InfoNu.nl > Pc en Internet > Zoekmachines > Blinderen van Adsense advertenties

Blinderen van Adsense advertenties

Blinderen van Adsense advertenties Adsense advertenties blinderen zou je een soort van kunst kunnen noemen. Veel sucsesvolle Adsense publisisten zullen je vertellen dat hun websites en blogs meer inkomen van Adsense genereren indien de advertenties op hun pagina's geblindeerd zijn.

Blinderen van advertenties

Vandaag de dag lijkt het erop dat de overgrote meerderheid van de surfers zichzelf als het ware geconditioneerd hebben om niet op de advertenties te klikken. Door de advertentieblokken te blinderen of zo je wilt te maskeren, vergroot je de kans dat bezoekers op de advertenties zullen klikken omdat ze in de veronderstelling zijn dat ze een onderdeel vormen van de teksten op de pagina.

In het verleden waren de meest gebruikelijke plaatsen voor de advertenties de boven- of onderkant van de pagina of langs de zijde van het artikel of de tekst. Dit is zo langzamerhand zo gebruikelijk, dat ook al zijn de advertenties erg relevant, bezoekers er niet op zullen klikken, dit noemen we de zogenaamde advertentie blindheid van de lezer.

Veel website eigenaren hebben enige verbetering kunnen bewerkstelligen door de advertenties direct boven de eerste paragraaf te plaatsen voor elk artikel op de pagina. De theorie hierachter is, dat de lezers eerder de relevante advertenties zullen opmerken op het moment dat ze naar het begin van de tekst zoeken.

Een andere blinderingstechniek welke succesvol is gebleken, is om grote blokken te plaatsen tussen de paragrafen. Deze ruimte tussen de tekst geeft de lezers de mogelijkheid om even te pauzeren tussen de teksten terwijl ze de tekst op zich in laten werken.

Dit is eigenlijk dezelfde methode zoals op de televisie wordt gebruikt voor de televisie reclame. Je bent ongetwijfeld op de hoogte van het succes van deze vorm van reclame. Doe net als televisie adverteerders, hun doel is om tussen de programma's door hun produkten aan de man te brengen, in de pauzes welke gelegen zijn tussen de programma's. Jou doel is om inkomen te genereren met Adsense gedurende de pauze welke optreedt tussen het lezen van de teksten op de pagina.

De waarschijnlijk beste manier van blinderen is om de advertentieblokken qua kleur zo aan te passen dat ze dezelfde kleur hebben als de tekst die je gebruikt op de pagina. Indien je dit goed doet lijkt het alsof de advertentie onderdeel zijn van de geplaatste tekst.

Testen

Het beste is om wat te experimenteren met deze mogelijkheden. Zoals met zoveel advertentie types, is ook hier het zogenaamde try en error de beste methode om een en ander uit te proberen. Je kunt beginnen om een bepaald testformaat gedurende bijvoorbeeld twee weken uit te proberen, voordat je het volgende uitprobeerd.

Het is belangrijk om je zelf er aan te herinneren dat voor wat betreft succes met Adsense advertenties, dit niet gebeurd door over één nachtje ijs te gaan. Het heeft tijd en toewijding nodig om meerdere methodes van advertentie blindering uit te proberen. Maar op de lange duur zal het zeker zijn vruchten afwerpen.
Gerelateerde artikelen
Thuis makkelijk geld verdienenWe willen allemaal een centje bijverdienen vanuit de luie stoel. Gelukkig zijn er enkele manier om makkelijk geld te ver…
Google AdSense vs Google AdWords, wat is het verschilGoogle AdSense vs Google AdWords, wat is het verschilGoogle AdSense en Google AdWords, twee termen die veel internetters wel kennen. Zeker mensen met een eigen website kenne…
De duurste woorden in Google AdSenseDe duurste woorden in Google AdSenseGoogle is een machtige partij op het internet. Bijna honderd procent maakt voor het zoeken op het web gebruik van Google…
Google AdSense & BelastingGoogle AdSense & BelastingMet Google AdSense kunnen webmasters geld verdienen met hun website, doordat Google relevante advertenties plaatst, waar…
Affiliate model of AdSense?Affiliate model of AdSense?Webmasters verdienen hun geld aan de inkomsten uit advertenties. Sinds 2003 is het voor webmasters mogelijk Google AdSen…

Reageer op het artikel "Blinderen van Adsense advertenties"

Reactie

Victorho (infoteur), 09-03-2008 20:13 #1
Leuk artikel!

Het is eigenlijk best slecht om advertenties te maskeren (zou de RCC hier blij mee zijn?), maar als uitgever wil je zo veel mogelijk verdienen natuurlijk :-).

Infoteur: Costaric
Laatste update: 23-05-2008
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Zoekmachines
Reacties: 1
Schrijf mee!