InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > Vakantieveiling: veilingen van vakanties

Vakantieveiling: veilingen van vakanties

Vakantieveiling: veilingen van vakanties Vakantieveilingen is het online bieden op vakanties, tickets voor concerten, avondjes uit of dagjes weg en nog veel meer. Of Vakantieveilingen echt veel goedkoper is, of juist duurder, dat hangt van de bieder zelf af. Soms is er enige kritiek op deze website. Toch trekt het jaarlijks heel veel geïnteresseerden.

Vakantieveilingen

Een veiling is het aanbieden van een object, waar geïnteresseerden (de bieder) een bod kunnen doen (een bedrag dat ze ervoor willen betalen). De verkoper bepaalde de startprijs, dit is het minimale te betalen bedrag. Vervolgens moet er binnen een bepaalde tijd een hoger bod geplaatst worden. Wanneer er geen hoger bod wordt geplaatst, gaat het object naar de hoogste bieder.

Vakantieveilingen is het online veilen van vakanties. Dit kan een vakantie in binnen of buitenland zijn, een dagje uit naar een attractiepark of dierentuin, of een beautyfarm of een massage. Maar ook kaartjes voor festivals en concerten worden geveild. Bovendien worden er ook etentjes bij diverse restaurants geveild. Via online Vakantieveilingen is het dus niet alleen vakantie waarop je kan bieden. Maar uiteraard was dit wel de eerste opzet van de website.

Is het ook veilig?

Of Vakantieveilingen veilig is? Ja. Vakantieveilingen kan zonder vrees bezocht worden. De betrouwbaarheid over de te leveren vakanties of tickets zijn prima. Ieder die een veiling gewonnen heeft, krijgt na betaling waar hij recht op heeft.

Op de website vul je je persoonlijke gegevens in. Deze worden in principe gerespecteerd op privacy en zonder toestemming niet doorverkocht aan derden. Het is ook mogelijk om op de website via een beveiligde verbinding in te loggen, hier moet men dan wel even apart voor kiezen.

Bieden op vakanties en tickets

Het startbod op een vakantie of ticket is veelal 1 euro. Vervolgens kan men, wanneer er is ingelogd, starten met bieden. Bij iedere veiling loopt een klok. Vul een bod in en bevestig deze middels de knop. Soms komt het voor dat er al een hoger bod is geplaatst, er moet dan opnieuw geboden worden. Wanneer u de hoogste bieder bent in de laatste seconden, is de veiling door u gewonnen. Er volgt al snel een e-mail met daarin de betalingsgegevens.

Kritiek op de website

Een aantal mensen ondervind problemen met de website. Zo blijft de klok soms even hangen. Vooral in de laatste seconden erg vervelend. Soms worden er ook schrikbarend hoge biedingen gedaan, van één naar vijftig euro. Of in de laatste minuut nog vijftig euro erbovenop. Voor sommigen kan het lijken dat er medewerkers van aanbieders meebieden om de prijs op te drijven. Of dit ook daadwerkelijk het geval is, kan uiteraard niet gezegd worden.

Is het duur of goedkoop?

Met een beetje geluk en veel geduld, kan er een zeer goedkope vakantie of ticket uit gesleept worden. Vaak is het ook een kwestie van volhouden. Soms wordt een vakantie veel duurder verkocht dan hij in waarde is. Meestal zijn dit bieders die over hun eigen budget gaan omdat hebzucht of trots de hoek om komt kijken.

Overigens kan een goedkope vakantie ook vaak via advertentiesites worden gezocht. Bijvoorbeeld marktplaats of speurders. Vaak goedkoop, maar wel minder spannend om op te bieden. Ook blijft het de vraag of de persoon via een advertentiesite wel te vertrouwen is. Voorzichtigheid geboden dus.

Meedoen aan Vakantieveilingen is leuk wanneer men niet direct zit te springen om een vakantie. Dan maakt het ook niet veel uit als er niks gewonnen wordt. Bovendien geeft Vakantieveilingen ook een extra spanning en plezier: het meebieden en afwachten of er ook daadwerkelijk gewonnen wordt. Vaak kan er heel goedkoop een vakantie gewonnen worden. Wanneer de vakantie gewonnen is, krijgt men een code of gegevens waarmee men bij de aanbieder de vakantie kan boeken.
Gerelateerde artikelen
Backpack tips - Ticket boekenBackpack tips - Ticket boekenZodra je een keuze hebt kunnen maken tussen alle landen om te gaan backpacken kun je de reis gaan boeken. Er worden vers…
Vakanties goedkoper per 2012Vakanties goedkoper per 2012De reisbranchevereniging ANVR gaat twee toeslagen afschaffen. Dit zou een besparing moeten opleveren van tientallen euro…
Op vakantie, waar naar toe, vliegen of met de auto?Op vakantie, waar naar toe, vliegen of met de auto?Gaat u dit jaar op vakantie maar weet u nog niet waar naartoe? Wat zijn de populairste vakantielanden op dit moment? En…
Uw huisdier mee op vliegreisUw huisdier mee op vliegreisU gaat een vliegreis maken in uw vakantie en u wilt uw huisdier mee op vliegreis nemen, dit is mogelijk maar u moet wel…
Bronnen en referenties
  • Vakantieveilingen.nl

Reageer op het artikel "Vakantieveiling: veilingen van vakanties"

Infoteur: Bibiana
Gepubliceerd: 15-07-2011
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Schrijf mee!