InfoNu.nl > Pc en Internet > Zoekmachines > Off-page SEO technieken

Off-page SEO technieken

De zoekmachine van Google hecht veel waarde aan de off-page SEO als het gaat om het bepalen waar je website komt te staan binnen hun zoekresultaten. Onder off-page wordt verstaan het aantal links naar je website. Gelukkig zijn er manieren die je altijd kan gebruiken om links naar je website te verkrijgen.

Forum posting

Er zijn op het internet ongelooflijk veel forums te vinden. Elk met hun eigen regels en onderwerp. Het kan je veel verkeer en links opleveren om op verschillende forums rond te hangen, en vragen van andere personen te beantwoorden. Als je deze techniek wilt gaan toepassen, moet je met de volgende zaken rekening houden. Ten eerste moet het forum veel verkeer hebben, het heeft namelijk weinig zin om veel tijd en moeite te stoppen in iets wat door niemand wordt gelezen. Ten tweede hebben verschillende forums regels wat betreft het achter laten van een link naar een andere website. Meestal dien je eerst een aantal berichten te hebben geplaatst, of voor een bepaalde tijd lid te zijn voordat je links kan plaatsen in je bericht. De reden hiervan is om spammers weg te houden. Als je meteen links wil plaatsen moet je hier rekening mee houden.

Social bookmarken

Net als dat er veel forums zijn op het internet zijn er ook veel websites waar je leuke en interessante pagina’s kan bookmarken. Waar wat houdt bookmarken precies in? Vroeger kon je op je web browser bepaalde webpagina’s die je interessant vond opslaan om deze later nog eens te bezoeken. Hetzelfde geldt voor social bookmarking. Het enige verschil is dat je je favoriete webpagina’s nu met het gehele internet kan delen. De mensen die je webpagina tegenkomen en hem interessant vinden kunnen hem weer met hun vrienden delen. Op deze manier kan een webpagina viral gaan op het internet. Denk je eens in hoeveel links je verkrijgt als je webpagina viral gaat. Als je deze techniek wilt toepassen, moet je alleen de beste en meest gewaardeerde websites gebruiken. Het heeft weinig zin om alle bookmarking sites die er bestaan te gebruiken, omdat je zo teveel en te snel links ontvangt.

Dirctory submission

De volgende manier is ook een slimme manier om links naar je website te verkrijgen. Je moet een directory zien als een enorme kaartenbak waar allemaal websites is staan. Deze worden op basis van onderwerp gerangschikt en geordend. Als de directory betrouwbaar is in de ogen van Google, zal het websites die in deze directories voorkomen belonen met een hogere plaatsing in hun zoekresultaten. Ook hier geldt dat je alleen de beste directories moet gebruiken, het heeft weinig zin om je website in alle directories te plaatsen omdat je dan te snel te veel links naar je website verkrijgt.

Artikelen marketing

Deze manier wordt door misbruik minder gebruikt dan eerst, maar is nog steeds een mogelijkheid om verkeer en links te verkrijgen naar je website. Het principe is vrij simpel. Een persoon schrijft een artikel over een bepaald onderwerp en plaatst dit op een van de vele artikel websites op het internet. Doordat deze manier in het verleden misbruikt in werkt het niet meer zo goed als het ooit deed. Het is daarom beter om je meer te focussen op de andere manieren die hierboven zijn beschreven.

Het delen van documenten

Deze manier is bijna hetzelfde als artikel marketing wat hierboven is beschreven. Hierbij upload je een tekstbestand naar een website. Mensen kunnen dat bestand dan inzien, downloaden of doorsturen. Als je een goed stuk schrijft en het wordt veel gedeeld, kan je erg veel verkeer en naamsbekendheid verwerven. Ook hier geldt dat het verstandig is om je vooral te focussen op de meest bezochte websites. Op deze manier heb je namelijk de meeste kans dat je artikel veel wordt bekeken.

Vragen beantwoorden

Er zijn op het internet ook veel websites die je toestaan een vraag te stellen dan wel niet te beantwoorden. Hier zitten mensen die op zoek zijn naar oplossingen voor hun problemen. Als jij ze deze oplossing kan geven levert je dat weer naambekendheid op. Als je in je antwoord ook doorverwijst naar je eigen website krijg je ook nog extra verkeer ook, dit verkeer is ook doelgericht verkeer. Daarom zullen ze sneller doorklikken naar je website.

Geluid

Er zijn ook veel diensten waar je je geluidsbestand kan plaatsen. Als je niet zoveel van schrijven houdt kan je overwegen om op een van deze websites actief te worden. Het principe is heel simpel. Je maakt een geluidsopname waarin je wat verteld of uitlegt. Vervolgens upload je dit bestaand op een van de vele websites. Als je aan het einde van het geluidsfragment aangeeft dat er meer informatie te vinden is op je website, zullen veel mensen die geïnteresseerd zijn je website opzoeken.

Video

Veel mensen houden niet meer van lezen, maar willen liever luisteren naar een persoon die ze uitlegt hoe iets moet/ werkt. De hoeveelheid verkeer die je met video naar je website kan trekken is erg hoog. Youtube is namelijk de op een na meest gebruikte zoekmachine op het internet. Er worden elke dag meer dan twee miljard video’s bekeken. Denk je eens in wat de mogelijkheden zijn om verkeer naar je website te verkrijgen met behulp van video. Ook voor mensen die niet met hun gezicht voor de camera willen is er ook een oplossing. Er is genoeg software op de markt wat het mogelijk maakt om je scherm te filmen. Als je zo een informatieve video kan maken, wordt het ook door mensen gewaardeerd.
© 2014 - 2017 Mrpromoteboy, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Off-page SEO technieken"

Infoteur: Mrpromoteboy
Gepubliceerd: 20-01-2014
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Zoekmachines
Schrijf mee!