InfoNu.nl > Pc en Internet > Zoekmachines > Meer bezoekers trekken zonder bedreiging of omkoping

Meer bezoekers trekken zonder bedreiging of omkoping

Meer bezoekers trekken zonder bedreiging of omkoping Iedereen met een eigen website kent het probleem, nou ja, ik in ieder geval wel: Je hebt onwijs je best lopen doen op een mooie site, je braaf ingeschreven bij de zoekmachines, en vervolgens komt er geen hond! Voor dat jullie nou uit pure frustratie dingen doen waar je later spijt van krijgt heb ik hier enkele tips neergezet waar je misschien wat mee kan.

Inkomende links gebruiken voor meer bezoekers

Het verkrijgen van links naar jou site is eigenlijk heel eenvoudig, er komt geen omkoping aan te pas (meestal niet in ieder geval) en er zijn veel sites die jou link willen plaatsen zonder er iets voor terug te willen, het enige wat je te doen staat is een site af te leveren die een beetje de moeite waard is. Een goede plek om te beginnen zijn de zogenaamde linkverzamelaars, de bekendste is http://www.startpagina.nl

Op de hoofdpagina van startpagina terechtkomen zal er wel niet inzitten, maar er zijn wel honderden dochters waarvan er vast wel een paar op jouw site betrekking hebben. Op de juiste dochter-pagina aangekomen, klik je op ‘opmerkingen en suggestie’ helemaal onderaan de pagina, en kan je via een mailtje de beheerder vragen je site toe te voegen. Het kan voorkomen dat je site wordt geweigerd, elke rubriek is en keer vol, maar meestal vinden ze nog wel een plekje voor je, en anders zoek je gewoon een andere dochter of linkverzamelaar.

Advertenties ge/misbruiken

Een andere goed werkende manier om wat meer volk binnen de deur te krijgen is het plaatsen van gratis advertenties. Net als bij de linkverzamelaars zijn er hier ook weer vele tientallen, zo niet honderden van, en bij het overgrote deel hiervan kan je gratis adverteren. In deze advertentie zet je in ieder geval een link naar je site, en een korte omschrijving van je site. Hoewel deze manier meer geschikt lijkt voor de commerciële ingestelde sites, kan je op deze advertentiepagina’s vaak ook terecht als je niks aan de man wil brengen, veel van deze sites hebben een aparte categorie voor web-promotie, en anders gooi je gewoon een leuk verhaaltje over je site in de categorie ‘overig’.

Het plaatsen van advertenties levert je op 2 manieren bezoekers op : Directe bezoekers vanaf de advertentie, en indirect doordat je site hoger gewaardeerd wordt door Google omdat je de link naar je website in de advertentie geplaatst hebt.

Forums en weblogs (blogs)

Veel populaire sites houden er een forum op na, hier discussiëren gebruikers over van alles en nog wat. Vaak bestaat er voor geregistreerde leden de mogelijkheid om hun commentaar te voorzien van een zogenaamde ‘signature’. Een signature is vaak een kort grapje, of een spreuk die als motto van de betreffende persoon geld. Onder elk commentaar dat een gebruiker in een forum plaats word dan automatisch dit motto geplaatst, en u ruikt hem al, hier kan dus ook een link in worden geplaatst.
Je zou ook kunnen overwegen zelf een forum te openen, niet met de bedoeling om deze vol te stoppen met je eigen link, maar om je bezoekers vaker te laten terugkeren en ze langere tijd op je site te houden. Bedenk wel of een forum een nuttige aanvulling voor je site is, of een waardeloos aanhangsel, zonde van je tijd als er niemand in post.

Wat voor de forums geldt, geld ook voor sommige weblogs, deze hebben ook vaak de mogelijkheid om een reactie achter te laten met de mogelijkheid om elk commentaar standaard te voorzien van een url, en anders zet je je link maar in het tekstbericht zelf, et er wel op dat je dit op en nette manier doet, niet een link schreeuwen en wegwezen, daar houden mensen niet zo van en word gezien als spammen. Probeer je link te noemen als het onderwerp er naar is, of meld gewoon dat je een nieuwe site hebt en vraag of ze eens willen kijken.

Welke van bovenstaande manieren je ook gebruikt, houd er rekening dat men ze als ongewenst kan beschouwen. Draaf niet teveel door in het plaatsen van je visite-kaartjes en houd je aan de regels van de betreffende sites.
© 2009 - 2017 Voodoo113, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Eigen website promoten: tipsJe hebt je eigen website gebouwd en daar veel tijd en moeite in gestoken. Maar er komen weinig bezoekers op af. Hoe kun…
Tips om je website onder de aandacht te brengenTips om je website onder de aandacht te brengenTegenwoordig is het niet alleen belangrijk een website te hebben, maar is het juist belangrijk die onder de aandacht te…
Waarom maken mensen een eigen startpagina?Waarom maken mensen een eigen startpagina?In dit artikel word omschreven waarom mensen ervoor kiezen een eigen startpagina te maken. Maken mensen alleen een start…
Website promotieWebsite promotieBij het opstarten van een nieuwe website is website promotie belangrijk. In dit artikel word beschreven op welke maniere…
Meer bezoekers op je website - Tips op een rijtje!Meer bezoekers op je website - Tips op een rijtje!Een van de redenen dat beginnende websites stoppen is omdat er geen of weinig bezoekers hun website bezoeken. Dit is een…

Reageer op het artikel "Meer bezoekers trekken zonder bedreiging of omkoping"

Infoteur: Voodoo113
Gepubliceerd: 06-10-2009
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Zoekmachines
Schrijf mee!