InfoNu.nl > Pc en Internet > Download > Hoe zet ik mijn DVD film om naar een AVI bestand?

Hoe zet ik mijn DVD film om naar een AVI bestand?

AVI video bestanden bied vele voordelen, deze zijn verkleinde versies van een dvd formaat waar we het minimum van kwaliteitsverlies combineren met een grotere opslagcapaciteit. De meeste divx films vinden we dan ook tussen de 600 en de 1300 megabite. In dit artikel komen we meer te weten hoe we gratis een aangekochte dvd film kunnen omzetten naar een AVI bestand en zo een back-up van onze films kunnen maken.
Het systeem is heus niet zo moeilijk, met een paar basis bewerkingen kunnen we dvd bestanden omzetten naar AVI zonder heel veel van de kwaliteit te verliezen. Daarom is het belangrijk de juiste stappen te volgen voor deze procedure tot een goed einde te brengen.

Stap 1: DVD Shrink

Download Auto GK op uw pc, dit is een gratis softwareprogramma waar we de dvd mee gaan inlezen en opslaan op de computer. Installeer deze op uw pc en we zijn klaar voor te starten.

  1. Open de dvd rom van uw computer en plaats de dvd dat we willen back-uppen naar AVI
  2. Open het programma dvd Shrink en als eerst gaan we een paar instellingen aanpassen. Ga bovenaan naar EDIT en dan naar preferences. Ga dan naar output files en schakel "split VOB files" uit door het vinkje weg te doen. En druk op toets ok.
  3. Druk links bovenaan op open disk, selecteer uw dvd film en laat de dvd inlezen.
  4. Als deze klaar is na enkele minuten gaan we bovenaan naar "re-outhor" In het midden van ons programma zien we dan "Main movie" Dit kunnen een paar bestanden zijn. Selecteer de film (dat is meestal het grootste betand) en dubbelklik dat deze links in de kolom ernaast verschijnt. Dit betand gaan we later omzetten naar een AVI betand. Het is dan ook niet nodig dat we voorstukken van de film of reclame gaan back-uppen. Om plaats te besparen.
  5. Eens we dit gedaan hebben klikken we bovenaan op "Back-up". Selecteer "Hard disk folder" om deze op onze computer te zetten en selecteer ook een locatie waar de film moet komen te staan. Bevestig en dan moeten we wachten. Dit proces zal even duren. De dvd word dan ook gekopieerd naar de harde schijf.
  6. Als deze klaar is zullen we een kader op ons scherm zien dat het proces succesvol is beëindigd. Sluit dan DVD Shrink. Nu hebben we een VOB bestand gemaakt van de dvd film. Maar we hebben deze nog niet omgezet naar een AVI bestand.

Stap 2: Auto GK

Download het gratis programma . Installeer deze software en we beginnen aan deel 2 van de film.

  1. Open Auto GK en dan zien we bovenaan een paar zaken die belangrijk zijn alvorens een AVI bestand te maken. Het programma vraagt of we de locatie geven van het dvd (VOB) bestand waarvan we een back-up hebben gemaakt. En selecteer daaronder de locatie waar het AVI bestand zou moeten komen. Creëer eventueel een nieuwe map met de naam van de film.
  2. Selecteer dan daaronder welk audio bestand we willen gebruiken en dan nog iets daaronder in welke grote we dit bestand willen afleveren. Standaard is dit voor gewone film van 1,5 uur 700 MB. Heeft u een grotere film van bijvoorbeeld 2 uur, selecteer dan een hogere instelling van bijvoorbeeld 1,3 GB.
  3. Klik dan daaronder rechts op de toets "add job" Nu hebben we deze volledige wijze ingesteld die daarna het programma zal uitvoeren.
  4. Druk daarna op "Start" en het proces van omzetten naar een AVI bestand kan starten. Dit kan afhankelijk van uw computer snel of traag gaan. Wacht af tot er een melding komt op het scherm.

Ondertitel toevoegen

Men kan ook met Auto GK een ondertitel "inbakken". Zoek de juiste ondertitel die synchroon loopt met uw AVI bestand en plaats deze bij de rubriek subtitels.

Wat ook mogelijk is, is het ondertitel bestandje (meestal een SRT bestand) onder dezelfde naam toevoegen in het mapje van uw AVI video. Door dit dezelfde naam te gaven als de film gaat de ondertitel automatsch mee op uw beeld verschijnen, dit kan uw ook zien met de player van Divx, of via een multimedia harde schijf aan uw televisie toestel. Vele van deze ondertitels zijn gratis te downloaden via www.ondertitel.com
© 2011 - 2017 Infotrader, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Download HD movies en speel ze af op je mediaspelerInmiddels zijn er veel mensen die een mediaplayer in huis hebben en spelen dan ook regelmatig hun films hier op af. Vaak…
DivX video codecDivX video codecDivX codec is een product afkomstig van het bedrijf DivX, Inc. dat gesticht werd door Jerome Rota en Jordan Greenhall. E…
FLV omzetten naar videoTegenwoordig worden er dagelijks miljoenen flv-filmpjes (flash filmpjes) via websites bekeken. U heeft vast wel eens geh…
DVD Shrink, een backup van uw dvd makenDVD Shrink, een backup van uw dvd makenDVD blijven altijd gevoelig voor krassen, daar kunt u niet omheen. Maar wat nou als er krassen komen op uw favoriete dvd…
Hoe video of films afspelen op iPad, iPhone of iPod Touch?Iedereen weet dat een iPad ideaal is om onderweg video en films af te spelen. Echter, speelt een Apple iPad slechts enke…

Reageer op het artikel "Hoe zet ik mijn DVD film om naar een AVI bestand?"

Infoteur: Infotrader
Gepubliceerd: 16-05-2011
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Download
Schrijf mee!