InfoNu.nl > Pc en Internet > Tutorials > Geld verdienen op Runescape: tips

Geld verdienen op Runescape: tips

Runescape is een online RPG. (role playing game) Je kunt je skills trainen, een huis kopen en allerlei kostuums en wapens dragen. Daar heb je geld voor nodig. 'Coins' welteverstaan! Er zijn verschillende manieren om geld te verdienen in de runescape wereld. Voor members zijn er natuurlijk veel meer mogelijkheden dan voor niet-members. In dit artikel tips voor members, maar ook voor freeplayers.

Geld verdienen op Runescape voor beginners en freeplayers

Koeienhuiden verkopen

Loop over het bruggetje tegenover het kasteel in Lumbridge. (Oostwaarts) Voor de poort naar Al Kharid ga je linksaf. Een eindje verderop zie je de koeien al lopen aan de rechterkant. Als je de koeien dood, droppen ze: bones, raw meat en cowhide. De cowhide kun je verkopen in de 'grand exchange' voor ongeveer 100 gp each.

Klei mijnen

Je kunt op verschillende plaatsen 'clay' mijnen, maar de mijn in Varrock is het dichtst bij een bank. Vlak bij de Grand Exchange, in het zuid-westen van Varrock kun je klei mijnen. De klei kun je verkopen voor ongeveer 100 gp each.

'Eye of Newt' runnen

Ten zuiden van Falador ligt het havenplaatsje Port Sarim. In de Magic shop kun je "eyes of newt" kopen voor 3 gp per stuk. Je brengt ze dan naar de bank van Draynor, ten oosten van Port Sarim. Als je een hele lading hebt ga je ze verkopen in de Grand Exchange, ze brengen dan ongeveer 60 coins each op! Je koopt ze per 27 tegelijk (1 inventory plek voor je geld natuurlijk), dus het gaat lekker snel. (Voor 1000 coins kopen, levert 20.000 op.)

Rune essences hakken

Als je de quest: "Rune mysteries" doet, (gemakkelijke quest, zó gedaan!) weet je precies hoe en waar je rune essences kunt hakken. Je kunt ze altijd goed verkopen op de exchange.

Stronghold of Security

De "Stronghold of Security" vind je in Barbarian Village, ten westen van Varrock. Midden in het dorp, tussen de 'mining rocks' zie je een gat; de ingang naar Stronghold of Security. Daar beneden vind je een doolhof! Er zijn 4 levels waar je een geld beloning kunt krijgen. (Je kunt de beloningen allevier maar één keer krijgen!)

Kies "climb down entrance' , je komt terecht in een grot level 1! Dit is een eenvoudig level voor beginners. Bij een skelet kun je een boek met uitleg vinden. Je moet veel deuren door, bij iedere deur moet je vragen beantwoorden, (de onderste is verrassend vaak goed!) In het oosten is een open plek waar gras groeit, daar moet je zijn. Er staat iets op het gras, (een kist bijvoorbeeld, maar het kan ook iets anders zijn.) Doorzoeken (search) en je vindt 2000 coins (+een nieuwe emote!) Je komt onderweg goblins, minotaurs en wolven tegen, maar ze vallen niet vanzelf aan.

Vlak naast het midden kun je een ladder naar level 2 vinden. Hier vallen de monsters echter wél vanzelf aan. (Giant rats lvl.27, flesh crawlers lvl. 41, zombies lvl. 53.) De beloning ligt in het midden: 3000 coins en een emote. Hier moet je dus zelf ook een wat hoger level voor hebben!

Ook het derde level heeft een geld beloning (5000 coins) en een emote. Je vindt ze in het midden. De monsters die je komen aanvallen zijn: giant spiders lvl. 50, scorpions lvl. 59 en catablepons lvl. 68!

Het vierde level is tevens het laatste. De beloning in het midden bestaat uit alweer een nieuwe emote en een paar mooie laarzen. De monsters zijn behoorlijk sterk zo diep onder de grond: skeletten tot level 85, geesten tot level 77 en ankou`s tot level 86.

Handelen
Handelen is een goede manier om geld te verdienen, ook op runescape. Veel tijd doorbrengen in de Grand Exchange, zodat je de prijzen goed in de gaten hebt. Dingen op het juiste moment goedkoop inkopen, een tijdje later voor meer geld verkopen. Er zijn clans die zich hier mee bezig houden en waar je je bij aan kunt sluiten.

Geld verdienen op Runescape voor members

Flax plukken, bowstrings maken

Ten zuiden van Seers Village (vlak bij Camelot) is een flax veld, vlak bij de bank! Als je van de flax, bowstrings spint, kun je er nog iets meer mee verdienen.Je hebt crafting level 10 nodig. (spinnewiel op de bovenverdieping van het kleine huisje ten noorden van de kerk van Seers Village)

Dragons; dragonhide en dragonbones verkopen

Met een 'games necklace' teleporteer je naar Clan Wars. Loop de wildernis in naar het oosten en je komt na een tijdje de Green Dragons tegen. De bones en de hide brengen beide ongeveer 2000 each op. Wel uitkijken voor de "revenants".
In een dungeon ten westen van Falador, kun je Blue dragons vinden. De huid is iets meer waard, de bones ook ongeveer 2000, maar het kost veel tijd om die hele dungeon steeds door te lopen.

Farming

Farming lijkt een saaie skill, maar er is toch wel geld mee te verdienen. Vooral met het verbouwen van 'herbs'. De toadflax seeds bijvoorbeeld; zijn niet duur, je kunt zo`n 1500 coins per toadflax - blad krijgen en er groeien er wel zes aan een plant. Reken maar uit, als je meerdere herbpatches gebruikt kan het snel oplopen. Je moet wel over goede teleportrunes beschikken om snel heen en weer te kunnen gaan tussen de verschillende patches.

De Chaos Druids droppen vaak herbs! Ook de duurdere herbs zoals ranarr! Je kunt ze vinden in de Edgeville dungeon.

Fishing

Met lobsters, monkfish en sharks kun je goed verdienen en je fishing level trainen.

Mining

Coal verkoopt altijd goed! De beste plek is ten westen van Seers Village. Er staan daar karretjes (van de dwergen!) die je vol kunt gooien met kolen, zodat je pas na ongeveer 5 inventories naar de bank hoeft!
© 2009 - 2019 Elas, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Runescape level 1-99 Fishing GuideRunescape is het grootste gratis online spel wat beheert wordt door Jagex ltd. Een van de belangrijkste doelen in het sp…
Runescape level 1-99 Magic GuideRunescape is een spel beheert door Jagex ltd en behoort tot een van de grootste online spellen die er tot nu toe uitgeko…
Runescape level 1-99 Cooking GuideRunescape is een spel wat beheert wordt door Jagex ltd. Het belangrijkste aspect van Runescape is het trainen van je ski…
Runescape: Een account aanmakenMisschien heb je wel eens iets gehoord over Runescape en ben je toch wel nieuwsgierig naar het spel? Om Runescape te kun…
Runescape: hoe en wat?Runescape is een computerspel dat voor iedereen te spelen is. Het is een online spel, waardoor je in contact komt met me…

Reageer op het artikel "Geld verdienen op Runescape: tips"

Infoteur: Elas
Laatste update: 06-11-2010
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tutorials
Schrijf mee!