InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > Wat is Strava en hoe werkt het?

Wat is Strava en hoe werkt het?

Wat is Strava en hoe werkt het? Strava is een programma (of eigenlijk een applicatie, afgekort als app) voor smartphones. De app stelt wielrenners en hardlopers in staat om op de fiets of hardlopend afgelegde afstanden en routes vast te leggen en deze prestaties te vergelijken met andere hardlopers en fietsers. Sinds Laurens ten Dam in de "Avondetappe" bij Mart Smeets uitlegde waarom deze app zo geweldig is, is de populariteit enorm toegenomen. Veel hardlopers en fietsers gebruiken al verschillende apps of GPS om de door hen afgelegde afstanden vast te leggen. De meest gebruikte apps op dit moment zijn nu nog Runkeeper en Endomondo. Hier zou best wel eens verandering in kunnen komen met de komst van Strava. Eigenlijk bestaat Strava uit 2 verschillende applications. Strava cycling en Strava Running, maar in de praktijk doen ze ongeveer hetzelfde en gebruiken ze dezelfde website. Het grote voordeel van Strava ten opzichte van Runkeeper en Endomondo is, dat je met Strava ook je eigen prestaties met anderen kan vergelijken, op bepaalde segmenten van het door jou afgelegde parcours.

Voor welke apparaten is Strava geschikt?

Strava is beschikbaar voor verschillende apparaten. Oorspronkelijk kon men Strava alleen gebruiken wanneer men een Garmin GPS had, die de GPS gegevens tijdens de rit bewaarde, waarna de gegevens ingevoerd werden op de website van Strava. De doorbraak van Strava kwam in 2011 toen Strava beschikbaar kwam voor de Iphone. Dit vergemakkelijkte het gebruik en bovendien werd Strava ook bruikbaar voor mensen die geen prijzig GPS apparaat hadden. Inmiddels is Strava als app ook beschikbaar voor telefoons die Android gebruiken. Op dit moment is Strava nog niet beschikbaar voor Blackberry OS, Windows Phone 7 en 8 en Symbian. Het is mogelijk dat dit in de nabije toekomst alsnog zal gebeuren.

Hoe werkt Strava?

Om Strava te gebruiken moet u eerst de app downloaden en installeren op uw telefoon. Vervolgens kunt u op twee manieren een account aanmaken. Of u maakt een account aan op de website van Strava of u logt in met Facebook. Het aanmaken van een account kan overigens ook gewoon direct op de telefoon. Onderaan in het beeldscherm zult u 3 knoppen zien staan. Dat zijn “Settings”, “Rides” en “New Ride”. Het handigste is om meteen bij setting de eenheden waarin gemeten wordt, te veranderen in “Metric”. Dan ziet u tenminste uw resultaten in kilometers in plaats van in mijl.
Screencapture van een rit geregistreerd door Strava / Bron: Screenshot StravaScreencapture van een rit geregistreerd door Strava / Bron: Screenshot Strava
Vervolgens is het tijd om te gaan fietsen. Aan het begin van uw rit start u de app door te drukken op “New Ride” en wanneer u gefinisht bent, drukt u op “Finish Ride”. Tijdens het rijden ziet u in beeld de door u afgelegde afstand, tijd en ook de gemiddelde snelheid. Nadat u de rit beëindigd heeft worden de gegevens doorgestuurd naar de website van Strava. Dit kan ook langere tijd nadien nog gebeuren. Wanneer u tijdelijk geen internet heeft, kunt u de data bewaren op uw telefoon en versturen op een moment dat het u beter uitkomt. U hoeft dus geen internetconnectie te hebben, wanneer u tijdens de rit Strava gebruikt.
Nu kunt u uw resultaten bekijken en analyseren, in de app zelf of op de website van Strava. U kunt zien waar u gereden hebt en hoe hard u op ieder stuk reed. Maar het mooiste komt nog en hierin ligt de meerwaarde van Strava ten opzichte van andere apps. U kunt uzelf namelijk vergelijken met anderen die over hetzelfde traject of “segment” gereden hebben. Op de kaart liggen verschillende door gebruikers gedefinieerde segmenten, bijvoorbeeld van A naar B, en op Strava kunt u precies zien wie er nog meer allemaal van A naar B zijn gereden en hoe snel ze dit gedaan hebben. Op die manier ontstaat er dus een ranglijst, waarin u uw eigen positie kunt zien. Dit is natuurlijk een enorme motivatie om de volgende keer dat u over dat segment rijdt, net iets harder te rijden, om maar hoger op de ranglijst te komen.
Voorbeeld van een ranglijst. In dit geval van de Amerongse berg / Bron: Screenshot StravaVoorbeeld van een ranglijst. In dit geval van de Amerongse berg / Bron: Screenshot Strava
De fietser die een segment het snelste heeft afgelegd krijgt van Strava de titel "Queen" of "King" van dat segment. En wie wil er nu niet koning van een bekende berg of heuvel worden? Zeker op populaire bergen zoals de Cauberg in Valkenburg is de concurrentie moordend en zelfs professionele wielrenners als Laurens ten Dam of Reinier Honig strijden mee om bovenaan de meest prestigieuze klimmetje te staan.

Het fijne van een rit met Strava is, dat Strava automatisch registreert wanneer u over een bestaand segment fietst. Dit hoeft men dus niet zelf in de gaten te houden. Achteraf kunt u zien dat u soms wel over 10 verschillende segmenten gereden bent, die ieder hun eigen segmentklassement kennen.

Valsspelen met Strava

Zoals overal zijn er ook op Strava valsspelers. De strijd om "King" van een bepaald segment te worden is soms buitengewoon fanatiek. Dat verleidt sommige minder getalenteerde wielrenners om fraude te plegen. Het is immers mogelijk om met een auto of bromfiets het betreffende traject te rijden terwijl Strava aan staat op de smartphone. Op die manier zal de fraudeur bovenaan de ranglijst komen.
Gelukkig biedt Strava de mogelijkheid om overduidelijke gevallen van fraude te elimineren. Wanneer er bovenaan een ranglijst een wielrenner staat die het segment in een ongeloofwaardig snelle tijd heeft gereden, dan is het mogelijk om deze prestatie te “flaggen”. In dit geval zal die prestatie onmiddellijk onzichtbaar worden en zal de nummer twee, die wel eerlijk het traject gereden heeft, weer opschuiven naar de leiderspositie.
Helaas heeft ook deze optie een belangrijk nadeel. Slechte verliezers kunnen op deze manier toch hun concurrenten elimineren. Immers wanneer iemand derde staat op een segment, dan hoeft hij slechts de bovenste twee resultaten, die voor hem staan, te “flaggen” om zo zijn tegenstanders te elimineren. Als lijstaanvoerder kan er bijna niets tegen deze laffe manier van concurrentie ondernomen worden. Het resultaat zal ondanks dat het wel eerlijk verreden is, niet meer in de uitslag worden opgenomen. Het is wel mogelijk het redactieteam van Strava te mailen, maar dit geeft geenszins zekerheid dat het resultaat weer “geunflagged” en dus zichtbaar wordt.

Wat kost Strava?

Het downloaden van de Strava cycling app is helemaal gratis. Vervolgens kan er gekozen worden tussen 2 verschillende abonnementen. Het gratis abonnement geeft je toegang tot de meeste functies op de website, het betaalde abonnement kost 59 dollar per jaar. Men kan dan participeren in een hoop privéclubs en evenementen die door Strava zijn georganiseerd. Bovendien kan men op de website zichzelf op een gedetailleerder niveau vergelijken met anderen. Zo kan iemand zichzelf vergelijken met iedereen in zijn gewichtsklasse of in een bepaalde leeftijdsklasse. Zo kan men als corpulente zestigplusser toch nog bovenaan in het klassement staan van andere zwaargebouwde zestigers, op bijvoorbeeld de Alpe d’Huez.

Lees verder

© 2012 - 2017 Pernambuco, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Strava, opvolger van de traditionele fietscomputer?Strava, opvolger van de traditionele fietscomputer?Steeds meer fietsers grijpen bij hun fietstraining terug op de smartphone. Niet om te bellen natuurlijk! Nee, voor Strav…
De beste apps voor het wielrennenDe beste apps voor het wielrennenEr zijn steeds betere apps beschikbaar voor het wielrennen. Deze apps houden niet alleen de locatie en de snelheid bij,…
Hardlopen met GPS informatie stimuleertHardlopen is een prima manier om af te vallen en om de conditie op te bouwen. Maar hoe krijg je jezelf zo ver dat je het…
Fietscomputer kopenMeten is weten! Met een fietscomputer op je fiets ben je direct op de hoogte van je huidige en gemiddelde snelheid, de a…
RunKeeper: de app voor sporten in de buitenlucht!Fit zijn is helemaal hip! Daarvoor moet je sporten en gezond eten. Je kunt ervoor kiezen om te gaan sporten in de sports…
Bronnen en referenties
  • http://www.strava.com/login
  • Afbeelding bron 1: Screenshot Strava
  • Afbeelding bron 2: Screenshot Strava

Reageer op het artikel "Wat is Strava en hoe werkt het?"

Reacties

Engelbertink, 19-10-2017 18:38 #64
Sinds ik de telefoon heb gebruikt in de auto als tomtom in Google maps, registreert de telefoon de juiste afgelegde kilometers niet meer, soms wel, meestal niet. Ik heb bij het phonehouse in Denekamp en de KPN in Oldenzaal de app opnieuw laten installeren, echter zonder resultaat.
Hebt u een oplossing?

Jan, 29-09-2017 20:22 #63
Ik heb het zelfde probleem als Dirk van Bruysel. Hoe los ik dit op?

Dirk van Bruysel, 27-09-2017 13:10 #62
Beste,
Sinds gisteren krijg ik op mijn smartphone steeds volgende mededeling:
"De Stravaserver is op een fout gestoten. Neem contact op met de klantenservice als dit probleem aanhoudt." Wat moet ik doen? NB Ik heb strava inmiddels al eens opnieuw geïnstalleerd maar zonder succes.

Nelleke, 11-09-2017 16:26 #61
Ik heb strava opnieuw geïnstalleerd op mijn samsung (android). Voorheen gaf
strava de km aan die ik had gelopen, nu wordt mijn tijd etc aangegeven in mi. Mijn vraag, hoe pas ik dit aan bij mijn instellingen?

Niek Gijsbers, 05-09-2017 19:44 #60
Gebruik Strava al geruime tijd met veel plezier! Via een kennis vernam ik dat je met de RELIVE.cc App je afgelegde afstand tevens in 3D-versie kunt bekijken. Dit lijkt me super; helaas tot nu toe is het mij niet gelukt. Gaarne wat tips hiervoor!
Bij voorbaat dank voor de reactie(s).

Peter Opstal, 05-09-2017 11:59 #59
Ik had een strava premium abonnement, maar heb dit account opgezegd maar desondanks wordt er elke maand € 7.99 van mijn rekening afgeschreven. Hoe kom ik hier van af?

Cor van der List, 22-08-2017 13:54 #58
De starttijd van mijn fietsactiviteit komen niet over een met de werkelijkheid tijd. Starttijd is +-2 uur vroeger. Is dit te corrigeren?

Kees, 21-08-2017 00:08 #57
L.s.,
Ik ga een nieuwe smartphone aanschaffen. Kan ik daarop strava weer installeren met behoud van gegevens?

Jean-Pierre, 19-07-2017 12:38 #56
Hoe kan ik een rit verwijderen, en ook deze van andere liefhebbers?

Jean-Pierre, 18-07-2017 16:22 #55

Marcel, 26-06-2017 11:26 #54
Ik heb per ongeluk mijn rit weer verwijderd (wilde alleen een foto weghalen), hoe kan ik deze weer terug halen?

D. G. Croes, 20-06-2017 07:10 #53
Hallo ik start met fietsen, en krijg alleen tijd / gemiddelde snelheid / aantal km te zien. ik wil graag actuele snelheid zien. volgens mij kon ik dit met mijn Samsung s5 wel. Heb nu een s7egde. Kan misschien ook zijn dat ik een gratis app heb?

Riekus Krans, 17-06-2017 23:15 #52
Hoe is en moet ik instelling van mijn Polar koppelen aan strava doen.
heeft goed gedaan ik hoefde alleen polar activeren en ging automatisch naar strava.
graag jullie raad. vr gr Riekus

Joost, 06-06-2017 10:27 #51
Ik heb per ongeluk mijn rit weer verwijdert (wilde alleen een foto weghalen), hoe kan ik deze weer terug halen?

Klaas Nekeman, 05-06-2017 15:39 #50
Als ik stop voor een brug gaat de tijd op strava door. Mijn teller stopt. Daarom geeft Strava een lagere gem snelheid. Hoe voorkom ik dat?

Sander Boeve, 05-06-2017 00:01 #49
Mijn tijden in segmenten komen niet altijd goed terug in de klassementen van een aantal groepjes waar ik in zit! Ik rij bijvoorbeeld een pr op een bepaald segment. Dan wordt deze vervolgens niet gesynchroniseerd. Wat moet ik daar aan doen?

Kina Bos, 01-06-2017 17:49 #48
Ik heb sinds een paar maanden een S7 en Strava werkt niet of registreert een paar km. Hoe kan dat? (DE S5 deed het wel goed)
Gr. Kina

Jos Steins, 31-05-2017 14:06 #47
Hoe kan ik Strava instellen dat wanneer ik stop dat de meting dan ook automatisch stop.
Sorry ik weet niet waar ik moet zoeken.

Alvast bedankt…

Jack, 08-05-2017 20:38 #46
Krijg de melding in de Strava app autorisatiefout. Met de opmerking afmelden daarna aanmelden. Dit werkt helaas niet. Kan nu niks meer bekijken en uploaden in de app. Hoe dit op te lossen?

Vanessa, 08-05-2017 13:28 #45
Hoe kan ik de klantenservice bereiken?
Niks op mijn Strava doet het en ik dien contact met hen op te nemen.

Gerhard, 02-05-2017 14:21 #44
Hallo
Ik had een reactie geplaatst mbt het niet kunnen posten van foto's, inmiddels een update gehad van Strava, en het werkt weer als vanouds--- dus perfect.

Hartelijk dank.
Groeten Gerhard

Gerhard, 01-05-2017 16:40 #43
Strava deed alles goed tot gisteren, ik kan sinds 30 April geen foto's meer toevoegen, bij foto's toevoegen krijg ik het bericht Strava is gestopt. wat heb ik misschien niet goed gedaan.
Dit geldt voor de telefoon en tablet.
Groet Gerhard.

Charles Burggraaf, 25-04-2017 16:42 #42
Ik wil mijn email adres veranderen in Strava maar het gaat niet.

Hendrickx Dominique, 07-04-2017 10:20 #41
Hoe kan ik alleen de fietsroute afdrukken zonder de rest van de pagina?
Groetjes Dominique

Ada, 01-04-2017 22:08 #40
Hoe verbind ik mijn fitbit met Strava?

Groetjes Ada

Silvia Goldenbeld-Steijn, 12-03-2017 10:41 #39
Vanmorgen heb ik gerend en strava aangezet. De activiteit is opgenomen, maar die heb ik per ongeluk verwijderd. Kan ik deze activiteit alsnog terugzetten en hoe?
Groetjes Silvia

Mevr Bluemink, 28-02-2017 21:57 #38
Ik heb gisteren op mijn iphone de app geinstalleerd van Strava. In de plus had ik gelezen dat het gratis was, maar tot mijn ontsteltenis zag ik dat ik na 30 dagen geld moet betalen. Ik heb de apps verwijderd, maar ik wil geen lidmaatschap met Strava. Hoe kan ik het lidmaatschap ongedaan maken?
Vriendelijke groet,
H.Bluemink

Rob Knippenberg, 22-02-2017 18:30 #37
Ik heb mij per ongeluk afgemeld op strava. Hoe kan ik mijn account terug activeren? Dank voor de tips.

Henk van Duinkerken, 25-01-2017 21:58 #36
Ik heb zaterdag en mooie tocht gefietst maar ben vergeten strava aan te zetten. Kan ik niet van een andere renner die er bij was de rit op mijn strava kopiëren? Reactie infoteur, 28-01-2017
Ja, dat kan. Die renner kan op zijn pc/laptop het bij de rit behorende GPX-file downloaden en naar jou sturen. Jij uploadt het dan weer op je eigen Strava-account.
De file downloaden kan door naar de rit op strava te gaan. Links op het Engelse sleutel knopje te drukken en te kiezen voor GPX exporteren.

Succes

Schamp Jacky, 20-12-2016 20:50 #35
Ik start STRAVA op, ga naar "overzicht" en druk op "activiteit opnemen"dan verschijnt er een kaart waarop staat "GPS wordt opgehaald" met onderaan de startknop, ik druk op de startknop en de teller begin te werken, ook 10 sec. ik start mijn rit en als deze gedaan stop ik het opnemen, maar soms gebeurt er niets of is de rit maar voor de helft opgenomen en andere keren lukt het wel, hoe komt dat. Iemand een antwoord?

Johan Bos, 24-10-2016 21:36 #34
Sinds 2 weken zelfde probleem als Lenie en Kurt. Strava springt na 10 seconden in automatisch pauzeren stand? Begrijp dat spaarstand (?) daar invloed op heeft. Ik heb een iPhone 6 iemand enig idee hoe ik dit kan repareren? Reactie infoteur, 04-11-2016
Beste Johan Bos,
Helaas heb ik geen oplossing. Bij mij schiet hij alleen in pause-stand wanneer de telefoon batterij-sparen overgaat. daarom zet ik de optie batterij-sparen uit tijdens het sporten.
Groet Pernambuco

Rob, 13-10-2016 17:21 #33
Real time snelheid tijdens het fietsen, zoals al eerder gevraagd, kan dat? In plaats van gemiddelde snelheid? Reactie infoteur, 04-11-2016
Beste Rob,
Ik heb de functie zelf nog niet gevonden.
Groet Pernambuco

Martin, 11-10-2016 23:17 #32
Heb per ongeluk dubbel account aangemaakt met 2 verschillende mailadressen, heb dus ook activiteiten op beide staan, hoe kan ik dit weer samenvoegen?

Kurt, 04-10-2016 22:10 #31
Mijn probleem is opgelost. Heb een Samsung Galaxy S5 neo. Spaarstand afzetten en Strava werkt terug. Allez bij mij toch.

Kurt, 28-09-2016 11:46 #30
Heb hetzelfde probleem als Lenie. 3 weken geleden begonnen in Frankrijk. Stopt na ongeveer 10 seconden met registreren. Strava er al eens afgesmeten en terug erop en niks gekort. Heb een Samsung Galaxy S5 neo. Iemand een oplossing?

Jwb, 24-07-2016 13:04 #29
Soms vergeet ik wel eens bij de start Strava aan te zetten, bij de rust dan wel. Via flybys kun je toch mooi zien wie met jou de route heeft gereden. Is het mogelijk om van andere leden van de club de route toch naar 'jouw' strava te updaten?

F., 09-07-2016 11:48 #28
Na het lopen van een ronde en ik op de 'finish-knop' gedrukt heb komt er een melding in beeld;
'Nog niet in beweging?
Strava heeft een langere activiteit nodig om te uploaden en analyseren.
Ga verder of begin opnieuw.'
Vervolgens kan ik mijn activiteit alleen verwijderen of hervatten.
De tijd dat ik gelopen heb geeft de app wel weer maar niet de kilometers.

Lenie, 29-06-2016 23:34 #27
Strava heeft altijd goed gewerkt maar na een update, op mijn samsung S5 neo, werk hij niet meer. Vorige week een update van Strava gehad, maar nog steeds niets. Als ik een activiteit wil opnemen dan stopt strava na 10 sec, ik krijg dan de mededeling automatisch gepauzeerd. Wat kan dit zijn en wat kan ik doen?

Herman Deveneijns, 27-06-2016 00:20 #26
Heb Strava app op iphone 4 geïnstalleerd en sinds korte tijd in gebruik. Plotseling zijn alle gegevens, volgers en volgenden, gereden routes etc van mij en anderen verdwenen. Reden is mij onbekend. Op de Stravaweb is nog alles zichtbaar. Hoe kan ik alles van de website tegen loaden in mijn Strava app op de iphone?

Hartelijk dank voor uw antwoord.

Piet, 01-06-2016 20:20 #25
Kun je een activiteit opnieuw uploaden nadat deze al zichtbaar staat in de lijst?

Vanessa, 14-05-2016 19:04 #24
Hallo

Ik wil mijn rit op FB plaatsen, strava bevestigd dat het succesvol geplaatst is, echter ik zie dat dit plaatsen niet gelukt is.

Hoop dat u mij kunt helpen.
Vriendelijke groeten

Bernie, 04-04-2016 13:49 #23
Hallo.
Strava heeft altijd goed gewerkt… maar nu heb ik problemen. Is er iemand waar ik mee in contact kan komen om mijn probleem uit te leggen… en hoe dit opgelost kan worden?
m.v.g Bernie

Pieter, 10-03-2016 10:58 #22
Mijn vraag: Als ik een eind gelopen heb en de opname stop zet, hoe kan ik dan de gegevens verwijderen? Zodat bij een volgende wandeltocht weer bij 0 (nul) kan beginnen.

Groetend en in afwachting van reactie,
Pieter Reactie infoteur, 11-03-2016
Beste Pieter,

Ik hoop dat ik uw vraag goed begrijp. Wanneer u een activiteit heeft ondernomen en de activiteit hebt beëindigd door het finishvlaggetje in te drukken, dan is de activiteit definitief beëindigd. Hij staat dan in uw lijst met activiteiten.
Wanneer u op de app onder het kopje overzicht kijkt, dan is de bovenste keuzeoptie "activiteit opnemen". Wanneer u deze keuze selecteert dan ziet u een ronde knop in beeld. Die knop start de nieuwe activiteitsopname weer vanaf 0.
Wanneer u een oude activiteit wilt verwijderen, ga dan op de app naar het tabblad "ik" en tik dan de activiteit aan die u wilt verwijderen. Door de drie puntjes rechtsboven in beeld aan te tikken krijgt u de optie "activiteit wissen". Hiermee wist u de activiteit.

Hopelijk was dit voldoende antwoord op uw vraag?

Vriendelijke groet Pernambuco

Els, 05-03-2016 17:57 #21
Beste
ik had 2 foto's van instagram op strava gezet. deze stonden mooi in mijn profiel. nu heb ik vorige week 1 foto weg gedaan en nu staat mijn eerste foto er ook niet meer op. als ik naar mijn activiteit ga kijken staat die ene foto er nog op maar er staat ONKOPPELT VAN STRAVa bij. deze wil ik terug koppelen. hoe moet ik dat doen? Reactie infoteur, 07-03-2016
Beste Els,

Helaas kan ik je hiermee niet helpen. Ik heb zelf ook vaak problemen om koppelingen te maken.

Hopelijk kan iemand anders je met dit probleem helpen.

Hans, 03-12-2015 11:54 #20
Als ik een activiteit in Strava wil starten krijg ik de volgende melding:
Strava kan je activiteit niet volgen als de achtergrondprocessen zijn uitgeschakeld
Hoe kan ik dat oplossen? Reactie infoteur, 18-12-2015
Het kan zijn dat dit een mededeling is van de batterijspaarstand van de telefoon. Is de accu bijna leeg? Andere mogelijkheid is misschien dat de GPS is uitgeschakeld. Ik ben dit probleem zelf nog nooit tegengekomen.

Kees Kroon, 19-09-2015 19:23 #19
Wat doe ik fout?
De laatste 4 ritten is het mij niet gelukt om te zien welke rit ik heb gereden. Zodra ik van huis ga zet ik eerst GPS aan en open Strava. Dan activiteit opnemen en op de play knop gedrukt. Echter na 10 sec. stopt de tijd.
Start ik echter zodra ik fiets dan geeft dit hetzelfde effect. De smarthone heb ik mijn shirt dus zie ook niets.
Al met al erg frusterend vooral als je denkt weer de nodige pr's te hebben getrapt.
Overigens het is ook al een keer of 8 wel goed gegaan.
Wie weet raad?

gr. Kees

John van Gool, 08-09-2015 15:40 #18
Wanneer ik mijn gereden rit exporteer van mijn rox 10 fiietscomputer naar strava via( delen) en hem dan vervolgens
importeer van strava naar mijn tacx genius om de rit thuis na te rijden geeft hij als ik b.v. 40 km gereden heb 400 km aan.
Wat doe ik daar fout aan? En dat is best lastig want de beelden werken dan ook vertraagd na een uur fietsen heb ik ongeveer 7 kilometer afgelegd bij een snelheid van ongeveer 28 km per uur.
Mvg John van Gool

Henk, 24-08-2015 22:00 #17
Kan ik bij thuiskomst de rit een eigen naam geven?

Peter, 31-07-2015 11:50 #16
Ik gebruik Strava reeds een jaar, en sinds vorige maand heb ik een nieuwe smartphone (Acer Jade Z)- android 4.4.4. Opnieuw de Strava App gedownload op mijn telefoon, en sindsdien slaag ik er niet meer in om mijn ritten te registreren met het juiste start-uur. Mijn telefoon bevindt zich in de juiste tijdzone, toont de juiste tijd (bvb. 09:00), maar wanneer ik een activiteit upload, staat op Strava dat ik gestart ben om 08:00. Aangezien ik op mijn Strava profile niets gewijzigd heb, en het probleem pas voorkomt sinds mijn nieuwe telefoon, moet ik het daar gaan zoeken. Kan iemand mij adviseren hoe dit op te lossen?

Patricia, 26-06-2015 14:32 #15
Ik heb per ongeluk een dubbel account aangemaakt met een verschillend e-mail adres. Dit blijkt problemen te geven. Helaas 1,5 week geleden een bericht gestuurd naar Strava maar geen reactie. Herinneringsmail gestuurd, helaas ook geen reactie.

Ik had zelf een idee om 1 account te verwijderen, maar ik krijg dit niet voor elkaar. Wie weet hoe ik dit kan doen?

Gr. Patricia

Eveline, 29-05-2015 19:27 #14
Ik heb twee keren fietsen ipv lopen ingevoerd kan ik dat nog wijzigen?

Rene, 27-05-2015 12:58 #13
Ik heb geen data verbinding op mijn mobiel. Dat was nooit een probleem, je start Strava op en thuis synchroniseer je. Nu moet ik opeens sinds kort eerst inloggen voordat ik kan beginnen met opnemen!? Ik weiger geld uit te geven aan een databundel, wat zijn dit voor praktijken van Strava.
Eerst de mogelijkheid bieden en daarna afkappen? Jammer maar ik maak wel een foto van mijn km teller!

Paul, 21-05-2015 22:45 #12
Als ik na het fietsen de rit op "bewaar " druk, plaats strava deze automatisch op op mijn Facebook pagina. Ik zie wel dat je kan delen via FB maar ik wil dit graag zelf bepalen wanneer ik dit deel en nu gaat dat niet omdat het automatisch gaat. Wat moet ik doen om het zelf te bepalen?

BVD Paul

Elisa, 10-05-2015 21:32 #11
Ik heb voor de tweede keer strava opnieuw op mijn telefoon gezet, maar wederom worden de gegevens niet goed gesynchroniseerd. Degene die me volgen kunnen mijn prestaties zien, ik kan ook zien dat ik QOMmetjes heb gehaald, maar het wordt niet goed geregistreerd in de prestatielijsten. Ik sta er niet eens tussen, terwijl ik op nr. 1 zou moeten staan. Daar heb je QOM voor. Dat is zo leuk aan de competitie die Strava heeft ingebouwd. Hoe kan dit?

Jan van Dijken, 12-04-2015 17:03 #10
Is mijn Nokia Lumia ook geschikt voor strava?
Met mijn oude iPhone ging het prima maar met de Nokia lukt het niet

Harry van den Berg, 21-11-2014 19:03 #9
Ik heb strava app staan op mijn apple iphone 5S met de laatste softwaer update IOS 8.1.1 na een rit wou ik deze plaatsen op strava maar dat lukte niet omdat deze niet wou synchroniseren daarom de app verwijderd en de app teruggeplaatst maar deze geeft een registratie fout aan
als ik via mijn facebook gebruik wil maken van strava ik hoop dat jullie een oplossing voor dit probleem weten
vriendelijke groet
Harry van den Berg

Bart Leerling, 21-11-2014 12:36 #8
Een korte vraag: hoe zorg ik ervoor dat mijn scherm niet 'op zwart' gaat als ik ga fietsen? Voor andere apps blijft mijn telefoon gewoon mijn hartslag en snelheid tonen als ik fiets en verder niet aan mijn scherm kom. Ik heb een heel gewone iPhone 5c.

Johan Kroon, 16-10-2014 17:47 #7
Strava is idd erg leuk, maar je moet niet b.v.pech hebben met je telefoon of een nieuwe telefoon.Dan ben je alles weer kwijt
wat je daarvoor heb opgebouwd v.w.b.mensen die jou volgen en mensen die je zelf volgt heel vervelend.Mail naar klantenservice haalt ook niet veel uit, kortom je kan gewoon weer opnieuw beginnen.

Gr Johan Reactie infoteur, 16-10-2014
Beste Johan,

In principe moet je er voor zorgen dat je al je ritten upload naar de site. Dan staan de ritten gewoon op de servers bij Strava veilig opgeborgen. Wanneer je je ritten op de telefoon laat staan, dan ben je ze in principe kwijt wanneer je je telefoon verliest, Ook kan je jezelf dan niet vergelijken met andere op de trajecten.
Hopelijk heb ik je probleem goed begrepen?
Veel succes en plezier met Strava. Hopelijk brengt het je in de toekomst meer plezier.

Groet Pernambuco

Hans, 23-07-2014 10:09 #6
Leuk artikel maar…
Ik lees overal dat STRAVA je rit via GPS vast legt. Mooi maar daarvoor kan je uit diverse applicaties kiezen. Het mooie is dat je een route op je PC kunt 'ontwerpen' en deze direct op je (Androïd) smartphone kunt zien. Vraag wordt: Hoe kan ik deze route nu gaan rijden?
Als ik deze route op mijn smartphone via: Overzicht, Routes opzoek en deze selecteer met: Route gebruiken verschijnt de route op het scherm en ik kan alleen aangeven: Opnemen.
Ik wil niet opnemen ik wil de route volgen. Vaak is het zo licht dat je het scherm niet goed kunt aflezen. Ik zou verwachten dat er een navigatiestem zo iets als: Bij volgende kruising links, oid. aangeeft:
Vind wel info dat je je route moet uit printen (!), kan toch niet de methode zijn.
Kan iemand aangeven of er idd gesproken woord mogelijk is?

Johan, 21-07-2014 10:58 #5
Goede morgen,

Ik wil mij afmelden bij strava hoe moet ik dat doen? Reactie infoteur, 08-09-2014
Hallo Johan,

Dat kan via deze link.
https://www.strava.com/settings/privacy

Bart, 03-07-2014 23:36 #4
Per ongeluk "lopen" ingevoerd ipv fietsen, valt dat nog te wijzigen?

Dario, 07-06-2014 14:42 #3
Sinds deze week zegt dat hij korte tijden bv het fietsen naar mijn werk binnen de 35 minuten niet meer opslaat. Krijg de optie als ik op finish druk om te verwijderen. Of door te fietsen. Hoop dat iemand me iets meer hier over kan vertellen. Alvast bedankt hiervoor
Groeten Dario

Arjan van 't Zelfde, 01-10-2013 12:54 #2
Hallo,

Mijn vraag is of het ook mogelijk is dat op de strava-app realtime mijn snelheid wordt weergegeven. Ik zie nu alleen gemiddelde snelheid. Ik heb mijn iPhone in een houder op mijn stuur en zou het makkelijk en fijn vinden om ook zo een snelheidsmeter bij de hand te hebben. Strava moet dat registreren, want achteraf kun je ook je snelheid zien.

Of moet ik daar weer een andere app voor hebben?

Groet, Arjan

A. Reurink, 07-01-2013 16:07 #1
Hallo,
mijn vraag is of ik strada ook op mijn nokia 900 kan zetten?

bvd aljen Reactie infoteur, 08-01-2013
Hallo,

Helaas kan dat niet. Strava heeft de app nog niet ontwikkeld voor het Windows Mobile besturingssysteem. Ze hebben ook geen plannen om dit in de nabije toekomst te doen. Jammer, maar ik heb een alternatieve oplossing voor je. Je kan je tracks ook bijhouden met de Endomondo en Sports Tracker app. Vervolgens kan je op de website van deze apps als je een gereden route ziet, kiezen voor "download gpx file". Een gpx file is een generieke manier om gps coordinaten op te slaan in een document. Op de Strava site kan je vervolgens weer dit gpx file uploaden en dan heb je op die manier toch je routes ingevoerd en kan je jezelf vergelijken met anderen.
Ik heb op deze manier mijn met Runkeeper vastgelegde routes achteraf in Strava upgeload, zodat ze toch in mijn Strava lijst staan. Dit kan dus met iedere app die de functie heeft om gpx files te exporteren. Overigens is Runkeeper niet beschikbaar voor jou telefoon.

Infoteur: Pernambuco
Laatste update: 21-10-2015
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Reacties: 64
Schrijf mee!