InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Bokt.nl - Het grootste paardenforum van Belgie en Nederland?

Bokt.nl - Het grootste paardenforum van Belgie en Nederland?

Bokt.nl - Het grootste paardenforum van Belgie en Nederland? Bokt.nl, een website die heel wat paardenliefhebbers in Nederland en België bekend in de oren klinkt. Vaak hoor je over bokt en bokkers, maar wat is Bokt? Bokt.nl is waarschijnlijk het grootste paardgerelateerde forum van de lage landen. Het werd in januari 2001 opgericht en vierde zonet zijn 10jarig jubileum.

De groei van Bokt

Bokt begon op 9 januari 2001 als een kleinschalig forum over paarden en paardensport. Een team van 3 leden zorgde voor het beheer en de moderatie. Al snel kende de website een enorme groei. Vandaag zijn er meer dan 1 miljoen berichten geplaatst, zijn er bijna 200.000 leden aangemeld en bestaat het forum uit 116 forumonderdelen. Het oorspronkelijke team van drie leden werd uitgebouwd en bestaat nu uit ongeveer 60 vrijwillige medewerkers.

Het Bokt Forum

Op bokt vind je werkelijk alle aspecten terug van de paardensport en de passie voor paarden, in discussievorm gegoten. Er zijn informatieve fora omtrent harnachement, rassen, diverse takken van de sport zoals dressuur, springen en western. Daarnaast is er ook ruimte voor amusement in de vorm van foto- en kletstopics.

Vanwege de grootte van het forum zijn er strenge regels omtrent taalgebruik, respect en verdraagzaamheid. Aan de hand van voorwaarden waaraan bepaalde topics moeten voldoen probeert men de kwaliteit van de onderwerpen te bewaren.

De Huiskamer

Een belangrijk onderdeel van Bokt is “De huiskamer”. Daarin zijn honderden subfora gemaakt van groepjes leden die zich om een of andere reden verbonden voelen. In deze topics houden zij een soort van slowchat, waarin ze hun dagelijkse activiteiten en belevenissen delen met andere “bokkers”.

Marktplaats

Bokt heeft ook een ruime online marktplaats waarin vanalles verhandeld kan worden, van paarden en pony’s tot ruitersportmateriaal, maar ook andere artikelen zoals boeken, gsm’s en kledij.

Bokt Wiki

Een ander groot onderdeel van Bokt is de wiki. De wiki is een soort van encyclopedie die allerhande paardgerelateerde onderwerpen beschrijft. Het doel van de wiki is om duidelijke en objectieve informatie te geven. In tegenstelling tot de discussiefora, wordt in de wiki enkel over feiten geschreven. Meningen, adviezen en opinies blijven voorbehouden voor de diverse forumonderdelen.

Nieuws

Op de nieuwspagina zijn dagelijks de meest recente “paardennieuwtjes” terug te vinden. Er wordt verslag uitgebracht over grote concours, over stamboekkeuringen en hengstenshows, maar ook over diverse bekende ruiters en hun paarden.

Horse Event

Bokt is intussen zo groot geworden dat de website bijna bij elke paardenliefhebber bekend is. Jaarlijks vindt in Deurne het grootste “Horse Event” plaats en Bokt is er zelfs in geslaagd op dit evenement een eigen “Bokt Lounge” te hebben, waar leden even kunnen inloggen op de site of andere leden kunnen ontmoeten.
Gerelateerde artikelen
Bokken bij paarden: tipsBokken bij paarden: tipsEr is geen enkel paard dat niet bokt, ieder heeft dat wel eens gedaan. Jonge paarden bokken meer dan oudere paarden. Dit…
Het FjordenpaardHet FjordenpaardHet Fjordenpaard. Een krachtig, robuust, maar toch niet al te groot paard. Met deze paarden word vooral recreatief gered…
Paardensport: CarrouselrijdenCarrouselrijden vind ik persoonlijk het mooiste onderdeel van de paardensport, omdat je het paard volledig in zijn waard…
Alexander NevzorovAlexander Nevzorov is een Russische paardentrainer die zich afzet tegen de gangbare vormen van met paarden omgaan. Hij h…
KNHS; de bond voor iedere ruiterKNHS; de bond voor iedere ruiterDe Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie (KNHS) is één van de grootste sportbonden van Nederland. De bond ond…

Reageer op het artikel "Bokt.nl - Het grootste paardenforum van Belgie en Nederland?"

Infoteur: Juliedr
Laatste update: 13-02-2011
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!