InfoNu.nl > Pc en Internet > Tutorials > Ondertiteling onder film zetten

Ondertiteling onder film zetten

Ondertiteling onder film zetten Wil je weten hoe je eenvoudig en snel een ondertiteling onder een film kunt zetten? Hier lees waar je de ondertiteling kunt vinden en wat benodigd is om de ondertiteling aan de praat te krijgen. Met dit stappenplan heb je binnen de kortste keren de juiste ondertiteling onder jouw film geplakt.

Stappenplan: ondertiteling onder film zetten

  1. Downloaden van een film
  2. Ondertiteling programma installeren
  3. Downloaden van de juiste ondertiteling

Downloaden van een film

Voordat er nog sprake is van enige ondertiteling, zal er allereerst een film naar keuze moeten worden gedownload. Een manier om dit snel en eenvoudig te kunnen doen, is door het programma BitTorrent te gebruiken. Met dit programma kunnen films binnen gehaald worden via sites zoals ThePirateBay en IsoHunt. Als je een torrent programma hebt gedownload hoef je alleen maar naar bijvoorbeeld één van de laatste twee genoemde sites te gaan om de film naar keuze te downloaden.

FFDShow downloaden als ondertiteling programma

Om de ondertiteling te kunnen lezen op je computer is er een programma benodigd. Het gratis programma FFdshow kan hiervoor gebruikt worden. Via deze link kan het programma gratis gedownload worden. Sla het installatie bestand op --> klik op uitvoeren --> volg de installatieprocedure --> Tip: installeer geen enkel ander ondertiteling programma zoals SubVob tijdens de installatie, anders loop je het risico dat je straks de ondertiteling tweemaal ziet verschijnen. --> FFDShow wordt geïnstalleerd en is nu klaar voor gebruik. De volgende stap is om de ondertiteling functie van dit programma te activeren. Dit doe je door het programma te openen via via het start menu (in Windows) --> ‘ffdshow video decoder configuration’. Een andere mogelijkheid is om in de taakbalk (rechtsonderin het scherm) de 'video configuration' te openen. Dit is alleen mogelijk als je een film afspeelt (zoals de film die je gedownload hebt). Als FFDShow video configuratie geopend is ga je naar --> scroll naar beneden tot je de optie ‘Subtitles’ (ondertiteling) ziet --> Vink de optie 'Subtitles' aan.

Downloaden van de ondertiteling

Als laatste stap moet de correcte ondertiteling gedownload worden. Via verschillende sites zoals NLondertitels en Ondertitel kan er op de titel van de film gezocht worden. Volg de volgende stappen:
  1. Zoek de ondertiteling van de film via de zoekfunctie van de website --> klik op ‘download’ en sla het bestand op in de map waar de film die gedownload is ook staat. Tip: voor het openen heb je het gratis programma WinRar nodig.
  2. Hernoem de naam van het ondertiteling bestand als volgt volgens onderstaand voorbeeld. Voorbeeld: het ondertiteling bestand heet: 'Harry.Potter.Ned_DVD.srt'. Het film bestand heet: 'Harry Potter and the Chamber of Secrets.avi'
  3. Het is nu van belang dat het ondertiteling bestand dezelfde naam krijgt als het film bestand. Let op! De .srt extensie op het einde moet behouden blijven. Het bestand zou nu naar het volgende gewijzigd moeten worden: 'Harry Potter and the Chamber of Secrets.srt'

Speel de film af en de ondertiteling zou er nu onder moeten staan. Loopt de ondertiteling niet met de audio synchroon? Download dan een andere ondertiteling versie van de genoemde websites en begin opnieuw bij stap 3.

Loop je ergens tegenop of heb je vragen? Ik beantwoord ze graag hieronder
© 2009 - 2014 Enformatie, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
BSPlayer: Perfecte mediaspeler voor filmsBSPlayer: Perfecte mediaspeler voor filmsVeel mensen downloaden films op het internet. Helaas zijn er hier veel problemen mee. Het formaat wordt niet ondersteund…
Zelf ondertiteling makenZelf ondertiteling makenOf u nu een vakantievideo of een film met buitenlandse taal heeft, vaak is het handig om ondertitels onder een film te h…

Reageer op het artikel "Ondertiteling onder film zetten"

Reacties

Charelle, 18-04-2014 15:45 #83
Ik heb precies de stappen opgevolgd zoals bovenstaand. Heb het meerdere keren opnieuw geprobeerd, omdat het niet wilde lukken. En nog steeds staat er geen ondertiteling onder de films waar ik het mee geprobeerd heb. Ik snap niet wat ik fout doe, alles zoals bovenstaand heb ik opgevolgd!

Roelie, 15-12-2013 22:22 #82
Downloaden van films met daarbij behorende ondertiteling dat gaat goed. Ook het toevoegen van de ondertiteling in de map en laten draaien. Film speelt perfect af op de pc met behulp van de mediaplayer. Ondertiteling is ook zichtbaar! Alleen nu komt het… wanneer ik op de tv de film af wil spelen staat er geen ondertiteling onder de film. Ik vind het vreemd dat het nu niet zichtbaar is. Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Linda, 07-05-2013 11:21 #81
Hoi ik heb een serie gedownload. pretty little lairs S02 ik heb hier ook van de ondertiteling gedownload maar ik snap echt totaal niet hoe ik de ondertiteling eronder krijg?
Kunt u mij helpen?
Mvg Linda Meijers

Maurice Janssens, 20-03-2013 08:16 #80
Geachte mevrouw, mijnheer,
Ik bezit een DVD-speler met een USB-stick aansluiting. Wanneer ik een film rip van een DVD en deze op mijn harde schijf plaats en daarna kopieer naar mijn USB-stick en de filml dan wil laten afspelen via mijn DVD-SPELER, is de mogelijkheid tot selecterenvan ondertitels // FILMMENU //verdwenen alsook zijn er totaal geen ondertitels meer.Speel ik de film af via mijn stick op mijn pc, is er geen enkel probleem.
Is daar een oplossing voor?
Mijn oprechte dank bij voorbaat,
Maurice Janssens

Hendrickx Robert, 19-03-2013 09:11 #79
Ik kan filmen en ondertitels downloaden, ze mooi synchroon laten lopen op mijn pc, zowel als op de TV via een stick. Mijn probleem: de ondertitels op TV zijn te klein om ze vlot te kunnen lezen zodat er veel kwaliteit verloren gaat. Ik slaag er niet in de grootte van de letters te wijzigen, noch de kleur. Kunt u mij helpen?

Van Eyck Paul, 27-02-2013 11:10 #78
Beste,
ik probeer, tevergeefs echter, al een hele tijd ondertiteling te zetten onder een reeks die ik gedownload heb (The west wing), doch krijg het niet klaar. Alle instructies heb ik gevolgd, op mijn pc kan ik de reeks mét ondertiteling bekijken, doch als ik deze aansluit op mijn mediaplayer lukt het me niet van ondertiteling hier te verkrijgen. Het is zeker niet de eerste keer dat ik dit doe, dus het is niet nieuw voor mij, doch aan dit "duiveltje" krijg ik "kop noch staart"… Wie wilt en kan er mij helpen aub?
Dank bij voorbaat,

Christel, 21-02-2013 18:40 #77
Ik heb een film en een srt bestand. Normaliter kan ik dan gewoon via mijn mediaplayer de film met ondertiteling bekijken op de tv. Helaas bij deze film dus niet. Heb inmiddels je stappen opgevolg, ffd geinstallerd en het srt bestand dezelfde naam gegeven. Helaas nog steeds geen subs te zien. Ik heb even gekeken via kladblok, maar is toch idd de juiste srt.
Bedoeling is dat ik hem nu via de usb stick op de tv kan bekijken met subs.
Wat kan ik nog doen? heb in het verleden ook met Tmpgenc gewerkt, maar dacht dat dit niet meer nodig was. Zit er een fout in het bestand?
Kun jij me verder helpen?

Groetjes en alvast bedankt,
Christel

Monique, 23-11-2012 00:15 #76
Mijn televisie en mediaplayer ondersteunen geen srt. bestanden. Is er nog een andere manier om ondertiteling bij een film te krijgen?

Hallo, 07-11-2012 13:58 #75
Weet jij of ik ondertitels ook op mijn ipod kan zetten? Want ik heb mijn film en ondertitels apart gedownload maar ik wil ze graag op mijn ipod zetten maar ik heb geen idee hoe dat moet!

Catijn, 16-10-2012 15:48 #74
Ik vind het een hele duidelijke uitleg zodat zelfs een a-technisch persoon zoals ik het kan snappen. Maar mijn laptop snapt het nog even niet. Na alle stappen door te hebben gelopen en alle vragen te hebben gelezen en alles 100 keer te hebben gecheckt, loopt de ondertiteling er nog steeds niet onder. Ik heb freeopener gedownload omdat ik dan de ondertiteling kan openen, heeft dit iets ermee te maken? Verder heb ik het ondertiteling bestand gevoegd bij 'File' in de video decoder en op 'apply' gedrukt. Apply blijft lichtgrijs gekleurd maar het lijkt niet alsof er iets daadwerkelijk is gebeurd de afgelopen 3 uur. Moet ik geduld hebben om te wachten tot hij klaar is met toepassen of had de ondertiteling ook moeten lopen zonder de 'apply' knop? Dan doet hij het namelijk niet heb ik al geprobeerd. alvast bedankt.

Maurice, 24-08-2012 00:22 #73
Hoe kan ik zelfs ondertitels maken voor vlc player? Dus geen ondertitels downloaden, maar helemaal zelf maken.

Lex, 16-08-2012 17:14 #72
Hey,
Mijn ondertiteling loopt nu echt helemaal perfect! Maar nu is mijn vraag hoe kan ik mijn film branden met die ondertiteling er bij? Ik gebruik Ashampo 9, maar lukt mij niet op het.srt er bij te voegen. Help?

Claudia, 25-06-2012 15:41 #71
Hoi!

Mijn ondertitels staan verscholen achter de onderste zwarte balk van het scherm. Kan ik die balk verwijderen? (via scherminstellingen al vanalles geprobeerd) of kan ik anders de ondertitels omhoog verplaatsen?

Alvast dank voor de reactie

Glen, 05-06-2012 23:03 #70
Hallo ik kan het winrar document niet openen ik heb winrar gedownload. maar het bestand pakt wel uit maar kan ik niet openen. er komt een kader met: kan het bestand niet vinden opsporen via het internet… enz.

ben je dit misschien nogal tegengekomen? ik hoop dat je me kan helpen:)

Richard, 04-05-2012 12:57 #69
@emma P,
je moet de film verwijderen uit Utorrent. Als je hem verwijderd heb kan je de naam wel wijzigen.

@stanley,
Als je de film harry.potter.deel.mkv heb. Dan moet je van het bestand van de ondertitels niet harry.potter.deel.mkv maken, maar harry.potter.deel.srt.
Als dat niet werkt kan je het volgende nog proberen.
Ga naar start -> Alle programma's -> K-lite codec pack -> Configuration -> ffdshow video decoder -> Ga naar ondertiteles -> Vink dan het vakje met Ondertitels aan. (zie je de subtitels dubbel dan moet je VobSub uitzetten)

@phons,

nee, om er SRT van te maken heb je niks nodig.
Als je windows XP heb dan moet je de SRT de zelfde naam als de film geven met.SRT er achter. Bijv. (film naam) "5.days.of.war.mp4" (naam van de Gedownloade sub) 5.days.of.war.YIFY.srt maak dan dezelfde naam als de film naam met.SRT.
In windows 7 moet je er geen.srt achter zetten. Dat word automatisch gedaan als je het bestand opslaat.

Groet Richard.

Emma P., 26-04-2012 16:25 #68
Hallo, ik heb een probleem. Ik heb al je bovenstaande opties geprobeerd, het ondertitelbestand heb ik al kunnen veranderen, maar het film bestand zelf lukt niet. Dan krijg ik de melding dat het bestand niet gewijzigd kan worden omdat het al geopend is in bittorent, wat nu? Want ik wil heel graag de ondertiteling.

Matthias, 17-04-2012 21:25 #67
Hallo,
Ik heb alles uitgevoerd zoals het staat. Ik speel de film af met windows media player en hij gaat versnelt zonder geluid en zonder ondertiteling.
Speel ik hem af met VLC dan doet hij het normaal, ik zie de ondertiteling maar hoor niks. Wat heb ik fout gedaan? Wat is het beste programma om mee af te spelen?

Stanley, 11-03-2012 18:45 #66
Ik heb nu een nieuwe laptop en ik doe het zelfde als op mijn ouwe ik zet de ondretiteling eerst om in klad blok en dan in de film wijzigen kopieren en dan de ondert wijzigen en plakken dan hoort het normaal goed tegaan maar het lukt niet ji hoop dat je me kan helpen

Phons Westerwoudt, 16-02-2012 12:24 #65
Ik heb een film zonder ondertiteling, en die is ook niet (meer) te krijgen, want de organisatie OFCOM (UK) heeft een ban uitgesproken over deze film, hij mag niet meer verhandeld worden. (Judge John Deed, serie 5 episode 5 "One Angry Man".)
Wat ik momenteel doe, is de film afspelen zin voor zin, en de bewoordingen vastleggen.
Ik doe dat in Excel, zodat ik de kolommen kan aanpassen aan de lengte van de zinnen.
Als dat monnikenwerk klaar is, dan moet ik dus van deze tekst een srt-bestand gaan maken. Vraag 1 is, hoe doe ik dat? Is daar een speciaal programma voor? En daarna moet ik alles "erin zetten", op een zodanige manier dat alles "past" in een beeldje, qua tijd dus. Vraag 2 is, bestaat hiervoor ook een speciaal programma? Ik heb wel eens gehoord van "Subtitle Workshop", zou dat geschikt zijn voor wat ik wil doen? Bij voorbaat dankend voor Uw moeite.

Hannelore, 24-10-2011 17:29 #64
Ik heb het ondertitelingprogramma gedownload maar als ik de ondertiteling download zie ik nergens in de taakbalk staan ''ondertiteling'' en ook bij windows media player staat niks. Ik snap gewoonweg niet hoe ik het bestand kan veranderen en ik weet ook niet wanneer het wel moet en wanneer niet.

Sara, 23-10-2011 16:33 #63
Ik heb alle stappen ondernomen voor de ondertiteling van de film en toch staat deze er niet onder. Ik maak gebruik van windows media player. Iemand die kan helpen?

Jack Veldman, 21-09-2011 16:14 #62
Ik heb het precies zogedaan als je omschreven hebt, maar als ik de film op mijn TV zet via een stick dan zit er geen ondertiteling meer op. Of werkt het alleen op de computer want als i het film bestand op een andere plaats zet in mijn computer dan houd ik de ondertiteling, als ik de ondertitel op een andere plaats zet heb ik geen ondertitel. Ik wil de ondertiteling vast onder de film zetten. Hoe gaat dat?

Jan Ravensbergen, 01-09-2011 20:08 #61
Dank voor deze zinvolle sites. Bij meerdere gedownloade series is het gelukt ondertiteling eronder te zetten. Ik heb recent 'The West Wing' seizoen 2 gedownload en het lukt me niet om de ondertiteling af te spelen (ook niet van andere websites). Ondertiteling van andere series wordt nog wel afgespeeld. Hoe kan ik dit oplossen?

Gpl, 22-08-2011 19:32 #60
Het lukt me simpelweg niet. Alle stappen heb ik doorlopen, de naam van het srt bestand is exact hetzelfde maar er verschijnt geen subtitle. Ik heb de subtitle van allsubs.org.
Het ffdshow programma is geopend en dan dubbelklik ik op de film, die dan in WMplayer opent. Maar er is niets te zien. Heb je enig idee hoe dit kan?

Jeroen Hendriks, 21-08-2011 19:28 #59
Hallo,
ik wil graag ondertiteling plaatsen onder een 3D film (sbs) moet ik voor dat ik het bestand van de ondertiteling in de map van de film zet het bestand omzetten of als ik het bestand al in de map heb gezet
ik moet dit omzetten omdat ik anders dubbele ondertiteling krijg.
en wat als er al een ondertiteling bij zit in een andere taal kan ik die laten staan of moet ik dat bestand weg halen?
ik heb dit al geprobeerd maar krijg de nederlandse ondertiteling er niet onder, als ik vanaf mijn mediaplayer kijk, wel als ik dit doe op mijn pc met vlc player.
ik hoop dat u mij kan helpen

mvg jeroen

Naam,, 14-08-2011 21:30 #58
Ik weet niet wat er mis is, maar het lukt niet. een film had ik gedowload via bit torrent. of zo. en het lukte allemaal prima. hier na wou ik nog meer films gaan downloaden, heb ik het nog een keer gedaan lukte het niet? ik heb alles gedaan. kan het komen doordat er staat bij: search in de map waarin niet de film die ik wil in staat? of dat mijn ondertiteling geen srt heeft en mij film geen avi heeft? of dat mijn ondertiteling in kladblok staat? ik hoor graag mee!

Meid, 09-08-2011 19:03 #57
Hé, ik heb alles gedaan enzo maar mijn ondertiteling loopt niet synchroon met de film, hij komt iets eerder. Hoe kan dit?

Pim, 02-08-2011 21:11 #56
Kan je ook engelse ondertiteling downloaden?

Charlotte, 02-08-2011 13:38 #55
Hallo, is er ook een programma voor apple? om de ondertiteling onder de films te zetten? Ik heb de ondertiteling al gedownload en de film ook. Maar krijg het niet samen zeg maar. Alvast bedankt! :)

Charlotte, 02-08-2011 12:20 #54
Ik heb dus ondertiteling gedownload. en er staat ook.srt achter en achter de films staat.avi maar als ik de film wil veranderen in.srt zet hij.srt.avi is dat goed? en met wat kan ik de film openen om te kijken of het goed zit? of kan ik t gwoon zo op de usb stick zetten en hem dan op mn tv kijken?

Julia, 04-03-2011 10:05 #53
Ik heb ondertitels gedownload bij een avi-film bestand. In de VLC media player doen beiden het maar ze lopen niet synchroon. Het scheelt ongeveer tien seconden. hoe krijg ik de ondertitels wel synchroon met de film?

Sidney, 03-03-2011 17:47 #52
Ik heb een ondertiteling voor een film gedownload en in de map gekopieerd van de film. Als ik de film via mijn laptop afspeel met de VLC mediaplayer dan staat de ondertiteling er ook onder en loop ook synchroon met de film dus dat is allemaal oke. Echter als ik de film en de ondertitelingsfile kopieer naar mijn usb stick om deze vervolgens via mijn WD mediaplyer af te spelen dan vind ik in het menu subtitels de ondertiteling niet terug en zegt deze NO SUBTITELS. Wat doe ik hier verkeerd? Wellicht dat u mij hierin kunt helpen. Bedankt alvast en van hier uit vriendelijke groeten.

Cathar, 29-01-2011 22:04 #51
Mensen bij wie het niet lukt: dat was bij mij ook het geval, ondanks dat ik alle stappen volgens mij juist had uitgevoerd.

Het werkt nu wel. Wat ik extra heb gedaan: als je met de rechtermuisknop op het rode FFv-ikoontje klikt (bij mij rechts onderin de taakbalk), dan krijg je een lijst te zien waarin 'Default' en 'Subtitles' staan aangevinkt. Helemaal onderaan staat 'Subtitle files'. Als je daarop gaat staan zie je jouw rst-bestand staan. Op die van mij heb ik nog eens extra geklikt.

Misschien stom toeval, ik doe ook maar wat, maar daarna werkte het wel. Hopelijk bij jullie ook, succes!
vrgr Cathar

Tom Kleijn, 13-01-2011 16:37 #50
Ik heb het verhaal zoals boven precies gevolgd maar krijg geen ondertiiteling. Hoe nu verder? Ik hoop dat u mij kunt helpen.

Met vriendelijke groet Tom Kleijn

Vincent, 04-01-2011 22:31 #49
Precies bovenstaande stappen opgevolgd, bij Toy Story 3 was het even zoeken naar de juiste versie (check de naam en omschrijving goed) maar op www.ondertitel.com de juiste versie gevonden, werkt perfect. Zelfs bij een klassieker als The Goonies (uitgebracht in 1985) de juiste versie gevonden op bovenstaande website, werkt ook perfect. Ik heb de volledige bestandsnaam van de film beperkt tot alleen de naam van de film, zo ook dus de naam van het ondertitelbestand (dit uiteraard wel met de juiste extensie).

Dimitri, 12-11-2010 15:14 #48
Ik snap hoe het werkt, alleen het filmbestand heeft achteraan staan:.ink in plaats van.avi en daarom doet de ondertiteling het niet. De subtitle file heeft wel.srt erachter staan dus dat is wel goed.
Hoe kan ik het filmbestand naar.avi verdanderen?

Marissa, 20-10-2010 16:38 #47
Ik heb d estappen hierboven gevolgd maar ik zie geen ondertiteling

Marjolein, 18-09-2010 21:18 #46
Helaas heb ik alles doorlopen en ook alle reacties op het forum nagegaan voor oplossingen. Kan het te maken hebben dat er 'default' staat bovenin de video decoder config? Zo ja, hoe kan ik dat veranderen? Ik heb in de rechterkant alle vinkjes aanstaan behalve 'only right half' en 'give embedded priorority over subtitles files' en in het linkervenster alleen 'subtitles'. Ik zie ook geen rood icoontje links of rechtsonder de film tijdens het afspelen waar ik de FFv mee kan activeren of dergelijke, dus volgens mij is FFv niet actief. Wat moet ik doen?

Ben, 14-09-2010 15:39 #45
Bij mij is alles gelukt. Ik zit alleen met het volgende probleem. Ik heb veel films op mijn externe hardeschijf staan. Deze kan ik nu afspelen op de computer en dan zit de ondertiteling er nu automatisch bij. Maar ik heb een tv met een usb ingang. Zo kan ik mijn films ook op de tv afspelen. Het probleem is dat de ondertiteling er nu niet bij zit. Dit pakt mijn tv waarschijnlijk niet. Hier nog suggesties voor?

Jajaja, 08-09-2010 01:49 #44
Ik zit dit forum te lezen en zie dat er veel te moeilijk wordt omgegaan met het voor elkaar krijgen van het zien van een ondertiteling. Hier de oplossing voor volgens mij zon beetje iedereen.
Stel dat er een pakket zo zijn waarin alle codecs die nodig zijn om bijvoorbeeld.divx te kijken in 1 pakket zouden zitten en dit pakket tevens snapt dat je ondertiteling wilt zien. Dat zou handig zijn. Gelukkig zijn er aardig veel van. Eentje welke ik zelf gebruik is: "K-Lite Codec Pack 6.3.0 Full" Als je deze hebt geinstalleerd dan doet je ondertiteling het in iedergeval. Juist ja, in iedergeval, 100% dus. Thats it!
Aangezien de meeste van jullie Ffdshow op je pc hebt staan nav de omschrijving die jullie hebben gevolgd is het zaak deze te verwijderen. Evenals alle andere codecs die je op je pc hebt staan. Deze worden namelijk door het "K-Lite Codec Pack 6.3.0 Full" weer toegevoegd. Als je divxplayer geen.srt ondersteund dan heb je gewoon pech en zal die het niet gaan doen. Toch ben ik blij de omschrijving te lezen welke door de originel poster is neergezet. Waarom? Omdat ik het probleem heb dat ik geen ondertiteling krijg op mijn XBOX. De XBOX kent.srt bestanden niet en zal dus geen ondertiteling laten zien. Dit is een bewuste actie van microsoft xbox. Om toch ondertiteling op mijn xbox te krijgen gebruik ik tvversity om een film te streamen naar mijn xbox en stel ik ffdshow in zoals hier was beschreven en dan heb ook ik gewoon ondertiteling op mijn Xbox. Maar voor een pc is het installeren van de Codec Pack genoeg!
SUC6!

Jacko, 04-09-2010 22:01 #43
Ik heb alles gedaan wat je hebt gezegd maar i.p.v. een film heb ik de serie Entourage waar het ook bij zou moeten lukken. Maar ik speel de serie af maar er is geen ondertiteling bij. en er staat bij de naam trouwens ook geen (.srt) maar DVDRIP
Ik zou graag meer van u willen horen

Nathalie, 30-08-2010 23:13 #42
Hallo, ik heb hetzelfde probleem als roosd, een van de eerste reacties hier. En als tip staat er dat ffdshow moet worden geopend als de film wordt afgespeeld. Maar ik denk niet dat dat bij mij het geval is, maar ik zou ook niet weten hoe dat dan zou moeten. Is het de bedoeling dat dat schermpje waar je ook 'subtitles' moet aanvinken open staat? Want iets anders valt er niet te openen van ffdshow. Ik weet niet meer hoe is verder moet. Ik hoop dat ik een reactie krijg, want de laatste tijd krijgt niemand meer een reactie:-( superbedankt in ieder geval alvast en iedereen succes met het in orde krijgen van de ondertiteling!

Naomi, 16-08-2010 10:23 #41
Ik heb alle stappen gevolgd, maar de ondertiteling komt nergens te staan, waarom werkt de ondertiteling niet?

Michael, 26-07-2010 20:23 #40
Ik heb alle stappen gevolgd, inclusief het aanvinken van het Subtitles hokje, maar zelfs nu verschijnt er geen ondertiteling. Wat doe ik fout?

Tom, 02-07-2010 13:48 #39
Ik heb een vraag. Ik heb alle stappen hierboven gevolgd, en nog werkt het niet. Ik heb een MPEG-4 Film afgespeelt door Realplayer SP. Kan het zijn dat het aan de speler ligt of de ondertitleing werkt?

Umbolo, 20-06-2010 14:22 #38
Hallo iedereen een belangrijke tip voor de mensen waarbij het niet lukt. Als je meerdere bestanden in de map hebt staan dan alleen de film en de ondertiteling dan werkt het waarschijnlijk niet. Dus maak een nieuwe map met alleen de film en de ondertiteling erin.

Rachid, 12-06-2010 18:28 #37
Graag zou ik van u willen weten of het ook gebruikt kan worden voor (op het internet) films te kijken. Zoniet, zou u me kunnen laten weten hoe/of dat het mogelijk is? Ik wil namelijk een spaanse film kijken, maar dan engels ondertiteld.

Maia, 12-06-2010 09:26 #36
Hoe krijg je het werkend als je de film op usb zet? Dan krijg ik geen ondertiteling en kan ik ook niets erbij zetten?
Zijn daar andere programma's en -of handelingen voor nodig?

Dank als je dit kan beantwoorden!

Richard, 12-05-2010 12:22 #35
Ik heb een vraag
ik heb het film bestand en ondertiteling bestand op de usb stick gezet ik heb geen ondertiteling bij de film
wat kan ik hier aan doen

richard

Manon, 07-05-2010 18:17 #34
Ik heb een vraag;

Het is me gelukt een ondertiteling eronder te krijgen, heb nu alleen een dubbele.
Kan ik dit nog wegkrijgen?
Bedankt.

Manon

Raegann, 01-05-2010 14:12 #33

Luc, 02-04-2010 15:11 #32
Hallo,

Ik heb een film met ondertiteling die ook synchroon loopt, ook kan ik deze goed afspelen op de computer. Wanneer ik de film + ondertiteling op een usb zet en in mijn tv doe. Speelt hij de film af zonder ondertiteling, ook het knopje subtitle op de afstandsbediening reageert de tv niet. Is het mogelijk om de ondertiteling 'in' het filmbestand te zetten en niet apart zodat mijn tv het kan afspelen of is er een andere mogelijkheid? Dvd's vind ik een beetje duur en dat doe ik dus liever niet… Alvast bedankt!

Kingart (infoteur), 24-03-2010 17:35 #31
Ik heb een iPod touch, en daar heb ik een film opgezet. Nu wil ik graag weten hoe je daar ondertiteling onder zet. Ik kan er wel ondertiteling onder zetten als ik het op mijn computer kijk.
Alvast bedankt!

Frans, 11-03-2010 19:29 #30
Ondertitels synchroniseren met "Verbeteren srt files". Als er mensen zijn die het Nederlandse Freeware ondertitel programma "Verbeteren srt files" gebruiken zou ik graag weten wat zij ervan vinden. Wat vind men goed en/of wat vind men slecht. Met deze gegevens kan het programma mogelijk nog verder verbeterd worden.

Luuk, 22-02-2010 18:33 #29
Ik heb alles gedaan zoals jij zei ik heb de ondertiteling van nlondertitelingen afgehaald en het de zelfde naam gegeven
dan doet hij het nog niet zonder ondertiteling.
maar wat moet je met dat ffdshow programma doen?

Dennis, 14-02-2010 16:56 #28
Ik heb 2 ondertitelings bestanden een voor de ene helft en een voor de andere halft maar hij speelt er maar een af als ik de eerste er alleen inzet speelt hij die goed af maar tot de helft van de film. Als ik ze er allebei in zet dan kiest hij de eerste en als ik alleen de 2e er in zet dan speelt hij die af tijdens de eerste helft van de film.

Sarah, 05-01-2010 19:46 #27
Ik heb alle stappen gevold. Dus ook FFDshow geinstalleerd. Subtitles aangevinkt en op OK geklikt (toen verdween dat scherm van FFDshow).
ik heb ze in dezelfde map gezet, en volgens mij ook goed dezelfde naam gegeven.

Weet iemand wat ik nu moet doen? Reactie infoteur, 06-01-2010
Als je de film afspeelt (check dat de bestanden dezelfde naam hebben) kijk dan even linksonder in je scherm (in de taskbar) of ffdshow video configuration (het rode icoontje) aanstaat. Zo niet, start ffdshow dan handmatig op via het start menu.

Sarah, 02-01-2010 15:19 #26
Nu heb ik ze allebei dezelfde naam gegeven, en staan ze in dezelfde map. En nu?
Hoe kan de ondertitel eronder komen te staan?

Hoop dat iemand kan helpen. Reactie infoteur, 04-01-2010
Heb je FFDshow geïnstalleerd?
Zorg er iig voor dat je alle stappen hebt opgevolgd (zie artikel en comments)

Sarah, 02-01-2010 14:13 #25
Ik heb de stappen gevolgd. Ik sla het bestand op in de map. Met winzip open ik de ondertiteling, maar waar kan ik daar de naam veranderen?

Ik klik dan op rechtermuisknop 'select files' en probeer de naam te veranderen. Maar dan als ik op OKE klik staat er: 'no matches found'

Weet iemand wat ik nu moet doen?

alvast bedankt, '

Nick, 29-12-2009 12:41 #24
Hallo,

Alles is eigenlijk wel gelukt de ondertiteling staat er ook onder en ook precies op het goede moment maar de ondertiteling staat er in het engels. Kan ik dat ook veranderen in het nederlands?

Groeten Reactie infoteur, 04-01-2010
Je hebt de Nederlandse ondertiteling van de film nodig. Kijk even op ondertitel.com of nlondertitels.com. Daar staan ondertitelingen voor alle films en tv series

R., 29-12-2009 11:18 #23
Ik heb het goed opgevolgd, maar als ik dan ffdshow installeer dan is hij bezig met alles installeren en op een gegeven moment dan stopt het, staat er : DeleteFile; code 5. En ik heb ook al een andere van die ffdshow geïnstalleerd maar daar staat geen subtitels bij. Ik weet niet meer wat ik moet doen! Reactie infoteur, 04-01-2010
Gelukkig zijn er meerdere ondertiteling programma's zoals VobSub. Probeer één van die eens uit, ze horen op dezelfde manier te werken. Google anders even op 'Ondertiteling programma'

M., 06-12-2009 18:37 #22
Ik heb precies gedaan wat hierboven beschreven stond om ondertiteling onder een film te zetten, maar als ik de film nu open staat er geen ondertiteling onder!

Ik heb de ondertiteling gedownload.
Opgeslagen in dezelfde map als de film zelf.
Toen met winrar het bestandje geopend, dat bestandje wat daaruit kwam ook in die map geplaatst én dezelfde naam als de film gegeven en.srt laten staan.

Ik heb volgens mij dus niks fout gedaan?! Reactie infoteur, 04-01-2010
Vreemd, lijkt inderdaad alsof je de stappen precies hebt opgevolgd. Kijk even na of bij 'FFdshow video configurations 'subtitles' staat aangevinkt'. Dat gebeurd namelijk niet standaard als je het programma installeert!

I. K., 19-11-2009 15:23 #21
Ik heb al heel wat films gedownload, ook met ondertiteling er bij.
Nu heb ik nieuwe films gedownload en ik krijg nergens meer de ondertiteling er bij.
ook niet bij films die ik eerder heb gekeken. enig idee hoe dit zo kan?

Necmi, 20-10-2009 18:19 #20
Goedemiddag,

Heb al je stappen gevolgd… lukt echter maar niet om de ondertiteling te krijgen… heb je enig idee wat ik kan doen?
dank alvast voor de inf tot dusver

Gr.Necmi

Roel de Lange, 18-10-2009 17:02 #19
Hallo,

ik heb de ondertitels en de films en krijg ze er ook wel onder, maar nu wil ik graag een dvd maken MET ondertiteling hoe moet dat dan? ik heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar.

met vriendelijke groet,

Roel de Lange Reactie infoteur, 24-10-2009
Ik ken je probleem maar heb daar zelf helaas niet de oplossing voor. Als je een USB ondersteunende dvd speler hebt dan kan je wel op je tv de film met ondertiteling afspelen (door film & ondertiteling bestand op je usb te zetten).

Als je het echt op een DVD wilt, dan moet je de bestanden omzetten en bij elkaar voegen. Ik weet niet hoe dit werkt, maar weet zeker dat hier veel op Google over is te vinden.

Florien, 28-09-2009 16:54 #18
Ik probeer al een tijdje een film met ondertiteling te krijgen. Nu heb ik je stappen gevolgd maar nu kan ik de film opeens niet meer afspelen in windows media player, ik heb ook andere programma's geprobeerd, maar niets werkt. als ik de ondertiteling uit zet dan speelt windows media player de film wel gewoon af. Wat gaat er mis?

Jeffrey, 22-09-2009 17:37 #17
He ik heb een vraag ik heb een ondertitel gedownload in de map gezet waar de film ook staat. ik krijg dan zo'n pakje als ik die wil uit pakken gebeurd er niks wil ik hem openen staat er dat het onbekend is en dat het niet geopend kan worden. ik heb het zo gelaten en de andere stappen gevolgt maar geen ondertitel bij de film :(
ik begin net pas met downloaden van films enzo dus weet nog niet echt hoe alles werkt wie kan mij helpen?
alvast bedankt

Jip, 19-09-2009 10:42 #16
Ik heb de ondertiteling onder de film gezet, alleen nu weet ik niet hoe ik de film + de ondertiteling op een DVD kan branden. Reactie infoteur, 19-09-2009
Dan heb je een DivX dvd speler nodig. Als je dat niet hebt moet je het gedownloade avi bestand (de film) omzetten voor zover ik weet, dat is best een tijdrovend proces. Ik weet verder niet hoe dat in elkaar steekt, maar via Google kan je daar zeker meer over vinden!

Esther, 17-09-2009 13:18 #15
Ik heb alles zo als hier beschreven staat en toen heb ik een stuk of 5 films op een dvd gezet. 3 films zie je gewoon mooi met ondertitels en dan 1 film zie je alleen de helft van de ondertitels en bij een film geen ondertitels kan dit ook nog liggen aan welke ondetitels je download? Want je kan wel kiezen via de dvdspeler of je de ondertitels erbij wil en ook al kies je die dan komen ze niet in beeld. Reactie infoteur, 18-09-2009
Ja, het kan aan de ondertiteling liggen. Test sowieso eerst even op je pc of de ondertiteling correct werkt en synchroon is! Daarnaast kan het ook nog aan de dvd speler liggen die misschien niet altijd de ondertiteling goed pakt, maar dat zal bij jou niet het geval zijn aangezien hij bij de eerste 3 films de ondertiteling wel juist afspeelde.

Belangrijkste dus: test van tevoren of de ondertiteling synchroon loopt!

Annika, 16-09-2009 14:15 #14
Alles werkt perfect, alleen nu het volgende, ik heb een ondertitelings bestand gedownload, waarvan het eerste deel perfect synchroom loopt. Het ondertitelingsbestand bestaat uit 2 delen, ik kan dus het eerste deel dezelfde naam geven als de film, maar hoe doe ik dit dan met het 2e bestand? Nu is dus alleen de eerste helft van de film ondertiteld. Reactie infoteur, 16-09-2009
Beste Annika, bestaat de film ook uit 2 delen? In dat geval geef je het 2e ondertitelingbestand dezelfde naam (apart van de.srt extensie) als het 2e deel van de film.

Zoals ik je begrijp heb je 2 ondertiteling bestanden en 1 filmbestand. Wellicht dat je dit met een ander programma samen kan voegen in 1 ondertiteling bestand, dat weet ik verder niet. Wat wel een optie is om voor een betere ondertiteling te kijken. via ondertitel.com of nlondertitels.com vindt je vaak de juiste ondertiteling bestanden! Hopelijk helpt dat je verder. Succes

Jean, 07-08-2009 05:23 #13
Oja, voor de betreffende film(Shottas) was er slechts één ondertiteling versie(ja, ik heb op meerdere sites gezocht)… EN DEZE LIEP TOTAAL VERKEERD

Met het programma 'SubSync' kan je in 3min. je ondertiteling juist synchroniseren… mssn een idee om dit bij je artikel te plaatsen…

Ralmon170, 05-08-2009 22:57 #12
Heej
Ik heb alle punten die hierboven staan opgevolgd maar ik er komen geen ondertitelingen onder mijn films ook heb ik bij windows media player het hokje subtittles aangevinkt maar nog doet hij het niet zou iemand mij kunnen helpen
groete Reactie infoteur, 10-09-2009
Wellicht dat het installeren van de juiste codecs helpt: http://www.free-codecs.com/download/K_lite_codec_pack.htm

Dubbelcheck dat het dezelfde naam heeft, in dezelfde map staat, en dat je bij video configuration (!) subtitles hebt aangevinkt en op apply/ok hebt gedrukt!

succes :)

Ruben, 02-08-2009 01:02 #11
Hallo, Ik heb alles gedaan hoe het beschreven staat, het.srt-bestand dezelfde naam als dat van de film gegeven, in de map van de film gezet, in FFdshow Subtitles aangevinkt… Maar als ik dan de film wil afspelen met Windows Media Player komt er een zwart scherm en speelt de film gwn niet af! Wat kan ik nu nog doen?
Alvast bedankt. Reactie infoteur, 10-09-2009
Is de film die je probeert af te spelen wel goed? De ondertiteling hoort namelijk niets te veranderen aan de mogelijkheid om je film te kunnen afspelen.

Memo76, 31-07-2009 16:09 #10
Je hebt hierbij xp codec pack nodig, met media player classic. je kunt dit via google krijgen 6mb of zoiets.1 bestand als je ondertitels download dan moet je deze unrar en in de folder van de film zetten. klik op de film open deze met media player classic, rechts onder bij het klokje krijg je een icoon, rechter muisknop subtitles aanvinken en vervolgens nog een keer en dan naar sutitles source. als het goed is dan krijg je hierbij je ondertitels ff aanvinken en voila

Marlot, 30-07-2009 12:23 #9
Hee, kan het misschien zo zijn dat mijn windows mediaplayer die ondertitels niet af kan spelen? Ik heb namelijk alles geprobeerd maar het lukt maar niet.
Alvast bedankt. Reactie infoteur, 10-09-2009
Download de nieuwste versie van Windows Mediaplayer, wellicht dat dat helpt! En loop nog even alle stappen in mijn artikel na, bij mij werkt het exact op deze manier.

Devlin, 06-07-2009 09:16 #8
Ik vind het een erg goede uitleg, maar als ik de ondertiteling heb gedownload en ze in het mapje moet plaatsten van de film waar heb ik dan het programma FFDShow voor gedownload? En in het mapje staan de film en de ondertiteling met dezelfde naam maar als ik dan op de film klik en afspeel zit er geen ondertiteling onder? Doe ik iets fout? Reactie infoteur, 06-07-2009
Hi, het programma FFDshow zet de ondertiteling onder de film als je deze afspeelt in bv. windows media player. In de video configuratie van dit programma moet je subtitles aanvinken. Daar heb je het dus voor nodig ;) Doe dat en dan zou het moeten werken :) Zo niet, let me know.

Mitchell, 04-07-2009 11:54 #7
Hey, ik heb nog een vraagje. Kunnen jullie mij misschien helpen hoe ik een ondertiteling kan inbakken bij een film. Alvast bedankt voor de hulp :-). Reactie infoteur, 05-07-2009
Ik werk zelf altijd via mijn Playstation en de film dan streamen of de film op usb zetten in mijn divx speler. Maar neem hier eens een kijkje:
http://www.ondertitel.com/forum/lofiversion/index.php/ of
http://www.duken.nl/content/view/32/24/

Succes!

Mitchell, 02-07-2009 10:39 #6
Hey, ik ben de info gaan lezen en het lijkt mij heel duidelijk. Maar ik download een film, en wil die dan graag op de tv bekijken maar weet dus niet of de ondertiteling er dan ook onder staat.? alvast bedankt :D Reactie infoteur, 03-07-2009
Hey Mitchel, ondertiteling afspelen op je tv is afhankelijk van het type dvd speler of ander type mediaplayer die je bezit. Stel j ehebt een dvd speler met een usb functie die DivX ondersteund, dan werkt de ondertiteling zeker. Streamen via PLaystation 3 Media Server kan ook :)

Een normale dvd speler leest namelijk geen avi bestanden als je die bv. op een dvd hebt gebrand. Je kan ook dit oplossen door de film om te zetten naar ik meen VOB bestanden, maar dat is weer een heel ander proces. Als je zoekt op avi to vob in google zal je daar zeker een oplossing voor vinden.

Dus: avi + ondertiteling in een divx dvd speler = plezier

Manon, 08-06-2009 21:21 #5
Ik heb het geprobeerd wat je allemaal hebt gezegt van stap tot stap maar ik krijg de ondertiteling er niet onder. Hoe kan dat? Reactie infoteur, 09-06-2009
Hey, kijk even bij mijn reactie op de vraag van Roosd. Wellicht dat dat je verder helpt. Check even goed of je echt alle stappen hebt gevolgd. Blijft het probleem zich voordoen? Laat dan een bericht achter met het liefst wat meer specificaties :).

Roosd, 07-06-2009 11:35 #4
Ik ben net begonnen met het downloaden van films en loop tegen wat problemen met de ondertiteling aan. Ik heb het bovenstaande precies gevolgd ffdshow gedownload, subtittle aangevinkt, ondertiteling gedownload, in hetzelfde mapje geplaatst met dezelfde naam, .avi en.srt er achter gezet en nog krijg ik geen ondertiteling! ik heb al meerdere malen de ondertiteling gedownload, steeds andere, maar dit helpt ook niet.
Vanuit mijn documenten mapje klik ik op het avi bestand om af te spelen en deze verschijnt dan op de media player, maar zonder ondertiteling. Ik begrijp echt niet wat ik nou verkeer doe!? Kan het aan het avi bestand liggen? of vergeet ik nog iets? Graag je hulp hierbij… Bedankt! Reactie infoteur, 09-06-2009
@Roosd: het is altijd lastig om van een afstand te helpen, aangezien de beschrijving hierboven bij bijna (blijkbaar) iedereen werkt. Toch wat aandachtspunten:
1. Kijk bij 'subtitles' in ffdshow video decoder configuration of hij zoekt in de map waar je film (avi) en onderiteling (srt) bestanden staan.
2. Dubbelcheck dat filmtitel.avi en filmtitel.srt dezelfde 'naam' hebben op de extensie na
3. Let op! In het voorbeeld in het artikel is een.avi bestand weergegeven. Als je een film in een ander format hebt gedownload dan.avi dan moet je dat lekker zo laten staan! Pas dan alleen de naam van het.srt bestand aan :).
4. Probeer eens een andere media player, en check of ffdshow start als je de film afspeelt!

Enformatie (infoteur), 28-02-2009 00:07 #3
Oscar, heb je enig idee waar het probleem ligt? Krijg je geen ondertiteling te zien? Loopt de ondertiteling niet synchroon?
Zorg er in ieder geval voor dat het filmbestand en ondertiteling bestand zich in dezelfde map plaatsvinden. En dat in je ondertiteling programma (zoals FFdshow) bij video configuration de subtitle is aangevinkt.

Oscar, 25-02-2009 18:49 #2
Hallo ik heb een vraagje…
ik doe alles wat u zegt maar ik kan nog geen ondertitelings krijgen, dus ik wil graar dat u me eve helpen.
greotjes
Oscar

Rakker126 (infoteur), 04-02-2009 19:27 #1
Als je hem vervoglens brand dan krijg je de ondertiteling er op deze manier niet bij, hiervoor moet je een erg ingewikkeld en tijd rovend proces nagaan. Reactie infoteur, 05-02-2009
Dat klopt Rakker. Wat jij bedoelt is dat als je het film en.srt bestand brandt dat je deze niet op een normale dvd speler kan afspelen. In het geval dat je in het bezit bent van een DVD speler met een USB-ingang (die DivX) ondersteunt, dan kan je de ondertiteling wel afspelen via de USB modus op de DVD speler. Deze DVD spelers zijn tegenwoordig overal voor een zacht prijsje te koop en zijn ook zeker een aanrader! :)

Indien je een ondertiteling werkend op DVD wilt branden, dan kan dat via gratis tools via google te vinden. Je zal dan echter wel bestanden om moeten zetten wat een flink aantal uren in beslag kan nemen.

Infoteur: Enformatie
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tutorials
Reacties: 83
Schrijf mee!