InfoNu.nl > Pc en Internet > Communicatie > MSN messenger/Windows Live: installeren en verwijderen

MSN messenger/Windows Live: installeren en verwijderen

MSN messenger/Windows Live: installeren en verwijderen MSN messenger is een online communicatieprogramma. Wanneer u dit programma gedownload en geïnstalleerd heeft kunt u contactpersonen op basis van een persoonlijk emailadres toevoegen en middels het programma met hen communiceren. Hieronder worden de stappen beschreven die u moet doorlopen om MSN messenger te downloaden en te installeren.

Wat is MSN?

MSN messenger is een programma waarmee je met elkaar kunt praten zonder elkaar te zien! Via een programma dat je met behulp van de informatie in dit artikel kunt downloaden en installeren kan je chatten (praten) met bekenden en onbekenden.

Je kan MSN messenger enigzins vergelijken met een mobiele telefoon. Een mobiele telefoon heeft een lijst met telefoonnummers die je zelf hebt toegevoegd. Via MSN kan je ook 'telefoonnummers' toevoegen door middel van een emailadres. Dit emailadres staat - net als een telefoonnummer in je telefoon - niet zomaar in jouw MSN lijst. Je moet dit emailadres zelf toevoegen of uitgenodigd worden door iemand anders en deze uitnodiging om elkaar in de eigen lijst te zetten te accepteren.

Als je MSN gedowload, geïnstalleerd en geopend hebt verschijnt er een lijst met contactpersonen. Deze contactpersonen staan standaard gesorteerd op online (aanwezige) en offline (afwezige) contactpersonen. Als een contactpersoon offline is kan je via MSN geen direct contact met deze persoon leggen. Wel is het mogelijk deze persoon een email te sturen.

Contactpersonen worden vaak weergegeven met een eigen, zelfgekozen schermnaam. Dit is een naam die je zelf uitkiest en waarmee jij duidelijkt wilt maken wie je bent. In je schermnaam kan je emoticons (afbeeldingen van poppenhoofdjes met een specifieke gezichtsuitdrukking en andere afbeedlingen) en speciale tekens plaatsen.

Om contact te maken met een online contactpersoon dubbelklik je op de schermnaam van contactpersoon waarmee je wilt chatten. Vervolgens verschijnt er in een apart scherm een venster waarin jullie alletwee geplaatst zijn en waarin je kunt communiceren.

Waarom MSN messenger?

  • MSN is een eenvoudig en overzichtelijk chatprogramma
  • Het is een goedkoop alternatief voor bellen
  • Je kan een goede vriendschap opbouwen met bekende en onbekende mensen met bijvoorbeeld dezelfde interesses
  • Je kan via MSN anderen plaatjes, foto's en MP3's sturen
  • Je kan met meerdere mensen tegelijk praten in een zogenaamd groepsgesprek
  • Je kan via MSN spelletjes spelen met andere contactpersonen
  • Je bepaalt zelf wie er wel en niet in jouw contactpersonenlijst terecht komt, wat niet het geval is bij openbare chats
  • Je kan de communicatie met je contactpersonen vast laten leggen door chatlogs, zodat je gesprekken later terug kunt lezen
  • Voor verlegen mensen is het een prima manier om contact te leggen en duidelijk te maken wat je wilt zonder dat je direct geconfronteerd wordt met iemand.

Downloaden programma

  1. Download het programma MSN messenger vanaf deze website door op de button "gratis downloaden" te klikken met de rechtermuisknop
  2. Lees de gebruikersovereenkomst en de privacyverklaring zorgvuldig door
  3. Klik met de rechtermuisknop op de button "installeren"

Installeren programma

  1. Er wordt een scherm geopend, klik hierin op de button "uitvoeren"
  2. Er zal gestart worden met de installatieprocedure, vink de onderdelen die u wenst te installeren aan
  3. Volg de aanwijzingen die in het scherm gegeven worden

Verwijderen programma

  1. Sluit MSN messenger volledig af
  2. Klik op de taakbalk op Start en klik vervolgens op Configuratiescherm
  3. Dubbelklik op Software
  4. Klik bij geïnstalleerde programma's op Windows Live Messenger en klik vervolgens op verwijderen

Lees verder

© 2008 - 2014 Melod, gepubliceerd in Communicatie (Pc en Internet) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
MSN Messenger WinksMSN Messenger WinksMSN Messenger heeft vele opties, hier zal ik de optie Winks uitleggen, wat het zijn en hoe ze werken. Ook zal ik vertell…
Ubuntu naast Windows installerenUbuntu naast Windows installerenWilt u Ubuntu en Windows samen gebruiken, maar lukt het u niet om Ubuntu te installeren? Dit artikel helpt u daarbij!
Windows Update: Zorg voor de nieuwste updates voor Vista!Windows Update: Zorg voor de nieuwste updates voor Vista!Voor Windows Vista zijn er al een boel updates verschenen. Het zou erg veel tijd kosten als je deze allemaal zelf moest…
Vista naast XP installerenVista naast XP installerenMet een dualbootsysteem Windows XP met Vista kunt u beide besturingssystemen gebruiken, en als een probleem is met Vista…
Gratis virussen verwijderenGratis virussen verwijderenIn dit artikel wordt beschreven hoe alle virussen, cookies, overbodige bestanden, ongebruikte programma’s in één klap ve…
Bronnen en referenties
  • http://get.live.com/messenger

Reageer op het artikel "MSN messenger/Windows Live: installeren en verwijderen"

Reacties

Laureys Fridi, 12-09-2013 12:27 #89
Msn heeft zich over Google geïnstalleerd. ik wil mijn Google chrome terug kunnen jullie mij helpen?

M. den Hertog, 27-08-2013 20:02 #88
Hoe kom ik in hemelsnaam van de ongevraagde startpagina msn af? Ik had altijd google en plotseling heb ik msn? Ik vind het een heel vervelende startpagina met al die flauwekul. Bevrijd mij er aub van.

Jeanne, 13-05-2013 12:49 #87
Hoe krijg ik mijn MSN messenger terug?

Jill, 03-01-2013 20:25 #86
Mijn msn is geblokeerd en zou het graag verwijderen, weten jullie hoe ik dit kan doen?

Christiaan, 02-11-2012 21:51 #85
Hoe kun je je Windows Live Messengeraccount verwijderen zonder je Hotmailaccount te verwijderen?

Geen Naam, 16-10-2012 15:16 #84
@ A. B. Quartel, via deze link hieronder zie je hoe je van msn.com naar startpagina terug kan gaan.
Volg de stappen ;)

http://www.startpaginainstellen.nl/

A. B. Quartel, 21-03-2012 09:54 #83
Ik wil af van MSN.com en weer terug naar Startpagina.nl. Hoe kan ik dat doen? Gaarne duidelijke uitleg.

Lian, 22-02-2012 17:29 #82
Haii, ik heb een virus op mijn msn, dus ik heb al een paar keer geprobeerd om mijn msn te verwijderen en weer opnieuw te instaleren maar het virus blijft erop staan. weet iemand wat ik nu kan doen?

Marina, 07-02-2012 12:09 #81
Geachte,

Wanneer ik messenger open en op een contactpersoon klik, gebeurt het vaak dat erop komt:"programma reageert niet". Hoe kan dit? Zijn er programma's die tegen werken. ps. ik heb het programma al opnieuw geïnstalleerd maar probleem blijft.

met vriendelijke groeten

Marina

A. C. Vijselaar, 13-01-2012 13:00 #80
Ik heb het nawoord op mijn vraag niet gevonden. `Ik heb op een Apple computer Messenger (msn) geinstalleerd maar kan geen contact leggen met mijn on line zijnde contact personen zelf wordt ik als on line aangegeven. Hoe komt dat en wat kan en moet ik doen om dit wel tot stand te kunnen brengen?

Marianne, 06-01-2012 13:33 #79
Hallo,
Waar kan ik zien wanneer ik mij aangemeld heb voor msn messenger? Of gaat dit automatisch wanneer jeeen hotmailadres aanmaakt.
Kan het namelijk nergens vinden. Bedankt

Ruud, 03-01-2012 22:12 #78
Ik zou graag msn willen gebruiken zonder het te downloaden. Dus (net als dat met email ook mogelijk is) de site van de provider gebruiken. Ik wil er op mijn computer niets van terug kunnen vinden. Is dat mogelijk?

Anoniem, 13-12-2011 11:07 #77
Waar staat de taakbalk start? Ik wil geen MSN meer, ik wil dat dus verwijderen. Alleen mijn hotmail accound wil ik nog hebben (met postvakin) dus zonder chatten. Er staat verwijder programma'' hierboven, maar het is onduidelijk uitgelegd voor mij. Kan iemand mij helpen? Alvast dank.

Ineke, 03-11-2011 00:03 #76
Als ik een wink of een bewegende afbeelding verstuur en krijg wordt de achtergrond zwart. En als ik er een verstuur blijft de achtergrond ook zwart en kan ik niet meer terug op mijn mns kijken. En dat is nu sinds 2 weken. Hoe kan dit en wat kan ik eraan doen?

Patricia de Ruijter, 02-11-2011 19:46 #75
Zo kan ik wel mijn e-mail openen.lezen en beantwoorden.en de andere keer kom ik er niet meer in.en dat heb ik al een paar dagen.ook geeft hij vaak aan.dat er een fout is.of dat deze link niet beschrikbaar is.maar wat ik wel heel erg vind.is dat ik nergens op windowd live messenger kan zien.waar ik dit probleem kan oplossen.
dan zou ik zeggen plaats een link die wij alleen hoeven te aan klikken en dat het probleem is opgelost.

Miranda, 25-10-2011 15:18 #74
Wie weet hoe ik mijn messenger live essentials moet verwijderen? Helaas lukt dit niet in het configuratiescherm. Als ik op dubbelklik en op verwijderen, verwijdert hij helemaal niks. Ik wil graag msn 2009 terug, maar heb geen idee of dit nog lukt in de toekomst. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast hartelijk bedankt.

S. Hendriks, 12-10-2011 22:42 #73
Hoe kan ik mijn mail adres veranderen bij het hot mail heb daar nog een hele oude mail in en kan me nu niet aan melden

Beppie, 10-10-2011 12:16 #72
Voor het account Hotmail (ruttenbeppie) kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden.

Onderwerp '1'
Windows Live Mail-fout-id: 0x80048849

Ik weet niet hoe ik dit kan herstellen?

Ik kan niets verzenden heel vreemd gaarne hulp hierbij.

Beppie Rutten

Annet, 07-10-2011 15:16 #71
Ik krijg maar steeds de melding "er is al een nieuwere versie van windows live geïnstalleerd" (ik wil nl. versie 2009 terugzetten) ik heb windows 7, via config.scherm alles verwijderd, zelfs alles wat ik aan (lege)mappen van windows live 2011 kon vinden en snelkoppelingen, computer al 3x herstart maar het blijft nog ergens "zichtbaar" zodat ik niet terug kan naar de vorige versie, wie heeft een tip?

David, 15-08-2011 15:36 #70
Ik heb een vraag kan iemand mij helpen, mijn laptop was uit gevallen te veel virussen maar nu is die weg maar mijn geluid en cam gaan niet meer wat moet ik doen ben al bij mijn apperaardbeheer geweest hoe ik het kan oplossen maar niets kan iemand mij daar bij helpen zou echt fijn zijn

Dave Windows7, 14-08-2011 13:14 #69
Dhr. Rob kentie, het probleem ligt meestal dat als je iets installeert het er moeilijk af te krijgen is. nu dat Windows 7 slim werkt met het configuratiescherm is het er af te krijgen heel eenvoudig je gaat gewoon naar je computer in je bestanden daar druk je vervolgens op Configuratiescherm dan ga je naar Software (druk je 2x op) het volgende wat je moet doen is dan Messenger zoeken rechter muis knop aan en dan verwijderen.
je krijgt een melding die je moet toestaan dan wordt je Messenger volledig gewist van je computer in je Prullenbak. Prullenbak legen en je computer is vrij van messenger.

Rob Kentie, 16-06-2011 17:36 #68
Ik heb en wil geen Windows Live Messenger op mijn computer, maar elke keer als ik mijn computer aanzet komt er een aanmeldings formulier van messenger op het bureaublad, iedere keer moet ik dat eerst weg klikken, hoe krijg ik het definitief weg. Ik heb Windows 7 en voor mijn Mail : Windows Live Mail
Groetjes Rob

Daan, 11-05-2011 13:41 #67
Ik heb ook het probleem dat ik msn had geinstalleerd en toen verwijderd voor een oudere versie. Dit lukte niet dus toen weer windows live essential gedownload en nu kan die hem niet installeren. Ik heb inmiddels alles geprobeerd: configuratie scherm verwijderen ook heb ik geen herstel punt van voordat ik het installeerde. Kan iemand mij helpen met dit?

Samir, 02-04-2011 11:44 #66
Ik heb een probleem! Ik probeer Msn Plus te installeren, en ik krijg steeds een melding 'Je moet eerst 2009 versie installeren' nou dat heb ik ook gedaan. Installeer ik nog een keer Msn Plus. Krijg ik weer die fout melding? Kan iemand me a.u.b helpen?

Jeannette Kesseler, 16-03-2011 12:10 #65
Probeerde nieuwe versie te downloaden, kreeg plotseling een aanmelden met hotmail,
maar het werkte niet. Alles gedaan wat ik kon doen, waaronder de updates, wil de oude versie het liefste weer terug of de nieuwe, zonder is elke dag weer een vervelende gewaarwording. Wie kan me helpen?

R., 18-02-2011 18:55 #64
Ik heb Windows Live Messenger op mijn pc staan. Ik maak er wel gebruik van, maar ik kan niemand meer toevoegen. Als ik probeer om iemand toe te voegen dan staat er no connection. Als iemand mij toevoegt krijg ik dat ook niet te zien, alleen als ik op e-buddy ga zie ik de vriendenverzoeken. Als ik mijn vrienden via e-buddy accepteer dan zie ik ze niet online op Windows live messenger maar wel op e-buddy. Ik heb geprobeert om msn te verwijderen, maar bij de Softwares staat er geen Windows live messenger bij / msn etc. niets dat ermee te maken heeft. Heeft er iemand een oplossing?

Dawn, 17-02-2011 16:29 #63
Als je problemen hebt met het uitvallen van MSN 2011 en je gebruikt AVG doe dan dit:

- Dubbel klik op AVG

- Dubbel klik het icoontje Online Shield

- Klik op het tabblad ExpresBerichten

- Haal het vinkje weg bij MSN

Probleem opgelost! :)
:-):-)

Truus, 13-02-2011 11:25 #62
Mijn dochter kan niet op msn komen terwijl ik dat wel kan. Ik heb hem opnieuw geinstalleerd maar het lukt nog steeds niet. Weet iemand een oplossing?

S. Theunissen, 09-01-2011 21:48 #61
Ja je moet dan je computer naar een eerder stadium terug voeren naar de tijd dat dit progr. er nog niet op stond, kijken bij systeemherstel, je klikt dan op die datum en hup het is verdwenen, de computer doet het werk, succes! Ook ik had last van daarvan

Amber, 25-12-2010 18:41 #60
Ook ik heb het zelfde probleem als Madelaine die een berciht heeft gestuurd op 09-12-2010. Ik heb de versie van 2011 geinstalleerd en krijg het er vervolgens niet meer af. Kan iemand mij vertellen hoe ik de oude msn versies weer kan downloaden op mijn computer?

Madeleine, 09-12-2010 09:07 #59
Ik kan helaas geen msn meer instaleren. Had het eerst de oude, toen kreeg ik een update en had ik de nieuwste. Toen heb ik mijn best gedaan het te verwijderen en er een oude op te zetten. Maar dat wilde maar niet lukken en toen heb ik bij update's gekeken. En heb ik de update van windos live essentials verwijderd, maar nu kan ik er niks meer opzetten. De van 2011 staat er volgens de oudere versie's er nog op, maar die kan ik niet verwijderen en ik kan die ook niet opnieuw instaleren. Iemand een tip?

Martine\, 05-12-2010 23:02 #58
Hallo sinds kort merk ik dat iedereen die in mijn msn lijst staat ook in mijn windows live profiel komt. ik en veel vrienden van mij vinden dit niet leuk, dit omdat iedereen zo via via bij allerlei emailadressen kan komen, daarnaast gaat het niet iedereen wat aan met wie ik contacten onderhoud, waarom heeft msn zo weinig op met privacy van mensen?

Stéphan, 08-11-2010 17:45 #57
Een tijdje geleden kwam ik erachter dat ik bij meerdere contactpersonen op offline sta, terwijl ik op mijn msn gewoon op online sta. Ik dacht dat het misschien kwam, omdat ik nog een oudere versie gebruikte van windowslive messenger, dus heb toen de nieuwste gedownload. Toch blijf ik hetzelfde probleem houden, ik heb m'n msn al meerdere keren opnieuw geinstalleerd, maar dit lijkt niet te helpen. Zou iemand mij alstublieft kunnen helpen?

Adrie, 29-10-2010 21:12 #56
Download het programma revouninstaller en dan kun je hem wel verwijderen en ook de registeraanpassingen verwijderen, dan proberen de oude msn te verkrijgen en bij updates de update van live essentials uitsluiten.

Casper, 27-10-2010 08:41 #55
@ Jolien

windows messenger live essentials is nu een windows update volgens mij is dit de eerste msn die daar door automaisch word geinstaleerd
dus je zal die update niet moeten instaleren.
Het zal kunnen dat dit automatisch gaat als je updates op automatisch hebt staan ;)
de update code is kb2434419
je kan die update dan uitvinken.
Er is ook een oplossing om die update nooit meer te instaleren volgens mij maar ik weet zo niet hoe dat moet.

Jolien, 26-10-2010 16:57 #54
Ik heb windows live messenger 2009, en opeens zat er de nieuwste versie op, essentials 2011. ik heb die verwijderd en 2009 erop gezet, maar een paar dagen later stond essentials 2011 er weer op. Hoe krijg ik het voor mekaar om de versie van 2009 te houden?

Pijs, 18-10-2010 22:04 #53
Msn messenger/windows live verwijderen hoe kan ik dat doen

Joyce, 17-10-2010 16:48 #52
Heb mijn computer laten repareren en krijg nu een messenger waar ik eigenlijk nooit mee problemen had. Opeens ben ik online terwijl ik offline sta aangemeld. Opeens is messenger helemaal weg maar sta ik toch online bij anderen! Vandaar dat ik heb geprobeerd om het compleet te verwijderen (terwijl ik het niet wil) maar krijg van mijn contactpersonen rare opmerkingen terwijl ze niks hebben opgestuurd. Graag Uw hulp en bij voorbaat dank.

Lisa, 28-09-2010 20:36 #51
Ik had iemand toegevoegd op msn, en hij moest heel lang laden. Toen hij daar eindelijk mee klaar was stond er: Je bent klaar! Maar daaronder stond dat de service tijdelijk niet beschikbaar is en de contactpersoon wordt toegevoegd als de service weer beschikbaar is. Maar hij kan wel gewoon tegen mij praten en dan staat er bij mij dat de contactpersoon niet is opgenomen in me lijst en als ik dan klik op contactpersoon toevoegen dan gebeurd er helemaal niets. Ik kan wel met hem praten maar hij staat altijd offline bij mij. Wat is dat?

Eva, 25-09-2010 13:56 #50
Mijn Msn doet raar. Als ik mij aanmeld valt de pagina na 2 seconden weg, terwijl hij het in het begin geweoon goed deed. Wat moet ik doen, of wat doe ik verkeerd?

Jol, 16-09-2010 06:36 #49
Ook ik heb problemen met messenger zo ben je online en zo weer offline, provider upc zegt dat het niet aan hun kan liggen omdat ik wel gewoon internet heb. Ik ben inmiddels heel wat telefoontjes verder en nog blijft het zo dit gezeur.
Ik heb een modem en een router hierdoor zijn er dus 2 computers in huis met allebei het zelfde probleem, mijn dochter heeft het woensdag geteld elke 3 minuten viel hij uit, wat o wat kan ik nu nog doen.
Router is nagekeken en die werkt elders perfect en UPC wimpelt je af. Wie heeft er voor mij alsjeblieft een goeie raad
alvast bedankt, groetjes Jol

Gen, 12-09-2010 14:40 #48
Hoi hoi,

Ook sinds een week doet me messenger raar. Als ik me aanmeld bij windows live messenger valt de pagina van msn na twee seconde weg, ik heb ook veel dingen geprobeert, maar het probleem blijft, bij andere pc aanmelden lukt het gewoon wel.

Iemand nog een oplossing voor gevonden? Ik hoor het graag, alvast bedankt

Marie-Christine, 06-09-2010 11:39 #47
Hoi Allemaal,

Ik heb het volgende probleem,
Als ik mij heb aangemeld bij window messenger blijft deze 2 seconden op mijn beeldscherm en vervolgens verdwijnt hij vanzelf.Ik kan dan nog net zien of ik ingekomen post heb. Ook het icoontje dat links onderaan staat van windows live messenger verdwijnt zodra ik er met mijn cursor naar toe ga.
Ik heb Windows messenger opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft.

Wie o wie help mij met dit probleem?
Alvast heel veel bedankt.

Levi, 01-08-2010 00:52 #46
Ik heb Windows 7 nu en had MSN geinstalleerd, was niet tevreden en wou het weer verwijderen. Nu krijg ik het niet verwijderd [het lijkt van wel, maar als ik de oude wil installeren zegt hij dat ik 'm al heb]. Deze stappen hier beneden werken niet, dus dan weten jullie dat. Zou iemand mij kunnen helpen?
# Type appwiz.cpl, and then press ENTER.
# Click Windows Live Essentials, and then click Remove or Uninstall/Change. If you're prompted, click Continue.
# Select Uninstall, and then click Continue.
# Select all of the check boxes, and then click Uninstall.
# Follow the on-screen instructions.
# Try to install the older version of the product again.

Celine, 16-07-2010 22:22 #45
Hoi iedereen,

Ik word echt gek ik krijg msn niet gedownload. Elke keer zegt deze dat die al is geïnstalleerd. En ik kijk bij configuratiescherm etc maar kan msn nergens vinden ook niet als ik mijn laptop naar messenger laat zoeken door al mijn bestanden. Kan iemand me alsjeblieft helpen?

Eva, 14-07-2010 19:06 #44
Hallo iedereen!

1. Mijn messenger live profiel zet automatisch de mensen die ik toevoeg aan msn ook in mijn live profiel. Ik heb 1x mijn voor en achternaam doorgegeven en sindsdien gaat alles automatisch.
Hoe kan ik dit uitzetten?
2. onder het kopje messenger en dan contacten - in het profiel(linkerkant) heb ik de personen die automatisch op mijn profiel zijn gekomen verwijderd alleen nu ben ik ze op msn ook kwijt.
Wat kan ik doen?

Heel erg bedankt groetjes eva!

Jesper, 26-06-2010 15:47 #43
Hallo iedereen,

Msn wilde bij mij niet meer opsterten. Dan kreeg ik de melding: Msn Messenger werkt niet meer. Naar oplossing zoeken. Die oplossing kan ie alleen niet vinden. En ik kan het ook niet opnieuw instaleren omdat hij zegt dat die programma's al op de pc staan maar ik heb ze er allemaal af gehaald :S

Weet iemand een oplossing

Jesper

Alice, 19-06-2010 17:47 #42
Hoi,

Ik had windows live messenger eens een keer gedownload.
Er hingen wat virussen rond dus heb ik hem maar verwijderd.
Maar ik kon er niet alles van verwijderen, enkel een paar mappen.
Nu het probleem:
Als ik msn nu wil downloaden dan kan hy de map niet terug vinden.
Hoe kan dit?
ik zoek overal naar die map.
Ik kan zelfs geen andere dingen meer downloaden door die ene map.

Kunnen jullie me helpen?

Gr Alice.
13 jaar

Mayke, 10-06-2010 20:19 #41
Haaii,

ik probeer een msn te downloaden maar dat lukt de hele tijd niet.
ik krijg dan telkens foutmelding 266 kan dll-bestand niet vinden
msi.dll. ik vind dat hartstikke raar! wilt iemand mij mischien helpen ermee?

-xoxo- mayke

Susanne, 18-05-2010 13:59 #40
Beste mensen. Ik heb een probleem net als vele hier op dit forum. Mijn msn die ik verweidert heb na een aantal foutmeldingen, staat ergens op mijn computer nog, maar daar kan ik niet bij. Bij mijn configuratie scherm kan ik hem bij software nergens vinden. Ook de code's die ik gekregen heb en in mijn verkennen en zoek moest invoeren, leidde tot geen resultaat, waardoor hij dus steeds een foutmelding geeft dat msn zich al ergens bevind als ik hem opnieuw wil downloaden. Als ik uiteindelijk wel een link heb gevonden en hem probeer te openen met mijn administrators acount wat hij aangeeft, lukt dat ook niet. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. M.v.g Susanne.

Minke, 15-05-2010 16:26 #39
Msn werkt voor geen meter, al net zolang ik deze laptop heb, heb al de hele computer opnieuw 'geinstalleerd' maar niks werkt. nu wil ik msn verwijderen, maar ik kan hem niet vinden als ik bij configuratiescherm kijk. Ik ontvang vaak berichten niet, en constant word msn vanzelf af en aangemeld.:-(

Ashif, 04-05-2010 00:19 #38
Ga gewoon naar Deze Computer > C:/ drive > Programm files > en verwijder de map "Windows Live".

Leon, 19-04-2010 18:27 #37
Bij Configuratiescherm en dan Programma's en onderdelen klik ik Windows Live Messenger aan maar ik kan hem niet verwijderen kan iemand mij helpen?

Shauni, 18-04-2010 23:17 #36
Ik wil windows live opnieuw downloaden, maar eerst alles van windows live verwijderen maar ik krijg HistoryStore niet verwijdert omdat hij zeg maar geblokkeert is, want hij geeft dit aan: "Kan HistoryStore niet verwijderen. De toegang is geweigerd. Controleer of de schijf vol of tegen schrijven is beveiligd of dat het bestand momenteel in gebruik is."
Maar alles wat ze daar zeggen is niet zo. Weet iemand misschien hoe ik dit toch kan verwijderen? Alvast bedankt.

Wilma, 29-03-2010 17:33 #35
Ik heb windows live volledig van mij pc gedaan, omdats ommige ondeelen er niet meer in werkte
wil het nu terug op de pc zetten, hij instaleerd alles behalve messenger omdat hij een sleutel zou missen genaamd unknon\components\A49B6681220C2EA49826913B104EE03B\D7835F018371A3245A8701

kan iemand mij verder helpen

akvast bedankt

Simone, 25-03-2010 17:11 #34
Ik wil graag mijn msn verwijderen en daarna op nieuw downloaden! Maar het probleem is dat helemaal niet lekt. Ik ga gewoon naar:
1. Sluit MSN messenger volledig af
3. Dubbelklik op Software

maar ik kan daar msn niet vinden in het configuratiescherm, dus ook niet kunnen verwijderen, terwijl gewoon normaal op mijn leptop mijn msn is gedownload!

Zou u met mijn probleem willen helpen?

Hartelijk Bedankt.

Bianca, 11-03-2010 16:24 #33
Hallo, ik heb een vraag.
Ik heb spontaan iets van windows op mijn computer gekregen en nu stuurt hij naar iedereen virussen.
Ik ben hier niet blij mee, want ik krijg het op geen enkele manier verwijdert. Ik heb al heel erg lang msn en heb er nooit problemen mee gehad, tot nu. En nu weet ik echt niet meer hoe ik dit moet oplossen.
Hebben jullie een idee wat het kan zijn en hoe ik dit verwijder.
Bij voorbaat dank,

Bianca.

Cyber, 19-02-2010 12:29 #32
Kijk in de add or remove software in je configuratie scherm
of bij software als je een nederlandse windhoos hebt :P

je moet de windows live essentials verwijderen
dan krijg je een keuze menu en dan kan je dus msn verwijderen.

Dea Taal, 06-02-2010 13:52 #31
Ik vind msn prachtig maar heb problemen met aanmelden krijg steeds de boodschap dat of het emailadres of wachtwoord niet kloppen, en als ik probeer om een nieuw wachtwoord aan te maken lukt dat ook niet want die word gestuurd naar mijn msn mailadres en niet naar mijn ander mail adres, en dat is het dus juist ik kan niet op msn komen en dus ook niet bij de mailbox van dat

Iemand, 03-02-2010 17:08 #30
Ik wil msn gewoon van mijn pc af hebben omdat ie steeds vastloopt.
als ik het opnieuw installeer ben ik er meteen vanaf.
kan iemand mij helpen?
tussen het programma 'Software' kan ik Windows Live Messenger NIET vinden.!
Alvast bedankt

Gr, :-(

Hopeloosiemand, 25-01-2010 19:39 #29
Dit artikel klopt helemaal, maar ik heb Windows live Messenger op mijn computer, + windows plus live beta.
maar ik vind nergens Windowslivemessenger, ik ging het opnieuw downloaden met de conclusie dat het al op mijn pc zit. Overal zoek ik, ook de aanwijzingen bij het verwijderen en dergelijke. maar nergens vind ik het. Hoe kan ik het alsnog gebruiken? dankjwel!

J. Veltink, 18-01-2010 08:34 #28
Ik krijg de messenger echt niet van mijn computer af. Ik heb het via de configuratie geprobeerd zoals hierboven omschreven, maar als ik de computer opnieuw opstart, komt hij gewoon weer in beeld. Hoe verwijder ik alleen de messenger? Ik wil wel graag mijn account houden voor mij mail adres.
Alvast bedankt.

Gertjan, 11-01-2010 16:19 #27
Ik heb een zelfde soort probleem als velen hier, ik wou msn herinstalleren, maar dat kon ik nergens vinden, dus nu probeerde ik het gewoon te verwijderen en opnieuw te installeren. Maar dat ging ook neit, want ik heb op ALLE mogelijke plaatsen van msn, configuratie scherm, start, program files, op elke mogelijke plaats waar je kan zoeken gezocht maar ik kan gewoon geen MSN vinden maar wanneer ik dat dan wel probeer krijg ik een scherm waarop staat dat alle windows live progamma's al zijn geinstalleerd INCLUSIEF msn.

HELP ME?! :(

A. Trommelen, 07-01-2010 17:59 #26
Ik heb vista premium home, als men een programma wilt verwijderen dan zeggen ze je moet naar configuratiescherm gaan en dubbel klikken op software, maar ik zie alleen bij congfiguratiescherm de hardware en geen software, waar moet ik die vinden?

A. Trommelen, 07-01-2010 15:51 #25
Goede dag, ik heb nl, voor een half jaar geleden een webcam geinstalleerd, en in de tussen tijd heb ik ook de nieuwe versie van windows live gedownload, mijn kleindochter belde mij op om op de webcam met ons te willen praten, dus de webcam in de usb en op msn de webcam starten en tot mijn grote verbazing geeft het aan dat mijn webcam niet gestart kan worden en ik dan moet controlleren of het in een ander programma staat, ik zou het niet weten. ik heb de webcam verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar de eufel is nog steeds niet opgelost, ik heb McAfee als antivirus, weet u misschien wat ik kan doen om dit weer goed te krijgen?
alvast dank voor uw antwoordt.

Chahrazad, 30-12-2009 15:05 #24
Ik wil dat ik mijn msn afsluit ik wil gewoon geen msn meeer kunt u mij helpen

sp alvast bedankt

Marie, 17-12-2009 13:23 #23
Ik kan ineens via het post teken rechts boven in niet meer bij mijn post komen alleen het chatten werkt nog wat kan ik hier aan doen?

Evie, 16-12-2009 09:32 #22
Ik hoor van vrienden dat ze als ze mij op MSN aanklikken kunnen zien met wie (en hoe vaak) ik spelletjes heb gespeeld en wat mijn score was. Ik vind dit onplezierig. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan veranderen. Zelf zie ik niet eens dat dit wordt weergegeven.

Ans, 09-12-2009 22:26 #21
Hoi ik probeer msn te downloaden maar het lukt.
ik krijg steeds een foutmelding van 266 kan dll-bestand niet vinden
msi.dll heel raar kan iemand mij mischien helpen?

Marieke, 09-11-2009 18:39 #20
Hallo.
ik zit met het probleem dat ook mijnmsn het niet doet ik heb tig x geprobeerd om het te downloaden mar hoe dan ook het werkte niet. wat het probleem is dat ik me aanmeld en dat het poppetje jaren blijft bewegen maar niet aanmeld. ik klik vervolgens op annuleren en hij loopt vast. ik wil graag dat ie aanmeld. dus wat doe ik verwijder msn en ik download msn 7.5 maar ook ik krijg de vraag als ik de nieuwe wil downloaden. ik klik op nee maar helaas is er eigenlijk mar 1 optie mogelijk. hier bij wil ik vragen hoe kan het dat ik me niet kan aanmelden.
mvg.

Shirley Steevensz, 05-11-2009 12:39 #19
Kan wel chatberichten ontvangen maar niet verzenden graag een passende oplossing hiervoor bedankt

Candy, 05-11-2009 11:57 #18
Heb een vraag je over msn. ik zie altijd mensen online komen maar wat hou dat in als je bij privacy ga kijken dan zie ik bij die persoon verwdijder staan. dat hou tog in dat die persoon je verwijder heb… ik snap dat echt niks van…

Farry van de Laar, 02-09-2009 13:28 #17
Ik kan mijn msn niet verwijderen hoe kan ik hem verwijdern heb al alles geprobeerd lukt niet

Terry, 22-06-2009 13:19 #16
Ik had dus hetzelfde probleem, maar heb het hier gevonden via google.
Heel erg bedankt! Kan ik weer lekker msn-en
de reden dat ik hem (half) had verwijdert, was dat m'n laptop op de één of andere manier rond de 300.000 kb geheugen nodig had voor msn (bij processen). Daar werd m'n laptop zo traag van… :-p

Marjolein, 16-06-2009 23:13 #15
Als het verwijderen van je msn op je pc niet lukt… Hier de oplossing! Heb een week zonder msn gezeten (ja e-buddy -_- Maar nu kan mn dag niet meer stuk!

http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/290301 als je dan dat programma microsoft clean-up, halverwege de pagina opent… zal je zien, dat windows live messenger er nog degelijk op staat, en met dat programma kan je die goed verwijderen. Reactie infoteur, 17-06-2009
Hartelijk dank voor de aanvulling, Marjolein

Dionne, 19-05-2009 15:48 #14
Hallo ik wil mij aan melden voor msm maar ik weet niet hoe dat moet HELP:-(

Metten Roger, 15-05-2009 18:46 #13
Geachte, ik heb eens Messenger Windows Live geinstalleerd en daar ik te oud ben en er niet mee kan werken heb ik geprobeerd alles te verweideren uit mijn PC, als ik dan het weerwil opladen voor te kijken als alles weg is dan geeft men aan dat alles al geinstalleerd was, ik deed dat als proef.
Geachte, ik ben 74 en leer nog altijd graag wat bij, maar dit is voor mij al te moeilijk en hoop dat U mij kan zeggen hoe ik het uit mijn PC kan verwijderen. Ik heb OFFICE 2007 NL ULTIMATE. Alvast mijn beste dank. Metten Roger. Reactie infoteur, 15-05-2009
Wilt u MSN wel gebruiken of niet? Indien u geen gebruik meer wil maken van het programma is het niet persé nodig dat u het programma weer verwijderd.

Groetjes MeloD/Kim

Simplylife (infoteur), 01-05-2009 19:21 #12
Als het verwijderen van msn niet lukt op de normale manier, dan kan je dit programma'tje laten draaien (verwijderd msn van je computer). http://messenger.jonathankay.com/redir/zapmsngr.asp

Peask, 29-04-2009 17:28 #11
Maar wat als die niet wil verwijderen.
ik heb msn essential en die is echt slecht.
het neemt gewoon 126 mb in beslag en het doet het niet en ik kan het niet verwijderen.
ik probeer elke keer maar lukt niet.
kan iemand mij helpen?

Jan Saab, 25-04-2009 12:10 #10
Ik heb de nieuwe versie van Window live messenger en ben daar niet gelukkig mee omdat iedereen kan meekijken welke contacten ik heb, ik wil graag de oude versie terug die ik vroeger had, hoe los ik dat op?

Robert Rijkschroeff, 15-04-2009 13:29 #9
Ik zie bij software geen Live Messenger om te verwijderen of opnieuw te installeren. Ik lees wel Live Hulpprogramma voor uploaden, live aanmeldhulp, lieve essentials, live sync. Hoe verwijder ik Windows Live Messenger of heeft u een download dat ik over de laatste versie heen kan downloaden, zodat de fouten worden gerepareerd?

Booy, 14-04-2009 20:58 #8
Ik heb dus ook hetzelfde probleem, eerder geinstaleerd, weer verwijderd, en wil hem weer instaleren (de nieuwste Messenger) maar hij heeft voor de instalatie al aan dat Messenger er al op staat. Word er een beetje gek van, heb MSN nodig voor school en werk… niemand kan vertellen waar het aan ligt en hoe het verholpen kan worden? Van de MSN crew kan je ook niet van op aan, want heb die lui al een paar keer een mail gestuurd, zeggen binnen 24 uur te antwoorden, maar krijg niets terug.

A. Wetzel, 14-04-2009 16:28 #7
Ook ik probeer steeds de nieuwste versie van Messenger Live te downloaden. Hij doet alles, download het ook, maar zodra alles geinstaleerd is, dan gaat hij weer terug tellen en krijg ik een foutmelding. Graag een reactie hier op. groet Adele

Janssens August, 10-04-2009 03:15 #6
Is het mogelijk om een WINDOWS MESSINGER te instaleren op Playstation 3

Laila, 08-04-2009 20:59 #5
Dag mensen,

Ik heb helemaal een vreemd probleem. Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik kan om de één of andere reden niet meer inloggen op msn. In eerste instantie dacht ik dat het aan Msn zelf lag maar dat was niet zo. Op een andere computer kon ik wel inloggen.
Ik dacht laat ik msn opnieuw installeren maar dat accepteerd mijn computer niet. Ik heb eerst de bestaande msn verwijderd. Dus ook bij configuratiescherm. Elke keer als ik een poging waag krijg ik de melding 'Programmas konden niet worden geinstalleerd'.
Vervolgens staat er 'De gekozen programmas zijn niet geschikt voor dit besturingsysteem'. Ik heb echt vanalles geprobeerd. Ik heb met behulp van de functie zoeken alle verwanten verwijderd. Elke keer als ik het probeer krijg ik weer deze melding.

Weten jullie wat ik kan doen om mijn Windows Live Messenger terug te krijgen?

Bryan, 01-04-2009 16:37 #4
Dat probleem heb ik ook. Ik dacht laat ik de nieuwe msn is downloaden mischien zitten er leuke dingen bij, uiteindelijk geinstalleerd en alles werkt. Ik begreep veel niet van de msn en vond het te ingewikkeld dus wou ik het verwijderen. ik bij configuratie alles verwijderd nog bij deze computer gezocht naar dingen dat te maken had met msn en verwijderd. nu kan ik niks meer vinden. Dus ik weer de oude msn downloaden en krijg ook de melding van u moet eerst de live messenger verwijderen voordat u dit kan downloaden. Maar er staat niks meer op mijn computer:S

Dus mijn vraag is hoe kan ik dit herstellen?

Marian, 17-03-2009 21:34 #3
Onder genoemd probleem heb ik ook, ik had de nieuwe gedownload. Maar die werkte niet goed, dus heb ik hem verwijdert. Nu wil ik hem weer installeren, staat er dat ik al de messenger en toolbar etc. heb, maar hij staat niet in de lijst via configuratieschem. Hoe krijg ik weer msn? Reactie infoteur, 17-03-2009
Misschien kan je hem nog wel terugvinden bij program files?

Dnnthtwr, 01-02-2009 01:08 #2
Ik installeerde de nieuwste Windows Live Messenger. Halverwege de installatie kreeg ik een foutmelding. Opnieuw installatie gestart. Toen kreeg ik de melding dat ik al een messenger geinstalleerd heb en dat ik die eerst moet verwijderen om de nieuwste erop te zetten. Raar maar waar.
Via Configuratiescherm/Software messenger aanvankelijk al eenmaal verwijderd. Nu staat hij er niet meer tussen, maar de melding blijft ik krijgen dat ik de eerdere installatie/Windows Live Messenger eerst moet verwijderen.

Hoe krijg ik messenger er op?

Bij voorbaat dank.

Mvg,

dnnthtwr

Compuding, 30-08-2008 11:17 #1
Nou dat verwijderen van een eerdere versie van MSN lukt mooi niet. Met het standaard software verwijderen blijft msn opstarten zodra de pc aan word gezet ik krijg niet meer de contact personen te zien maar mijn contactpersonen kunnen wel met mij chatten zonder dat ik de nieuwe versie heb opgestart. Wanneer ik deze nieuwe versie opstart en aanmeld krijg ik de melding (rechts onderin mijn scherm) dat ik op een andere server aangemeld word.

Infoteur: Melod
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Communicatie
Reacties: 89
Schrijf mee!