Een hotel boeken via Booking.com

Een hotel boeken via Booking.com Booking.com is een website waar je terecht kunt voor het maken van reserveringen voor hotels. Het bedrijf richt zich enkel op hotels en niet op vluchten en dergelijke. Op deze website kun je terecht voor hotels over de gehele wereld.

De website Booking.com

Op de beginpagina van Booking.com heb je de mogelijkheid om een bestemming te kiezen en de dag van aankomst en van vertrek. Op deze manier kun je gelijk beginnen met zoeken. Op de eerste pagina heb je ook een klein overzicht van hotels van enkele bestemmingen als Parijs en de Amsterdam. Daarnaast vindt je hier ook een gedeelte met ‘Top selecties’, enkele door Booking.com geselecteerde bestemmingen. Op deze beginpagina vindt je ook verdere informatie over het bedrijf Booking.com.

Het kiezen van een hotel

Op het moment dat je je bestemming hebt doorgegeven op de begin pagina met daarbij je aankomst en vertrekdag wordt je doorverwezen naar de tweede pagina. Op de tweede pagina tref je een overzicht aan van alle hotels in de omgeving van de gekozen bestemming. Op deze pagina kun je ook de zoekopdracht verfijnen als het aantal sterren van het hotel, de faciliteiten, omgeving en andere zaken. Je kunt hier ook de hotels sorteren op basis van aantal sterren, populariteit, prijs en best beoordeeld door bezoekers.

Per hotel krijg je een kort overzicht aan informatie als de naam van het hotel en een kleine foto met daarbij het aantal sterren en de score die eerdere bezoekers aan het hotel hebben gegeven. Het adres van het hotel staat vermeldt en daarbij met een link die leidt naar een map van de omgeving met daarbij de locatie van het hotel. Als laatste worden enkele kamers met de prijzen weer gegeven. Wanneer het hotel bevalt kun je door klikken en vervolgens kom je op de pagina van het hotel met alle informatie en tevens meer foto’s. Op deze pagina kun je ook het hotel reserveren.

Het reserveren van een hotel

Wanneer je de keuze hebt gemaakt kun je aangeven hoeveel kamers je wilt reserveren. Vervolgens wordt je door gewezen om al je gegevens op te geven en hier vind je ook een link naar de reservering voorwaarden met onder andere de annulering voorwaarden. Indien je akkoord gaat dien je je credit card gegevens in te vullen. Verschillende credit cards worden geaccepteerd en er worden geen verdere kosten in rekening gebracht. In meeste gevallen betaal je pas bj het hotel en wordt de credit card alleen maar gebruikt als een soort verzekering van de boeking.

Na betaling en bevestiging krijg je een e-mal met daarbij nogmaals alle gegevens van de reservering.

Klantenservice

Op de pagina van de klantenservice is informatie te vinden over hoe je contact kunt opnemen met booking.com. Je hebt de mogelijkheid om een e-mail te sturen en telefonisch contact op te nemen. Ook vindt je hier het telefoonnummer om een reservering te maken. Je hebt ook een gedeelte van de meest gestelde vragen.

Laagste prijs garantie

Booking.com heeft een laagste prijs garantie. Wanneer je dezelfde hotelkamer tegen dezelfde voorwaarden ergens anders vindt, kun je contact opnemen met Booking.com en dan bieden zij hetzelfde tarief aan.

Na verblijf

Na het verblijf in het hotel dat eerder gekozen is via de website booking.com krijg je een e-mail met de vraag of je je verblijf naar wens was en of je je verblijf wilt beoordelen. Deze beoordeling zal vervolgens worden weergegeven op de site om andere bezoekers te helpen.
© 2011 - 2020 Misterlak, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De Dominicaanse Republiek: tips voor elke vakantiegangerDe Dominicaanse Republiek: tips voor elke vakantiegangerDe Dominicaanse Republiek is een prachtige bestemming voor een zonvakantie. Het hele jaar door kan men hier genieten van…
Goedkoop in een hotel overnachten in het buitenlandGoedkoop in een hotel overnachten in het buitenlandDe meeste mensen willen op vakantie het maximale uit hun geld halen, en het liefst in een mooie hotelkamer overnachten a…
Hotelsites: hoe boek je de beste prijs en aanbieding?Hotelsites: hoe boek je de beste prijs en aanbieding?Een weekendje weg in een fijn hotel, in Nederland of iets erbuiten. Heerlijk! Alleen... je bent een dief van eigen porte…
Zakenreizen boeken: airmiles, service of een lage prijs?Zakenreizen boeken: airmiles, service of een lage prijs?U wilt een zakenreis boeken. Bij wie doet u dat? Hoe doen andere bedrijven uit het MKB dit? Onderzoek van een van de top…

Minecraft: het populaire spelMinecraft: het populaire spelMinecraft, het verslavende spel waarin iedereen volledige werelden kan aanmaken, heeft net de kaap van één miljoen verko…
Leuke websites voor baby's, peuters en kleutersJonge kinderen, zoals baby's, peuters en kleuters, vinden de computer (of laptop) vaak al erg interessant. Toch zijn de…

Reageer op het artikel "Een hotel boeken via Booking.com"

Reacties

G. Weijers, 04-08-2014 11:45 #4
Goede morgen
is het mogelijk bij jullie als je al in januari geboekt hebt voor 2 kamers in juli, die vrijdags sávonds door het hotel om 22.15 via de mail als overboekt wordt doorgegeven?
zogenaamt dat er storing was in januari.Ik vind het een slechte zaak, als ik niet toevallig mijn mail gekeken had dan had ik zaterdags voor jan l. daar gestaan om in te checken
er was een alternatief 30 km verder aangeboden maar ik was zo kwaad dat ik geannulleerd heb
een slechte zaak.
groeten Fam.Weijers

Geert Mannaert, 17-02-2013 19:52 #3
Hallo beste,

Ik zou graag een vakantie van twee weken boeken op Corsica, maar weliswaar een week in hotel X en een andere week in hotel Y. Behandel ik dit als twee volledig aparte boekingen of is een combinatie mogelijk?
Ik zie nergens een verwijzing naar een vliegtuigmaatschappij. Moet ik daar apart voor zorgen?

Met vriendelijke groeten

Geert

Wil, 14-05-2012 08:50 #2
Ik heb een hotel geboekt. Kan ik in het hotel contant betalen? Reactie infoteur, 19-05-2012
Beste Wil,

Je kunt het beste contact opnemen met het hotel voor deze vraag. Het kan namelijk per hotel verschillen of je wel of niet kunt betalen met contact geld.

C. Fokker, 11-01-2012 15:27 #1
Ik zou graag een weekend willen boeken voor 5 personen in een hotel in maastricht in de periode september maar uiteindelijk moet je creditcard invullen en die heb ik niet.
Is het mogelijk om dit evt. telefonisch te doen of zonder creditcard nummer.
Ik zou graag zo spoedig mogelijk een antwoord willen zodat ik kan reserveren. b.v.d.
Met vriendelijke groeten,

Clara Fokker Reactie infoteur, 27-01-2012
Beste Clara,

Helaas is het bij Booking.com niet mogelijk om zonder een Creditcard een boeking te doen.

Mvg

Infoteur: Misterlak
Laatste update: 13-03-2011
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Reacties: 4
Schrijf mee!