InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Wat is een infoteur?

Wat is een infoteur?

Wat is een infoteur? Infoteurs schrijven artikelen op de site InfoNu.nl. Maar wat doet een infoteur nou precies. wat verdienen ze en waarover kan een infoteur schrijven? En wat houdt de naam eigenlijk in?

Wat doet een infoteur?

De naam infoteur is verzonnen door de oprichter van InfoNu. Het slaat op een persoon die informatie deelt. Als infoteur ben je lid van InfoNu en iedereen kan lid worden. Als je lid bent kun je artikelen schrijven over alles waarover je maar wil schrijven. Van adelaars tot zuiveringszout en van Onderdendam tot Bovenkarspel. Dat wil niet zeggen dat alles ook gepubliceerd wordt, artikelen moeten wel aan een aantal criteria voldoen. Als ze aan deze eisen voldoen zal de redactie ze publiceren.

Objectiviteit

Een artikel moet objectief zijn. Het doel van InfoNu is om informatie te delen en niet meningen. Daarom wordt elk artikel gekeurd op objectiviteit. Het moet daarom bestaan uit voldoende feiten en informatie waar de lezer wat aan heeft. In enkele rubrieken (zoals recensies en Mijn kijk op...) zijn meningen wel toegestaan.

Taalkwaliteit

Naast objectiviteit is de taalkwaliteit van een artikel een reden om het goed of af te keuren. Als de spelling en grammatica niet op orde zijn zal de redactie het artikel niet goedkeuren. Er zal gevraagd worden om de fouten uit het artikel te halen.

Verdient een infoteur geld?

Ja, infoteurs kunnen er voor kiezen om geld te verdienen met hun artikelen. Ze vragen dan Google AdSense aan. AdSense zorgt er dan voor dat er geschikte advertenties bij een artikel verschijnen. Zo kan een artikel over vakanties een advertentie krijgen met een reis naar een Turkse badplaats of een artikel over hypotheken een advertentie over een hypotheek. Een infoteur krijgt geld voor de advertenties.

Wat verdient een infoteur?

Een infoteur heeft geen vast salaris, de inkomsten zijn afhankelijk van een aantal variabelen.

Bezoekersaantal

In principe geldt dat als je meer bezoekers krijgt, je meer geld verdient. Dit komt omdat meer mensen de advertenties zien en bekijken. Om een hoog bezoekersaantal te krijgen zul je artikelen moeten schrijven die hoog ranken in Google. Als je artikel op pagina 1 staat in Google, kun je op meer bezoekers rekenen dan wanneer het op pagina 2 staat.

Onderwerp van het artikel

Sommige onderwerpen trekken meer adverteerders en duurder betaalde advertenties dan anderen. Wie schrijft over insecten kan minder geschikte en minder betaalde advertenties verwachten dan iemand die schrijft over hypotheken of afvallen. Anderzijds is het zo dat er minder concurrentie voor je artikel over insecten is dan voor artikelen over afvallen. Met insecten kun je waarschijnlijk hoger ranken in Google.

Infoteurpagina

Iedere infoteur heeft zijn eigen infoteurpagina. De verdiensten vanaf deze pagina gaan volledig naar de infoteur. Op de infoteurpagina kun je vertellen wie je bent, waarom je schrijft en je artikelen schematisch neerzetten. Zie hier voor een voorbeeld van een infoteurpagina.

Kan ik ook infoteur worden?

Jazeker, iedereen kan lid worden van InfoNu. Registeren is in een paar minuten voltooid.
© 2014 - 2018 Infoteuryannick, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
InfoNu.nl geeft mogelijkheden om (extra) geld te verdienenInfoNu.nl geeft mogelijkheden om (extra) geld te verdienenInfoNu is niet het eerste en enige initiatief op het gebied van het schrijven van teksten voor een website op internet.…
Geld verdienen met artikelen schrijvenGeld verdienen met artikelen schrijvenGeld verdienen met artikelen schrijven op internet is voor iedereen. Je kunt dit in de vorm van een weblog doen, maar ve…
Geld verdienen met online schrijvenGeld verdienen met online schrijvenTegenwoordig is het ontzettend populair: een zakcentje verdienen door wanneer u wilt te werken op het internet. Er worde…
Geld verdienen met InfonuEr zijn veel manieren om via internet geld te verdienen. Het één werkt beter dan het ander. Zelf heb ik al aan menig pro…
Geld verdienen met artikelen schrijven: de beste sitesGeld verdienen met artikelen schrijven: de beste sitesHet is mogelijk om veel geld te verdienen met het schrijven van artikelen. Jij schrijft over onderwerpen die jou interes…

Reageer op het artikel "Wat is een infoteur?"

Infoteur: Infoteuryannick
Laatste update: 10-10-2014
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!