InfoNu.nl > Pc en Internet > Tutorials > Internet toolbars verwijderen in Explorer, Firefox en Opera

Internet toolbars verwijderen in Explorer, Firefox en Opera

Internet toolbars verwijderen in Explorer, Firefox en Opera Veel internet toolbars download je zo mee met andere software. Vaak heb je het zelf niet eens in de gaten, zonder jouw wil krijg je een toolbar meegeleverd. Hoe kan je deze toolbars verbergen en verwijderen in Internet Explorer, Mozilla Firefox en Opera?

Internet Explorer

Toolbar verbergen:

  1. Open Internet Explorer.
  2. Rechtermuisknop op een gedeelte in de toolbar (werkbalk) waar geen link staat (leeg gedeelte).
  3. Het menu dat nu verschijnt geeft alle huidige werkbalken aan. Er staat een vinkje voor de werkbalk die laten zien wordt. Als je op dit vinkje klikt wordt de werkbalk uitgeschakeld.

Toolbar verwijderen:

  1. Ga naar configuratiescherm van windows door te klikken op Start Instellingen  Configuratiescherm. Soms is het configuratiescherm ook meteen te zien nadat er op de start button is geklikt.
  2. Onder het kopje Programma’s staat het kopje Verwijder programma’s. Klik hierop.
  3. Zoek het bestand op en klik met de rechtermuisknop op verwijderen.

Toolbar niet in de lijst?

Als de toolbar niet in de lijst verschijnt, is het goed mogelijk dat je spyware op jouw computer hebt geïnstalleerd. Deze spyware dient verwijderd te worden middels een antivirus scanner of anti spyware programma (bijvoorbeeld Hitman Pro).

Mozilla Firefox

Toolbar verbergen:

  1. Open Mozilla Firefox.
  2. Klik in het bovenste menu op ‘’Tools’’ en vervolgens op ‘’Add-Ons’’. Er verschijnt een lijst met alle geïnstalleerde uitbreidingen inclusief de toolbars.
  3. Zoek naar de toolbar die verborgen mag worden, klik op ‘’Hide’’.

Toolbar verwijderen:

  1. Open Mozilla Firefox.
  3. Zoek naar de toolbar die verwijderd mag worden en klik op Uninstall.

Toolbar niet in ‘’Add-Ons’’ lijst?

Hoewel Mozilla Firefox beter beveiligd is tegen spyware is het mogelijk dat je de dupe bent van spyware. Zoek allereerst een keer in het configuratiescherm van windows, als het programma’tje daar niet toevallig tussen staat. Start  Instellingen  Configuratiescherm  Programma’s verwijderen  Zoek naar de toolbar en verwijder het indien aanwezig.
Als de toolbar ook daar niet opstaat is het goed om de spyware met een antivirus of antispyware programma de spyware proberen te verwijderen.

Opera

Toolbar verbergen:

  1. Klik in de bovenste balk (de vaste balk kan niet verwijderd of verborgen worden) op ‘’View’’. Beweeg de muis over de optie ‘’Toolbars’’. Er verschijnt nu een lijst met toolbars.
  2. Klik op de toolbar die je wilt verbergen.

Toolbar verwijderen:

  1. Klik op ‘’Tools’’ en daarna op ‘’Voorkeuren’’.
  2. Klik op het icoontje: ‘’Geavanceerd’’ en klik vervolgens op ‘’Toolbars’’ uit de lijst links.
  3. Selecteer de toolbar en klik op verwijderen.

Toolbar niet in de lijst?

Hetzelfde verhaal als Mozilla Firefox. Opera is beter beschermd tegen spyware dan Internet Explorer, maar geen beveiling zit helemaal dicht. Zoek allereerst een keer in het configuratiescherm van windows, als het programma’tje daar niet toevallig tussen staat. Start  Instellingen  Configuratiescherm  Programma’s verwijderen  Zoek naar de toolbar en verwijder het indien aanwezig. Als de toolbar ook daar niet opstaat is het goed om de spyware met een antivirus of antispyware programma de spyware proberen te verwijderen.
© 2012 - 2019 Mwilpshaar, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Startpagina veranderen, hoe doe je dat?Startpagina veranderen, hoe doe je dat?Als je pas internet hebt wordt de startpagina waarin je browser opstart zodra je op het internet wilt surfen, bepaald do…
Plus-HD verwijderenPlus-HD is een pop-up tekst die voor komt in teksten van zoekresultaten van google, andere zoekmachines en websites. Dez…
Vijf handige toolbarsToolbars op de computer kunnen helpen om snel iets op te zoeken vanuit je browser. De toegang tot internet is sneller en…
Cookies verwijderen van je computerCookies verwijderen van je computerWie op het internet surft, zal hoogstwaarschijnlijk te maken krijgen met cookies. Cookies zijn in veel gevallen vrij ons…

Reageer op het artikel "Internet toolbars verwijderen in Explorer, Firefox en Opera"

Infoteur: Mwilpshaar
Gepubliceerd: 12-04-2012
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tutorials
Schrijf mee!