Online kaartspelletjes spelen

Online kaartspelletjes spelen Zin in een kort kaartspelletje of een hele dag kaartplezier? Dan ben je bij deze sites aan het goede adres! In dit artikel diverse aanraders op online kaartgebied.

www.patiencespelen.nl

Op de website patiencespelen.nl kun je een kiezen uit een uitgebreid spellenassortiment. Het is een verzamelsite van verschillende spelaanbieders. Het aanbod varieert van het alom bekende Patience, het ‘pest’-spelletje Uno tot het oude spel Klaverjassen.

Het gebruik van www.patiencespelen.nl is gratis. De meer dan 40 spellen kun u zo vaak als u wilt spelen. Ook worden regelmatig nieuwe spellen toegevoegd voor extra uitdaging.

Kaartspellen

De meeste spellen zijn variaties op de oude, bekende spellen Patience en Solitaire. Spellen die vertaald geduld en alleen betekenen. Dat is ook precies het leuke aan de spellen. Je kunt je op deze website prima uren vermaken met variaties als Ace of Spades, TriPeaks, Speed en de ondertussen overbekende kaartspellen Blackjack en Poker.

De verschillende kaartspellen die gespeeld kunnen worden zijn zeer toegankelijk. Bij ieder spel worden in korte vorm de spelregels uitgelegd. Zo is het dus makkelijk eens een nieuw spelletje te proberen.

De site is een prima tussendoortje maar zeker ook materiaal voor een dagje hangen achter de computer. De spellen kunnen als tussendoortje los gespeeld worden maar bij verschillende spellen wordt de moeilijkheidsgraad ook hoger, waarmee een langere speeltijd bereikt kan worden.

Klaverjassen

Klaverjassen is een spel dat al jarenlang gespeeld wordt in cafés, clubgebouwen, thuis en op de camping. De wat jongere spelers zullen er wellicht niet zo bekend mee zijn, maar dat is op deze website geen probleem. Zowel de Amsterdamse als de Rotterdamse manier van Klaverjassen wordt duidelijk uitgelegd en is toegankelijk voor iedereen. Ook aan de Engelstalige spelers is gedacht. Zij kunnen de Engelstalige variant van het spel spelen.

Wanneer het spel gestart wordt kan de speler zelf aangeven welk kaartspel en achtergrondkleur hij wil gebruiken. Erg zijn aangezien er soms spellen zijn waar je na 10 minuten al niet meer naar kunt kijken of omdat je bijvoorbeeld gewend bent aan een soort kaartspel. Tevens kunnen er verschillende opties aan en uitgezet worden. Het automatisch roem tellen of het bestraffen van verzaken kan bijvoorbeeld naar keuze wel of niet gedaan worden. Zo kan het spel dus aangepast worden aan ieders eigen spelmanier.

Wat ook erg fijn is, is dat in tegenstelling tot sommige andere websites, je geen ‘echte’ partner nodig hebt op te Klaverjassen. Je speelt tegen drie computerspelers. Daardoor kun je als beginnende speler ook geen fouten maken met het seinen.

Fijne bijkomstigheid is ook dat de score meteen wordt bijgehouden. Zo kun je precies zien hoeveel punten je nog nodig hebt om te winnen en hoe de punten verdeeld zijn.
© 2009 - 2020 Dekonink, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • www.patiencespelen.nl

Reageer op het artikel "Online kaartspelletjes spelen"

Infoteur: Dekonink
Laatste update: Maart 2009
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!