InfoNu.nl > Pc en Internet > Communicatie > Jumbo nog klantvriendelijker door online initiatieven

Jumbo nog klantvriendelijker door online initiatieven

In een tijd van sociale media is het goed dat ook supermarkten zich daar op richten en van de mogelijkheden gebruik maken. Jumbo is daar een voorbeeld van. Jumbo is op Facebook te vinden met een eigen fanpage met de bedoeling om in dialoog te gaan met de klanten. Op die manier hoopt Jumbo op nog meer tevreden klanten. Handig is bijvoorbeeld de receptenbank van Jumbo die online te vinden is. Wie nog niet weet wat er op tafel gaat komen kan daar inspiratie uit opdoen. Eveneens is online hulp te vinden om de juiste wijnsoort uit te zoeken.

Jumbo wil 100% tevredenheid van de klanten

Het aantal Jumbo supermarkten blijft uitbreiden met als kenmerk de unieke formule van de laagste prijzen en het grootste assortiment met de beste service. Bij die service staat de klant centraal. Jumbo wil daarom via online mogelijkheden van de klanten leren om de organisatie steeds beter te maken maar ook zijn de contacten met de klanten belangrijk om producten te verbeteren en te ontwikkelen. Gebleken is dat veel klanten er behoefte aan hebben om ook via internet in contact te komen met Jumbo. De supermarkt wil door een aantal online initiatieven werken aan de belangrijkste missie namelijk dat de klanten 100 procent tevreden zijn niet alleen in de winkels maar ook via online informatie.

Informatie en communicatie via Jumbo fanpage

De fanpage op Facebook heeft verschillende onderwerpen. Zo wordt de pagina gebruikt om alle acties te vermelden van aanbiedingen van bijvoorbeeld wasmiddelen tot broccoli en Senseo voordeelverpakking. Er zijn ook diverse doorklik mogelijkheden. Tevens komen er regelmatig tips op te staan over recepten. Een van de doorklik mogelijkheden is om rechtstreeks in contact te komen met de consumentenservice. Maar klanten kunnen op de pagina van Facebook van Jumbo ook met elkaar communiceren over de producten of eenvoudigweg allerlei reacties of opmerkingen plaatsen.

Live chat voor rechtstreekse informatie

Een van de initiatieven van Jumbo is de mogelijkheid om de klanten rechtstreeks in contact te laten komen met bijvoorbeeld een specialist op het gebied van groenten en fruit. Die versspecialist staat op bepaalde momenten klaar om door middel van live chat vragen van klanten te beantwoorden over groenten en fruit. Jumbo gaat er immers prat op dat er altijd verse groenten en fruit worden geleverd met 100 procent versgarantie. Mocht een klant toch nog ontevreden zijn dan geeft Jumbo een volle tas groenten en fruit gratis. Elke week is er ook een aantal actieproducten voor slechts één euro verkrijgbaar.

Wat eten we vanavond?

Nog een online initiatief van Jumbo is de Recepten Shaker. Op die pagina worden recepten uit de receptenbank van Jumbo vermeld die uit kunnen gaan van een bepaald ingrediënt. Handig voor degenen die nog niet weten wat ze s avonds op tafel zullen zetten. Ook kan via een telefoonsysteem een receptidee worden verkregen. Geef daarbij op welke ingrediënten er nog in huis zijn en hoeveel eters er zijn. Bij het receptidee wordt dan stap voor stap aangegeven hoe het gerecht bereid moet worden en wordt de hoeveelheid ingrediënten aangepast aan het aantal eters.

Wat drinken we daarbij?

Ook bestaat er een wijnblog waarmee wijnspecialisten contact kunnen houden met de klanten voor het geven van informatie over het assortiment en suggesties en tips over de soort wijn bij welk gerecht. Op het wijnblog zijn ook filmpjes te vinden met interessante informatie over wijnen en wijngaarden. Tevens kunnen klanten via Twitter een reactie geven en bijvoorbeeld hun ervaringen delen over bepaalde wijnsoorten die bij Jumbo zijn gekocht.

E-coupon met korting

Om mensen te stimuleren de nieuwsbrief van Jumbo te lezen wordt een zogenaamde e-coupon uitgegeven die wekelijks recht geeft op korting van bepaalde producten. Deze bon is alleen bestemd voor de abonnees op de nieuwsbrief.
© 2012 - 2017 Rickandie, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Jumbo: werken bij JumboJumbo: werken bij JumboDe supermarktketen Jumbo is met honderden winkels en een miljardenomzet is Jumbo uitgegroeid tot de tweede supermarktket…
Jumbo; een vriendelijke en klantgerichte supermarktJumbo; een vriendelijke en klantgerichte supermarktJumbo is een van de grote supermarkten in Nederland. Jumbo geniet vooral bekendheid door de 7 dagelijkse zekerheden. Dit…
Sparen bij de supermarktTegenwoordig hoef je niet meer naar een bank te gaan voor een hoge rente, daar zijn de rentes inmiddels gezakt tot een w…
30% Besparen op boodschappen? Koop huismerken en vergelijk!Waarom zou je voor een pot pindakaas of een pak waspoeder 10% meer betalen dan nodig? Toch doen consumenten dat. Gemak i…
Supermarkten in NederlandSupermarkten in NederlandDagelijks doen miljoenen mensen in Nederland hun boodschappen in 'de supermarkt'. Nederland kent meer dan 25 verschillen…
Bronnen en referenties
  • Jumbosupermarkten.nl

Reageer op het artikel "Jumbo nog klantvriendelijker door online initiatieven"

Plaats als eerste een reactie, vraag of opmerking bij dit artikel. Reacties moeten voldoen aan de huisregels van InfoNu.
Meld mij aan voor de tweewekelijkse InfoNu nieuwsbrief
Infoteur: Rickandie
Laatste update: 10-03-2016
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Communicatie
Bronnen en referenties: 1
Schrijf mee!