InfoNu.nl > Pc en Internet > Zoekmachines > Hoog in de resultaten bij Google

Hoog in de resultaten bij Google

Hoog in de resultaten bij Google Je website binnen de top 10 resultaten bij Google? Dat wil iedereen wel. Hoog eindigen in de resultaten bij zoekmachines is niet makkelijk, maar met wat tips en trucs moet je er kunnen komen. Hoe hoger je staat hoe meer bezoekers je website gaat trekken. Wat moet je wel doen en wat moet je juist laten bij het maken van je website?

Introductie

De komende lijst gaat volledig over het design van je website. Hoe kun je een website zo maken dat hij automatisch hoog in de zoekresultaten komt bij bijvoorbeeld Google, bing.nl en ilse.nl? De komende lijst kan je helpen om je website te optimaliseren en het kan er voor zorgen dat de bezoeker terugkomt op de website, omdat hij gewoon snel laadt. Lees deze lijst dus goed door en pas het direct toe op je website. In dit artikel wordt er voornamelijk over Google gesproken, je kunt dit vervangen door elke andere willekeurige zoekmachine.

Google Bot - Crawler

Om de zoekresultaten up-to-date te houden zoeken meerdere computers van Google het gehele internet af naar pagina's. Deze bot wordt de Google Crawler genoemd. De Crawler zoekt op het internet naar pagina's en stuurt ze dan weer door naar de Google indexer. Je kunt het vergelijken met een kleine spin die rondloopt in een web en alle uithoeken ontdekt. De Googlebot kan duizenden pagina's per minuut opvragen en indexeren. Deze bot vindt de pagina's op twee manieren
  • Mensen die hun link hebben aangemeld bij Google via de
  • Door op het internet rond te zoeken

Doen – top 8

  1. Gebruik een webhosting provider van goede kwaliteit met een goede service
  2. Houdt de informatie relevant, bruikbaar en uniek. Vooral op je homepage / Index pagina. Veel mensen willen dit nog wel eens vergeten, terwijl dit het belangrijkste is.
  3. Probeer je website zoveel mogelijk te updaten. Vooral je homepage / index pagina. Websites die vaak worden geupdate zullen meer bezoek krijgen van de Google robot (Google crawler, een bot die je website indexeert).
  4. Maak je gebruik van artikelen of verhalen op je website zorg er dan voor dat deze overzichtelijk blijven. Honderd korte artikelen/pagina's is beter dan twintig lange artikelen/pagina's. De bezoeker heeft dan minder de neiging om te lezen als ze te lang zijn. Zorg er wel voor dat een pagina of artikel minimaal 200 tot 250 woorden bevat.
  5. Keywoorden die mensen gebruiken om vaak op je website te komen(bijvoorbeeld voor een thuiswerk website – “Thuiswerken, werk thuis, inpakwerk etc.”) moet je gebruiken in de titel, kopjes, eerste alinea en in de tekst van de link. Dit zijn de eerste dingen waar de Google bot (crawler) naar kijkt. Je kunt eventueel de belangrijke keywords dikgedrukt maken.
  6. Maak per pagina een unieke en andere titel en doe dit ook voor de beschrijving van elke pagina of artikel. Erg belangrijk en dit wordt nog wel eens vergeten door webdesigners.
  7. Maak een aparte pagina om links uit te wisselen met andere pagina's en zorg ook dat jouw link uitgewisseld wordt. Zorg wel voor een beetje inhoud op deze pagina. Hoe meer jouw site gelinkt wordt, hoe hoger je zult eindelijk bij Google.
  8. Maak een “link naar ons” pagina. Zet op deze pagina een makkelijk te kopiëren link code an je eigen pagina en zorg ervoor dat ook deze link je beste keyword(s) bevat!

Laten – top 4

  1. Maak géén overmatig gebruik van je keywords. Probeer altijd te zorgen dat je keywords minder dan 8% van de tekst inneemt per pagina of artikel. Google kan het anders gaan zien als een SPAM pagina en je niet opnemen in de hoogste resultaten.
  2. Gebruik ook geen “verborgen” tekst op je pagina. De zoekmachine zal dit zien als SPAM en je niet opnemen in de hoogste resultaten. Bijvoorbeeld: veel witte tekst op een witte achtergrond. Niet zichtbaar voor de bezoeker, maar wel voor de zoekmachine bot die de site bezoekt. Doe dit niet.
  3. Hele kleine tekst, nauwelijks zichtbaar voor de bezoeker wordt net zoals punt twee niet gewaardeerd. De zoekmachine ziet dit ook als spam.
  4. Verborgen links met plaatjes of andere verborgen links zijn ook niet toegestaan en worden gezien als SPAM
Gerelateerde artikelen
Zoekmachine optimalisatie, alles wat u dient te wetenZoekmachine optimalisatie, alles wat u dient te wetenZoekmachine optimalisatie is een veel gebruikte manier om een website hoger te laten ranken in de resultaten van zoekmac…
Dode zoekmachines, kent u ze nog?Dode zoekmachines, kent u ze nog?Het opzetten van een zoekmachine leek zo winstgevend te zijn, dat er door de jaren heen steeds meer het web betraden. Go…
Website niet meer in de Google zoekresultaten... verbannen?Website niet meer in de Google zoekresultaten... verbannen?Je hebt een website gemaakt en deze toegevoegd aan zoekmachines zoals Google. Je optimaliseert je website zo goed mogeli…
Zoektips voor beginners op internetZoektips voor beginners op internetElke beginner zal zich verbazen over de snelheid waarmee ervaren computeraars over het toetsenbord razen en allerlei din…
Hoe werken zoekmachines en websites samen?Hoe werken zoekmachines en websites samen?Websites en zoekmachines gaan naadloos samen. Zonder websites hebben we geen zoekmachines nodig om te zoeken op het inte…

Reageer op het artikel "Hoog in de resultaten bij Google"

Infoteur: Eddwin
Laatste update: 13-07-2015
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Zoekmachines
Schrijf mee!