InfoNu.nl > Pc en Internet > Zoekmachines > Hoe kom je hoger in Google

Hoe kom je hoger in Google

Iedereen die een website heeft wil natuurlijk gevonden worden via de zoekmachines. Google maakt gebruik van een geheim algoritme om haar zoekresultaten te bepalen. Er zijn een paar variabelen van dit algoritme bekend.

Verkrijg goede verwijzingen

Google kijkt naar hoeveel andere gerelateerde websites naar jouw website verwijzen. Google ziet een verwijzing namelijk als een stem. Hoe meer stemmen je hebt hoe hoger je komt te staan. Alleen is niet elke stem even veel waard. Als je een verwijzing krijgt van een hele grote, goede en betrouwbare website is dit veel beter dan wanneer je een verwijzing krijgt van een onbetrouwbare website. Maar wat is nou een goede verwijzing? Google heeft hiervoor een algoritme geschreven dat het Pagerank algoritme heet. Dit algoritme geeft elke pagina op het internet een nummer. Dit nummer loopt van 0, heel slecht. Tot 10, de allerhoogste waarde. Het is aan jou om ervoor te zorgen dat je zoveel mogelijk verwijzingen krijgt van webpagina’s met een hoge Pagerank.

Zorg voor een goede ervaring

Het is erg belangrijk dat mensen een goede ervaring beleven als ze op je website belanden. Gemiddeld blijven bezoekers maar twee seconden, dat klopt, twee seconden op een webpagina. Om dit te verhogen moet er een goede ervaring op hen wachten. Je kan de ervaring verhogen door bijvoorbeeld plaatjes of video’s op je webpagina te plaatsen. Wat ook goed werkt is een quiz, hierbij kan je de kennis van de bezoeker testen. Als deze dan slaagt voor de quiz kan je hem/ haar een beloning geven in de vorm van een gratis E-book. Als mensen een goede ervaring hebben op je website, zullen er vanzelf verwijzingen volgen naar je website. Dit draagt ook weer bij aan een betere positie in Google.

De laadtijd van je website

Elke bezoeker wil tegenwoordig meteen dat de webpagina is geladen. We kunnen het gewoon niet meer opbrengen om langer dan 5 seconden te wachten tot de pagina is geladen. Google heeft dit ook door, en daarom wordt je website beloont als het de pagina snel kan laden. Er bestaan gelukkig ook wat manieren om de pagina sneller te laten laden. Zo is het verstandig om niet met frames te werken op je website. Wat je ook kan doen is het aantal lijnen aan code in HTML terug te brengen. Dit zal niet meteen je website twee keer zo snel laten laden, maar alle kleine beetje helpen.

Maak het Google gemakkelijk

Google gebruikt een spider om het internet te indexeren. Indexeren betekent dat Google de webpagina toevoegt aan haar index. Voor Google om dit allemaal voor elkaar te krijgen, moet het natuurlijk bij je webpagina kunnen komen. Als je webpagina ver verstopt zit in je website zal dit niet zo makkelijk gaan. Om er toch voor te zorgen dat Google ook deze pagina te zien krijgt, kan je een link aanleggen naar een van deze diepere pagina’s. Zo komt de spider direct bij een diepere pagina uit, en zal het deze indexen. Als je de pagina’s ook aan elkaar linkt, zal de spider veel van je diepere pagina’s indexeren.

Heb geduld

Een toppositie in Google zal niet van de ene op de andere dag plaats vinden. Google kijkt ook naar hoe lang je website al voorkomt in de index. Hoe langer deze voorkomt, hoe betrouwbaarder de website is volgens Google. Dit doet Google voornamelijk om ervoor te zorgen dat spammers het systeem niet bedriegen, en zo erg snel een goede positie verwerven.
© 2014 - 2017 Mrpromoteboy, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Hoe kom je hoger in Google"

Infoteur: Mrpromoteboy
Gepubliceerd: 08-01-2014
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Zoekmachines
Schrijf mee!