InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Pas op met websites die producten veilen

Pas op met websites die producten veilen

Pas op met websites die producten veilen Websites waarop producten en diensten geveild worden doen het goed. Let op, sommige veilingsites hanteren een alternatieve manier om te veilen. De populairste veilingsites zijn websites als Vakantieveilingen.nl en Hotelkamerveiling.nl. Op deze websites kunt u proberen om tegen een bodemprijs bijvoorbeeld een vakantie, een hotelkamerovernachting of entreekaarten voor een attractiepark te kopen. Ook veilingsites waarop boedels uit faillissementen verkocht worden zijn populair. Er zijn nu ook een aantal veilingsites gericht op duurderde consumentengoederen zoals laptops, tablets, telefoons en televisie. Eén van de populairste sites is Productveiligen.com. Goedkoop kan ook duurkoop worden.

Hoe werkt Productveilingen.com?

Op deze veilingsite worden producten aangeboden vanaf een bodemprijs. Een macbook van Apple wordt bijvoorbeeld aangeboden voor 150, terwijl de winkelprijs 2.289 bedraagt. U kunt vervolgens punten gaan kopen waarmee u kunt bieden op het aangeboden product. Afhankelijk van het aantal punten dat u koop zijn de kosten per punt tussen de 0,62 en 0,50. Iedere keer als iemand op het product biedt wordt de koopsom met 0,01 verhoogd. De sluitingstijdstip wordt telkens verhoogd met 15 tot 30 seconden. Wie het laatste geboden heeft op het product, mag het bedrag kopen voor het sluitingsbedrag. U maakt dus kans om de macbook te kopen vanaf 150,01. Doordat andere geïnteresseerden ook bieden kunt u flink moeten investeren in punten.

U maakt dus kans op het product

Indien er meerdere geïnteresseerden tegen elkaar opgaan bieden, kunt u stuklopen op het aantal punten dat u moet gebruiken. Een veiling kan namelijk dagen duren. U weet vooraf niet hoeveel mensen gaan bieden op het product. Doordat de koopsom slechts met 0,01 stijgt per bod. Blijft het dagenlang interessant om te bieden op het product.

De veiling niet gewonnen? U kunt het product ook kopen

Bij ieder bod dat u plaatst, daalt de koopsom waar u het product voor kunt kopen met 0,50. De website zelf geeft aan dat er hierdoor geen verliezers zijn. Wat ze er niet bij vermelden is dat ze hoge winkelprijzen aanhouden. Het aangeboden product kunt u namelijk op het internet voor een lager bedrag kopen.

Doet u er verstandig aan om mee te bieden op producten?

Nee, over het algemeen gaat het u veel geld kosten zonder dat u een veiling gaat winnen. Met name op de dure producten wordt door vele geïnteresseerden op geboden. Er zijn bieders die goed op de hoogte zijn van strategieën die het beste gehanteerd kunnen worden. Hierdoor is het lastig om kans te maken op de duurdere producten. Daarnaast moet u er ook rekening mee houden dat het lang duurt voordat u het product thuisgestuurd krijgt.

Beter gewoon het product in de winkel kopen

Waar winnaars zijn, moeten ook verliezers zijn. De grote winnaars zullen de eigenaren van de veilingsites zijn. Zij hebben het systeem opgezet om een flinke winst te maken. Als deelnemer kunt u geluk hebben of u hebt pech. De beheerders van de websites verdienen eraan anders hadden ze de websites allang offline gezet. Hun verdiensten genereren zijn uit de deelnemers aan de veilingen. U kunt er beter voor kiezen om het product gewoon in de winkel of online te kopen. U kunt mee gaan bieden in de hoop op een voordeel, maar de meeste bieders zullen zinloos geld steken in het kopen van punten waarmee ze kunnen bieden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Productveilingen.com

Reageer op het artikel "Pas op met websites die producten veilen"

Infoteur: Esmee
Gepubliceerd: 03-10-2013
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!