InfoNu.nl > Pc en Internet > Zoekmachines > Google Adsense for search zoekmachine op je website?

Google Adsense for search zoekmachine op je website?

Google Adsense for search zoekmachine op je website? Google Adsense for search is een van de programma’s die Google aanbiedt om geld te verdienen met je eigen website. Met Google Adsense for search plaats je de code om te zoeken, op je website. Afhankelijk van de populariteit van de website, kan je daar dan een zakcentje mee verdienen. Hoe meer bezoekers, hoe meer kans dat ze jouw Google zoekfunctie gebruiken. Hoe werkt dat dan?

Google Adsense for search

Als je een Google Zoekvenster op je eigen website geplaatst hebt, zullen bezoekers van je website vroeg of laat gebruik gaan maken van die Google Adsense for search, zoekmachine. De zoekresultaten die ze te zien krijgen sluiten aan bij het zoekwoord wat ze intikken, maar de informatie die ze via Google vinden, wordt hen aangeboden door adverteerders]. Als een bezoeker vervolgens ook daadwerkelijk een van die advertenties aanklikt en de websites van de adverteerder gaat bekijken, betaald Google een paar centen per klik aan de persoon die het bezoekers mogelijk gemaakt heeft om de adverteerders te vinden. Afhankelijk van het aantal bezoekers op je website, kan je op die manier dus wat geld verdienen met je website, net als met de gewone Google Adsense advertenties. Google betaalt jou een paar cent als mensen via jouw Google zoekmachine de pagina’s van adverteerders bezoeken, omdat de adverteerders op hun beurt weer aan Google een bedrag betalen voor de klanten die via Google bij hen terecht komen. Google verdient er dus zelf ook aan.

Google account voor Adsense for search

Om van Google Adsense for search gebruik te kunnen maken heb je in elk geval een Google account nodig, en natuurlijk een website om je zoekmachine op te plaatsen. Een Google account kan je aanmaken bij Google (Adsense), waarna je je kunt aanmelden voor onder andere het aanmaken van een Adsense for search zoekmachine. Je krijgt dan een html code die je op je website moet plaatsen, zodat de zoekmachine daar te zien zal zijn. Je kan kiezen uit een paar verschillende modellen/kleuren zoekmachines.

Adsense for search, wat zijn de regels?

De belangrijkste regels om gebruik te maken van een Adsense for search zoekmachine, hebben te maken met eerlijk gebruik maken van de service. Je moet de gebruikersovereenkomst dus goed doorlezen en je aan de regels van Google houden.

Hoe krijg je bezoekers op je website?

Om bezoekers naar je website toe te trekken moet je een aantal dingen doen. Zorg dat de informatie op je website interessant is en zorg dat je je website regelmatig voorziet van aanvullingen door middel van verse informatie (update). Probeer links naar je website toe te krijgen, maar zet niet zo snel een link naar een website terug. Hoe meer links er naar jouw website gemaakt zijn, hoe hoger jouw website in de zoekmachine resultaten komt te staan en dus hoe meer bezoekers jouw website zullen bezoeken. Zorg dat de inhoud van jouw website informatie bevat die niet gekopieerd is, maar maak er iets unieks van. Als je website tekst bevat die nergens anders te vinden is, wordt je website door Google vanzelf wat hoger in de zoekmachine geplaatst. Tot slot kan je zelf je website een beetje promoten door de link naar je website aan te bieden bij startpagina’s die betrekking hebben op het onderwerp van jouw website. Gaat jouw website bijvoorbeeld over een bepaalde popgroep of over sport, zoek dan een startpagina die over sport of muziek gaat en biedt de link naar jouw website aan. Als je geduld hebt en regelmatig je website met leuke informatie update, zal je bezoekersaantal na een tijdje gaan groeien.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Google.nl

Reageer op het artikel "Google Adsense for search zoekmachine op je website?"

Infoteur: Kisses
Laatste update: 12-01-2015
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Zoekmachines
Special: Geld
Schrijf mee!