijn recht komt.

Verkoop van kleding

Kleding vinden we enorm veel op tweedehands websites,en kan ook een mooie extra cent opleveren. Leg deze indien mogelijk niet zomaar op de tafel voor een foto. Vraag een persoon deze even aan te doen omdat de vorm en stijl dan mooier tot zijn recht komt. Ook bij het voorbeeld van een winterjas zal de koper veel meer zien als deze beter gepresenteerd is.

Ga voor een winkelpagina

Sommige websites bieden na een aantal zoekertjes de mogelijkheid om een eigen web winkel te openen. Dit is vooral positief om je zoekertjes voor de koper te rangschikken en om te tonen dat je al meer ervaren bent van internet verkoop. Daarbij kan je ook dikwijls een opening zin neerschrijven. Deze zal je kopers beter verwelkomen en zullen ze meer weten over de persoon zelf.

Bied meer service

Plaats ook bij je zoekertjes genoeg informatie over de verzendkosten en de gegevens om de verkoper te contacteren. Voor de verzend kosten te berekenen is een kleine keuken weegschaal al erg handig om je prijzen van je nodige postzegels te berekenen. Geef als je dat wil ook je volledige naam weer en een gsm nummer, niets kan zo frustrerend zijn dan 2 dagen te moeten wachten op een e-mail reactie als je snel een fiets wil kopen of informatie wil vragen. De volledige naam zorgt dan weer voor wat meer vertrouwen naar je klant.

Wees geduldig

verkopen op het internet heeft regelmatig zijn tijd nodig om gezien te worden. Laat dan ook de zoekertjes een paar maanden staan zonder ze te wissen als er geen reacties zijn. Bekijk het op lange termijn, ook voor je inkomsten. Want het is pas op jaarbasis dat je meestal ziet hoeveel vele euro's je eigenlijk verdient hebt.
© 2010 - 2019 Infotrader, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Tweedehands websites: win-win situatie voor koper & verkoperTweedehands websites: win-win situatie voor koper & verkoperDe tweedehands markt (2dehands markt) is ondertussen al sterk ingeburgerd in België en Nederland. Waar er vroeger wat sc…
Tweedehands spullen scheelt u de helftU kunt veel geld besparen door niet nieuw te kopen. Op deze manier kunt u eenvoudig de helft besparen op het aankoopbedr…
Hoe moet je tweedehands boeken verkopen?In het verleden was er nauwelijks markt voor tweedehands boeken. Het was namelijk moeilijk om de mensen te bereiken die…
Kopen en verkopen van tweedehands studieboekenKopen en verkopen van tweedehands studieboekenDe handel in tweedehands studieboeken is de afgelopen jaren fors toegenomen. Dat komt omdat er steeds vaker online wordt…

Reageer op het artikel "Tips voor het verkopen op een tweedehands website"

Infoteur: Infotrader
Gepubliceerd: 10-10-2010
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Schrijf mee!